معرفی جاذبه های گردشگری استانبول - ترکیه

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در جمعه 24 نوامبر 2023
Loading...

استانبول که در طول قرن‌ها مورد علاقه امپراتوری‌های بزرگ بوده هم در قاره اروپا و هم درقاره آسیا قرار گرفته و به عنوان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ جهان شناخته می‌شود. این شهر با بقایای باشکوه، تاریخ طولانی و درخشان مکان‌های دیدنی خارق العاده را در خود پنهان کرده است. جاذبه های گردشگری استانبول حتی سخت پسندترین گردشگران را نیز سر ذوق می‌آورد. برای آشنایی بیشتر با این شهر حیرت انگیز با ما همراه شوید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا یک برج جنوایی است که در قرن چهاردهم ساخته شد و به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول شناخته می‌شود. این برج ۲۲۰ متری دارای ۹ طبقه است. همچنین یک رستوران در بالای برج که دارای سن اجرای رقص ترکی و غذاهای سنتی است از دیگر مکان‌های تفریحی گالاتا می‌باشد.

گالاتا که توسط مکان‌های تفریحی استانبول احاطه شده، یک نقطه عالی برای گشت و گذار می‌باشد. همچنین می‌توانید از بالای برج منظره‌ای پانوراما از شهر استانبول را داشته باشید.

موقعیت مکانی: Bereketzade, Galata Kulesi, 34421 Beyoglu/Istanbul, Turkey

بهترین ساعت بازدید: از ۹ صبح

هزینه ورودی: ۳۵ لیر ترکیه، ورود برای کودکان زیر ۷ سال رایگان

آب‌انبار باسیلیکا از بارزترین جاذبه های گردشگری استانبول

اینجا بزرگترین آب انبار زیرزمینی استانبول است که به عنوان شگفتی مهندسی بیزانس به شمار می‌رود و به شما فرصتی می‌دهد تا با زندگی شخصیت‌های بزرگ در گذشته آشنا شوید. آب انبار باسیلیکا یکی از بارزترین جاذبه های گردشگری استانبول شناخته می‌شود. ستون چشم مرغی که نقش و نگار اشک بر روی آن قرار دارد از زیباترین قسمت‌های آب انبار می‌باشد. این کافه دارای یک کافه و بخش روشنایی راهروهای مرتفع برای راحتی بازدیدکنندگان است.

موقعیت مکانی: Alemdar, Yerebatan Cd. 1/3, 34110 Fatih/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۲۰ لیر ترکیه برای هر بزرگسال، ورود رایگان برای کودکان زیر ۷ سال

بیشتر بخوانید: تفریحات مجردی استانبول

کلیسای چورا

این بنا یک کلیسای زیبا، پر از نقاشی‌های دیواری و موزاییک است که یکی از بهترین نمونه‌های بناهای تاریخی دوره بیزانس به شمار می‌رود. ساختمان اصلی کلیسای چورا توسط ستون‌های محکم نگهداری می‌شود و با شانزده پنجره بلند مجزا احاطه شده  و نور طبیعی آن را تزیین کرده است.

دیوارهای کلیسا داستان‌های کتاب مقدس را روایت می‌کنند و تصاویری از مریم مقدس بر روی آن‌ها حک شده است. چورا یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در استانبول برای همه کسانی ست که می‌خواهند عظمت معماری این شهر را از نزدیک ببینند.

موقعیت مکانی: Dervisali, Kariye Camii Sk. No:18, 34087 Fatih/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۳۰ لیر

جهت اطلاع از قیمت تور ترکیه با کارشناسان ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

جزیره بیوک آدا

در بیوک آدا می‌توانید از شلوغی استانبول فرار کرده و سفری یک روزه لذت بخش به این جزیره را آغاز کنید. برخلاف بازدید سریع در سایر جاذبه‌ های گردشگری استانبول،برای درک زیبایی و آرامش  Büyükada می‌توانید یک روز کامل را به آن اختصاص دهید. پس به بیوک آدا خوش آمدید! بزرگترین جزایر شاهزاده که در آبهای درخشان دریای مرمره واقع شده است. همانطور که به این جزیره آرام قدم می گذارید، برای شروع یک سفر سحرانگیز آماده شوید. مناظر زیبای جزیره را کشف کنید، در تاریخ غنی آن غوطه ور شوید و در فضای جذاب آن غرق شوید.

کاخ دولما باغچه از پرزرق و برق‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول

کاخ دولماباغچه با بنایی آراسته و زیبا یکی از پر زرق و برق ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که جایگاه ویژه‌ای را در دل گردشگران باز کرده است. این کاخ قبلاً مرکز اداری امپراتوری عثمانی بود و در آن زمان مراسم‌های مهم در اینجا برگزار می‌شد.

اما امروزه کاخ دولما باغچه به یک جاذبه توریستی محبوب تبدیل شده است که با عظمت و زیبایی بی‌پایان خود بازتابی از شکوه سبک اروپایی در استانبول را به نمایش می گذارد. این ساختمان با مبلمان سبک فرانسوی، لوسترهای کریستالی ماموت و سقف‌های نقاشی شده خیره کننده گردشگران تور استانبول را مجذوب خود می‌کند.

موقعیت مکانی: Visnezade, Dolmabahce Cd., 34357 Besiktas/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۶۰ لیر

آکواریوم فلوریا استانبول

در آکواریوم فلوریا از نزدیک با زیبایی‌های دنیای زیر آب آشنا شوید. این مجموعه دارای بزرگترین مجموعه کوسه‌ها و دیگر گونه‌های دریایی است. آکواریوم فلوریا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبو است و به شما فرصتی برای کشف زندگی زیر آب برای ماجراجویی می‌دهد.

این آکواریوم خانه حدود پانزده هزار موجود دریایی و دارای بیست و یک منطقه موضوعی است. می‌توانید خرچنگ‌ها و ماهی‌های دریایی را در استخرهای صخره‌ای ببینید.

موقعیت مکانی: Kocatepe, Pasa Cd 5/5, 34045 Bayrampasa/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۵۵ لیر

موزه اسباب بازی استانبول

اگر می‌خواهید روزهای کودکی خود را با دیدن اسباب بازی‌های زیبا مرور کنید، موزه اسباب بازی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول است. اسباب بازی‌های اینجا از مغازه‌های عتیقه فروشی و حراجی از بیش از چهل کشور در طول بیست سال خریداری شده‌اند. این موزه همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا به تاریخ جهان و نحوه شکل گیری آن به شکل جالبی نگاه کنید.

به عنوان مثال، شما می‌توانید در مورد تلاش برای رسیدن به ماه در بخش اسباب بازیهای فضایی یاد بگیرید یا در بخش اسباب بازی قطار بینشی در مورد انقلاب صنعتی کسب کنید. موزه اسباب بازی از مناسب‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول برای خانواده‌ها و کودکان می‌باشد.

موقعیت مکانی: Goztepe Mah. Omerpasa Cad, Doktor Zeki Zeren Sokak No:17, 34730 Kadikoy/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۱۳ لیر

بیشتر بخوانید: محله ببک استانبول کجاست؟ آشنایی و معرفی کامل

مسجد سلیمانیه از مهمترین جاذبه های گردشگری استانبول

سلیمانیه یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که توسط معمار مشهور عثمانی، سینان بین سال‌های ۱۵۴۹ تا ۱۵۷۵ ساخته شده. این مسجد تلفیقی کامل از شکوه و سادگی است. گنبد سر به فلک کشیده آن به ارتفاع پنجاه و سه متر از بارزترین ویژگی این بنا می‌باشد.

شما می‌توانید یک قبرستان عثمانی را در منطقه باغی که سلطان سلیمان و اعضای خانواده‌اش در آن سوزانده شده‌اند، ببینید. این مسجد یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مساجد استانبول است که میزبان مسلمانان سراسر دنیا می‌باشد.

موقعیت مکانی: Suleymaniye Mah, Prof. Siddik Sami Onar Cd. No:1, 34116 Fatih/Istanbul, Turkey

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

مسجدی تاریخی که دارای نمای بیرونی خمیده و شش مناره باریک است. مسجد آبی یا سلطان احمد نام مستعار خود را از کاشی‌های آبی ایزنیک که فضای داخلی مسجد را زینت می‌دهند، گرفته است.

مسجد آبی یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می‌آید که به دلیل زیبایی نفس‌گیرش تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به سمت خود جذب کرده است. این مسجد فرهنگ و سنت امپراتوری اسلامی عثمانی را به تصویر می‌کشد. بهترین زمان بازدید از مسجد سلطان احمد دو لحظه طلوع و غروب آفتاب می‌باشد.

موقعیت مکانی: Sultan Ahmet, Atmeydani Cd. No:7, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

مسجد و موزه ایا صوفیه از معروفترین جاذبه های گردشگری استانبول

ایاصوفیه یک بنای گنبدی است که در ابتدا به عنوان کلیسای جامع ساخته شده بود اما اکنون به مسجد و موزه تبدیل شده است. اینجا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است که در آن می‌توانید همزمان جلوه‌های معماری بیزانسی و عثمانی را تماشا کنید.

در اینجا می‌توانید شاهد ترکیب بی نظیر مسیحیت و هنر اسلامی باشید. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند به آرامگاه پنج سلطانی که در مجموعه ایاصوفیه آرام گرفتند، ادای احترام کنند.

موفعیت مکانی: Sultan Ahmet, Ayasofya Meydani No:1, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۷۲ لیر ترکیه، ورود رایگان برای کودکان زیر ۸ سال

بیشتر بخوانید: آشنایی با بازار بزرگ استانبول

دلفیناریوم استانبول

مجموعه دلفیناریوم از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول است که فرصتی بی‌نظیر برای کشف دنیای جذاب و رنگارنگ پستانداران دریایی به گردشگران ارائه می‌دهد. این بزرگترین دلفیناریوم سرپوشیده در استانبول است که در آن می‌توانید بازی و نمایش جالب دلفینها را تماشا کنید. همچنین برای بچه‌های بالای ده سال نیز امکان شنا با دلفین ها در استخر وجود دارد.

موقعیت مکانی: Silahtaraga Mahallesi, Silahtaraga Cd. No: 2 D:4, 34050 Eyup/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۲۰ لیره برای کودکان و ۳۵ لیره برای بزرگسالان

کاخ توپکاپی از باشکوه‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول

توپکاپی با تمام شکوه و عظمتش یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول به شمار می‌رود که صدها سال قبل محل اداری حاکمان عثمانی بوده است. این مجموعه وسیع دارای حیاط‌های مجلل با کاشی‌کاری‌های نقاشی شده و اتاق‌هایی با تزئینات مجلل می‌باشد.

نقطه برجسته کاخ توپکاپی حرمسرای آن است، جایی که همسران پادشاهان عثمانی در آن زندگی می‌کردند. همچنین اتاق شورای امپراتوری، خزانه داری امپراتوری و اتاق‌های نگهبانی از دیگر دیدنی‌های کاخ هستند.

موقعیت مکانی: Cankurtaran, 34122 Fatih/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۷۲ لیر ترکیه، رایگان برای کودکان زیر ۸ سال

مرکز خرید کانیون از بهترین جاذبه های گردشگری استانبول

کانیون بهشت خرید نهایی برای کسانی است که می خواهند تمام وسیله‌ها را زیر یک سقف خریداری کنند. این مرکز خرید همه چیز از لباس‌های برند گرفته تا جواهرات، مصنوعات، لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی، کفش، مواد غذایی، و هر چیز دیگری را در فضای باز به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

چه به دنبال لوازم خانگی از برندهای بین‌المللی باشید یا محصولات ترکیه‌ای، این مرکز خرید هر آنچه را که بخواهید به شما می‌دهد. در انتهای خرید می‌توانید یک وعده غذایی شگفت‌انگیز ترکی را نیز میل کنید.

بازار بزرگ استانبول از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری استانبول

اگر به دنبال بهترین غذاهای ترکی هستید، قطعا بازار بزرگ مکانی ایده آل برای شما خواهد بود. اینجا بزرگترین بازار سرپوشیده در کل جهان است و می‌توانید از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را در دالون‌هایش پیدا کنید.

بازار بزرگ استانبول متشکل از هزاران مغازه است که از لباس‌های ابریشمی و جواهرات گرفته تا چرم و فرش را دارد. این بازار پر جنب و جوش دارای چهل غرفه، هجده دروازه، شصت و یک خیابان سرپوشیده و بیست و پنج هزار فروشنده است. این بازار ۵۵۴ ساله محل مناسبی برای پایان دادن به تور استانبول با خرید سوغاتی برای عزیزانتان است.

موقعیت مکانی: Beyazit, Kalpakcilar Cd. No:22, 34126 Fatih/Istanbul, Turkey

بیشتر بخوانید: آکواریوم استانبول کجاست؟ آشنایی با بخش های مختلف آکواریوم استانبول

قلعه یدیکوله یا هفت برج استانبول از خاصترین جاذبه های گردشگری استانبول

اگرچه رفتن به یدیکوله (قلعه هفت برج) با قطار در حومه شهر کمی سخت است، اما این قلعه ارزشش را دارد.

قلعه یدیکوله در قرن پنجم توسط امپراتور تئودوسیوس دوم ساخته شد و بخش جنوبی دیوارهای دفاعی قسطنطنیه را تشکیل می‌داد. طاق ماموت (که در اواخر دوره بیزانس مسدود شده بود) به عنوان Porta Aurea) دروازه طلایی) شناخته می‌شد که درهای آن با طلا اندود شده بودند.

زمانی که عثمانی‌ها شهر را فتح کردند، از قلعه برای دفاع و بعدها به عنوان زندان و محل اعدام استفاده کردند. یدیکوله در سال‌های اخیر بازسازی شده است، و شما می‌توانید برای دیدن مناظر فوق‌العاده از دریای مرمره به بالاترین قسمت آن دسترسی داشته باشید.

موقعیت مکانی: Yedikule Sokak, Yedikule

پارک مینیاتوری استانبول از مهیج‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول

پارک بزرگ مینیاتوری استانبول مجموعه‌ای جذاب از آثار هنری و سازه‌های تاریخی را به نمایش می‌گذارد. اینجا با ارائه مدل مینیاتوری از بناهای مهم و دیدنی ترکیه در یک مکان به شما این شانس را می‌دهد که یک تور ترکیه گردی کوچک داشته باشید.

این پارک با فضای سه هکتاری بزرگترین پارک مینیاتوری و از مهیج‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که نگاهی اجمالی به تاریخ، فرهنگ و سنت غنی حاکم در اینجا به شما می‌دهد. همچنین وجود آب و استخر گشت و گذار در این پارک را جذاب‌تر می‌کند.

موقعیت مکانی: Ornektepe, Imrahor Cd. No:7, 34445 Beyoglu/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۱۵ لیر

شهر بازی و پارک آبی ویالند

ویالند یک پارک موضوعی معروف در استانبول است که برای بچه‌ها و همچنین سایر اعضای خانواده مناسب می‌باشد.

این پارک در ۶۰۰۰۰۰ متر مربع گسترده شده و به سه منطقه مختلف تقسیم شده است: منطقه بازی، منطقه تاریخی و منطقه ماجراجویی. در پارک آبی و شهربازی ویالند می‌توانید با شخصیت‌های کارتونی مورد علاقه‌تان عکس بیندازید، وارد دنیای اسرارآمیز پری‌ها شوید یا حتی می‌توانید یک تجربه خرید عالی را در مرکز خرید بزرگ اینجا تجربه کنید.

موقعیت مکانی: Yesilpinar, Sht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyup/Istanbul, Turkey

هزینه ورودی: ۲۵۹ لیر

میدان تکسیم و خیابان استقلال

میدان تکسیم یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در استانبول است و مملو از هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های لوکس می‌باشد. این منطقه همچنین دارای ایستگاه اصلی مترو و یک پایانه اتوبوس محلی برای حمل و نقل عمومی می‌باشد. میدان تقسیم همچنین محل برگزاری کنسرت‌های عمومی، رژه‌ها، مراسم شب سال نو و سایر روبدادهای مهم استانبول است.

محبوب ترین جاذبه در میدان تقسیم، بنای استقلال است که یادبود اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ ترکیه می‌باشد.

پارک یلدیز از شکفت انگیزترین جاذبه های گردشگری استانبول

یادیز از آن دسته جاذبه خای گردشگری استانبول است که می‌توانید هوای تازه و محیطی آرام را در آن تجربه کنید. این پارک پوشیده از مسیرهای دیدنی، خانه های قدیمی عثمانی و تپه‌های پوشیده از درخت است که آن را به جواهری واقعی در طبیعت تبدیل کرده است.

شما می‌توانید برای یک پیک نیک یا گذراندن اوقات فراغت با دوستان و خانواده خود به این مکان بروید. این شهر خانه انواع درختان، درختچه‌ها و گل‌ها از سراسر جهان است.

موقعیت مکانی: Yildiz, 34349 Besiktas/Istanbul, Turkey

ساحل کیلیوس

در سواحل شمالی استانبول، در کنار دریای سیاه، منطقه بسیار زیبای Sariyer قرار گرفته است. با ۴۵ دقیقه رانندگی از مرکز شهر به ساحل کیلیوس یکی دیگر از تفریحگاه های زیبای ساحلی و جاذبه های گردشگری استانبول می‌رسید. این شهر به خاطر سواحل شنی زیبا، بارها و رستوران‌هایی با منظره دریا، فعالیت‌های سرگرمی تابستانی، جشنواره‌های موسیقی و فعالیت‌های ورزشی آبی مانند موج سواری و بادبادک‌سواری مشهور است.

کشتی در بسفور

کروز بسفر یا کشتی در بسفور یک راه ایده آل برای دیدن مناظر جذاب استانبول است در حالی که در آب نیلگون دریا درحال حرکت هستید. کشتی کروز بسفر به سه دسته تقسیم می شود: کروز تمام روز، کروز کوتاه، و یک قایق تفریحی یا کشتی خصوصی.

با استفاده از تور شبانه، شاهد هفتاد جاذبه گردشگری مختلف در امتداد ساحل خواهید بود. اگر به طور کامل از کروز بسفر استفاده می‌کنید، در رستوران‌های ماهی محلی نیز شام به شما پیشنهاد می‌شود.

هزینه ورودی: بین ۱۲ تا ۲۰ لیر

برج دختر استانبول

برج Maiden’s Tower یا برج دختر یک برج دیده‌بانی سابق عثمانی است که می‌توانید در آن بنشینید و منظره‌ای شگفت‌انگیز از غروب خورشید را تماشا کنید. رستوران‌ها و کافه های متعددی دارد که می توانید در کنار لذت بردن از منظره غروب خورشید، یک وعده غذای خوشمزه ترکی هم میل کنید.

برای رسیدن به برج دختر استانبول باید قایق سواری کنید، زیرا این برج روی دریا واقع شده اما تجربه‌ای که به دست می‌آورید ارزش این سفر دریایی را دارد.

موقعیت مکانی: Salacak, Uskudar Salacak Mevkii, 34668 Uskudar/Istanbul, Turkey

بیشتر بخوانید: بهترین پارک های آبی در استانبول + تصویر

محله زیبای ببک از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری استانبول

ببک یک محله تاریخی استانبول است که به خاطر کافه‌ها و مغازه‌های مجلل خود بسیار مشهور شده است. ویترین‌های رنگارنگ، قایق‌های تفریحی فانتزی و کافی شاپ هایی که می‌توانید در آنها استراحت کنید تجربه‌ای به یاد ماندنی از گشت و گذار در ببک را برایتان رقم خواهد زد. همچنین بوتیک‌های شیکی را در اینجا خواهید یافت که لوازم جانبی و لباس‌های طراحان ترک را ارائه می‌دهند.

محله ببک خانه برخی از برندهای لوکس مانند Roberto Cavalli، Prada، Louis Vuitton، Gucci و Emporio Armani می‌باشد. مغازه‌های زیادی در اینجا وجود دارد که این امکان را فراهم می‌کنند تا ساع‌ها به گشت و گذار در این خیابان بپردازید.

سخن پایانی

یکی دیگر از پرطرفدارترین تورهای ترکیه، تور استانبول است. استانبول، بزرگ‌ترین شهر ترکیه، ازنظر جغرافیایی به شکلی است که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد. بخش آسیایی و اروپایی  ترکیه توسط پل به سفر به هم متصل می‌شوند. تمام طول سال برای سفر به این شهر مناسب است، در اواخر بهار یا اوایل پاییز می‌توانید از روزهای آفتابی و هوای گرم لذت ببرید. اواسط تابستان، هوا بسیار گرم و شرجی است. از اواخر آذر تا آخر اسفند، بادهای سردی از سمت دریای سیاه می‌وزند و مه و گاهی برف سطح شهر را می‌پوشاند؛ اما در عوض، قیمت همه‌چیز ارزان‌تر است.

شهر استانبول بزرگ‌ترین مرکز گردشگری ترکیه است که هرساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. استانبول باوجود تنوع اماکن دیدنی، سواحل زیبا و دیگر امکانات تفریحی و رفاهی به مقصدی همیشگی تورهای ترکیه آژانس مسافرتی ستاره ونک تبدیل‌شده است.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید