آشنایی با خوشمزه‌ترین جاذبه‌های روسیه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 5 آوریل 2020
Loading...

روس‌ها با ابتدایی‌ترین مواد غذایی معجزه می‌کنند! ظرف‌های رنگین و سوپ‌‌های لذیذی که بخارشان گرما را به خانه‌های سرد روسی می‌آورد ویژگی منحصربه‌فردیست که تنها مختص غذاهای روسیه  است. طعم این غذاهای لذیذ حتی ماهرترین سرآشپزان را هم غافلگیر می‌کند. در این مطلب شما را با معروفترین خوشمزه‌های روسی آشنا می‌کنیم.

شاید غذا اولین چیزی نباشد که قبل از سفر به آن فکر کنید اما بدون تردید یکی از مهمترین مواردی است که در لیست دغدغه‌های شما قرار خواهد گرفت. البته اگر مقصد روسیه باشد این دغدغه به انگیزه‌ای برای سفر تبدیل خواهد شد. چرا که غذاهای روسیه با طعمی لذیذ و ظاهری اشتهاآور توانسته‌اند به یکی از جاذبه‌های تور روسیه و دلیلی برای سفر به این کشور رنگارنگ و زیبا تبدیل شوند. (بلیط تهران مسکو)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

معروف‌ترین غذاهای روسیه

.

مطالب مرتبط

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه

سوغاتی سرزمین تزارها، روسیه

.

Pelmeni

پلمنی یکی از قدیمی‌ترین غذاهای روسیه است که با خوش‌شانسی روبه‎‌رو شده و توانسته خود را در دل جوانان روسی هم جای دهد. این غذا تکه‌هایی کوچک داشته و از نظر طعم می‌توان آن را به پاستا نزدیک دانست پس مطمئن باشید که شما هم چه بخواهید چه نخواهید با امتحان کردن یک تکه از آن تا بشقاب را خالی نکنید دست از خوردن نخواهید کشید.

برای تهیه پلمنی ابتدا خمیر را به شکل کوچک و نازک برش می‌دهند و سپس درون آن را با موادی مانند گوشت، پیاز، قارچ، دانه‌های جو، گندم و سبزیجات تاره و خوش‌عطر پر می‌کنند و در نهایت آن را تزیین کرده و به عنوان غذای اصلی میل می‌کنند. پلمنی از غذاهای رسمی روسی است و معمولا در شب کریسمس و سایر اعیاد مذهبی سرو می‌شود.

Blini

بلینی از آن دسته غذاهای روسیه است که در سفر به این کشور به هیچ وجه نباید از دستش داد! این غذای لذیذ در دسته پنکیک‌ها قرار می‌گیرد و خمیری نازک و گرم است که با نعناع طعم‌دار شده و در بشقاب‌های کوچک همراه با خاویار، گوشت و کرم‌های ترش و شیرین به صورت گرم سرو می‌شود. برخی هم خمیر بلینی را همراه با عسل به عنوان یک وعده صبحانه میل می‌کنند.

پنکیک بلینی به دلیل داشتن خاویار از غذاهای رسمی روسی است که در میهمانی‌ها به عنوان پیش‌غذا و میان‌وعده سرو شده و از غذهای اصلی این کشور محسوب می‌شود.

Beef Stroganoff

استراگانوف‌ها در روسیه به‌قدری معروف هستند که یک غذا به نامشان ثبت شده است. “بیف استراگانوف” غذایی بسیار بسیار معروف که پا را از مرزهای روسیه فراتر گذاشته و به غذایی بین‌المللی تبدیل شده است. اما این غذای محبوب در در ترکیباتی را در خود دارد؟ ماده اصلی بیف استراگانوف را گوشت گاو رشته شده تشکیل می‌دهد. برای تهیه این غذا گوشت گاو را با موادی مانند سرکه سفید، خردل، کره، پیاز، خامه روسی و البته قارچ مخلوط کرده وبا توجه به ذائقه همراه با برنج و نودل میل می‌کنند. البته بسیاری هم طعم خالی آن را ترجیح می‌دهند.

بیف استراگانوف روسی را می‌توان در بیشتر کافه و رستوران‌های روسیه به عنوان غذای اصلی سفارش داد.

Mushroom Julienne

قارچ جولیان غذایی ست بسیار ساده اما لذیذ و البته پرطرفدار. این غذا همانطور که از اسمش پیداست از مقدار فراوان قارچ تهیه می‌شود. برای پخت غذا قارچ را با خامه ترش روسی و گوشت مرغ یا ماهی ترکیب کرده، در فر می‌گذارند و در نهایت با مقدار قابل توجهی پنیر مخصوص طعم‌دار می‌کنند.

خوراک قارچ جولیان به عنوان غذای اصلی همراه با نان نازک و خوش‌طعم روسی در وعده‌های نهار یا شام سرو می‌شود. البته از آنجا که روس‌ها در تهیه غذا با قارچ مهارت ویژه‌ای دارند، این غذا را با دستور پخت‌های متفاوت در رستوران‌ها می‌توان پیدا کرد.

Borsch

سوپی مقوی که اگرچه بسیار ساده است اما با طعم لذیذی که دارد شهرت جهانی پیدا کرده و غیرممکن است که گردشگران پس از امتحان کردنش ناراضی از رستوران بیرون بروند.

بورش سوپ چغندر است که در میان محلی‌ها بسیار محبوب بوده و آن را به گردشگران هم پیشنهاد می‌کنند. برای تهیه سوپ ران گوساله را با آب چغندر، خامه ترش و سبزیجات محلی ترکیب کرده و در انتها یک معجون مهیج آماده سرو می‌شود.

بورش با اینکه به عنوان سوپ شناخته می‌شود اما به دلیل داشتن مواد مقوی بیشتر آن را در وعده‌های اصلی سرو می‌کنند. این غذا در میان گیاه‌خواران هم محبوبیت دارد چرا که می‌توان آن را بدون گوشت هم تهیه کرده و سرو کرد.

Tefteli

تفتلی از سنتی‌ترین غذاهای روسیه است که ظاهری شبیه به کوفته تبریزی داشته اما طعم آن کاملا متفاوت می‌باشد. این غذا را کمی قبل‌تر تنها با گوشت خوک (گوشت مورد علاقه روس‌ها) تهیه می‌کردند اما در شکل جدید آن را با گوشت گاو هم می‌پزند.

برای تهیه غذا گوشت را چرخ کرده با گوجه رنده شده و البته خامه مخصوص روسی کاملا هم زده و به صورت گلوله‌های کوچک درآورده و می‌پزند. بسیاری این غذا را بر حسب سلیقه با برنج، نان یا به صورت خالی سرو می‌کنند.

این غذا را می‌توانید در منو بیشتر رستوران‌های روسیه ببینید و به عنوان غذای اصلی سفارش دهید.

Chicken Tabaka

چیکن تاباکا همان مرغ شکم‌پر است البته با مواد مخصوص سرآشپزان روسیه. برای پخت آن ابتدا داخل مرغ را خالی کرده سپس آن را خوب می‌پزند و پس از پخت سرخ کرده و آن را از وسط به صورت پروانه‌ای برش می‌دهند. در نهایت نیز با توجه به سلیقه آشپر موتدی مانند تخم مرغ، ادویه و انواع سبزیجات را دورن آن گذاشته و پس از تزیین برای سرو آماده می‌کنند.

مطالب مرتبط

زمان شب‌های سفید روسیه

در سفر به روسیه از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید