شرایط ویزای توریستی کانادا در دوره کرونا به چه صورت است؟ آیا تورهای کانادا برگزار می‌شود؟ شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزهای گردشگری ابهامات و سوالات بسیاری را در خصوص ویزا و تور کانادا به وجود آورده است. در این مطلب آخرین اطلاعات را به صورت کامل و دقیق در ارتباط با شرایط ویزای کانادا در دوره کرونا در اختیارتان خواهیم گذاشت.

شیوع ویروس کرونا وضعیت ویزای توریستی کانادا و تورهای کانادا را نیز با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است. وضعیت وقت سفارت‌ها، پرداخت‌‍‌های سفارت و … نگرانی‌هایی را برای متقاضیان ویزای کانادا بوجود آورده است. هر چند که با گسترده شدن واکسیناسیون بیشتر محدودیت‌ها برداشته شده اما کانادا همچنان با احتیاط برخورد کرده و مرزهای خود را جز در موارد خاص به روی گردشگران بسته نگاه داشته است.

اما طبق آخرین اخبار منتشر شده در حال حاضر گردشگرانی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده‌اند می‌توانند با ویزای کانادا به این کشور سفر کنند. در ادامه جزییات این خبر را مرور می‌کنیم.

قوانین جدید ورود گردشگران در دوره کرونا

با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده افرادی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند می‌توانند با داشتن ویزای کانادا به این کشور سفر کنند.

در واقع هیچ منعی جهت خرید تور کانادا برای این افراد وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که این قانون از اول ماه جولای سال ۲۰۲۱ قابل اجرا بوده و ارائه تست منفی کرونا قبل و بعد از پرواز الزامیست.

بدین ترتیب محدودیت سفر به کانادا برای افراد واکسیناسیون شده تا حدودی برداشته شده است.

شرایط ویزای توریستی کانادا در دوره کرونا

طبق اعلام سفارت کانادا در حال حاضر ویزای توریستی کانادا تنها برای متقاضیانی صادر می‌شود که جهت انجام کارهای ضروری و مهم قصد سفر به این کشور را دارند. البته همانطور که در پاراگراف قبل اعلام شد این قانون با سخت‌گیری‌های کمتر به دریافت کنندگان هر دو دوز واکسن کرونا اجازه ورود به خاک کانادا را می‌دهد. در غیر اینصورت افراد دارنده ویزای توریستی کانادا فقط با داشتن شرایط زیر می‌توانند به این کشور سفر کنند.

  • عضو درجه یک خانواده یک شهروند کانادا و یا اقامت دائم pr باشد.
  • فردی که از طرف آژانس بهداشت عمومی کانادا مجاز است به دلایل دلسوزانه به کانادا سفر کند.
  • شخص بایستی فاقد شرایط منع سفر به کانادا بوده و از دلیل ضروری و قابل توجیه برای سفر برخوردار باشد.
  • جهت حضور در آخرین لحظات زندگی یک فرد نزدیک در کانادا
  • جهت ارائه حمایت عاطفی به شخصی که دچار بیماری باشد.
  • جهت پشتیبانی درمانی از یک فرد نیازمند مراقبت
  • حضور در مراسم خاکسپاری و سوگواری

 

وقت سفارت افرادی که قبل شیوع ویروس کرونا برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرده‌اند کنسل می‌شود؟

جواب این سؤال می‌تواند متقاضیان ویزای کانادا را امیدوار کند. طبق اعلام سفارت کانادا افرادی که قبل از شیوع ویروس کرونا در برای دریافت وقت ویزای توریستی کانادا اقدام کرده‌اند متضرر نخواهند شد.

بدین صورت که می‌توان با ارسال ایمیل به دفاتر سفارت وقت انگشت نگاری را به تعویق انداخت. بنابراین متقاضیان می‌توانند وقت انگشت نگاری را تمدید کرده و در نهایت در روز و ساعت مشخص شده جهت انگشت نگاری به دفاتر سفارت مراجعه کنند.

کارشناسان ما در واحد ویزای کانادا می‌توانند پروسه ارسال ایمیل به سفارت را جهت تمدید وقت انگشت نگاری انجام دهند.

مدت زمان صدور ویزای کانادا در دوره کانادا

ویروس کرونا مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا را نیز تحت تأثیر قرار داده است. متاسفانه در حال حاضر جواب ویزاهای کانادا ممکن است تا ۸ ماه هم به طول بیانجامد. البته این یک قانون کلی نیست و بنا بر شرایط اعلام نتیجه انگشت نگاری کمتر یا حتی بیشتر هم به طول می‌انجامد.

در واقع مدت زمان صدور ویزای کانادا به وضعیت شیوع ویروس کرونا در دنیا بستگی دارد. نکته مهم دیگر اینکه به طول انجامیدن جواب ویزای کانادا به نشانه عدم صدور ویزای توریستی کانادا نمی‌باشد. بلکه به دلیل سخت شدن شرایط ممکن است پروسه ویزا کمی طولانی‌تر از گذشته به زمان احتیاج داشته باشد.

از طریق کدام سفارت‌ها می‌توان برای دریافت وقت سفارت کانادا اقدام کرد؟

شرایط دوران کرونا بر دفاتر سفارت کانادا در امارات، ترکیه و ارمنستان نیز تأثیر گذاشته است. این دفاتر فعالیت خود را تا مدت‌ها به حالت تعلیق درآورده بودند. در حال حاضر اما تمامی دفاتر سفارت مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

بدین ترتیب متقاضیان ویزای کانادا می‌توانند طبق روال قبل به صورت آنلاین و از طریق وب سایت رسمی سفارت، برای دریافت وقت انگشت نگاری از طریق هریک از مقاصد امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، آنکارا) و یا ارمنستان اقدام کنند.

کارشناسان ویزای ما به شما خواهند گفت که در حل حاضر از طریق کدام مقصد زودتر می‌توانید وقت سفارت خود را دریافت کنید.

پیکاپ پاسپورت کانادا در دوره کرونا

متوقف شدن پروازهای ترکیه به دلیل شیوع ویروس کرونا پیکاپ پاسپورت کانادا را نیز تا چندی پیش به حالت تعلیق درآورده بود؛ اما خوشبختانه مدتی ست که مرزهای ترکیه مجدداً باز و پروازهای این مسیر برقرار شده‌اند.

بر طبق همین روال پیکاپ پاسپورت‌های کانادا ز طریق آنکارا از سر گرفته شده است. از آنجایی که متقاضی انگشت نگاری را از طریق هر یک از دفتر VAC دبی، ارمنستان یا ترکیه انجام داده باشد می‌تواند پاسپورت خود ر از دفتر آنکارا دریافت کند، باز شدن خطوط هوایی تهران به آنکارا روند پیکاپ پاسپورت کانادا را تسریع بخشیده است.

از این رو متقاضیانی که جواب ویزای را از سفارت کانادا دریافت کرده‌اند می‌توانند برای پیکاپ پاسپورت خود از طریق آژانس هواپیمایی ستاره ونک اقدام کنند.

بیشتر بخوانید …

با ویزای کانادا می‌توانیم کار یا تحصیل کنیم؟

برای گرفتن ویزای کانادا چه شرایطی مورد نیاز است؟

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید