معرفی جاذبه‌های گردشگری بانکوک - تایلند

نوشته شده توسط : سارا احمدی در چهارشنبه 14 آگوست 2019
Loading...

بانکوک پایتخت همیشه زنده کشور تایلند است، شهری که ساعت در آن مفهومی تازه پیدا می‌کند، انسان‌ها پیاپی در حال کار هستند و در هر ساعت از شبانه‌روز افرادی با حرفه‌های گوناگون را در گوشه‌کنار خیابان خواهید دید که به کار خود مشغول هستند.

با هشت میلیون جمعیت، بانکوک یک شهر جادویی است، شما در طول اقامت در این نقطه از تایلند از فقیرترین تا ثروتمندترین محله‌های آن را خواهید دید، این حجم از جریان زندگی براستی حیرت‌آور و تحسین‌برانگیز است. قدمت این شهر به ۲۰۰ سال قبل زمانی که در کنار رودخانه چاو فرایا عده‌ای محلی شروع به تجارت کردند برمی‌گردد، با وجود پیشرفت بسیار بالای شهر و روند رو برشد زندگی شهری، هنوز هم نشانه‌هایی از آن زندگی ابتدایی و سنتی در اینجا وجود دارد، در ادامه تعدادی از جاذبه‌های گردشگری بانکوک را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید در تور تایلند از آن‌ها بازدید کنید.

 بازار شناور بانکوک

با وجود اینکه اکثر کسب و کارهای بانکوک و تایلند متمرکز بر بازار توریست‌ها شده‌اند، هنوز می‌توانید در جای جای آن بازارچه‌های سنتی پیدا کنید که اصالت خود را حفظ کرده‌اند و به تجارت سنتی می‌پردازند، بازار شناور بانکوک روی رودخانه دامنون سدوک مملو از کلک‌ها و قایق‌های تایلندی است که تاجران روی آن‌ها میوه‌های استوایی برای فروش قرار داده‌اند و از کناره رودخانه می‌گذرند. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید بعضی از آن‌ها را که همان‌جا سینی‌های میوه برای شما تهیه می‌کنند ببینید و انواع میوه‌های استوایی را در کنار رودخانه میل کنید یا حتی نودل به همراه میوه‌های استوایی خود سفارش دهید!

صعود از برج متروک سَترن

در بحبوحه بحران اقتصادی چند سال گذشته که در جهان اتفاق افتاد کلنگ ساخت آسمان‌خراش ۴۹ طبقه بانکوک که قرار بود نمادی از مرکز این شهر باشد زده شد، در همان زمان با اوج گرفتن بحران اقتصادی ساخت برج متوقف شد و تا به امروز ادامه پیدا نکرد. اکنون این برج محلی برای بازدید گردشگران شده و با پرداخت ورودی می‌توانید از طبقات نیمه ساخت آن بالا بروید و در طبقه آخر منظره‌ای بی‌نظیر که نفس را سینه شما حبس می‌کند از شهر مدرن بانکوک داشته باشید

جمعه‌بازار چاتوچاک

این محل برای سال‌ها پر بازدیدترین بازار بانکوک برای توریست‌ها بوده است، بازار چاتوچاک با وسعت بسیار زیاد و با بیش از هشت هزار غرفه متفاوت با محصولات رنگی هر هفته پذیرای بیش از دویست هزار توریست است که با سلیقه‌های مختلف به آن وارد شده و با دست‌های پر و کیسه‌های خرید خارج می‌شوند.

استریت فود بانکوک

بر اساس سنت و عادت قدیمی تایلندی‌ها علاقه دارند تمام وعده‌های خود حتی را صبحانه بیرون از خانه تهیه کنند، این سنت باعث شده تا امروز بانکوک یکی از معروف‌ترین شهرها با غذاهای خیابانی باشد. هر ساعت از شبانه روز با قدم زدن در خیابان‌ها گاری‌ها و حجره‌هایی را خواهید یافت که برای شما غذای گرم سرو می‌کنند. قیمت این غذاها عموماً پایین است ولی از طعم و کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردارند. تقریباً هر خیابان اصلی بانکوک چندین حجره کوچک و گاری مخصوص به خود برای سرو غذا به توریست‌ها و شهروندان تایلندی دارد.

جابجایی با ترن هوایی

فقط یک راه برای دیدن کامل جریان زندگی در پرترافیک‌ترین شهر دنیا است و آن سوار شدن بر ترن هوایی شهر است. با سوار شدن بر این ترن شما روی ترافیک روان بانکوک حرکت خواهید کرد و می‌توانید نمایی از شهر از بالا داشته باشید، ترن هوایی بانکوک تقریباً از تمام نقاط دیدنی و توریستی شهر عبور می‌کند و استفاده از آن بسیار راحت است. شما می‌توانید در حین جابجایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر، جاذبه‌های دیگر شهر را هم ببینید و از آن‌ها تصویربرداری کنید.

جهت دریافت ویزای تایلند، رزرو تور تایلند و تور پوکت با همکاران بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا احمدی
کارشناس گردشگری،لیسانس روانشناسی، عاشق طبیعت گردی و مطالعه

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید