بالی کجاست | بالی در کدام کشور است؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 آوریل 2022
Loading...

نام بالی را که در صفحه گوگل خود جستجو کنید تصاویر سواحل درخشان، معبدی که در میان دریا قرار گرفته و جنگلی پر از میمون‌های پر سرو صدا و بازیگوش را مقابل خود خواهیم دید. با دیدن این تصاویر یک سؤال در ذهن ما نقش می‌بندد، بالی کجاست و چگونه می‌توان برای سفر به این منطقه زیبا و رؤیایی برنامه ریزی کرد؟ در اینجا با موقعیت مکانی بالی، دیدنی‌ و هتل‌های لوکس جزیره آشنا می‌شویم.

نزدیک به ۳ سال از بسته بودن مرزهای گردشگری بالی به دلیل شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و خوشبختانه از اپریل ۲۰۲۲ محدودیت‌ها برداشته شده و امکان رزرو تور بالی برای طرفداران این مقصد فراهم شده است. از این رو نگاهی کلی خواهیم داشت به موقعیت مکانی جزیره و به شما خواهیم گفت کدام جاذبه‌ها تا این اندازه بالی جذاب و منحصربه‌فرد کرده‌اند.

معرفی بالی

بالی جزیره‌ای کوچک در کشور اندونزی ست که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. این جزیره بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت داشته و بیشتر درآمد خود را مدیون گردشگری می‌باشد. نکته جالب اینکه اندونزی بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان است اما بالی جزیره‌ای ست که هندوها در آن ساکن هستند بنابراین بسیاری بالی را جزیره خدایان نیز می‌نامند. این جزیره خاکی بسیار حاصل خیز داشته و به نوعی مرکز آتشفشان‌های فعال هم شناخته می‌شود. معروف‌ترین آتشفشان بالی کوه گودان نام دارد که به مادر کوه‌ها شهرت داشته و در تمام دنیا شناخته شده است. مرکز اداری بالی، دنپاسار نام دارد و حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد.

مکان های دیدنی بالی

این بخش از پاراگراف مطلب بالی کجاست را به معرفی دیدنی های جزیره اختصاص می‌دهیم. بالی گنجینه‌های تاریخی و طبیعی ارزشمندی را دل خود پنهان کرده همچنین گردشگران می‌تواند از تفریحات هیجان انگیز مانند فیل سواری در جنگل، رفتینگ در میان رودخانه و غیره لذت ببرند. معابد جزیره نیز آماده‌اند تا میهمانان را به سفری تاریخی و افسانه‌ای ببرند. بالی علاوه بر تاریخ و طبیعت به داشتن سواحل رؤیایی نیز معروف است. پس علاقه‌مندان به تفریحات آبی می‌توانند حسابی خوش گذرانده و ماجراجویی در میان دریا را به خاطرات سفر خود اضافه کنند.

موزه بالی

موزه بالی فرهنگ و تمدن بالی را به نمایش می‌گذارد. عروسک‌های خیمه شب بازی که به نوعی نماد بالی شناخته می‌شوند، ماسک‌های نقاشی شده به اشکال اژدها و غیره، حکاکی‌های بسیار با شکوه و ظروف سفالی متعلق به هزاران سال قبل را می‌توان در این موزه دید.

معبد مادر بالی | Besakih Temple Bali

یکی از معروفترین دیدنی های بالی معبد مادر نام دارد. این معبد قدمتی ۱۰۰۰ ساله داشته عظمت و شکوهی ستودنی دارد. سالانه بیش از ۷۰ مراسم مذهبی در معبد مادر برگزار می‌شود و اگر خوش شانس باشید می‌توانید شاهد برگزاری یکی از مراسم هندوها باشید. برای ورود به معبد ابتدا بایستی از پله‌های سنگی بالا رفته پس از رسیدن به درب ورودی بهشتی از زیبایی‌ها را مقابل خود خواهید دید. معبد مادر علاوه بر معماری فوق‌العاده زیبا به واسطه قرار گرفتن در کوهپایه آتشفشان طبیعتی سحرانگیز دارد.

ساحل نوسا دوا | Nusa Dua Beach

سواحل نوسا دوا عنوان پنجمین سواحل لوکس و رؤیایی دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. در نوسا دوا خبری از سنت و ساختمان‌های قدیمی بالی نیست بلکه در اینجا مدرن بودن حرف اول را می‌زند. تمامی هتل‌های فوق لوکس، رستوران‌های بین‌المللی، کشتی‌های کروز، مراکز خرید بزرگ و حتی زمین‌های گلف بالی در منطقه نوسا دوا قرار گرفته‌اند؛ بنابراین اگر از سفر به بالی تعطیلاتی لوکس را انتظار دارید نوسا دوا تمام توقعات شما را برآورده می‌کند.

منطقه اوبد | Uboud

در بخش مقدمه مطلب بالی کجاست درباره منطقه‌ای صحبت کردیم که بامزه‌ترین و باهوش‌ترین میمون‌های جزیره را در خود دارد این منطقه جذاب اوبود نام داشته و بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بالی به شمار می‌رود. روستاهای سرسبز، مزارع برنج پلکانی، دریاچه براتان، باغ وحش بسیار زیبای بالی، چندین معبد باستانی، جنگل میمون‌ها، غار فیل‌ها همه و همه از جاذبه‌های گردشگری منطقه اوبد هستند. در سفر خود را بالی حتماً یک یا دو روز از اقامتتان را به گشت و گذار در اوبد اختصاص دهید.

هتل های لوکس بالی

بالی به داشتن هتل‌های لوکس مشرف به دریا معروف است. همین دلیلی شده تا بیشتر زوج‌های جوان این جزیره را برای ماه عسل خود انتخاب کنند. این جزیره مملو است هتل‌های ۴ و ۵ ستاره‌ای که هر یک بهترین امکانات و خدمات را به میهمانان خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید بر حسب بودجه‌ای که دارید یکی از هتل‌ها را برای اقامتتان انتخاب کنید. هتل Bail Rani، هتل Westin، هتل Discovery Kartika Plaza و هتل Pullman از بهترین هتل‌های لوکس بالی هستند.

بهترین زمان برای بازدید از بالی

در ادامه مطلب بالی کجاست به بررسی آب و هوای جزیره می‌پردازیم. بالی را می‌توان جزیره چهار فصل دانست در هر یک از فصول سال که به این جزیره سفر کنید می‌توانید از تفریحات آبی و طبیعت زیبای جزیره لذت ببرید؛ اما اگر می‌خواهید از شرجی بودن هوا و بارش باران‌های موسمی در امان بمانید اوایل اردیبهشت تا اواخر مرداد را می‌توان بهترین زمان برای بازدید از بالی دانست.

چرا بالی انقدر مشهور است؟

داشتن عنوان چهارمین جزیره برتر دنیا، تفریحات متنوع و جذاب، سواحل چشم نواز، هتل‌های لوکس و رستوران‌های بین‌المللی! با وجود تمام این امکانات و تفریحات جای تعجب ندارد که اگر بالی عنوان یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین مقاصد گردشگری در دنیا را به خود اختصاص دهد. جهت رزرو تور بالی می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

سوالات متداول

جزیره بالی در کدام کشور واقع شده است؟

جزیره توریستی بالی در کشور اندونزی قرار دارد.

دلیل معروفیت جزیره بالی در چیست؟

بالی را به دلیل داشتن طبیعت بکر، معابد متععد بودا، مزارع برنج پلکانی، کوه‌های آتشفشان و سواحل بسیار زیبا بهشت آسیایی و جزیره خدایان می‌نامند.

بیشتر بخوانید …

چه تفریحاتی می‌توان در اوبود بالی (Ubud) انجام داد؟

۷ مرکز اسپا مجلل و لوکس در بالی

بهترین فصل سفر به بالی

برای مشاهده قیمت و خرید تور اندونزی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اندونزی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید