همه آن چیزی که درباره ازدواج در کانادا با ویزای توریستی باید بدانید

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در چهارشنبه 15 مه 2024
Loading...

هرکس می‌تواند دلایل خاصی برای سفر کردن داشته باشد؛ از گذراندن تعطیلاتی رویایی گرفته تا دیدار دوستان و خانواده و یا حتی شرکت در عروسی! ممکن است افرادی نیز باشند که قصد دارند با ویزای توریستی ازدواج کنند. اکنون برخی از شما ممکن است تعجب کنید که آیا این امکان پذیر است یا خیر. باید بگوییم که بله امکان پذیر است! بنابراین با ما همراه باشید که در ادامه به‌طور کامل در مورد تبدیل ویزای توریستی به ویزای دائم از طریق ازدواج در کانادا توضیح خواهیم داد.

ازدواج در کانادا با ویزای توریستی

ازدواج با یک شهروند یا مقیم دائم کانادا حتی با داشتن ویزای توریستی نیز امکان‌ پذیر است و می‌توانید برای درخواست ویزای ازدواج اقدام کنید! در اصل شما باید با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید تا بتوانید در ابتدا اقامت دائم و بعد شهروندی کانادا به همراه پاسپورت آن را به دست بیاورید. البته ممکن است پروسه بررسی پرونده شما طولانی شود و به بیش از ۶ ماه بینجامد که در این صورت زمان مجاز حضورتان در کانادا با ویزای توریستی به اتمام می‌رسد. حال راه چاره چیست؟ اگر در انتظار اخذ اقامت دائم خود از طریق ازدواج هستید و ویزای توریستی شما رو به پایان است، می‌توانید قبل از اتمام آن، درخواست تمدید ویزا دهید. این درخواست باعث صدور ویزیتور رکورد Visitor record می‌شود و به شما امکان می‌دهد که مدت بیشتری در کانادا اقامت داشته باشید. در صورتی که در طول انتظار برای ویزیتور رکورد اعتبار ویزای توریستی شما به پایان رسید، نگران نباشید؛ زیرا که تحت وضعیت Maintained Status قرار می‌گیرید و با حفظ وضعیت مهاجرتی پیشین، می‌توانید در کانادا اقامت کنید تا ویزیتور رکورد شما صادر شود.

در ادامه مهم‌ترین قوانین ازدواج در کانادا را بازگو خواهیم کرد. البته نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید این است که قبل از ازدواج شرایط ایالتی را که برای ازدواج انتخاب کرده‌اید را بررسی کنید؛ زیرا که هر ایالتی شرایط خاص خود را دارد.

قوانین ازدواج در کانادا:

  • بسته به ایالت مورد نظر ممکن است ازدواج هم جنس گرایان قانونی باشد.
  • حضور شاهد در مراسم ازدواج
  • ازدواج‌هایی که در بیرون از کانادا و در سفارت خانه‌ها یا کنسولگری‌ها انجام می‌شود، باید از نظر قانونی توسط کشور میزبان به رسمیت شناخته شود تا کانادا آن را معتبر بداند.
  • ازدواج باید در جایی اتفاق افتاده باشد که از نظر کانادا معتبر باشد.
  • حداقل۱۶ سال سن (بسته به ایالت، می‌تواند بین ۱۶ تا ۱۹ سال باشد؛ البته اگر زیر ۱۶ سال باشند ازدواج باید با رضایت والدین باشد)
  • اثبات قانونی بودن طلاق‌های قبلی فرد
  • اثبات ازدواج و رابطه زنانشویی قبل از ارسال درخواست برای اقامت گرفتن از طریق ویزای ازدواج

توضیحات بیشتر در رابطه با قوانین ازدواج در کانادا:

برای دریافت ویزای اقامت دائم، اثبات حداقل ۱ الی ۳ سال زندگی مشترک قبل از درخواست ضروریست؛ توجه داشته باشید که قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان کانادا که به اختصار IRPA نام دارد، نمی‌تواند برای اعطای ویزای ازدواج، زوج‌هایی را که یکی از آن‌ها دارای اقامت دائم و دیگری تبعه خارجی است را ملزم به ازدواج کند؛ صرفا باید رابطه زنانشویی و زندگی مشترک اثبات شود. انتخاب ازدواج یا عدم ازدواج طبق قانون اساسی محفوظ است.

در رابطه با ازدواج در کنسولگری کشوری دیگر، مثالی برایتان مطرح می‌کنیم؛ اگر ملیت شما ایرانی است و می‌خواهید با یک شهروند کانادایی در کنسولگری ایران در کشور ترکیه ازدواج کنید، ازدواج در کنسولگری باید از نظر دولت ترکیه مورد قبول باشد. ازدواج‌هایی که در کشور ثالث انجام می‌‌شوند، مادامی که طبق قوانین حوزه قضایی آن کشور و طبق قوانین فدرال کشور کانادا باشد، اما طبق قوانین کشور اول (کشور مبدا) نباشد، از نظر کانادا مورد قبول است. برای مثال، شما ایرانی هستید و قرار است با یک شهروند کانادایی در کشور گرجستان ازدواج کنید. اگر ازدواج شما منطبق با قوانین ازدواج در کشور گرجستان و کشور کانادا باشد ولی به ثبت شرعی (مورد قبول دولت ایران) نرسد، از نظر دولت کانادا این ازدواج همچنان قابل قبول است. بنابراین ازدواجی که در خارج از کانادا انجام شده باید هم بر اساس قوانین حوزه قضایی محل وقوع آن و هم بر اساس قوانین فدرال کانادا معتبر باشد تا برای اهداف مهاجرتی قانونی تلقی شود.

ممنوعیت‌های ازدواج در کانادا:

  • ازدواجی که در آن یک یا هر دو طرف حضور فیزیکی ندارند (مانند وکالت، تلفن، فکس، اینترنت)
  • چند همسري در این کشور جرم محسوب می‌شود.
  • ازدواج افرادی که رابطه خونی دارند.

 حال که قوانین ازدواج در کانادا را بررسی کردیم، بیایید به سراغ مدارک مورد نیاز برای دریافت سند ازدواج برویم؛ این مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • پاسپورت معتبر (از کشور مبدا شما)
  • گواهی تولد صادر شده توسط دولت (از کشور مبدا شما)
  • سابقه مهاجر
  • گواهینامه رانندگی معتبر (از کشور مبدا شما)
  • کارت ملی (از کشور مبدا)

پس از تهیه مدارک گفته شده و دریافت مجوز ازدواج باید به اداره شهرداری مراجعه و ازدواجتان را ثبت کنید. این درخواست می‌تواند از طریق فکس، پست یا حضوری باشد.

آیا دولت کانادا این نوع از ازدواج با ویزای توریستی را به رسمیت می‌شناسد؟

بله این ازدواج توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته می‌شود؛ البته در صورتی که طبق قوانین محل وقوع ازدواج و به صورت قانونی باشد.

مزیت های مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

  • نیازی به تمکن مالی نخواهید داشت و به عهده همسر کاناداییتان خواهد بود.
  • نیاز به داشتن شغل یا تحصیلات خاصی ندارید.
  • نیازی به شرکت در آزمون‌هایی مثل آیلتس یا تافل برای کسب نمره در زبان ندارید.
  • با کسب این ویزا، اقامت دائم کانادا را نیز به دست می‌آورید.
  • اگر فرزندی داشته باشید، با ازدواجتان امکانات اقامت دائم برای او نیز فراهم می‌شود.
  • با ویزای ازدواجتان فرصت کار و کسب درآمد نیز برایتان فراهم می‌شود.
  • فرزندان شما از خدمات رایگان تحصیل در کانادا برخوردار خواهند شد.
  • بیمه درمانی نیز از جمله امتیازاتی است که پس از ازدواج با شهروند کانادایی به دست می‌آورید.

مهریه در کانادا

مهریه در کانادا اصلا شبیه به چیزی که در ایران مرسوم است، نیست و اگر ازدواجی به جدایی بینجامد، اموالی که در طول دوره زندگی مشترک به دست آمده بین دو طرف تقسیم می‌شود. اما زمانی که ازدواج طبق قوانین ایران و ثبت شده در دفاتر رسمی این کشور باشد، حتی درکانادا نیز پرداخت مهریه به شیوه ایرانی خواهد بود. در واقع با جدا شدن زوجی که طبق قوانین ایران وصلت کرده‌اند، دادگاه‌های کانادا مرد را ملزم به پرداخت مهریه می‌نماید. البته بسیاری از دادگاه‌های کانادا این موضوع را به قاضی‌های کشور مبدا ارجاع می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره عوامل موثر بر شانس ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی اولین قدم برای رفتن به کانادا

اگر قصد دارید که به کانادا بروید و در آنجا ازدواج کنید، لازمه این‌کار در ابتدا، گرفتن ویزای توریستی ۶ ماهه می‌باشد. به همین علت در این بخش به صورت متخصر مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی را بازگو خواهیم کرد. 

این مدارک شامل:

  • پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار .
  • ترجمه مدارک. شامل شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج یا سند طلاق گواهی، اشتغال به تحصیل ( در صورتی که دانشجو باشید)، اسناد ملکی، گواهی اشتغال،
  • مدارک تمکن مالی مبنی بر داشتن بودجه کافی برای اقامت در کانادا. شامل گردش حساب چهار ماه اخیر و میزان درآمد ماهیانه متقاضی.
  • کارت واکسن دیجیتال به لاتین
  • عدم سوء پیشینه همراه با مدارک دادگاه برای اثبات آن ( در صورت درخواست سفارت)
  • شما باید مقامات ویزا را متقاعد کنید که قبل از پایان اعتبار ویزا کشور را ترک خواهید کرد. و دلایل کافی برای خروج از کشور دارید.

می‌توانید پس از بررسی لیست مدارک برای گرفتن مشاوره تخصصی، با کارشناسان با تجربه‌ی ما در بخش ویزا تماس حاصل فرمایید. همکاران ما همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر چه به صورت تلفنی و و چه به صورت حضوری آماده خدمات رسانی به شما خواهند بود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید