با بهترین رستوران های جیپور هند آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 7 فوریه 2023
Loading...

جیپور شهری ست با تاریخ غنی که با قلعه‌ها و کاخ‌های دیدنی تزیین شده اما این شهر به خاطر داشتن غذاهای لذیذ به شهر خوشمزه‌های هند نیز معروف شده است. ترکیب غذاهای سنتی با خوراک‌های مخصوص سلطنتی‌ها و ادغام غداهای هندی با غذاهای بین‌المللی گشت و گذار در رستوران‌های جیپور را به تجربه‌ای متفاوت و به یادماندنی تبدیل می‌کنند. در اینجا لیستی از بهترین رستوران های جیپور را می‌بینیم.

جیپور یکی از اضلاع اصلی مثلث طلایی در تور هند است. مثلثی جذاب که دو ضلع دیگرش با آگرا و دهلی تکمیل می‌شوند. شهر جیپور را به دلیل داشتن بناهای تاریخی منحصر به فرد به عنوان شهر صورتی نیز می‌شناسند. در دل این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی رستوران‌هایی دیده می‌شوند که با غذاهای لذیذ بین‌المللی هوش از سر گردشگران می‌پرانند. در صورتی که قصد سفر به جیپور را دارید بهتر از لیستی از معروفترین رستوران‌های این شهر را در ذهن داشته باشید.

بهترین رستوران های جیپور

برای پیدا کردن مشهورترین رستوران های جیپور و تجربه سرو لذیذترین غذاهای هندی در ادامه مطلب با ما همراه شوید. ما لیستی از بهترین و معروفترین رستوران‌های این شهر زیبا و تاریخی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

رستوران سینامون جی محل | Cinnamon-Jai Mahal Palace

بنای   Cinnamon-Jai Mahaکاخی قدیمی بوده که تغییر کاربری داده و در حال حاضر به یکی از هتل‌های لوکس جیپور تبدیل شده است. رستورانی به همین نام نیز از امکانات این هتل زیبا می‌باشد. در فضای رستوران تمامی المان‌های سنتی حفظ شده و حضور کارکنان مجرب سرو غذا در سینامون بی را لذت بخش تر می‌کند. با قدم گذاشتن در این رستوران قرن هجدهمی که کمی رنگ و بوی معماری معاصر را نیز دارد می‌توانید سرو انواع غذاهای سلطنتی منطقه راجستان را تجربه کنید. غذاهایی که رنگ و بوی دو فرهنگ مغولی و پنجابی را در منار یکدیگر دارد. تالی معروفترین غذای رستوران است که تست آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

آدرس رستوران سینامون جی محل: Jai Mahal Palace, Jaipur, TATA MOTORS, JAI MAHAL PALACE, Jacob Rd, Civil Lines, Jaipur, Rajasthan 302006, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۳:۳۰ بعدازظهر و ۶:۳۰ عصر تا ۱۰ شب

رستوران سووارنا | Suvarna Mahal At Rambagh Palace

سووارنا از مشهورترین رستوران های جیپور است که در محوطه کاخ رامباگ قرار گرفته و اطراف آن توسط باغ‌های بسیار زیبا احاطه شده است. در این رستوران غذای تالی، به عنوان غدای محبوب راجستانی‌ها سرو می‌شود. علاوه بر تالی انواع کباب، غذاهای وگان و دسرهای جذاب را نیز می‌توان در منو رستوران مشاهده کرد. فضای داخل رستوران با نور شمع رمانتیک و افسانه ای شده و طرز چینش صندلی‌ها و صمیمیت آن‌ها تجربه ای به یاد ماندنی را برای شما رقم می زند. بنابراین اگر به دنبال برنامه ریزی یک شب رمانتیک در جیپور هستید، صرف شام در رستوران سووارنا را از دست ندهید.

آدرس رستوران سووارنا: VRX5+66Q, Rambagh Palace, Bhawani Singh Rd, Rambagh, Jaipur, Rajasthan 302005, India

ساعت کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۷ غروب تا ۱۱ شب

رستوران ورانداه | The Verandah

کاخ با شکوه رامباگ میزبان رستوران ورانداه است. رستورانی که فضایی آرام و سورئال داشته و مکانی دنج در میان همهمه و هیاهوی شهر دنج برای صرف یک شام به یاد ماندنی فراهم می‌کند. منو رستوران در عین به روز بودن به غذاهای سنتی راجستانی نیز وفادار مانده است. شما می‌توانید در حالی که یک پیتزای ایتالیایی میل می‌کنید از تماشای معماری اصیل هندی لذت ببرید. نکته بسیار جذاب اینکه بعد از غروب آفتاب صرف غذا با همراهی موسیقی و رقص سنتی هندی همراه خواهد بود. پس اط صرف غذا هم می‌توانید دز باغ اطراف رستوران قدم زده و از مناظر پانارومای آن لذت ببرید.

 

آدرس رستوران ورانداه: Lobby level 1st Floor, Trident Jaipur, Amer Fort Road, Opposite Jal Mahal,, Jaipur, Rajasthan 302002, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۷ غروب تا ۱۱ شب

رستوران پیشاور

رستوران پیشاوری در میان لیست برترین رستوران های جپور قرار می‌گیرد. این رستوران فضایی بسیار بسیار شیک داشته و طرفداران بسیاری در میان لوکس پسندان دارد. ران سکندری (Sikandari raan)، کباب پیشاوری (Peshawari kebab)، کباب بره Burrah kebab))، جینگهای تنوری (Tandoori jingha)، پنیر تیکا (Paneer tikka)، کولفی (kulfi)، فرنی و راسمالای rasmalai)) از لذیذترین غذاهای منو رستوران هستند. علاوه بر این انواع غذاهای محلی را نیز در بین منو کامل پیشاوری می‌توان دید. این رستوران  در مرکز ITC راجپوتانا Rajputana)) قرار گرفته است.

رستوران جیاردینا | Giardina

بر خلاف بیشتر رستوران های جیپور که غذاهای راجستانی را در منو خود دارند. رستوران جیاردینا به ارائه غذاهای اصیل هندی و ایتالیایی شهرت دارد. جیاردینا در کاخ جی محل (Jai Mahal Palace) قرار گرفته و فضایی کاملا رمانتیک را برای میهمانان خود فراهم کرده است. معماری هندی کاخ نیز صرف غذا در رستوران را بسیار جذاب تر کرده است. شما می‌توانید انواع پاستا، پیتزا، ریسوتو ولازانیا را در منو جیاردینا مشاهده کنید. تمامی این غذاها  از مواد اولیه درجه یک تهیه می‌شوند. بسیاری از زوج‌ها این رستوران را برای صرف یک شام رومانتیک انتخاب می‌کنند.

آدرس رستوران جیاردینا: GIARDINO RESTAURANT, JAI MAHAL PALACE, Jai Mahal Palace, Jacob Rd, Civil Lines, Jaipur, Rajasthan 302006, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

رستوران جال محل | Jal Mahal

جال محل از دیگر رستوران های معروف شهر جیپور است که در هتل ترایدنت Trident)) قرار گرفته و به دلیل ارائه غذاهای با کیفیت طرفداران بسیاری دارد. این رستوران تمامی غذاهای اصیل هندی را در منو داشته و در کنار آن کاری‌های لذیذ تایلندی نیز دیده می‌شود. از معروف ترین غذاهای منو جال محل می‌‌توان به مرغ ۶۵ chicken 65) ) و رول مرغ کاتی murgh kathi roll)) اشاره کرد. رستوران جال محل در کنار غذا نوعی خوشبوکننده دهان به نام پان کولفی (paan kulfi) ارائه می‌دهد که بسیار خوش طعم بوده و طرفداران بسیاری در میان مشتریان خود دارد.

آدرس: Lobby Level Palace Road Palace Road, Jaipur 302006 India

رستوران ساندر پلس | Sunder Palace Restaurant

چه به یک عصرانه  دعوت شده باشید چه یک شام رمانتیک رستوران ساندر پلس گزینه های بسیاری را برای انتخاب یک فضای آرام در اختیارتان قرار می‌دهد. این رستوران انواع غذاهای هندی، ایتالیایی و بین‌المللی را در منو خود دارد. شما می‌توانید در حالی که در تراس رستوران نشسته و از منظره قلعه هاتوری و آواز پرندگان لذت می‌برید، نوشیدنی منحصربه‌فرد از ترکیب دارچین، زنجبیل، فلفل سیاه و برگ چای سیاه را تجربه کنید. فراموش نکنید که ساندر پلاس خوش طعم ترین چای را در بین رستوران‌ها و کافه‌های جیپور سرو می‌کند.

آدرس رستوران ساندر پلس:  No. 46, Sanjay Marg,Hathroi Fort,Ajmer Road, Jaipur, Rajasthan 302001, India

رستوران دودکش مسی | Copper Chimney

رستوران دودکش مسی یکی از متنوع‌ترین منوهای غذایی را در میان رستوران‌های جیپور دارد. انواع غذاهای چینی، هندی، اروپایی و بین‌المللی در میان منو غذایی رستوران می‌توان دید. وگان‌های نیز می‌توانند انواع غذاهای گیاهی را در رستوران سفارش دهند. تمام غذاها از باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه شده و در نهایت با تزیینات جداب برای سرو آماده می‌شوند. از پرطرفدارترین غذاهای رستوران می‌توان باتر چیکن ((Butter chicken، پنیر کوفتا(paneer kofta)  و دال سیاه black daal)) را نام برد.

رستوران جنگل جیپور | Jaipur Jungle

رستوران جنگل معماری کاملا متفاوت داشته و فضای داخلی آن با الهام از حیوانات و درختان جنگل طراحی شده است. این رستوران فضایی کاملا شاد داشته و کارکنان مجرب آن با خوشرویی از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. شما می‌توانید در حین صرف غذا از دیدن مجسمه حیوانات و درختان سرسبز لذت ببرید. علاوه بر طراحی عالی غذاهای رستوران جنگل جیپور نیز بسیار باکیفیت بوده و طرفداران بسیاری در میان ساکنان جیپور دارند.

آدرس رستوران جنگل جیپور: B-12, 6TH FLOOR, UDB Business Avenue, Govind Marg, near BARAF KHANA, Raja Park, Jaipur, Rajasthan 302004, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب

رستوران زعفران | saffron restaurant

رستوران زعفران از بهترین رستوران‌ های جیپور است که در هتل ماریوت قرار گرفته و محیطی شاد را برای صرف وعده‌های غذایی در اختیار میهمانان خود قرار داده است. این رستوران بهترین کباب‌های جیپور را سرو کرده و علاوه بر این به دلیل پذیرایی منحصربه‌فرد خود معروف است. علاوه بر کباب غذاهای حیدرآبادری، غذاهای راجستانی، غذاهای مغولی و غذاهای اودهی نیز در میان منو رستوران دیده می‌شوند. با این وصف می‌توان گفت که رستوران زعفران یکی از کامل‌ترین منوها را در میان رستوران‌های جیپور دارد.

آدرس رستوران زعفران: Near, Ashram Marg, Jawahar Circle, Jaipur, Rajasthan 302015, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۷ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

رستوران اوکرا | Okra

اوکرا را می‌توان از رستوران‌های مدرن جیپور دانست که فضایی کاملا متفاوت با رستوران‌های سنتی این شهر دارد. اوکرا به شیوه معماری رستوران‌های اروپایی طراحی شده و غذاهایی مانند پاستا، پیتزا و حتی انواع مرغ را در منو خود دارد. بنابراین اگر می‌خواهید لذت سرو غذا را خارج از فضای تاریخی جیپور تجربه کنید ما رستوران اوکرا را به شما پیشنهاد می‌دهیم. از دسرهای تخصصی رستوران برولی خامه‌ای وانیلی است که طرفداران بسیاری نیز دارد.

آدرس رستوران اوکرا: Near, Ashram Marg, Jawahar Circle, Jaipur, Rajasthan 302015, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۱ شب

خانه اژدها | Dragon house

منوی غذاهای چینی و تایلندی دلیلی برآن شده تا نام خانه اژدها را برای این رستوران انتخاب کنند. در فضای داخلی خانه اژدها نیز مانند منو آن از تزیینات چینی استفاده شده و لدت سرو غذا را چند برابر می‌کند. در صورتی که خانه اژدها را برای صرف نهار یا شام خود انتخاب کرده‌اید بهتر است طرز استفاده از چاپستیک را نیز بلد باشید. از معروفترین غذاهای رستوران می‌توان به مرغ Master Blaster و ماهی Shirgi اشاره کرد.

آدرس رستوران خانه اژدها: MI Rd, Khasa, Kothi Circle, Jaipur, Rajasthan 302001, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۲:۳۰ ظهر تا ۳ بعدازظهر و ۷:۳۰ عصر تا ۱۱ شب

رستوران طاق مرمر | Marble Arch

رستوران طاق مرمر میهمانان خود را در ضیافتی مجلل به دوران شکوه و اقتدار جیپور می‌برد. تزیینات نمای بیرونی و فضای داخلی رستوران از کاخ‌های باشکوه قدیمی الهام گرفته شده است. منو رستوران مانند فضای آن بسیار لوکس بوده و انواع غذاهای هندی و راجستانی را در آن می‌توان دید. از معروفترین غذاهای رستوران طاق مرمر می‌توان به مرغ تیکا murgh tikka))، میرزا حسن Mirza Hassan))، مرغ برشته (roast chicken)، خوراک ذرت تند شوئزن (schezwan chilly (baby corn و آسپاراگوس asparagus)) اشاره کرد.

آدرس رستوران طاق مرمر: TATA MOTORS, JAI MAHAL PALACE, Jai Mahal Palace, Jacob Rd, Civil Lines, Jaipur, Rajasthan 302006, India

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۶ تا ۱۰:۳۰ صبح، ۱۲ تا ۲:۳۰ ظهر و ۷ عصر تا ۱۰:۳۰ شب.

محبوب ترین رستوران های جیپور

رستوران هایی که فضایی سنتی دارند از محبوب ترین رستوران های جیپور در بین گردشگران هستند. در این رستوران‌ها می‌توان در کنار صرف غذاهای لذیذ از دیدن معماری سنتی هندی لذت برد. با این وصف رستوران‌هایی مانند طاق مرمر، ورانداه و جال محل را می‌توان در میان محبوب ترین رستوران های شهر جیپور قرار داد. نکته آخر اینکه جهت رزرو تور ثلث طلایی هند (دهلی، آگرا و جیپور) می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

غذاهای معروف جیپور کدام ها هستند؟

کاری معروف راجستانی، گات کی سوجی، منگوری، کر سانگاری، پاکودی، همه غذاهای سنتی هستند که می توانید در جیپور پیدا کنید. این غذاها بخشی جدایی ناپذیر از وعده های غذایی روزانه مردم جیپور هستند.

بهترین رستوران های جیپور کدامند؟

رستوران طاق مرمر، اوکرا، دود کش مسی و سینامون جی محل را می‌توان در میان بهترین رستوران‌های جیپور قرار دارد.

بیشتر بخوانید …

جاذبه‌های جیپور

مناظر دیدنی منطقه شگفت انگیز لاداک هند

برای مشاهده قیمت و خرید تور هند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور هند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید