در تور 3 شب و 4 روز ارمنستان از چه جاذبه‌هایی بازدید کنیم؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 28 ژانویه 2021
Loading...

در ۴ روز چگونه می‌توان از تمام جاذبه‌های ارمنستان دیدن کرد و از لحظه لحظه سفر به این کشور زیبا و سرسبز لذت برد؟ اگر تور ارمنستان را برای مقصد بعدی خود انتخاب کرده‌اید، شناختن جاذبه‌ها و داشتن برنامه‌ریزی در سفر به شما کمک می‌کند تا بتوانید همه چیز را مدیریت کرده و در نهایت سفری خاطره‌انگیزتر را پیش‌رو داشته باشید….

وقتی صحبت از سفر به مقاصد نزدیک ایران به میان می‌آید، تور ارمنستان همیشه و همیشه در صدر لیست مسافران قرار می‌گیرد. نیاز نداشتن به دریافت ویزا، کوتاه بودن طول پرواز، دیدن فرهنگ‌ و آداب و رسوم کشوری که جز خاک ایران نیست اما مردمانش آشنا به نظر می‌آیند، آب و هوای عالی و طبیعتی بی نقص، همه‌ی آن چیزی ست که ارمنستان را برای مسافران ایرانی جذاب کرده‌ است. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان در ۴ روز از تمام جاذبه‌های شهر ایروان، پایتخت زیبای ارمنستان و طبیعت اطراف آن دیدن کرد. 

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تور ارمنستان در ۳ شب و ۴ روز

.

روز اول: بازدید از تاریخ و تمدن ارمنستان

روز اول ارمنستان گردی را با بازدید از جاذبه‌های تاریخی شهر ایروان آغاز می‌کنیم. جاذبه‌هایی که صدها سال قدمت دارند و پیشینه تاریخی ارمنستان را به رخ گردشگران می‌‌کشند.

میدان جمهوری به عنوان مکانی که بیش از نیمی از بناهای تاریخی ایروان در آن گردهم آمده‌اند آغازی مناسب برای تاریخ گردی در تور ارمنستان به شمار می‌‌آید. این میدان داستانی مصور از شکل‌گیری ارمنستان را برای گردشگران روایت می‌کند.

ساختمان وزارت امور خارجه، ساختمان وزارت ارتباطات، فواره‌های رقصان و ساختمان باله ایروان جاذبه‌های تاریخی هستند که در میدان جمهوری از آن‌ها بازدید خواهید کرد.

بعد از بازدید از بناهای تاریخی، پیاده‌روی در اطراف میدان و دیدن گروه‌های موسیقی و نمایش خیابانی می‌تواند حسابی شما را بر سر ذوق آورد. اگر هم خواستید می‌توانید یکی ار رستوران‌های اطراف میدان را برای صرف نهار انتخاب کنید.

در ادامه صرف یک قهوه ارمنی در کافه‌های دنج میدان جمهوری را به شما پیشنهاد می‌دهیم. کافه‌هایی که نمایی بسیار زیبا از شهر ایروان را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. اگر مایل بودید ادامه روز را از قدم زدن در خیابان‌های سنگ فرش شده ایروان و هوای پاک این شهر لذت ببرید.

روز دوم: خریدگردی در ارمنستان

گشت و گذار در فروشگاه‌ها و خرید سوغاتی بخش جدایی‌ناپذیر هر سفر است. از این رو روز دوم تور ارمنستان را به این کار اختصاص می‌دهیم. ایروان با داشتن مراکز خرید بزرگ و جذاب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از خرید را در خاطرات شما به ثبت می‌رساند.

آشنایی با مراکز خرید ایروان به شما کمک می‌کند تا در وقتتان صرفه جویی کرده و بتوانید اجناس مورد نطرتان را در کمترین زمان خریداری کنید. در ادامه به معرفی بهترین مراکز خرید ایروان می‌پردازیم.

مرکز خرید ایروان مال: مرکز خریدی شیک با معماری منحصربه‌فرد که انتخاب اول شیک‌پوشان شهر ایروان ارمنستان است. این مجموعه بزرگ با مراکز تفریحی متنوع، فروشگاه‌های جذاب و رستوران‌هایی با انواع غذاهای بین‌المللی به عنوان یکی از مراکز خرید محبوب در ایروان شناخته می‌شود و میزبان برندهای معتبر جهانی مانند زارا، منگو و گوچی است.

مرکز خرید دالما گاردن: دالما گاردن اولین مرکز خرید بزرگی است که در سال ۲۰۱۲ در شهر ایروان افتتاح شد. فروشگاه‌ها، رستوران‌‌ها و مراکز تفریحی بخش‌های مختلف این مجموعه را تشکیل می‌دهند. شما می‌توانید کیف‌، کفش‌، لباس و انواع اکسسوری را از فروشگاه‌های برند خریداری کرده و یا اجناس با کیفیت را با قیمت‌های بسیار مناسب از سایر فروشگاه‌ها تهیه کنید.

روز سوم: طبیعت گردی در ارمنستان

طبیعت ارمنستان یکی از زیباترین مناطق دنیا برای ماجراجویی و به چالش کشیدن خود با تفریحات مهیج است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم روز سوم در تور ارمنستان را به طبیعت گردی اختصاص دهید.

برای گذراندن یک روز عالی خارج از ایروان و در دل طبیعت ارمنستان چند گزینه پیش رو دارید. روستای ینوکاوان یکی از مناطقی است که در آن می‌توانید مهیج‌ترین لحظات سفر را تجربه کنید. پرواز با طناب در حالی که در هوا معلق هستید و جنگی پوشیده شده از درختان سرسبز زیر پایتان قرار دارد از تفریحات مهیج و پرطرفدار روستای ینوکاوان است. بیشتر ما این تفریح جذاب را به اسم زیپ لاین می‌شناسیم و احتمالا آن را در جنگل‌های شمال هم تجربه کرده‌ایم.

گشت یک روزه در ینوکاوان را می‌توانید با بالن سواری بر فراز دشت‌های ارمنستان به پایان رسانید.

بازدید از شهر گوریس گزینه دیگر شما برای طبیعت گردی در ارمنستان است. این شهر زیبا توسط صخره‌های زیبا احاطه شده و قلعه‌های سنگی قدیمی به همراه رودخانه‌ای بسیار زیبا گردشگران را مجذوب خود می‌کنند.

سکونتگاه باستانی خندزورسک، صومعه تاتو که بر روی صخره‌ای با ارتفاع ۸۵۰ متری قرار گرفته و ماشین سواری با بزرگترین ماشین کابلی دنیا از دیگر جاذبه‌های شهر گوریس هستند.

روز چهارم: استفاده از تمام فرصت‌ها

برنامه روز چهارم به ساعت پروازی شما بستگی دارد. به همین دلیل آن را روز استفاده از فرصت‌ها می‌نامیم. اگر ساعت پرواز شما عصر و نزدیک به شب است. می‌توانید در خیابان‌های ایروان قدم زده و غذاهای خیابانی ارمنی را تست کنید.

یا به محله‌های قدیمی رفته و از دیدن مغازه‌های سوغاتی فروشی و فروشگاه‌های کوچک اما رنگارنگ لذت ببرید.

بیشتر بخوانید …

۶ دلیل برای سفر به ارمنستان

۵ فستیوال پرطرفدار در ارمنستان

اقامت درلوکس‌ترین هتل‌های ایروان، ارمنستان

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید