چه تفریحاتی می‌توان در اوبود بالی (Ubud) انجام داد؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 17 فوریه 2020
Loading...

اوبود بالی از مناطقی ست که با اراده خود به آن وارد می‌شوید اما خارج شدن از آن دیگر دست خودتان نیست بلکه باید بتوانید دلتان را راضی کنید. در اوبود موسیقی زنده پرندگان شما را تسخیر می‌کند و گلها و درختان رنگارنگ ویترینی از زیبایی‌ها را پیش رویتان قرار می‌دهند. حتی غذاهای اوبود با طعم‌های بی‌نظیر آماده‌اند تا جادویی‌ترین تعطیلات عمرتان را به شما هدیه دهند.

اوبود بالی مجموعه‌ای کامل از جاذبه‌های طبیعی و تفریحات متنوع است که فرهنگ و هنر ساکنان این جزیره را نمایان می‌کند. در این منطقه می‌توانید ساعاتی را به دل طبیعت رفته و روح خود را با گوش دادن به آواز پرندگان تازه کنید، ماساژ درمانی اندونزیایی را تجربه کرده یا با رفتن به جنگل میمون‌ها از نزدیک شاهد حکمرانی این موجودات باهوش باشید. حتی می‌توانید به بازار محلی اوبود رفته و در کنار خرید سوغاتی‌های جذاب غذاهای بسیار لذیذ اندونزیایی را امتحان کنید. مطمئن باشید بازدید از منطقه اوبود به خاطره‌انگیزترین بخش سفر شما در تور بالی تبدیل خواهد شد. (خرید بلیط تهران بالی)

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به بالی

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

تفریحات منطقه اوبود بالی

.

جنگل میمون‌ها در اوبود

دیدن صدها میمون بازیگوش که در حال پایین و بالا پریدن از درختان هستند فرصتی ست که تنها در جنگل‌های اوبود بالی موفق به بدست آوردن آن می‌شوید. جنگل میمون‌ها منطقه‌ای حفاظت شده است که مختص میمون‌های بسیار بانمک از گونه ماکاک می‌باشد. زیست شناسان تمام حرکات میمون‎‌ها مانند زندگی گروهی، رژیم‌های غذایی و حتی بهداشت آن‌ها را زیر نظر دارند و به حفظ نسل ماکاک‎ها کمک می‌کنند.

شما می‌تواند از نزدیک شاهد روند زندگی این موجودات دوست‌داشتنی باشید با آن‌ها بازی کنید و اگر راهنمایان تور اجازه دادند به میمون‌ها غذا دهید. البته این نکته را فراموش نکنید که میمون‌ها موجوداتی باهوش هستند پس خیلی به آن‌ها نزدیک نشوید و مراقب کیف و سایر وسایل خود باشید.
جاذبه‌ جنگل میمون‌ها در گونه ماکاک خلاصه نمی‌شود. چندین معبد باستانی با معماری بسیار زیبا و مجسمه‌های نگهبان اسرارآمیز که با خزه پوشیده شده‌اند گردشگران را به یک سفر باستانی مرموز می‌برند. در میانه جنگل درختی وجود دارد که شاخه‌هایش همانند سایه‌ای ترسناک بر روی زمین آویزان شده‌اند این درخت صحنه‌ای متفاوت برای انداختن عکس یادگاری به وجود آورده است. در ادامه مسیر حمامی قدیمی وجود دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.

مزارع برنج Tegallalang

رنگ سبز مطلق بر روی زمین که با آسمان آبی تلفیق شده، صحنه‌ای بسیار بسیار خارق‌العاده به وجود می‌آورد که می‌تواند ساعت‌ها شما را محو خود کند. اگر فکر می‌کنید این منظره را فقط در عکس‌ها می‌توان دید باید بگوییم کاملاً در اشتباهید. مزارع برنج اوبود بالی با چیدمانی پلکانی صحنه‌هایی رؤیایی را به وجود آورده‌اند. گفته می‌شود این سیستم برنج کاری در قرن هشتم توسط شخصی به نام Rsi Markandeya به بالی آورده شد و در حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این سرزمین تبدیل شده است.

این به اصطلاح تراس‌های برنج چشم‌اندازی منحصربه‌فرد ایجاد کرده و الهام بخش بسیاری از تابلوهای مشهور آسیایی بوده‌اند. احتمالاً در بازدید از این مزارع نقاشانی را خواهید دید که در حال ثبت این تصویر حیرت‌انگیز بر روی بوم‌های خود می‌باشند. هنگام بازدید از مزارع برنج اوبود بالی می‌توانید از فروشندگان محلی صنایع‌دستی بالی را خریداری کرده یا از کافه‌های هنری بازدید کنید.

مطالب مرتبط

۷ مرکز اسپا مجلل و لوکس در بالی

.

کاخ سلطنتی اوبود

کاخ سلطنتی اوبود با نام پوری سارن بنایی است که از گذشته‌های دور تا همین امروز روایتگر افسانه‌های تاریخی بالی بوده است. بسیاری از برنامه‌های بین‌المللی مانند مراسم افتتاحیه نویسندگان و فستیوال‌های موسیقی در کاخ سلطنتی بالی برگزار می‌شود به همین دلیل اکثر تاریخدانان کاخ را منبعی برای فرهنگ و هنر بالی می‌دانند.

کاخ پوری سارن در زمان سلطنت Tjokorda Putu Kandel و در بین سال‌های ۱۸۰۰ تا ۱۸۲۳ ساخته شده است. افزون بر برگزاری مراسم‌های بین‌المللی، معماری منحصربه‌فرد کاخ توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. بازدید از قسمت بیرونی کاخ برای عموم رایگان می‌باشد اما برای دیدن شرکت در فستیوال‌های موسیقی و نمایش‌ها بایستی بلیط تهیه کنید.

خرید در اوبود

هر چند که بسیاری ساحل کوتا بالی را منبع خرید در این جزیره می‌دانند اما خرید در اوبود بالی هم حال و هوای خودش را دارد. با استقبال گردشگران از مجموعه اوبود فروشگاه‌های محلی متعددی در این منطقه دایر شده‌اند.

مغازه‌های جذابی که آثار هنری مانند ساخت جواهرات بر روی سنگ، ظرف‌های حصیری زیبا و … را در ویترین‌های خود دارند. شما می‌توانید هر کدام از این محصولات زیبا را به عنوان یادگاری از سرزمین بالی با خود به خانه ببرید. البته به یاد داشته باید که با کمی چانه زدن می‌توانید از فروشندگان اندونزیایی تخفیف بگیرید.

مراکز اسپای اوبود

بعد از تفریحات هیجان‌انگیز و گشت‌وگذار در منطقه اوبود نوبت به استراحت روح و جسم می‌رسد. مراکز اسپا اوبود آماده‌اند تا با یک ماساژ حرفه‌ای تمام خستگی شما را رفع کنند. کارکنان این مراکز بسیار حرفه‌ای بوده و به انواع ماساژ درمانی شرقی مسلط هستند.

جزیره بالی و بویژه منطقه اوبود با مناظر طبیعی زیبا و محیطی آرام معروف‌ترین مراکز اسپا جهان را دارد. این مراکز به استخرهای آب گرم با خاصیت درمانی مجهز هستند و انواع پکیج ماساژ را جهت آزادسازی ذهن و رفع خستگی جسم به گردشگران ارائه می‌دهند.

مطالب مرتبط

هتل دلخواه خود را در بالی انتخاب کنید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید