برای سفر به سریلانکا باید ویزا دریافت کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 7 فوریه 2021
Loading...

سفر به جایی دورتر از مرزهای ایران بدون پشت‌سر گذراندن مراحل ویزا برای اهالی سفر و گردشگری فرصتی ایده‌آل و مناسب است. سریلانکا همان مقصدی ست که با سواحل رویایی و جاذبه‌های هزاران ساله این فرصت طلایی را در اختیار گردشگران ایرانی قرار می‌‌دهد. برای اطلاع از شرایط دریافت ویزای سریلانکا تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

صدها دلیل وجود دارد تا بتوان تور سریلانکا را در میان تورهای محبوب گردشگری ایرانیان قرار دارد. سواحل بسیار زیبای این کشور، مزارع چای پلکانی، طبیعت منحصربه‌فرد، و جاذبه‌های تاریخی شهر بنتوتا تنها بخشی از این دلایل هستند اما مهمتر از همه می‌توان به ویزای سریلانکا و شراط بسیار راحت آن اشاره کرد. می‌خواهید بدانید برای سفر به سریلانکا به چه مدارکی نیاز داریم؟

همه چیز درباره ویزای سریلانکا

دریافت ویزا، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما از مقدمات سفرهای خارجی هستند اما در بعضی از مقاصد می‌توان مرحله دریافت ویزا را حذف کرده و مستقیم به سراغ مراحل خرید بلیط و انتخاب هتل برویم. سریلانکا در دسته مقاصد بدون ویزا قرار می‌گیرد.

در واقع طبق توافقی که بین دو کشور ایران و سریلانکا انجام شده، گردشگران ایرانی برای ورود به خاک سریلانکا نیاز به دریافت ویزا ندارند و ویزای سریلانکا به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. بدین صورت که گردشگران ایرانی پس از ورود به فرودگاه سریلانکا مهر ورود به این کشور را در پاسپورت خود دریافت می‌کنند.

لازم به یادآوری است که ورود به سریلانکا با ویزای فرودگاهی تنها برای گردشگران و به مدت محدود مجاز است. افرادی که می‌خواهند به قصد اقامت طولانی یا کار به این کشور وارد شوند باید با مراجعه به کنسولگری سریلانکا در ایران ویزا دریافت کنند.

نکات مهم در خصوص ویزای سریلانکا

  • پاسپورت مسافران باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
  • دارندگان ویزای فرودگاهی سریلانکا می‌توانند ۳۰ روز در این کشور اقامت داشته باشند.
  • به افرادی که از طرف دولت ایران ممنوع‌الخروج باشند اجازه ورود به خاک ارمنستان داده نمی‌شود.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

کشور سریلانکا از نظر آب و هوایی نیز دست گردشگران را برای انتخاب زمان سفر باز گذاشته است. شهرهای پر جنب و جوش سریلانکا در تمام فصل‌های سال آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

سریلانکا در بهار طبیعتی بی‌نهایت زیبا دارد. اما رطوبت بالای هوا در این کشور استفاده از تفریحات آبی را محدود می‌کند. بنابراین اگر بهار را برای سفر به سریلانکا انتخاب کرده‌اید اقامت در شهرهای کلمبو و کندی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

با فرا رسیدن تابستان، وارد فصل خلوت گردشگری در سریلانکا می‌شویم. بارش باران‌های موسمی و رطوبت هوا در مناطق جنوبی، گردشگران را به سمت نواحی شمالی سریلانکا می‌کشاند. پایین بودن قیمت هتل و بلیط هواپیما از مزیت‌های تور سریلانکا در فصل تابستان هستند.

پاییز و زمستان اما شلوغ‌ترین فصل‌های گردشگری در سریلانکا هستند. زمانی که بیش از نیمی از دنیا را باران و برف فرا گرفته، سواحل سریلانکا با آفتاب ملایم و تفریحات تمام نشدنی آماده‌اند تا به استقبال گردشگران بروند. بنابراین نیمه دوم سال را می‌توان بهترین زمان سفر به سریلانکا دانست.

جاذبه‌ها و تفریحات

سریلانکا حیات وحشی خارق‌العاده برای برگزاری گشت‌های سافاری، شهرهای تاریخی زیبا برای بازدید از جاذبه‌های چند هزار ساله و نواحی ساحلی منحصربه‌فرد برای تفریحات آبی دارد. گردشگران این کشور پکیجی کامل از تمام تفریحات را در اختیار خواهند داشت. در ادامه با جاذبه‌های شهرهای سریلانکا آشنا می‌شویم.

کلمبو را می‌توان شهر پرماجرای سریلانکا نامید. شهری پر جنب و جوش و شلوغ که در هر گوشه و کنار آن اثری از تاریخ با اصالت سریلانکا خودنمایی می‌کند. ماجراجویی در کلمبو بازدید از معبد گانگارامایا، دریاچه بیرا، ساحل لاوینیا و معبد ساناتانس را شامل می‌شود.

مقصد بعدی شهر کندی است. شهری جذاب که در آن تاریخ و موسیقی و طبیعت در هم‌آمیخته و تصویری خارق‌العاده را خلق کرده‌اند. مجسمه بودای باهیراووکاندا، جنگل اواداتاکله و مراکز خرید بزرگ از جاذبه‌های شهر کندی هستند.

شهر ساحلی بنتوتا از دیگر مقاصد گردشگری در سریلانکاست که به عنوان بهشت این کشور شناخته می‌شود. انواع ورزش‌های آبی، باغ حیرت انگیز بریف، سافاری در رورخانه مادوگانگا، سواحل طلایی با مناظر حیرت‌انگیز و معبد کنده ویهارا اقامت در بنتوتا را به سفری فراموش نشدنی تبدیل می‌کنند.

نکات ضروری که قبل از سفر به سریلانکا باید بدانید

  • ویزای سریلانکا از نوع فرودگاهی است و دارندگان آن می‌توانند ۳۰ روز در سریلانکا اقامت داشته باشند.
  • مردم سریلانکا به زبان سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند.
  • واحد پول سریلانکا روپیه است. اما شما در سفر به این کشور دلار همراه داشته و برای هزینه‌های روزانه مانند خورد و خوراک و حمل و نقل عمومی دلار را به روپیه تبدیل کنید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • برای شارژ وسایل الکترونیکی حتما تبدیل یا سه شاخه همراه داشته باشید.
  • هنگام بازدید از معابد به رسن و رسومات احترام گذاشته و از پوشش مناسب استفاده کنید.
  • برای نوشیدن آب از بطری‌های آب معدنی پلمپ شده استفاده کنید.
  • با مجسمه‌های بودا سلفی نگیرید.
  • اسپری ضد حشره همراه داشته باشید.
  • قبل از استفاده از تاکسی مبلغ کرایه را با راننده توافق کنید.

بیشتر بخوانید …

معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

معرفی مراکز خرید کلمبو – سریلانکا

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
نظرات شما عزیزان
  • محبوبه نادری
    محبوبه نادری ارسال شده در 2 سال پیش

    سلام برای سفر توریستی به سریلانکا به صورت انفرادی امکان دریافت ویزا و سفر در شرایط حاضر برای دسامبر وجود دارد

    پاسخ
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید