آشنایی با خانه‌های سنتی و هتل‌های شیراز

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 11 آوریل 2019
Loading...
با هتل‌های شیراز آشنایی دارید؟ می‌دانید کدام هتل‌ها دسترسی شما به اماکن تاریخی شیراز را راحت‌تر می‌کنند؟ اقامت در هتل‌های ۵ ستاره را ترجیح می‌دهید یا دوست دارید تعطیلات خود را در خانه‌ای قدیمی با حوضی پر از ماهی‌های قرمز سپری کنید؟ اگر هنوز تصمیم نگرفته‌اید، مطلب زیر به شما کمک می‌کند تا بتوانید هتل موردنظر خود را راحت‌تر انتخاب کرده و سفری خاطره‌انگیز به شهر بهارنارنج‌ها داشته باشید.

 

 

شیراز از شهرهای تاریخی است که جاذبه‌های برتر گردشگری ایران را در دل خود دارد. مجموعه تاریخی تخت جمشید که عظمت و استواری ایران باستان را به رخ می‌کشد، آرامگاه سعدی و حافظ، دو شاعر و عارف نیک‌نام ایرانی، باغ‌های زیبا شیراز که هر کدام به تنهایی نشان از ذوق و استعداد معماران ایرانی دارند، هوای پاک که با درختان بهارنارنج عطرآگین شده‌اند و مردمانی خونگرم که به میهمان‌نوازی شهره می‌باشند، همه و همه دست در دست هم داده‌اند تا شیراز میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی باشد. همین امر سبب شده تا هتل‌های بسیاری در این شهر ساخته شوند. اکثر هتل‌های شیراز از ۳ تا ۵ ستاره همگی دارای استانداردهای هتلی هستند و تمامی امکانات را برای اقامتی امن و آرام در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

 

هتل‌های شیراز

تمامی هتل‌های شهر شیراز دارای استانداردهای هتلی هستند

 

هتل‌های شیراز

 

هتل‌های ۵ ستاره

هتل‌های ۵ ستاره هتل‌های لوکسی هستند که امکاناتی عالی داشته و خدمات را به بهترین صورت به میهمانان خود ارائه می‌دهند. اتاق‌های این هتل‌ها همگی با تخت، مبلمان و وسایل شیک مجهز شده‌اند. هتل‌های ۵ ستاره از امکانات ویژه ورزشی مانند سالن بدنسازی، استخر، خدمات اسپا و غیره نیز برخوردار هستند. هتل‌های شیراز از جمله هتل چمران و هتل بزرگ با داشتن استانداردهای بین‌المللی توانسته‌اند در کنار هتل‌های مشهد و هتل‌های کیش جز هتل‌های لوکس ایران قرار بگیرند.

 

هتل چمران

هتل چمران، مرتفع‌ترین ساختمان شیراز است که در یکی از مناطق لوکس و خوش آب و هوای شهر قرار دارد. هتل چمران در سال ۱۳۸۹ افتتاح شده و تمامی معیارهای بین‌المللی هتلی در آن رعایت شده است. این هتل شیک و مدرن ۳۰ طبقه دارای ۲۵۰ اتاق و سوئیت کاملاً مجهز می‌باشد. تمامی اتاق‌های هتل مطابق با استاندارهای روز هتلی دنیا ساخته شده‌اند، از امکانات اتاق‌ها می‌توان به سرویس خواب بسیار راحت، مبلمان شیک، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، حمام با کلیه وسایل بهداشتی، تلویزیون صفحه تخت و اینترنت رایگان اشاره کرد.

احاطه شدن هتل چمران در میان باغ‌های شیراز و قرار گرفتن ساختمان هتل در مرتفع‌ترین قسمت شهر، باعث شده تا چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر شیراز در مقابل میهمانان قرار داشته باشد.

قرار داشتن بهترین رستوران‌های شیراز در طبقات بالایی هتل چمران به محبوبیت این هتل افزوده است. رستوران ایتالیایی، رستوران ایرانی و کافی‌شاپ مجهز با موسیقی زنده که در همگی آن‌ها از غذاهای لذیذ و باکیفیت بالا سرو می‌شود. از دیگر امکانات هتل چمران می‌توان سالن بدنسازی مجهز و استخر بزرگ آن را نام برد. تمامی این امکانات باعث شده تا چمران در میان هتل‌های شیراز از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

آدرس: شیراز، قصرالدشت، بلوار چمران

 

هتل‌های شیراز

هتل چمران شیراز

 

هتل بزرگ شیراز

در بدو ورود به شیراز و در کنار دروازه قرآن یک ساختمان بزرگ و شیک که بر روی ارتفاع قرارگرفته است خودنمایی می‌کند. این ساختمان، هتل ۵ ستاره چمران است که یکی از لوکس‌ترین هتل‌های شیراز به شمار می‌رود. طراحی داخلی هتل بسیار خاص و در نوع خود استثنایی است.

هتل بزرگ دارای ۱۴ طبقه و ۱۵۸ اتاق و سوئیت است. اتاق‌های هتل هرکدام به زیبایی تزیین شده‌اند و به امکاناتی از جمله یخچال، تلفن، تلویزیون، آنتن مرکزی، سرویس بهداشتی فرنگی، اینترنت بی‌سیم و تهویه مطبوع مجهز هستند.

رستوران‌های هتل بزرگ در طبقات بالایی آن قرار گرفته‌اند و در آن‌ها انواع باربکیو و غذاهای ایتالیایی با بهترین کیفیت سرو می‌شود. علاوه بر این وجود بزرگترین رستوران گردان ایران در هتل بزرگ معروفیت آن را چند برابر کرده است.

این هتل بسیار لوکس و مجهز دارای امکانات ورزشی لاکچری از جمله استخر، سونا، جکوزی، گیم‌نت، فوتبال دستی و سالن بیلیارد نیز می‌باشد.

هتل بزرگ شیراز علاوه بر لوکس بودن، در نزدیکی بسیاری از اماکن تاریخی شیراز قرار دارد. با اقامت در این هتل دسترسی به ارگ کریم‌خانی، بازار وکیل، باغ جهان‌نما و آرامگاه‌های سعدی و حافظ به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

آدرس: شیراز، دروازه قرآن

 

هتل‌های شیراز

هتل بزرگ شیراز

 

هتل زندیه

هتل ۵ ستاره زندیه از جدیدترین هتل‌های شیراز است. این هتل در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده و در مجموعه زندیه قرار دارد. ساختمان هتل معماری بسیار دقیق دارد و طرح آن از طراحی‌های سنتی ایرانی گرفته شده است. هتل زندیه دارای ۳ طبقه و ۷۵ اتاق می‌باشد. این هتل شاید از نظر بزرگی و عظمت به پای هتل‌ بزرگ و چمران نرسد، اما اتاق‌هایش به قدری زیبا و خلاقانه طراحی شده‌اند که توانسته‌اند‌ در مدت کوتاهی که از افتتاح هتل می‌گذرد، نام هتل زندیه را در میان بهترین هتل‌های شیراز به ثبت برسانند.

از ویژگی‌های برجسته هتل زندیه، وجود حمام سنتی در اتاق‌های لوکس آن است. حمام‌هایی که با معماری قدیم ایرانی ساخته شده‌اند و با حمام‌های ترکی هتل‌های استانبول برابری می‌کنند.

استخر و سونای هتل زندیه نیز طرحی مانند حمام وکیل دارد و فضای آن‌، ساعاتی پر از آرامش را به میهمانان هتل هدیه می‌دهند.

هتل زندیه در نزدیکی جاذبه‌هایی مانند حمام و بازار وکیل، مسجد نصیرالملک و ارگ کریم‌خانی قرار دارد و میهمانان این هتل می‌توانند با طی مسافت کوتاه از این اماکن جذاب بازدید کنند.

آدرس: شیراز – بلوار هجرت – نرسیده به ارگ کریمخان

 

هتل‌های شیراز

هتل زندیه شیراز

 

هتل‌های ۴ ستاره

هتل‌های ۴ ستاره ساختمان‌هایی بزرگ و شیک هستند. امکانات اتاق‌ها و سرویس‌دهی نیز در این هتل‌ها عالی می‌باشد. همچنین سرویس خواب و مبلمان عالی، سرویس بهداشتی تمیز و تهویه مطبوع در اختیار مسافران قرار دارد. در بیشتر هتل‌های ۴ ستاره مسافران از امکانات ورزشی مانند استخر و سالن بدنسازی نیز می‌توانند استفاده کنند.

 

هتل آریوبرزن

آریوبرزن از هتل‌های شیراز است که در مرکز شهر قرار دارد. این هتل در سال ۱۳۷۹ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۰ بیشتر قسمت‌های آن مجدداً بازسازی شدند. هتل آریوبرزن در حال حاضر با ۵ طبقه و ۵۰ اتاق مرتب و تمیز به میهمانان خود خدمت‌رسانی می‌کند. اتاق‌های این هتل ۴ ستاره با دارا بودن استاندارهای هتلی توانسته‌اند رضایت میهمانان را جلب کنند.

رستوران هتل آریوبرزن از معروف‌ترین هتل‌های شیراز است و غذاهای ایرانی و بین‌المللی را با بالاترین کیفیت سرو می‌کند. کیفیت بالای غذا باعث شده تا بسیاری از ساکنین شیراز این رستوران را برای صرف نهار یا شام انتخاب کنند. البته علاوه بر غذاهای عالی، تفریحاتی مانند بیلیارد، فوتبال دستی و ایکس باکس از دیگر امکانات هتل آریوبرزن هستند.

هتل ۴ ستاره آریوبرزن در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری شیراز قرار دارد.

آدرس: شیراز، بلوار کریم‌خان، خیابان رودکی

 

هتل‌های شیراز

هتل آریوبرزن شیراز

 

هتل الیزه

اگر در شیراز به دنبال اقامتگاهی می‌گردید که در محیطی آرام و دور از هیاهوی شهر قرار داشته و درعین‌حال از نظر قیمتی نیز مناسب باشد، هتل ۴ ستاره الیزه بهترین گزینه است. این هتل در یکی از آرام‎‌ترین مناطق شیراز قرار گرفته است.

هتل الیزه با داشتن امکانات عالی نظیر اتاق‌های مجهز، کارمندان بسیار خوش‌اخلاق و مؤدب، لابی شیک، استخر، سونا و جکوزی از بهترین هتل‌های شیراز محسوب می‌شود. شایان ذکر است که این هتل به دلیل معماری خاص در ساختمان خود به بوتیک الیزه معروف شده است.

در کنار مجموعه آبی مجهز، رستوران و کافی‌شاپ نیز با طراحی منحصربه‌فرد آماده پذیرایی از میهمانان هتل در محیطی سرشار از آرامش، گرم و صمیمی می‌باشند.

آدرس: شیراز، خیابان معالی‌آباد، نبش کوچه ۲

 

هتل‌های شیراز

هتل الیزه شیراز

 

هتل پارسیان

هتل پارسیان از هتل‌های شیراز است که جز گروه هتل‌های پارسیان ایران می‌باشد. این هتل ۴ ستاره در سال ۱۳۷۱ تأسیس شد و دارای ۶۱ اتاق و سوئیت می‌باشد. اتاق‌های هتل بسیار شیک هستند و از امکاناتی مانند سرویس فرنگی، حمام با وسایل بهداشتی، تلویزیون صفحه تخت و تهویه هوای مطبوع برخوردار هستند.

لابی هتل بسیار بزرگ بوده و با مبلمان شیک تجهیز شده‌ است. کارمندان هتل پارسیان بسیار مجرب هستند و در بدو ورود با برخورد مناسب از میهمانان استقبال می‌کنند. دو رستوران پارسه و نارنجستان از رستوران‌های اصلی هتل هستند که انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را به میهمانان هتل ارائه می‌دهند.

هتل پارسیان از نظر مکانی نیز دارای موقعیت مناسبی می‌باشد. این هتل در مرکز شهر قرار دارد و به آثار باستانی مانند ارگ کریم‌خانی و بازار وکیل بسیار نزدیک است.

آدرس: شیراز، چهارراه زند، خیابان رودکی، جنب فرعی مکتبی

 

هتل‌های شیراز

هتل پارسیان شیراز

 

هتل‌های ۳ ستاره

در هتل‌های ۳ ستاره همه چیز از ساختمان و اتاق تا خدمات در سطح متوسط قرار دارد. البته اتاق‌ها در عین سادگی تمیز می‌باشند و برای یک اقامت اقتصادی بسیار مناسب هستند. در سال‌های نه چندان دور هتل‌های ۳ ستاره در نقاطی دورتر مراکز شهرها ساخته می‌شدند، اما در حال حاضر هتل‌های ۳ ستاره بسیاری در مرکز شهرها وجود دارند و به علت نرخ مناسب مورد استقبال مسافران قرار گرفته‌اند. هتل‌های شیراز نیز که جز این دسته قرار دارند دسترسی افراد را به اماکن تاریخی راحت‌تر کرده‌اند.

هتل اطلس شیراز

اطلس از هتل‌های ۳ ستاره شهر شیراز است که در عین دارا بودن تمام استانداردهای هتلی از قیمت مناسب و امکانات عالی برخوردار می‌باشد. این هتل ۳ طبقه دارای ۵۰ اتاق و سوئیت است که تمامی آن‌ها به تازگی بازسازی شده و در کنار مرتب بودن، از دکوراسیونی زیبا نیز برخوردار هستند. مینی بار مجهز، سرویس بهداشتی تمیز، تلویزیون، تختخواب با روکش الیاف و تهویه هوای مطبوع از امکانات اتاق‌‌های هتل می‌باشند.

رستوران هتل اطلس نیز، رستورانی شیک است که علاوه بر ارائه انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی، غذاهای سنتی شیراز را با طعمی بسیار عالی سرو می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این هتل می‌توان به موقعیت مکانی عالی آن اشاره کرد. اقامت در این هتل دسترسی شما به اکثر جاذبه‌های گردشگری شیراز را به راحتی امکان‌پذیر می‌کند. باغ جهان‌نما، حافظیه، سعدیه، مسجد زیبای نصیرالملک و باغ ارم همگی در نزدیکی این هتل قرار گرفته‌اند.

آدرس: شیراز، میدان اطلسی، به طرف چهارراه حافظیه

 

هتل‌های شیراز

هتل اطلس شیراز

 

هتل وکیل شیراز

هتل وکیل شیراز، هتلی ۳ ستاره با بافت سنتی اما امکانات مدرن است که در اواخر سال ۱۳۹۶ تأسیس شد و دارای ۳ طبقه همراه با ۳۱ اتاق می‌باشد. اتاق‌های هتل با توجه به تازه تأسیس بودن آن بسیار تمیز بوده و از تمامی امکانات هتلی برخوردار هستند.

پرسنل هتل اطلس افرادی باتجربه و کارآزموده هستند که تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا میهمانان در تمام مدت اقامت خود در هتل از آسایش و آرامش کافی برخوردار باشند.

هتل اطلس در خیابان لطفعلی‌خان زند و در مرکز بافت تاریخی شیراز قرارگرفته است به همین دلیل مسافران می‌توانند به راحتی به اماکنی چون مجموعه زندیه، نارنجستان و حرم شاه‌چراغ دسترسی داشته باشند. البته قیمت مناسب و اقتصادی هتل نیز با توجه به امکاناتش از دیگر نکات مثبت این هتل می‌باشد.

شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، مابین چهارراه مشیر و چهارراه پیروزی، ابتدای کوچه ۵۹

 

هتل‌های شیراز

هتل وکیل شیراز

 

اقامتگاه‌های سنتی شیراز

اقامتگاه‌های سنتی، خانه‌های قدیمی بزرگ با معماری ایرانی هستند که بازسازی شده و با تغییر کاربری میزبان گردشگرانی می‌باشند که می‌خواهند چند روزی را بدون زرق‌وبرق و تجملات هتل‌های شیراز در این شهر اقامت داشته باشند. البته اقامتگاه‌های سنتی از نظر نرخی، از قیمت‌های پایین‌تری نسبت به هتل‌ها برخوردار هستند.

اکثر خانه‌های قدیمی بسیار بزرگ بوده و معمولاً از چندین بخش مجزا تشکیل می‌شوند. در این خانه‌ها اتاق‌ها در دورتادور حیاط قرار گرفته‌اند و همین مسئله باعث شده تا بتوانند برای اقامت مناسب باشند. در داخل اتاق‌ها با توجه به مساحت آن تخت‌های ۲ تا چند نفره چیده شده‌اند و امکانات لازم و کافی نیز برای میهمانان در نظر گرفته شده است. پنجره‌های اتاق‌ها در اکثر مواقع رو به باغ و یا حیاطی با یک حوض جذاب باز می‌شوند. صفا و صمیمت خانه‌های بوم‌گردی باعث شده تا مسافران این خانه‌ها را برای اقامت انتخاب کنند. در ادامه می‌توانید لیست برخی از خانه‌های بوم‌گردی شیراز را مشاهده نمایید.

۱-اقامتگاه سنتی ۵ دری

آدرس: شیراز، خیابان ۹ دی، شاه‌چراغ، روبروی پارکینگ عمومی شاه‌چراغ، داخل کوچه هفت پیچ

۲-اقامتگاه سنتی خانه باغ ایرانی شیراز

آدرس: شیراز، چهارراه گمرک، خیابان مشیر شرقی، کوچه ۱۸، پلاک ۳۸

۳-اقامتگاه سنتی سرای همایونی

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه ۲/۱۲

 

هتل‌های شیراز

اقامتگاه سنتی سوشون شیراز

 

۴-اقامتگاه سنتی سووشون

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه کناری نارنجستان قوام

۵-اقامتگاه سنتی سی راه

آدرس: شیراز، سه راه نمازی به سمت شاه‌چراغ، گذر تاریخی سنگ سیاه، پشت آرامگاه بی‌بی دختران، کوچه موزه مشکین فام

 

هتل‌های شیراز

اقامتگاه سنتی سی راه شیراز

 

۶-اقامتگاه سنتی ستایش

آدرس: شیراز، مسجد مشیرالملک، خیابان سنگ سیاه

۷-اقامتگاه سنتی ترنجستان

آدرس: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، کوچه نارنجستان قوام

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید