کدامیک از جزایر یونان را برای سفر انتخاب می‌کنید؟ جواب این سؤال به این بستگی دارد که شما چه سلیقه و روحیه‌ای دارید! جزیره‌ای آرام و رمانتیک می‌خواهید یا جزیره‌ای شلوغ و پرهیجان؟ یونان با داشتن بیش از ۵۰۰۰ جزیره برای هر سلیقه و روحیه‌ای گزینه‌ای مناسب روی میز دارد. پس برای رسیدن به انتخاب نهایی‌تان در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

یونان به لطف داشتن جزایر متنوع از محبوب‌ترین مقاصد دریایی اروپا محسوب می‌شود. هرکدام از این جزیره‌ها زیبایی و خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارند. در یکی عاشقانه‌های بی‌پایان و در دیگری رازها و معماهای کشف نشده را می‌توان جستجو کرد. اگر شما هم به دنبال مقصدی خاص و متفاوت در تور اروپا می‌گردید بی‌شک تور یونان با جزایر رؤیایی‌اش انتظارات شما را برآورده می‌کند. (بلیط تهران آتن)

مطالب مرتبط

راهنمای سفر به یونان

سفر به یونان سرزمین فلاسفه

.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

زیباترین جزایر یونان

.

جزیره سانتورینی

وقتی وارد سانتورینی می‌شوید شاید برایتان غیرقابل‌باور باشد که این نقاشی زنده با تمام زیبایی‌اش حاصل فوران یک آتشفشان است. آتشفشانی که ۳۶۰۰ سال پیش فوران کرد و پس از خاموش شدنش یکی از زیباترین جزایر یونان را خلق کرد.

در این جزیره همه چیز عجیب، رؤیایی و خارق‌العاده است. تمامی خانه‌ها به شکل پله‌وار و با رنگ سفید در راستای هم قرارگرفته‌اند. معماری سانتورینی به‌گونه‌ای ست که گویی از روی جزیره پریان ساخته شده است. ساحل این جزیره هم با شن‌های سیاه رنگ، زیبایی جادویی و حیرت‌انگیز را به تصویر می‌کشد. تمام این شگفتی‌ها دست به دست هم داده‌اند تا سانتورینی به مقصدی برای عاشقانه‌های بی‌پایان تبدیل شود. نکته جالب دیگر درباره سانتورینی موقعیت مکانی آن است. قرارگیری این جزیره به‌گونه‌ای ست که تنها از طریق قایق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

اگر هم به دنبال کمی هیجان در سانتورینی می‌گردید به منطقه “فیرا” بروید. فیرا به نوعی پایتخت زنده سانتورینی است که بر روی بلندترین صخره این منطقه قرارگرفته و با خیابان‌های سنگ‌فرش شده‌اش میزبان لوکس‌ترین رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های جزیره می‌باشد.

جزیره میکونوس

سواحل طلایی، آب‌وهوای بسیار عالی، طبیعتی خارق‌العاده، معماری‌های خلاقانه و شب‌های همیشه بیدار به میکونوس لقب زیباترین و پرهیجان‌ترین جزیره یونان را داده است. در این جزیره زیبا چه دانشجویی ساده باشید و چه بخواهید با قایق شخصی‌ سفر کنید همه امکانات برای داشتن یک تعطیلات عالی برایتان محیا است.

دریای میکونوس محل رفت‌وآمد قایق‌های تفریحی است و همین منظره‌ای زیبا و تماشایی را به گردشگران هدیه می‌دهد. ساحل جزیره نیز با داشتن بیشترین تفریحات آبی مهیج‌ترین لحظات سفر را برای گردشگران رقم می‌زنند؛ اما جاذبه‌های میکونوس تنها در ورزش‌های آبی خلاصه نمی‌شود، “کورا” پایتخت این جزیره با کوچه‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های رنگی که با گل‌های شمعدانی تزیین شده‌اند تداعی‌کننده صحنه‌های فیلم‌های تاریخی اروپایی هستند. در این منطقه می‌توانید از کافه‌ها، رستوران‌ها، شب‌های پرجنب‌وجوش و بیدار همراه ُبا برنامه‌های شاد موسیقی لذت ببرید. حتی می‌توانید به مغازه‌های محلی رفته و صنایع‌دستی میکونوس را به عنوان سوغاتی ارزشمند از این جزیره زیبا به خانه ببرید.

جزیره کرت

جزیره کرت از بزرگترین جزایر یونان است که در نزدیکی آتن، پایتخت این کشور قرار گرفته است. این جزیره شاهد اتفاقات تاریخی زیادی بوده و آثار ارزشمندی را دل خود دارد. به همین دلیل بسیاری آن را مهد تمدن یونان می‌دانند.
آب‌های نیلی رنگ و سواحل درخشان جزیره کرت امکان لذت بردن از تفریحات آبی مهیج مانند ماهیگیری، شنا، جت اسکی و غواصی را برای گردشگران فراهم کرده است. اگر هم اهل ورزش هستید می‌توانید از پیاده‌روی، اسب‌سواری و کوهنوردی در میان طبیعت زیبا و هوای عالی جزیره لذت ببرید.

جزیره کرت برای عاشقان سفرهای دریایی هم سورپرایزی ویژه دارد. لوکس‌ترین کشتی‌های کروز دریای مدیترانه مسیر خود را از این جزیره آغاز کرده و مسافران را به سفری رؤیایی و جذاب می‌برند. اگر هم خواستید می‌توانید در یکی از هتل‌های ۵ ستاره این جزیره اقامت کرده و همراه با تفریحات آبی از جاذبه‌های تاریخی جزیره مانند کاخ کنوسوس، بندر آگیوس نیکلاس و شهر زیبای چانیا دیدن کنید. اگر عازم جزیره کرت هستید تماشای غروب‌های زیبا و منحصربه‌فردش را از دست ندهید.

جزیره رودس

جزیره رودس با داشتن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در طول سال، سواحل رمانیتک و بناهای به جا مانده از قرون وسطی به یکی از شگفت‌انگیزترین جزایر یونان تبدیل شده است. در این جزیره می‌توانید در میان قصرهای باشکوه، صومعه‌ها و خیابان‌های قدیمی قدم زده و زندگی در هزاران سال قبل را با تمام وجود لمس کنید.

زیبایی منحصربه‌فرد رودس نام آن را در بین یکی از عجایب هفتگانه جهان قرار داده است و سواحل نرم با چشم‌اندازهای نفس‌گیر مکانی رمانتیک برای قدم زدن و تمدد اعصاب به شمار می‌روند؛ اما شب‌های رودس برخلاف روزهایش پر از هیاهو و جنب‌وجوش است. اگر کمی دلتان هیجان می‌خواهد می‌توانید بعد از غروب آفتاب به خیابان اصلی شهر رفته و همراه با موسیقی‌های خیابانی یک شب عالی و هیجان‌انگیز را در خاطرات سفرتان به ثبت رسانید.

جزیره هیدرا

جزیره هیدرا را بهشت لئوناردو کوهن هم می‎نامند. رمان نویس و ترانه‌سرا معروف کانادایی که با ورودش به این جزیره چنان محو زیبایی آن شد که خانه‌ای در زیباترین منطقه هیدرا خریداری کرد و به لطف همین معامله هیدرا به یکی از معروف‌ترین جزایر یونان تبدیل شد.

جزیره‌ هیدرا فضایی کاملاً سنتی دارد. خانه‌ها و معماری خیابان‌ها معمولاً سنگی هستند و با طرح‌های اساطیر یونانی نقاشی شده‌اند. شاید همین سادگی باشکوه است که لئوناردو کوهن را این‌چنین تحت تأثیر قرار داده است.

نشستن در زیر چترهای رنگی و لذت از بردن از مناظر خارق‌العاده ساحل، ماهیگیری، قدم زدن در میان کوچه‌پس‌کوچه‌های تاریخی و شکم‌گردی از فعالیت‌هایی است که در جزیره هیرا می‌توانید از آن لذت ببرید.

مطالب مرتبط

نکات ضروری که قبل از سفر به اروپا باید بدانید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید