مهمترین قوانین مسافرت به مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 24 مه 2023
Loading...

مسافرت به مالدیو می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های هرکسی برای گذراندن تعطیلات باشد. البته سفر به این مقصد ناشناخته برای بسیاری از مسافران پر از سوال و ابهام است و امکان دارد بسیاری از افراد ندانند قوانین مسافرت به مالدیو چیست و برای ورود به این کشور و حین سفر باید چه موارد مهمی را مدنظر قرار داد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید یا قصد دارید در آینده به مالدیو سفر کنید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. با ما همراه باشید تا از مهمترین قوانین مسافرت به مالدیو آگاهی پیدا کنید.

قوانین ورود

اولین و مهم‌ترین مورد از قوانین مسافرت به مالدیو شامل شرایط و ضوابطی است که مسافران باید حین ورود به این کشور رعایت کنند. اگر نمی‌دانید برای ورود به مالدیو باید چه شرایطی را رعایت کنید یا اینکه اصلا سفر به مالدیو ویزا می‌خواهد یا نه؛ موارد زیر را حتما مطالعه کنید:

  • ورود به مالدیو برای شهروندان هیچ کشوری به ویزا نیاز ندارد و هر مسافر این کشور می‌تواند بدون ویزا و صرفا با ارائه مدارک هویتی، اعم از پاسپورت، حدود سی روز در این کشور اقامت داشته باشد.
  • پاسپورت باید معتبر و حداقل شش ماه تا تاریخ انقضای آن باقی مانده باشد.
  • مسافران باید ظرف حداکثر ۹۶ ساعت پس از ورود به این کشور، فرم اظهارنامه مسافرتی را پر کنند.
  • در صورت واکسیناسیون کووید ۱۹، مسافران به ارائه برگه آزمایش PCR نیاز ندارند.
  • همچنین قبل از ورود به مالدیو باید واکسن تب زرد را زده باشید چون ارائه برگه گواهی واکسیناسیون تب زرد هنگام ورود به این کشور الزامی است.

بیشتر بخوانید …

معرفی ۱۰ تا از جذابترین جاهای دیدنی مالدیو

قوانین محلی

آگاهی از عرف و قوانین کشور یکی دیگر از قوانین مسافرت به مالدیو و در مجموع مسافرت به هر کشور خارجی محسوب می‌شود. موارد زیر از مهم‌ترین قوانینی هستند که در مدت اقامت در مالدیو باید مدنظر قرار دهید:

  • مالدیو قوانین ضد مخدر بسیار سفت و سختی دارد. واردات یا به همراه داشتن مواد مخدر می‌تواند شما را حسابی به دردسر بیندازد و مجازتی سخت از جمله حبس ابد در پی داشته باشد.
  • یکی دیگر از قوانین مسافرت به مالدیو، همراه نداشتن مشروبات الکلی است. اگر پلیس شما را با مشروبات الکلی یا حین مستی در محیط بیرون از استراحتگاه ببیند، می‌تواند مطابق قانون شما را بازداشت کند.
  • مالدیو کشوری اسلامی است و با قوانین اسلام اداره می‌شود. حکومت این کشور نسبت به ادیان دیگر بسیار سخت‌گیر است و ادای رسومات هر دینی به جز اسلام، می‌تواند مجازات در پی داشته باشد. به فرهنگ و قوانین اسلامی علی‌الخصوص در محیط خارج از مناطق توریستی احترام بگذارید.
  • پوشیدن لباس پوشیده از دیگر قوانین مسافرت به مالدیو است. هرگز در محیط شهری و هنگام بازدید از اماکن مذهبی با لباس آزاد تردد نکنید.
  • برهنگی و گرفتن آفتاب در هیچ نقطه مالدیو مجاز نیست؛ حتی در سواحل خصوصی و استراحتگاه‌های توریستی. این نکته را مدنظر داشته باشید.
  • خارج کردن مرجان، صدف و لاک پشت از مالدیو ممنوع است.
  • هیچ مسافری مجاز به وارد کردن اسلحه، سلاح گرم، مهمان، اشیا و ابزارهای حاوی تصاویر مستهجن، موارد مغایر با اسلام از جمله نمادهای بت‌پرستی و شرک، انجیل، گوشت خوک، الکل و فرآورده‌های حاوی گوشت خوک نیست.

سلامت و بهداشت

  • اگر وضعیت سلامتی خاصی دارید یا باردار هستید، ممکن است به مراقبت بهداشتی در مالدیو نیاز پیدا کنید. حتما قبل از سفر در این مورد تحقیق کنید و مطمئن شوید که مقصدتان توان ارائه خدمات بهداشتی به شما را دارد.
  • حتما بیمه مسافرتی مناسب داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید از خدمات پزشکی محلی کمک بگیرید.
  • یکی دیگر از توصیه‌های ما در قوانین مسافرت به مالدیو این است که حتما حداقل ۸ هفته قبل از سفر به این کشور آخرین توصیه‌های بهداشتی خاص وزارت بهداشت مالدیو را چک کنید تا در صورت لزوم، اقدامات لازم را برای پیشگیری از بیماری‌های خاص انجام دهید.
  • اگر در طول سفر به کمک‌های فوری پزشکی نیاز داشتید، با شماره ۱۰۲ تماس بگیرید و درخواست آمبولانس کنید. درصورتی‌که به بیمارستان رفتید، حتما با شرکت ارائه‌دهنده بیمه مسافرتی تماس بگیرید.
  • مطمئن شوید که حداقلی از بودجه را برای پوشش هزینه‌های درمانی در طول سفر در دسترس دارید.
  • نکته مهم دیگری که باید در قوانین مسافرت به مالدیو بدانید این است که این کشور به لحاظ بهداشت و درمان ضعیف و امکانات بهداشتی در مالدیو محدود است.

تنها بیمارستان مجهز مالدیو در ماله قرار دارد و بعضی از هتل‌های این کشور به خدمات پزشکی دسترسی دارند؛ اما بسیاری از آن‌ها ساعت‌ها تا اولین بیمارستان فاصله خواهند داشت.

بیشتر بخوانید …

بازدید از معروف‌ترین مراکز خرید مالدیو را در سفر خود فراموش نکنید

پول

مسائل مالی از دیگر مواردی است که می‌توان در قوانین مسافرت به مالدیو از آن حرف زد. روفیا واحد پولی مالدیو است و شما می‌توانید آن را از صرافی‌ها تهیه کنید اما توصیه ما این است که با خود دلار به همراه داشته باشید.

حتی اگر به کردیت کارت دسترسی دارید، بهتر است با خودتان پول نقد بیاورید چون پیدا کردن دستگاه کارتخوان یا خودپردازی که از کردیت کارت پشتیبانی کند، سخت خواهد بود.

دلار آمریکا در فرودگاه بین‌المللی مالدیو، هتل‌ها و بانک‌های این کشور در دسترس و به سادگی قابل تبدیل است.

قیمت تور مالدیو

فرهنگ‌ و آداب و رسوم

مالدیو دو جهان موازی دارد: جهانی که گردشگران در استراحتگاه‌ها و تفریح‌گاه‌ها دارند و جهان مردم محلی؛ این یکی از حقایق قابل ذکر در قوانین مسافرت به مالدیو است که در بدو ورود به این کشور با آن روبه‌رو خواهید شد.

مردم مالدیو با این مسئله هیچ مشکلی ندارند؛ البته تا جایی که گردشگران با رفتار خود به فرهنگ و رسوم آن‌ها بی‌احترامی نکنند و کارکنان مسلمان هتل‌ها آزار نبینند.

مجموعه موارد زیر از مهم‌ترین قوانین مسافرت به مالدیو در زمینه عرف و رسوم محلی مردم این کشور محسوب می‌شود:

  • تا حد امکان به آداب و سنن بومی احترام بگذارید.
  • مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۱۰ شب در محیط شهری اجرا می‌شود. مطمئن شوید که بعد از این ساعت در محوطه شهر و محیط زندگی مردم بومی رفت و آمد نمی‌کنید.
  • بسیاری از کسب و کارهای خارج از مناطق توریستی در اعیاد اسلامی و جمعه‌ها تعطیل هستند. عموم آن‌ها در ساعات اقامه نماز بین ده دقیقه تا یک ربع تعطیل می‌شوند.
  • در محیط شهری و مناطق غیر توریستی با دامن کوتاه یا تاپ رفت و آمد نکنید، مردان هم براساس سنت‌ها و عرف این کشور موظف به پوشش حداقلی، از جمله روی سینه‌های خود هستند.

آداب اجتماعی در مالدیو

  • مالدیوی‌ها انسان‌های خونگرمی هستند. مردان این کشور هنگام ملاقات با یکدیگر دست می‌دهند و این مسئله بین زنان رایج نیست. آن‌ها معتقدند که باید به بزرگترها و تحصیل‌کرده‌ها احترام گذاشت و وفاداری، اصلی‌ترین شالوده خانواده در مالدیو است.
  • آن‌ها بسیار مودب هستند و در اولین ملاقات خجالتی به نظر می‌رسند. براساس سنتی دیرینه، از گردشگران با نوشیدنی نارگیل تازه استقبال می‌کنند و رفتار گرمی دارند.
  • فراموش نکنید که رفتار عموم جامعه مالدیو محافظه‌کارانه است و همین مسئله اساس یکی از مهم‌ترین قوانین مسافرت به مالدیو را شکل می‌دهد: یکدیگر را در خیابان نبوسید! نمایش عمومی عشق مانند بوسه زوج‌ها در جمع، با واکنش خوبی مواجه نخواهد شد. آن‌ها این مسئله را به عنوان بی‌احترامی قلمداد می‌کنند.
  • هنگام تعارف یا دریافت چیزی از کسی، از دست راست استفاده کنید. استفاده از دست چپ، در فرهنگ مالدیو بار معنای منفی دارد.
  • مالدیوی‌ها به پرخاشگری و دعوا با چشم حقارت نگاه می‌کنند و واکنش بدی به آن خواهند داشت.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو

بازدید از اماکن

بازدید از مساجد و اماکن مذهبی بخشی مهم از برنامه سفر به مالدیو و رعایت قوانین آن هم از مهم‌ترین قوانین مسافرت به مالدیو محسوب می‌شود. به این ترتیب مطالعه موارد زیر می‌تواند مفید باشد:

  • قبل از ورود به مسجد کفش‌هایتان را در بیاورید.
  • غیرمسلمانان اجازه ورود به مسجد ندارند و بومی‌ها هم در مورد ورود خارجی‌ها به خانه خود چندان تمایل نشان نمی‌دهند.
  • هنگام بازدید از مساجد لباس پوشیده به تن داشته باشید. یادتان باشد که مساجد این کشور هنگام اقامه نماز و نماز جمعه، به روی گردشگران بسته است.
  • براساس فرهنگ جنوب آسیا، پا پست‌ترین نقطه بدن است؛ به این ترتیب اشاره کردن به کسی با پا، بی‌احترامی تلقی می‌شود. همچنین شما نباید پایتان را هنگام نشستن روی مبل یا میز قرار دهید و کف پایتان نباید در معرض عموم یا رو به سمت کسی قرار بگیرد. در کل پایتان را روی کسی یا جسم خاصی که روی زمین است نگذارید. اگر پایتان به صورت تصادفی به کسی برخورد کرد، بلافاصله عذرخواهی کنید.
  • همچنین قبل از ورود به مساجد مطمئن شوید که پایتان تمیز است.
  • در مسجد جلوی نمازگزاران راه نروید و روی سجاده‌ها ننشینید. ساکت بمانید و از اجتماعات دوری کنید. معمولا عکسبرداری در مساجد با واکنش مثبتی مواجه نخواهد شد.

آداب غذا خوردن در مالدیو

  • با دست راست غذا بخورید و با دست راست تعارف کنید.
  • عموم مردم مالدیو با دست غذا می‌خورند؛ اگر این صحنه را در مالدیو زیاد دیدید، تعجب نکنید.
  • برنج از اصلی‌ترین بخش‌های وعده‌های غذایی مالدیو محسوب می‌شود. بومیان خورشت را با دست روی آن می‌ریزند و سپس با دست‌هایشان گلوله‌های برنجی کوچکی درست می‌کنند و در دهان می‌گذارند. آن‌ها معتقدند وقتی غذا با دست خورده می‌شود، طعم بهتری دارد.
  • یکی دیگر از قوانین مسافرت به مالدیو و در برخورد با مردم بومی هنگام غذا خوردن این است که وقتی می‌خواهید غذا بخورید، منتظر بمانید تا به شما نشان دهند که کجا باید بنشینید و منتظر باشید تا بزرگان قبل از شما سر سفره بنشینند.
  • از هرچه به شما تعارف می‌شود کمی بردارید؛ قانون دست راست را فراموش نکنید!
  • اگر نمی‌توانید با دست بخورید هیچ ایرادی ندارد؛ آن‌ها درک می‌کنند که خارجی‌ها توانایی این کار را نداشته باشند و درخواست قاشق و چنگال اصلا غیرمودبانه نیست.
  • انعام دادن در رستوران و استراحتگاه‌ها اجباری نیست و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید یک دو دلار به کارکنان استراحتگاه یا پیشخدمت رستوران انعام بدهید. البته باز هم تاکید می‌کنیم که هیچ اجباری در کار نیست و این کار در رسوم مالدیو لزومی ندارد.

سخن آخر

مهمترین قوانین مسافرت به مالدیو به شما کمک می‌کند سفری بهتر و خاطره‌انگیزتر داشته باشید و به مشکلی نخورید. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از مشاوران آژانس مسافرتی ستاره‌ونک کمک بگیرید.

سوالات متداول

انجام چه فعالیت‌هایی در مالدیو مجاز نیست؟

انجام موارد زیر در مالدیو مجاز نیست: اظهار عشق در خیابان، واردات مشروبات الکلی، پوشیدن لباس‌های نامتعارف، به همراه داشتن سلاح گرم و سرد و به همراه داشتن نشانه‌هایی از عبادت در ادیان دیگر.

مهم‌ترین وسایلی که باید با خود به مالدیو ببرم چیست؟

مایو و تجهیزات شنا، لباس‌های ساحلی مخصوص روز و شب، کلاه آفتابی، صندل، تجهیزات غواصی، تجهیزات عکاسی و از همه مهم‌تر به مقدار زیادی کرم ضد آفتاب از تجهیزاتی هستند که حتما باید با خودتان به مالدیو ببرید.

چقدر پول به مالدیو ببریم؟

برای سفری اقتصادی به مالدیو باید حداقل ۲۵۰۰ دلار به ازای هر فرد با خودتان به مالدیو ببرید. این میزان از نقدینگی برای سفری راحت‌تر به ۳۵۰۰ دلار می‌رسد و برای سفرهای لاکچری با خدمات آل اینکلوسیو باید حداقل ۷۵۰۰ دلار تا ۹۵۰۰ دلار هزینه کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور مالدیو از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور مالدیو
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید