بایدها و نبایدهای سفر به بالی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 12 آوریل 2020
Loading...

آیا می‌دانستید میمون‎‌های بالی به همان اندازه که دوست‌داشتنی هستند می‌توانند خطرناک هم باشند؟ یا اینکه چانه زدن یکی از اصول اولیه خرید در این جزیره است؟ در این مطلب درباره بایدها و نبایدهای بالی بیشتر می‌خوانیم.

عوامل زیادی دست‌دردست هم داده‌اند تا تور بالی به یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری در سراسر دنیا تبدیل شود. اما سفر به این جزیره هم مانند بسیاری از کشورهای دنیا بایدها و نبایدهای خود را دارد که دانستنشان سفری بی‌دغدغه‌تر را همراه خواهد داشت. (بلیط تهران بالی)

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به بالی

۷ مرکز اسپا مجلل و لوکس در بالی

.

به آداب و رسوم مردم بالی احترام بگذارید

آداب و رسوم هر سرزمین ریشه در اعتقادات مردم آن دارد و محترم شمردن این اعتقادات اولین و ابتدایی‌ترین قانون گردشگری است. سفر به بالی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اندونزی بزرگترین کشور مسلمان جهان است با این وجود دین رسمی در آن هندو می‌باشد. بنابراین در این جزیره معابد بسیاری زیادی را خواهید دید. یا ممکن است هنگام قدم زدن در خیابان با افرادی مواجه شوید که با لباس‌های مخصوص در حال برگزاری مراسم دینی باشند. در این صورت به آیینشان احترام گذاشته و به هیچ عنوان چیزی را به سخره نگیرید. هنگام بازدید از معابد نیز از پوشش مناسب استفاده کنید.

گول میمون‌ها را نخورید

در بیشتر نقاط گردشگری بالی و به ویژه در منطقه ابود میمون‌های بامزه را در حال بازگوشی خواهید دید. این حیوانات دوست‌داشتنی هر کاری را برای جلب توجه شما انجام می‌دهند اما بهتر است گول نخورید چرا که میمون‌های بالی در برداشتن وسایل گردشگران مانند کیف و خوراکی مهارت ویژه‌ای دارند. پس برای در امان ماندن آن‌ها را صدا نکنید و با حفظ فاصله از دینشان لذت ببرید.

نکته دیگر در ارتباط با سگ‌های ولگرد است. این حیوانات هم مانند میمون‌ها دوست داشتنی هستند اما به هیچ عنوان آن‌ها را نوازش نکنید و اگر می‌خواهید به آن‌ها کمک کنید این کار را در فاصله دور انجام دهید.

به جای بطری آب از قمقمه استفاده کنید

بالی هوایی شرجی دارد و همین نیاز به مصرف آب در طول روز را بالا می‌برد. از آنجا که آب‌های لوله در این جزیره تصفیه نشده‌اند بایستی آب را در طریق فروشگاه‌ها خریداری کنید. اما بطری‌های آب معدنی هم یکبار مصرف بوده و پس از هربار استفاده دور انداخته می‌شوند و ممکن است محیط را آلوده کنند. در چند سال اخیر افراد فعال محیط زیست در بالی طی یک فرهنگ‌سازی به گردشگران پیشنهاد می‌دهند که به جای استفاده از بطری پلاستیکی از قمقمه استفاده کرده و آن را با پرداخت مبلغ ناچیز از طریق شیرهای آب تصفیه شده پر کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما هم به این فرهنگ‌سازی کمک کرده و به جای خرید آب، بطری‌های خود را در کافه یا رستوران‌ها که به وفور در خیابان‌ها دیده می‌شوند پر کنید.

برای دسترسی به اینترنت، از سیم کارت‌های محلی استفاده کنید

خرید سیم کارت در بالی کار بسیار ساده‌ای است. سیم کارت بالی را می‌توانید در فرودگاه یا حتی فروشگاه‌ها با پرداخت مبلغ بسیار کم خریداری کنید و نکته مهم اینکه این سیم کارت‌ها مشابه سیم کارت‌های ایرانی هستند و به راحتی در گوشی همراه شما قابل استفاده می‌باشند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که برای مکالمه یا استفاده از اینترنت هزینه رومینگ بپردازید. بلکه می‌توانید با شارژ سیم کارت در همه نقاط بالی به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

در این جزیره اپراتورهای مختلفی خدمات اینترنتی را ارائه می‌دهند اما سیم کارت SIMPATI معروف‌تر از سایر اپراتورها است و از نظر آنتن‌دهی اینترنت قوی‌تر عمل می‌کند.

هنگام خرید چانه زدن را فراموش نکنید

خرید و چانه زدن در کشورهای آسیای شرقی با هم عجین شده‌اند. حتی اگر در این زمینه کم‌رو هستید بهتر است قبل از سفر به بالی حسابی چانه زدن را تمرین کنید. تمامی فروشندگان بالی هم در این قضیه تبحر دارند و همیشه قیمت‌ها را بالاتر از چیزی که هست اعلام می‌کنند پس شما هم تعارف نکنید و مودبانه تا آنجا که جا دارد قیمت را پایین بیاورید. به خصوص هنگام خرید از بازارهای محلی مراقب باشید سوغاتی‌ها را گران‌تر از ارزشی که دارند نخرید.

لباس راحت بپوشید

یکی از مهمترین موارد در سفر به خصوص هنگام گشت‌وگذار در شهر مسئله پوشش و راحتی آن است. همانطور که می‌دانید بالی جزیره‌ای زیبا با سواحل فراوان است و حال و هوای جزیر‌ای کاملا بر آن حکمفرماست. پس نیازی نیست با پوشیدن لباس‌های رسمی خودتان را اذیت کنید. چند دست لباس ساحلی همراه داشته باشید و مطمئن باشید مگر در موارد استثنایی نیازی به استفاده از لباس رسمی پیدا نخواهید کرد. البته فراموش نکنید که هنگام بازدید از معابد از پوشیدن لباس‌های کوتاه و شلوارک خودداری کنید.

برای پیدا کردن بهترین مسیر از اپلیکیشن‌ها استفاده کنید

از آنجا که بالی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در دنیا می‌باشد شلوغی و ترافیک در فصل سفر بسیار طبیعی و قابل پیش‌بینی است. اگر به دنبال راهی برای دور زدن ترافیک در این جزیره هستید پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن‌های مسیریابی مانند WAZE استفاده کنید. بدین ترتیب می‌توانید در کمترین زمان خودتان را به مراکز خرید یا جاذبه‌های تفریحی برسانید.

چند اصطلاح زبانی را یاد بگیرید

اندونزیایی زبان رسمی ساکنان این جزیره زیبا است. هر چند که با ورود گردشگران به بالی برخی ساکنین به انگلیسی هم صحبت می‌کنند اما بی شک یادگرفتن چند اصطلاح محلی در بیشتر مکان‌ها کارتان را راه می‌اندازد و البته باعث می‌شود تا محلی‌ها احساس صمیمیت بیشتری با شما داشته باشند.

این چند کلمه را به خاطر بسپارید:

  • سلام                                    Halo
  • صبح بخیر                        Selamat pagi
  • شب بخیر                         Selamat malam
  • متشکرم                            Terima kasih
  • میتوانم منو را ببینم؟      Bisakah aku melihatmu    
  • قیمت این چند است؟            Harganya sedikit          

نگران وعده‌های غذا و نوشیدنی نباشید

بالی را می‌توان بهشت غذاهای رنگارنگ و خوش‌طعم دانست. با پیشرفت گردشگری در این جزیره رستوران‌های کوچک و بزرگ افتتاح شده و انواع غذاهای محلی و بین‌المللی به راحتی قابل دسترس هستند. از این رو نگرانی بابت وعده‌های غذایی را کنار بگذارید چرا که هر لحظه که بخواهید انواع غذاها چه در رستوران چه غذاهای خیابانی با بهترین کیفیت در دسترستان خواهد بود.

مطالب مرتبط

هتل دلخواه خود را در بالی انتخاب کنید

معرفی مراکز خرید بالی

سواحل بالی، زیبا و حیرت‌انگیز

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
نظرات شما عزیزان
  • مینا
    مینا ارسال شده در 4 سال پیش

    سلام ما برای عید از آژانس لیانا پرواز پارس توی گیشا در تهران تور بالیو گرفتیم
    اما با اینکه حدود دوماه بیشتر میگذره که تورها به خاطر کرونا کنسل شده اما به ما پولمونو بر نمیگردونن و میگن حدود یازده میلیون خسارت از شما کم میکنیم تا پولتونو بهتون بدیم که اونم البته معلوم نیست( که به ما اصلا مربوط نیست خسارت چون از طرف اژانس کنسل شده ) که کی بدن ،شکایت هم کردیم اما کسی پاسخگو نیست

    پاسخ
    • سارا احمدی
      سارا احمدی ارسال شده در 4 سال پیش

      سلام دوست عزیز، وقت بخیر. متاسفانه کرونا به صنعت گردشگری خسارات زیادی رو وارد کرده اما در ارتباط با مشکلی که مطرح کردید چون تور از آژانس دیگه‌ای خریداری شده طبیعتا باید از طریق همون آژانس مشکلتون رو پیگیری کنید. اگه سوال دیگه در ارتباط با تور بالی دارید در خدمتتون هستیم. سپاس

      پاسخ
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید