نگاهی به سانتورینی، جزیره سفیدپوش یونان در اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 5 مارس 2023
Loading...

باورکردنی نیست اما تصویر رویایی که امروزه در سانتورینی خلق شده حاصل یک اتفاق تراژیک است. اتفاقی که از فوران آتشفشان آغاز و در نهایت شگفتی پس از خاموش شدن شعله‌ها یکی از رمانتیک‌ترین تصاویر در دنیا بوجود آمد. امروزه جزیره سانتورینی با معماری سفید رنگ خود به میعادگاه عاشقانه‌های بی‌پایان تبدیل شده است.

اگر تور یونان را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده‌اید تنها به دیدن آتن و جاذبه‌هایش اکتفا نکنید! این کشور اروپایی جزایر رویایی بسیاری دارد که گردشگران را شیفته خود خواهند کرد. سانتورینی از زیباترین و شگفت‌انگیزترین جزایر یونان است که بازدید از آن را باید بی هیچ چون و چرایی در برنامه سفر به یونان قرار داد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چرا جزیره سانتورینی در میان برترین جاذبه‌های تور اروپا جای گرفته است.

سواحل آفتابی و خانه‌های پلکانی سفید سانتورینی

خانه‌های پلکانی سفید رنگ که هارمونی حیرت‌انگیزی را با آبی دریا بوجود آورده‌اند، اولین تصویر از سانتورینی است که در مقابل چشم گردشگران خودنمایی می‌کند.

معماری خانه‌ها به‌گونه‌ای ست که بام هر خانه، حیاط خانه‌ای دیگر است و رنگ سفیدی که بر کل جزیره حاکم است می‌تواند پشت زمینه‌ای زیبا باشد برای ثبت خاطرات ماندگار در سفر.

در کنار معماری منحصر به فرد سواحل جزیره سانتورینی نیز بخش عظیمی از جاذبه‌ها و تفریحات را به خود اختصاص داده‌اند. سواحلی که با چترهای آفتابی رنگی تزیین شده و قایق سواری، موج سواری، غواصی و … را می‌توان در آن‌ها تجربه کرد.

کاماری (Kamari) از معروف‌ترین سواحل سانتورینی به شمار رفته و توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند. این ساحل با ماسه‌های سیاه رنگ و جذاب میزبان گردشگرانی ست که عاشق پیاده‌روی بر روی شن‌های نرم هستند. از تفریحات کاماری می‌توان به قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ اشاره کرد.

دهکده‌های کوچک با حال و هوای رنگی سانتورینی

“اویا” دهکده‌ای در بخش شمالی سانتورینی است که میزبان گردشگران لوکس پسند می‌باشد. این دهکده به معنای واقعی مناظری خیره‌کننده دارد. بیشتر گردشگرانی که به اویا سفر کرده‌اند غروب‌‌های آفتاب این دهکده را رویایی و بی‌مانند توصیف می‌کنند.

همچنین بیشتر هتل‌های لوکس سانتورینی در اویا گردهم آمده و پذیرای مسافران مشکل‌پسند می‌باشند.

“ثرا” از دیگر دهکده‌های معروف و زیبای سانتورینی است که ترکیبی زیبا از خانه‌های مکعبی شکل، باکلن‌های سفید، کلیساهای قدیمی و کوچه پس کوچه‌هایی با عطر دریای اژه دارد. گردشگران می‌توانند بوسیله تراموای برقی و پس از عبور از مسیری شیب‌دار با ۵۸۰ پله خود را به دهکده ثرا برسانند.

در ثرا می‌توان در هتل‌های لوکس اقامت کرد، به گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های قدیمی اما شیک پرداخت، از مغازه‌های محلی سوغاتی خرید و جذاب‌تر هر چیز تست انواع غذاهای جذاب و رنگارنگ یونانی را تجربه کرد.  

منطقه باستانی آکروتینی در جزیره سانتورینی

آکروتینی منطقه‌ای باستانی ست که گردشگران را تا هزاره ۴ قبل از میلاد به عقب می‌برد. اکتشاف این منطقه ارزشمند از سال ۱۹۶۷ آغاز و آثار باستانی بسیار در آن کشف شد.

در این منطقه خانه‌ای سه طبقه به نام زست وجود دارد که بسیاری آن را مهم‌ترین و بزرگ‌ترین خانه کشف شده در آکروتینی می‌دانند. از دیگر بناهای کشف شده می‌توان به خانه بانوان اشاره کرد. دیوارنگاره‌های این خانه تصاویری آبرنگی از زنان یونان باستان بوده و جالب اینکه در سازه‌های داخلی آن از پاپیروس استفاده شده است.

از این رو اگر به مکان‌های تاریخی و همچنین دیدن وسایلی که در هزاران سال قبل مورد استفاده قرار می‌گرفته علاقه دارید حتما بخشی از زمان سفر خود را به بازدید از منطقه باستانی آکروتینی اختصاص دهید.

برخی از وسایل کشف شده در آکروتینی مانند کوزه‌ها، سکه‌ها و … در موزه دهکده ثرا نگه‌داری می‌شوند.

کلیساها و صومعه‌های باستانی سانتورینی

کلیساها و بناهای قدیمی بخش مهمی از جاذبه‌های جزیره سانتورینی هستند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد.

کلیسای جامع ارتودکس با معماری خاص و دیوارهای سفید از زیباترین بناهای سانتورینی به شمار رفته و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند.

این کلیسا در سال ۱۸۲۷ ساخته شده و در سال ۱۹۵۶ پس از یک زمین لرزه نسبتا مخرب مجددا مورد بازسازی قرار گرفت. طاق‌ها، گنبدها و مناره‌ها از جاذبه‌های اصلی کلیسا هستند که هنر معماری یونان باستان را به نمایش می‌گذارند.

پس از کلیسای جامع ارتودکس می‌توانید از صومعه آگیوس نیکلاس نیز بازدید کند. این صومعه به عنوان دومین صومعه سانتورینی در سال ۱۶۵۱ و توسط خانواده گیزی (از معدود خانواده‌های ارتدکس) سانتورینی ساخته شد.

شمایل بیزانسی بسیار جالب و قوانین بومی سانتورینی قدیم به همراه معماری خارق‌العاده از جاذبه‌های صومعه آگیوس نیکلاس هستند.

غذاهای لذیذ جزیره سفید یونان

غذاهای مدیترانه‌ای غذاهای غالب جزیره سانتورینی هستند. غذاهایی لذیذ که که با طعم و رنگ عالی دل گردشگران را می‌برند.

از این رو می‌توان رستوران گردی را نیز بدون چون و چرا به لیست جاذبه‌های گردشگری در سانتورینی اضافه کرد.

کباب بره یونانی که با روغن زیتون و سبزیجات تازه طعم‌دار شده و همراه با سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود، موساکا که ظاهری مانند لازانیا داشته و با گوشت بادمجان درست می‌شود، اسپاناکوپیتا یا پای اسفناج که همانطور که از اسمش پیداست اسفناج مایه اصلی آن را تشکیل می‌دهد و انواع غذاهای دریایی را می‌توان در منو  رستوران‌های سانتورینی دید.

نکته جذاب دیگر اینکه بیشتر رستوران‌های سانتورینی چشم‌اندازی رو به دریا داشته و لذت سرو غذا را چند برابر می‌کند.

سخن آخر

در نظر داشته باشید، پیش از سفر به یونان و دیدن جزیره سفیدپوش سانتوریتی نیاز است اقدامات لازم جهت دریافت ویزای توریستی شینگن را انجام دهید. در این خصوص آژانس گردشگری ستاره ونک می توانند همراه شما باشند.

سوالات متدوال

چرا سانتورینی تا این اندازه معروف شده است؟

شهر سانتورینی به خاطر غروب های زیبا، سواحلی که بر اثر انفجار آتشفشان پدید آمده و خانه‌های سفیر رنگش معروف شده است.

چرا سانتورینی اینقدر خاص است؟

سانتورینی به‌خاطر روستاهایی که بر فراز صخره‌ها قرار گرفته و چشم انداز رو به دریا دارند، خانه های سفید، صخره‌های قرمز رنگ و غروب‌های بسیار رویایی مشهور شده است.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به یونان

دیدنی‌های آتن، شهر افسانه‌ای یونان

از آب‌های فیروزه‌ای تا خانه‌های سفید، زیباترین جزایر یونان

برای مشاهده قیمت و خرید تور یونان از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور یونان
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید