واقعیت‌های نگفته از خطوط هوایی

نوشته شده توسط : پونه مولایی در چهارشنبه 22 مه 2019
Loading...

اطلاعات شما برای یک سفر هوایی کامل است؟ موارد بااهمیت بسیاری وجود دارد که باید برای سفر به هر سمت از نیمکره زمین از آن‌ها مطلع شویم. این اطلاعات تا حدودی از صدمات پرواز، در آسمان‌ها بر بدن ما جلوگیری می‌کند.

در یک خطوط هوایی و یا مقاصد هوایی اتفاقات جالبی حادث می‌شود که بر بسیاری از مسافران پوشیده است. واقعیت‌هایی که شاید هرگز از آن‌ها مطلع نشویم اما یک جریان عادی ست که در هر پرواز اتفاق می‌افتد. داستان‌های بسیاری از یک مسیر هوایی به گوش می‌رسد که توأم با حقایق و خرافات است.

در ادامه چند واقعیت و احتمال را از خطوط  و سفرهایی هوایی می‌خوانیم.

خلبان و کمک‌خلبان اجازه ندارند که یک غذای شبیه به هم بخورند

 البته این مورد به‌صورت قانون ابلاغ نشده است اما اکثر خطوط هوایی به خلبان و کمک‌خلبان‌های خودشان توصیه می‌کند که از یک غذای مشترک استفاده نکند و هرکدام غذای متفاوت از هم را در طول پرواز میل کنند. این مسئله به این دلیل است که اگر یکی از غذاها برفرض محال مسموم بود و یا یکی از آن‌ها به غذا حساسیت نشان دادند، هواپیما بدون راهبر نماند. ایرلاین‌ها برای ایمنی سفر و جلوگیری از هر احتمالی، مبادرت به انجام این کار می‌کنند.

هواپیماها ردیف سیزده ندارند

 شاید کمی عجیب باشد اما یک واقعیت است که خطوط هواپیمایی مانند اتریشی، لوفت هانزا و بسیاری دیگر ردیف ۱۳ را در خط صندلی‌های خود ندارد. افراد زیادی بر این باور هستند که عدد ۱۳ خوش‌یمن نیست و به همین علت دوست ندارند در حال پرواز در این جایگاه بنشینند.

خلبانان از پرواز بر فراز مثلث برمودا اجتناب می‌کنند

منطقه مرموز مثلث برمودا در غرب اقیانوس اطلس قرار دارد. بسیاری آن را اسرا آمیز و نفرین‌شده می‌پندارند. گفته می‌شود بیش از ۵۰ کشتی و ۲۱ هواپیما به طرز عجیبی در این ناحیه غرق شدند و هنوز هم هیچ اطلاعاتی از آن‌ها در دسترس نیست. عده‌ای مثلث برمودا را محل زندگی موجودات ناشناخته و فرازمینی می‌دانند که زمینی‌ها را به علت ورود به قلمروشان، می‌کشند. محققان تحقیقات بسیاری انجام دادند تا علت این قضایا را به مبنای علمی ربط دهند. در مقالات علمی بشماری دلایلی مانند وجود موج‌های سرکش با ارتفاع ۳۰ متر، ناهنجاری مغناطیسی، طوفان‌های قدرتمند گرمسیری و…  عنوان‌شده است.

اما شایعاتی زمزمه می‌شود که باوجود رد خرافات، هنوز هم خلبانان علاقه‌ای برای گذر از برمودا ندارند و از مسیرهای جایگزین استفاده می‌کنند.

در یک پرواز سه ساعت بدن ۱٫۵ لیتر آب از دست می‌دهد

بر اساس یک قاعده کلی بدن شما به همان اندازه‌ای که  در دویدن مایعات از دست می‌دهد، در طول پرواز هم به همین مقدار از بدن آب کم می‌شود. همچنین تغییرات اقلیمی آب و هوایی هم در این امر مؤثر است مثلاً در تابستان یا هوای گرم آب بدن تبخیر و کم می‌شود ولی در هوای سرد این اتفاق بسیار کمتر می‌افتد.

پس در طول سفرهای هوایی آب به مقدار کافی بنوشید مخصوصاً در مسیرهای طولانی.

در مسیرهای پروازی غرب به شرق هواپیما با سرعت بیشتری پرواز می‌کند

واقعیت آن است که، هواپیما به سمت شرق سریع‌تر از سمت غرب پرواز می‌کنند. علت این قضیه وجود جریانی به نام ” جریان بادی” است. جریان‌های هوایی در ارتفاع بالا باعث افزایش سرعت هواپیما می‌شوند. به همین علت در پروازهایی که به سمت نیم‌کره شرقی زمین حرکت می‌کند سریع‌تر خواهند بود.

در پروازهای شرق به غرب کمتر دچار جت لگ می‌شوید

 جت لگ یا پرواززدگی هنگامی رخ می‌دهد که تغییرات اساسی در ریتم شبانه‌روزی بدن فرد اتفاق می‌افتد. زمانی که اختلاف ساعت مبدأ و مقصدهای زیاد باشد و یا سفر چند روز طول بکشد، افراد دچار این حالت می‌شوند.

در مسافرت‌های هوایی به سمت شرق  این موضوع تشدید می‌شود. اما در مسافرت‌های سمت غرب برعکس است. در حین سفر به شرق، روزها کوتاه‌تر می‌شود و تنظیمات بدن را مختل می‌کند. اما زمان حرکت به‌سوی غرب روزها بلندتر است و بدن کمی آرامش دارد. چندین ساعت و یا حتی روز طول می‌کشد تا بدن ما به حالت عادی بازگردد.

استفاده از وسایل الکترونیکی در پرواز

 درگذشته استفاده از وسایل الکترونیکی هنگام پروازممنوع بود و شما به‌محض سوارشدن در هواپیما باید تمام آن‌ها را خاموش می‌کردید چون امواج وسایل هوشمند باعث اختلال سامانه‌های الکترونیکی هواپیما می‌شود.

خطوط هوایی لوفت‌هانزا در سال‌های اخیر این ممنوعیت را لغو کرده و دیگر احتیاجی نیست که مسافران وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنند.

پرواز کردن با یک خطوط هواپیمایی معتبر، امنیت سفر را بالا می‌برد

این‌ یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که ایرلاین‌های کارکشته، خدمات ارزنده‌تری را در اختیاران مسافران خود می‌گذارند. تجربه و آمادگی خلبان این خطوط در حین پرواز اطمینان خاطر سفر را دوچندان می‌کند.

خطوط هوایی لوفت‌هانزا و اتریشی این آرامش خاطر را در سفرهای هوایی به مسافران خود هدیه می‌کنند.

برای اطلاع از خرید بلیط هواپیماهای لوفت‌هانزا و اتریشی، با کارشناسان فروش آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید