کانادا واکسن سینوفارم را برای ورود به کشورش قبول کرد! طبق اعلام دولت کانادا، این کشور با گسترش لیست واکسن‌های مورد تایید، محدودیت‌های سفر را کاهش داده و از این پس افراد با واکسن سینوفارم و سینووک هم می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام و به این کشور سفر کنند. در ادامه مطلب واکسن‌ های مورد تایید کانادا درباره جزییات این خبر بیشتر می‌خوانیم.

پیش از شیوع ویروس کرونا اطلاع از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کانادا، مدت زمان صدور ویزا و موارد اینچنینی از اطلاعات لازم قبل از سفر به کانادا بودند. در حال حاضر اما اطلاع از واکسن های مورد تایید کانادا را هم باید به این لیست اضافه کنیم. چرا که داشتن کارت واکسن از بایدهای سفر به کانادا به شمار می‌آید.

باز شدن مرزهای کانادا

در طی دو سال اخیر کانادا، محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را جهت ورود گردشگران به این کشور اعمال کرد. تمامی این قوانین در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و ایمن ماندن گردشگران برنامه‌ریزی شدند؛ اما در چند ماه گذشته و با واکسیناسیون گسترده بیشتر محدودیت‌ها برداشته شده و مرزهای کانادا به روی گردشگران باز شدند؛ بنابراین پروازهای کانادا مجدداً بر قرار و افرادی می‎‌توانند برای دریافت ویزا، رزرو بلیط و خرید تور کانادا اقدام کنند. پیش از اعلام این خیر تنها افرادی که اعضای خانواده درجه یک آنها در کانادا زندگی می‌کرد، دارندگان اقامت کانادا و یا موردهای تایید شده از طرف دولت کانادا اجازه ورود به این کشور را داشتند. خوشبختانه در حال حاضر این محدودیت‌های سختگیرانه برداشته شده است. البته شرایط ورود به کانادا کمی تغییر کرده و مسافران بایستی واکسن های مورد تایید کانادا را دریافت کرده باشند.

شرایط ورود به کانادا در دوره کرونا

پیشتر اعلام شده بود که اکثر شهرهای کانادا به شرط ارائه کارت واکسن آماده پذیرایی از گردشگران هستند اما پیرو اخبار جدید در حل حاضر می‌توان به تمامی شهرهای کانادا سفر کرد. مسافران باید در پرواز رفت و برگشت تست PCR را انجام داده و نتیجه منفی آن را در فرودگاه ارائه دهند. تست PCR بایستی حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز و از طریق آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت انجام شود. همچنین برای سفرهای خارجی نتیجه تست را به زبان انگلیسی ارائه دهید. همانطور که در پاراگراف‌های قبل اعلام شده علاوه بر تست کرونا ارائه کارت واکسن های مورد تایید کانادا نیز الزامی است. مسافران باید با مراجعه به وبسایت https://vcr.salamat.gov.ir/ برای دریافت کارت دیجیتال واکسن اقدام کنند.

برای ورود به کانادا چه واکسنی بزنیم؛ واکسن های مورد تایید کانادا

با باز شدن مرزهای گردشگری، دولت کانادا اجازه ورود به این کشور را برای مسافران واکسینه شده صادر کرد، البته فقط با ارائه کارت واکسن‌های مورد تایید کانادا! حال با توجه به اینکه بیشتر ایرانی‌ها واکسن آسترازنکا و سینوفارم را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به کانادا سفر کنند یا خیر؟ طبق لیست واکسن‌های مورد تایید کانادا برای ورودی گردشگران جواب سؤال مثبت است. تا چند روز قبل آسترازنکا، فایزر، مدرنا و جانسون تنها واکسن‌های مورد تایید برای ورد به کانادا بودند اما طبق آخرین اخبار اعلام شده سینوفارم و سینوواک هم به این لیست اضافه شدند. به این ترتیب ایرانی‌هایی که هر دو دوز واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام و به این کشور سفر کنند.

شرایط مسافرینی که واکسینه شده‌اند

مسافرانی که واکسینه شده‌اند نیازی به قرنطینه اجباری در بدو ورود به کانادا ندارند؛ اما حتماً بایستی تست PCR را قبل از پرواز انجام داده و نتیجه آن را همراه داشته باشند. دولت کانادا تلاش بسیاری را برای کنترل پاندمی انجام داده است. در همین راستا و برای حفظ سلامتی مسافران و شهروندان کانادایی مسافران ورودی علاوه بر داشتن کارت واکسن و نتیجه تست PCR منفی، نباید علائم مشکوک به کرونا داشته باشند. همچنین لازم است که مسافران پس از ورود به کانادا با استفاده از ماسک در اماکن عمومی پروتکل‌ها را رعایت کرده و تا ۱۵ روز کارت واکسن و نتیجه تست را همراه خود داشته تا در صورت لزوم آن را ارائه دهند. بدین ترتیب می‌توانند سفری بی‌دغدغه به کانادا داشته باشند.

شرایط مسافرینی که واکسینه نشده‌اند

شرایط سفر به کانادا برای افرادی که کارت واکسن ندارند متفاوت و البته سختگیرانه‌تر است. افرادی که واکسینه نشده و یا یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند تنها در صورتی می‌توانند به کانادا سفر کنند که اعضای خانواده درجه یک آن‌ها اقامت این کشور را داشته باشند. این افراد در بدو ورود ۱۴ روز قرنطینه می‌شوند. البته لازم به ذکر است که وضعیت اقامت (دانشجویی، کاری، اقامت دائم و غیره) شخصی که در کانادا زندگی می‌کند در دریافت ویزای کانادا و اجازه ورود به این کشور تأثیرگذار است. در مجموع افراد با داشتن کارت واکسن شرایط راحت‌تری برای سفر به کانادا دارند.

آنچه قبل از سفر به کانادا باید بدانید

  • واکسن سینوفارم از واکسن‌های مورد تایید کانادا است.
  • مسافران باید قبل از سفر به مراجعه به وب سایت salamat.gov.ir، کارت واکسن دیجیتال خود را دریافت کنند.
  • مسافران برای سفر به کانادا بایستی هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده باشند.
  • مسافران با کارت واکسن کرونا نیازی به قرنطینه ندارند.
  • فایزر، مدرنا، جانسون، آسترازنکا و سینوفارم از دیگر واکسن‌های مورد تایید کانادا هستند.
  • ارائه نتیجه تست منفی PCR، حی در صورت ارائه کارت واکسن اجباری ست.
  • کانادا آب و هوایی متغیر دارد، بنابراین هنگام بستن چمدان‌های برداشتن لباس‌های گرم را فراموش نکنید.
  • در صورتی که قصد اجاره کردن ماشین در کانادا را دارید، بهتر است بدانید که صحبت کردن با تلفن بدون هندزفری، مطلقاً ممنوع است.
  • داشتن بیمه مسافرتی با پوشش بین‌المللی از بایدهای سفر به کانادا است.

بیشتر بخوانید …

مرزهای کانادا در ماه سپتامبر به روی گردشگران باز می‌شود

گردشگرانی که واکسن کرونا را به طور کامل دریافت کرده‌اند می‌توانند به کانادا سفر کنند

نکات مهم در رابطه با قیمت تور کانادا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید