کاهش دوباره ارز مسافرتی به 500 یورو در سال 1403

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 20 مه 2024
Loading...

در اسفند ۱۴۰۲ در راستای پاسخ به تقاضای بالای مسافران و بازار مدیریت ارز، مبلغ ارز مسافرتی از ۵۰۰ یورو به ۱۰۰۰ یورو افزایش پیدا کرد. اما این افزایش که از ۷ اسفتد اجرایی شد پس از پایان تعطیلات نوروزی مجددا به حالت سابق برگشت. در اینجا درباره جزییات خبر بیشتر می‌خوانیم.

کاهش دوباره ۵۰۰ یورو ارز مسافر‌تی

طبق تصمیمی که در تاریخ ۷ اسفند ۱۴۰۲ تایید شد، مبلغ تخصیص یافته ارز مسافرتی برای مسافران خارج از کشور از ۵۰۰ یورو به هزار یورو افزایش پیدا کرد. بدین ترتیب مسافران نوروزی می‌توانستند تا سقف ۱۰۰۰ یورو، ارز را با قیمت تصویب شده دولتی خریداری کنند. اما پس پایان تعطیلات نوروزی این افزایش قیمت به روال سابق برگشت. در حال حاضر مبلغ تصویب شده ارز مسافرتی ۵۰۰ یورو است.

دریافت ارز مسافر‌تی چه مزایایی دارد؟

خرید دلار یا یورو به قیمت تصویب شده و کمتر از بازار آزاد از مهمترین مزیت استفاده از ارز مسافرتی است! به این ترتیب مسافران می‌توانند تا حدی در هزینه‌های سفر صرفه جویی کنند. البته مسافران خارج از کشور تنها یک بار در سال می‌توانند از این مزیت استفاده کنند. یادآور می‌شویم که ارز به کئدکان زیر ۱۲ سال و افرادی که مقیم کشور ثالث هستند تعلق نمی‌گیرد.

جدول مبلغ ارز مسافرتی با توجه به مقصد مسافر

مبلغ ارز مسافرتی با توجه به مقصد (اینکه نیاز به ویزا دارد یا خیر) متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید مبلغ تخصیص یافته ارز را در هر مقصد مشاهده کنید.

مقدار ارز

نوع ارز مسافرتی

۵۰۰ یورو و معادل در دلار

سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا

۵۰۰ یورو و معادل در دلار

سفر هوایی به کشورهای بدون نیاز به دریافت ویزا

۳۰۰ یورو و معادل در دلار

سفرهای ریلی و زمینی به کشورهای خارجی

۵۰۰ یورو و معادل در دلار

سفر هوایی به کشورهای نیازمند دریافت ویزا

بیشتر بخوانید

راهنمای دریافت ارز مسافرتی ۱۴۰۳ + مدارک مورد نیاز

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید