هر آنچه که باید درباره شهر بیرمنگام بدانید!

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 31 دسامبر 2022
Loading...

با نگاهی به جاذبه‌های گردشگری بیرمنگام سخت نیست که بفهیم چرا سالانه هزاران گردشگر این شهر را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. شهری که همیشه  مورد توجه انگلیسی‌ها بوده و چند سالی ست با تفریحات متنوع به سرعت در حال تبدیل شدن به  مقصدی محبوب برای گردشگران جهانی ست. پس اگر قصد سفر به انگلیس را دارید بازدید از جاذبه‌های بیر‌منگا‌م و مناظر طبیعی آن را به برنامه‌های سفر خود اضافه کنید.

از دید گردشگران جوان که به شهر بیر‌منگا‌م نگاه کنیم کافه‌های دنج و با صفا با اینترنت پر سرعت رایگان و تفریحات متنوع دلیلی برای محبوبیت این شهر شده‌اند. اما جاذبه های گردشگری بیرمنگام تنها در این خلاصه نمی‌شود. مناظر طبیعی بکر و ساختمان‌های تاریخی نیز گردشگران بسیاری را به سوی این شهر جذب می‌کنند. جهت رزرو تور انگلیس، اقامت در شهر بیر‌منگا‌‌م و دریافت ویزای انگلیس با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

معرفی شهر بیرمنگام | Birmingham

بیر‌منگا‌م دومین شهر بزرگ انگلستان است که در منطقه وست قرار گرفته و آثاری از دوران انقلاب صنعتی در قرن هجدهم را در خود دارد. کانال‌های آبی که در سراسر شهر کشیده شده‌اند چهره بیر‌منگا‌‌م را زیباتر کرده و پرطرفدارترین جاذبه گردشگری در این شهر به شمار می‌روند. بیشتر این کانال‌ها از اسکله شربون سرچشمه گرفته و تا امتداد کافه و رستوران‌های شهر کشیده شده‌اند. “شهر هزار تجارت” عنوانی ست که با رخ دادن انقلاب صنعتی در انگلیس به بیر‌منگا‌‌م داده شده و این شهر را در کنار منچستر و لندن در میان بهترین شهرهای انگلیس برای زندگی و گردش قرار داد.

جاذبه های گردشگری بیرمنگام

آب و هوای معتدل بیر‌منگا‌‌م باعث شده تا این شهر همانقدر که در فصل تابستان شلوغ است در زمستان نیز طرفداران خاص خود را داشته باشد. کانال‌های آبی که با شهر ونیز رقابت می‌کنند، قایق سواری، آثار به جا مانده از دوران انقلاب صنعتی، چندین موزه و گالری که آثاری از معروفترین هنرمندان انگلیسی را ارائه می‌دهند و کافه و رستوران‌های دنج همه و همه از جاذبه های گردشگری شهر بیر‌منگا‌م انگلیس هستند. در ادامه با این جاذبه های طبیعی و تاریخی مهیج بیشتر آشنا می‌شویم.

میدان ویکتوریا | Victoria Square

چه به دنبال کشف فرهنگ و تاریخ باشید و چه اهل تفریح و پیاده روی میدان ویکتوریا شما را به هدفتان می‌رساند. این میدان به قلب تپنده شهر معروف بوده و بسیاری از فستیوال‌های بزرگ در آن برگزار می‌شود. در هر ساعت از شبانه روز که به میدان ویکتوریا بروید می‌توانید از شنیدن صدای ساز و آواز گروه‌های موسیقی خیابانی و دیدن رقص‌های عجیب و غریب لذت ببرید. همچنین حضور یک فواره بزرگ و چندین مجسمه از افراد مشهور انگلیس زیبایی میدان را چندین برابر کرده‌اند. کافه و رستوران‌های متنوع و ساختمان‌های تاریخی از دیگر جاذبه‌های اطراف میدان ویکتوریا هستند.

موزه و گالری هنر بیرمنگا‌م | Birmingham Museum & Art Gallery

موزه بیر‌منگا‌م در سال ۱۸۸۵ افتتاح و عنوان بزرگترین موزه انگلستان که در خارج از شهر لندن قرار دارد را به خود اختصاص داد. این موزه محل نگه داری آثار باستانی ۶ هزار ساله است که در کاوش‌های باستان شناسی انگلیس کشف شده، مجموعه نفیسی از آثار تاریخی بین‌المللی از جمله هنرهای زیبا، سرامیک، فلزکاری، جواهرات، تاریخ طبیعی، باستان شناسی، قوم نگاری، تاریخ محلی و تاریخ صنعتی از دیگر آثار نمایش داده شده در موزه و گالری شهر بیرمنگام انگلستان هستند. در کنار بازدید از این موزه بزرگ می‌توانید از موزه چای که انواع چای‌های خوش عطر انگلیسی در آن « نمایش داده شده‌اند نیز بازدید کنید.

باغ گیاه‌شناسی بیرمنگا‌م | The Birmingham Botanical Gardens

باغ گیاه شناسی بیر‌منگا‌م در سال ۱۸۲۹ طراحی و جز زیباترین باغ‌های انگلیسی در دنیا شناخته می‌شود. این باغ ۱۵ هکتاری در منطقه ادگباستون قرار داشته و در میان لیست باغ‌های تاریخی انگلیس به ثبت رسیده است. با نگاهی کلی به باغ متوجه خواهید شد که تمام ویژگی‌های یک باغ انگلیسی از جمله طرح بندی و زینت گیاهان همه و همه در این باغ دیده می‌شوند. ” جان کلودیوس لودون” در طراحی و ایجاد منظره‌‌های باغ سنگ تمام گذاشته و تمام هنر خود را به کار گرفته است. درب‌های باغ همه روزه با پرداخت ورودی بر روی گردشگران باز است.

موزه علوم بیرمنگا‌م | Thinktank Birmingham Science Museum

موزه علوم بیرمنگام مانند شهری کوچک است که در آن کودکان می‌توانند حسابی کاوش کرده و هوش خود را به چالش کشند، سیاره نمای k4 جایی که شما را به دنیای جذاب ستارگان می‌برد، دنیای از مسئله‌های جذاب علمی در قسمت تعاملی موزه، انواع موتورهای بخار، قطارها، ماشین‌ها، هواپیماهای اولیه و سرزمین‌ دایناسورها از دیگر بخش‌های جذاب و سرگرم کننده موزه علوم بیر‌منگا‌م هستند. شما می‌توانید بلیط موزه را به صورت اینترنتی و یا از طریق باجه بلیط فروشی در ابتدای ورودی موزه تهیه کنید. بدون شک بازدید از موزه علوم بیر‌منگا‌م برای بچه‌های نوجوان بسیار جذاب خواهد بود.

مرکز ملیSEA LIFE

بازدید از مرکز ملی SEA LIFE شهر بیر‌منگام یک گردش تمام عیار به شمار می‌رود. تنها تونل اقیانوسی ۳۶۰ درجه بریتانیا که در آن می توانید از کوسه ها لاک پشت‌های غول پیکر و صدها ماهی استوایی که در بالای سر و زیر آن شنا می کنند در این مکان قرار داشته و گردشگران را شفت زده می‌کند. در مرکز ملی SEA LIFE می‌توانید با اولین سمورهای دریایی بریتانیا به نام ‌های آزی و اولا آشنا شده و ماجراجویی جذاب در قسمت پنگوئن‌ها داشته باشید. دیدن این وجودات دوست داشتنی که در حال شنا در آب یا بازی در خانه‌های یخی خود هستند بدون شک جذاب خواهد بود.

گردش در محله جواهرات

محله جواهرات از قدیمی‌ترین مناطق و البته از معروفترین جاذبه های دیدنی بیرمنگام است. در این محله انوع فروشگاه‌ها و کارگاه‌های طلا و نقره سازی دیده می‌شوند که حدود ۴۰ درصد از جواهرات بریتانیا را تامین می‌کنند. موزه جواهرات که در مکان کارخانه قدیمی‌Smith & Pepper واقع شده است از دیگر دیدنی‌های این منطقه به شمار می‌رود. تالاری که برای یادبود سربازان کشته شده در جنگ جهانی اول ساخته شده، میدان سنت پائول و موزه قلم از دیگر جاذبه‌های این منطقه معروف هستند.

کلیسای جامع سنت فیلیپ | St. Philip’s Cathedral

کلیسای جامع سنت فیلیپ از مهمترین کلیساهای جامع انگلستان و مقر اسقف بیر‌منگا‌م است. این کلیسا معماری سبک باروک داشته و توسط توماس آرچر ساخته و در سال ۱۷۱۵ تقدیس شد. در سال ۱۹۴۰ و همزمان با جنگ جهانی دوم کلیسا توسط جنگنده‌های هوایی آلمان‌ها مورد اصابت قرار گرفته و بخش عظیمی از آن ویران شد اما در سال ۱۹۴۸ مجددا بازسازی شده و حتی بیشتر قسمت‌های قدیمی آن مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر برنامه‌های مربوط به سمینارهای مذهبی، سخنرانی‌ها و کنسرت‌ها در این مکان برگزار می‌شود.

موسسه هنرهای زیبای باربر | The Barber Institute of Fine Arts

موسسه هنرهای زیبای باربر یک گالری هنری و سالن کنسرت در بیرمنگام انگلستان است که در نزدیکی دانشگاه این شهر قرار گرفته، ساختمان آرت دکو توسط رابرت اتکینسون در دهه ۱۹۳۰ طراحی و در سال ۱۹۳۹ توسط ملکه مری افتتاح شد. آثاری از دوره رنسانس تا قرن بیستم و آثار هنرمندانی از جمله Tintoretto، Bellini، Botticelli، Rubens، Watteau، Rembrandt، Constable، Gainsborough، Monet، Manet و Degas در موسسه هنرهای زیبای باربر نگه داری می‌‎شوند. گردشگران نیز با خرید بلیط می‌توانند از آثار تاریخی نگه داری شده در مجموعه بازدید کنند.

پارک حفاظت از حیات‌وحش بیرمنگام | Birmingham Wildlife

پارک حفاظت از حیات وحش بیرمنگام  یک باغ وحش کوچک است که در حاشیه پارک کانن قرار گرفته، بیشتر حیواناتی که در انگستان در خطر انقراض قرار دارند در این باغ وحش مجهز و زیبا نگه داری می‌شوند. شما می‌توانید در کنار بازدید از این حیوانات از مسئولان باغ وحش بخواهید توضیحاتی را درباره نحوه زندگی و تغذیه آن‌ها ارائه دهند.

موزه اتومبیل‌رانی بیرمنگا‌م

بازدید از موزه اتومبیل رانی را شاید بتوان جذاب‌ترین بخش سفر به شهر بیر‌منگا‌م دانست. این موزه اطلاعات جالبی را درباره اولین ماشین‌ها و سیستم حمل و نقل در بریتانیا در اختیار بازدیدکندگان قرار می‌دهد. ۳۰۰ دستگاه چرخ دستی قدیمی، ۱۲۰ موتورسیکلت قدیمی‌ و بیش از ۲۵۰ دستگاه خودرو تجاری در موزه اتومبیل رانی در معرض نمایش گذاشته شده‌اند. اگر به صنعت اتومبیل علاقه دارید حتما از این موزه دیدن کنید

بهترین زمان بازدید از بیرمنگام؛ شهر زیبای انگلیسی

کانال های بیرمنگام که در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر کشیده شده‌اند تاثیر زیادی در زیبایی شهر دارند. بیر‌منگا‌م به دلیل موقعیت مکانی خود معمولا تابستان‌هایی آفتابی و زمستان‌هایی نسبتا سرد دارد. با سفر در تابستان می‌توانید از قایق سواری در کانال‌ها لذت برده و در فصل زمستان به ویژه ایام کریسمس امکان این را دارید که در جشن‌های بسیار شاد سال نو شرکت کنید. بدین ترتیب هر فصلی را که برای سفر به بیر‌منگا‌م انتخاب کنید از اقامت در آن لذت خواهید برد.

سوالات متداول

شهرت بیر‌منگا‌م در چیست؟

این شهر میزبان قدیمی ترین و بزرگترین جشن روز کهنه سربازان بریتانیا است. علاوه بر این بیر‌منگا‌م تنها جایی در جهان است که تمام مواد لازم برای ساخت آهن در آن وجود دارد.

آیا بیر‌منگا‌م جای خوبی برای زندگی است؟

بیر‌منگا‌م مکانی عالی برای زندگی و کار برای جوانان است. بیش از ۴۰۰ مدرسه، ۱۵ دانشگاه و سه کالج دانشگاهی در این شهر وجود دارد.

کدام مناطق بیرمنگام بهتر است؟

هاربورنبریندلی‌پلاس، دیگبث و اسمیتفیلدشرق ساید، ادگباستون، محله جواهرات، کینگز هیث و موزلی از بهترین مناطق این شهر هستند.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید