آیا برای سفر به ارمنستان باید ویزا دریافت کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 24 اکتبر 2020
Loading...

کدام را ترجیح می‌دهید؟ اینکه فقط بلیط و هتل خود را رزرو کرده و سفر را آغاز کنید؟ یا درگیر دریافت ویزا و دغدغه‌های مربوط به آن شوید؟ طبیعتا راه اول آسان‌تر و بی‌دغدغه‌تر خواهد بود. سفر به کشور خوش آب و رنگ ارمنستان کدام راه را پیش‌روی ما قرار می‌دهد! درادامه با ویزای ارمنستان و شرایط ورود به این کشور آشنا خواهیم شد.

صدها دلیل وجود دارد تا بتوان تور ارمنستان را در میان تورهای محبوب گردشگری ایرانیان قرار دارد. فستیوال‌های رنگارنگ این کشور، آب و هوای عالی، طبیعت بی‌نقص، جاذبه‌های شهر زیبای ایروان و کوتاه بودن زمان پرواز تنها بخشی از این دلایل هستند اما مهمتر از همه می‌توان به ویزای ارمنستان و شراط بسیار راحت آن اشاره کرد. می‌خواهید بدانید برای سفر به ارمنستان به چه مدارکی نیاز داریم؟ (خرید بلیط تهران ایروان)

همه چیز درباره ویزای ارمنستان

دریافت ویزا مانند رزور هتل و خرید بلیط هواپیما از اقدامات قبل از سفر است. مراحل دریافت ویزای برخی از مقاصد مانند ویزای دبی و ویزای هند راحتتر و برخی نیز مانند ویزای شینگن و ویزای کانادا کمی پیچیده‌تر است. اما برخی از مقاصد هم نیاز به دریافت ویزا ندارند و خوشبختانه ارمنستان جز دسته سوم قرار می‌گیرد.

بر طبق توافق‌نامه‌ای که بین دولت ایران و ارمنستان به امضا رسیده است، در حال حاضر گردشگران ایرانی برای سفر ارمنستان نیاز به دریافت ویزا ندارند و ویزای ارمنستان در بدو ورود به خاک این کشور برای مسافران صادر می‌شود.

البته توجه داشته باشید که افرادی که به قصد گردش و سفر به این کشور سفر می‌کنند نیازی به دریافت ویزا ندارند، اما کسانی که قصد اقامت طولانی مدت برای کار یا تحصیلات و … را دارند باید با مراجعه به سفارت ارمنستان در ایران اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.

نکته دیگر اینکه گردشگرانی که قصد سفر به ارمنستان را دارند باید موارد زیر را رعایت کنند:

  • گذرنامه مسافران باید بیش از ۷ ماه اعتبار داشته باشد.
  • ویزای ارمنستان به مدت ۳۰ روز اعتبار دارد.
  • به افرادی که از طرف دولت ایران ممنوع‌الخروج باشند اجازه ورود به خاک ارمنستان داده نمی‌شود.

بهترین فصل سفر به ارمنستان

بعد از اینکه متوجه شدید برای سفر به ارمنستان نیاز به دریافت ویزای ارمنستان ندارید، وقت آنست که بدانید چه زمانی برای سفر به این کشور و لذت بردن از جاذبه‌های آن مناسب است؟

کشور ارمنستان دارای مرز مشترک با کشورهای شمالی ایران است. بنابراین به راحتی می‌توان آب‌وهوای این کشور را پیش‌بینی کرد. اما به طور کلی بهار و تابستان در ارمنستان هوا معتدل و با رسیدن پاییز و زمستان به سمت سرما و بارش برف و باران می‌رود.

هر کدام از فصل‌های ارمنستان زیبایی خود را دارند. در بهار شکفتن گل‌ها همراه با رایحه خوش بهاری و برگزاری جشن‌هایی مانند نوروز و … فضای ایروان را بسیار دل‌انگیز و شاد می‌کند.

تابستان فصل رسیدن میوه‌های لذیذ مانند زردآلو، شاتوت و … است. علاوه بر این آفتاب ملایم استفاده از تفریحات آبی در کنار دریاچه سوان را امکان‌پذیر می‌کند. با فرا رسیدن پاییز شاهد صد رنگ شدن برگ‌ها و بارش باران‌های عاشقانه در ایروان هستیم.

اما زمستان‌های ایروان با وجود بارف برف و باران رنگ و بویی دیگر دارد. در این فصل ورزش‌های زمستانی مانند اسکی، سورتمه، اسکیت بر روی یخ و … رونق پیدا کرده و طرفداران برف و سرما را به سوی کوه‌ها و طبیعت سفیدپوش ارمنستان جذب می‌کند.

با این توصیفات سلیقه شماست که تعیین می‌کند کدام فصل را برای سفر به ارمنستا زیبا و دوست‌داشتنی انتخاب کنید.

جاذبه‌ها و تفریحات

جاذبه‌های گردشگری و تفریحی ارمنستان از ایروان شروع می‌شود اما در این شهر تمام نمی‌شود. پس در سفر به این کشور پس از بازدید از ایروان و جاذبه‌هایش چند روزی را هم به شهرهای اطراف ایروان و طبیعت زیبای ارمنستان اختصاص دهید.

پارک عشاق به عنوان قدیمی‌ترین پارک ایروان با مناظر بسیار زیبا، میدان جمهوری با ساختمان‌های تاریخی اطرافش و گروه‌های موسیقی شادی که با غروب آفتاب فعالیت خود را آغاز می‌کنند، موزه‌ها و کلیساهای تاریخی از جاذبه‌های گردشگری شهر ایروان است.

پس از گشت و گذار در ایروان، به طبیعت اطراف پایتخت رفته، تفریح مهیج زیپ لاین، بالن سواری بر فراز دشت‌ها و ماهیگیری در دریاچه سوان را تجربه کنید. یا می‌توانید سفر خود را طولانی‌تر کرده و از شهرهای بسیار زیبا و تاریخی گوریس و اشترک با بناهای خارق‌العاده دیدن کنید.

نکات جالب درباره کشور ارمنستان

تمامی کشورها آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند، برخی از این آداب و رسوم به قدری جالب هستند که می‌توان آن‌ها را در میان لیست جاذبه‌های گردشگری قرار دارد. ارمنستان نیز با داشتن پیشینه تاریخی غنی از این قاعده مستثنی نیست. جالب است بدانید که:

  • ارمنستان اولین کشوری است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت.
  • کوه آرارات نماد کشور ارمنستان است و به عقیده بسیاری کشتی حضرت نوح در این مکان کشف شده است.
  • زردآلو و تمامی محصولاتی که با آن تهیه می‌شود مانند مربا، برگه و … از محبوب‌ترین خوراکی‌های ارمنستان هستند و به وفور در این کشور یافت می‌شود.
  • هر تابستان و همزمان با رسیدن میوه‌ها جشنواره‌های متنوعی در شهرهای ارمنستان برگزار می‌شوند.
  • ارمنستان بزرگترین شطرنج‌بازهای دنیا را دارد و جالب است بدانید که شطرنج به عنوان یکی از واحدهای اصلی در مدارس این کشور تدریس شده و امتحانات مخصوص دارد.

بیشتر بخوانید…

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ارمنستان

سفری ماجراجویانه و متفاوت به ارمنستان

غذاهایی با طعم بی‌نظیر که در سفر به ارمنستان نباید از دستشان داد

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید