معرفی فرودگاه ولانا | فرودگاه بین المللی مالدیو

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 6 فوریه 2022
Loading...

هیجان در مالدیو با ورود به فرودگاه ولانا آغاز می‌شود! فرودگاهی که در قلب جزیره قرار گرفته و دسترسی به آن تنها از طریق قایق یا هواپیما امکان‌پذیر است. استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز دنیا، پوشش ده‌ها پرواز بین‌المللی به صورت روزانه و موقعیت مکانی عالی از دیگر ویژگی‌های فرودگاه بین‌المللی مالدیو هستند. محبوبیت این مقصد در بین گردشگران ایرانی بهانه‌ای شد برای اینکه این مطلب را به معرفی فرودگاه ولانا اختصاص دهیم.

فرودگاه‌ها را می‌توان به نوعی دروازه ورود و معرف هر مقصد دانست. بر طبق همین تعریف فرودگاه ولانا به زیبایی مالدیو را معرفی می‌کند. گردشگران تور مالدیو با قدم گذاشتن در فرودگاه سفری جذاب و پرهیجان را آغاز می‌کنند. این فرودگاه که در گذشته ابراهیم نصیر نام داشته امروزه با نام ولانا شناخته شده و نقشی اساسی در سیستم حمل و نقل عمومی مالدیو دارد. در مطلب معرفی فرودگاه مالدیو بیشتر درباره امکانات دروازه ورود به مالدیو می‌خوانیم.

فرودگاه مالدیو کجاست؟

مالدیو مجمع‌الجزایری ست که در جنوب غربی هند واقع شده و سالانه میزبان هزاران گردشگری ست که از نقاط مختلف دنیا برای داشتن یک تعطیلات رؤیایی به این مقصد سفر می‌کنند. کشور مالدیو چندین فرودگاه بزرگ و کوچک محلی دارد که پروازهای ورودی و خروجی را پوشش می‌دهند؛ اما اصلی‌ترین فرودگاه این جزیره بانام فرودگاه ولانا در جزیره هول هوله قرار گرفته است. این فرودگاه فاصله نسبتاً کمی با شهر ماله، پایتخت مالدیو داشته و تقریباً بیش از ۹۰ درصد از پروازهای بین المللی مالدیو از طریق این فرودگاه انجام می‌شوند. فرودگاه‌های North Malé، Haa Dhaalu، Alifu Dhaalu، Alifu Dhaalu و Gnaviyani از دیگر فرودگاه‌های مجمع‌الجزایر مالدیو هستند.

فاصله هوایی تهران مالدیو

اینکه پرواز تهران به ماله چقدر طول می‌کشد سؤال بسیاری از مسافران است که در ادامه مطلب معرفی فرودگاه ولانا به آن پاسخ می‌دهیم. طول پرواز تهران به فرودگاه ولانا حدود ۸ ساعت است. نکته بسیار مهم برای مسافران ایرانی اینکه هیچ پروازی با ایرلاین‌های داخلی و به صورت مستقیم به فرودگاه ماله انجام نمی‌شود. بلکه تمامی پروازها به صورت غیرمستقیم و با یک توقف در فرودگاه مبدأ ایرلاین انجام می‌شوند. به عنوان مثال چنانچه برای سفر به مالدیو ایرلاین امارات را انتخاب کنید مسیر پرواز شما تهران – دبی – ماله خواهد بود و یک توقف در فرودگاه شهر دبی دارید. علاوه بر هواپیمایی امارات، هواپیمایی قطر و فلای دبی نیز از تهران به مقصد ماله پرواز دارند.

درباره فرودگاه ولانا Velana International Airport در مالدیو               

فرودگاه ولانا با نام رسمی Velana International Airport فرودگاه بین المللی مالدیو بوده و با نام فرودگاه ماله نیز شناخته می‌شود. ابراهیم نصیر نا پیشین ولانا بوده اما در حال حاضر بیشتر آن را با همین نام فعلی می‌شناسند. این فرودگاه در جزیره هول هوله و در فاصله ۳ کیلومتری از ماله قرار گرفته است. با توجه به استقبال گردشگران از امکانات تفریحی مالدیو در حال حاضر معتبرترین ایرلاین‌های دنیا مانند ایرآسیا، سنگاپور، تایرلاینز، بریتیش ایرویز، تایگر ایر، قطر ایرویز، امارات، عمان ایر، ایر ایندیا، ایر چاینا و غیره پروازهای خود را از طریق فرودگاه ولانا به مناطق مختلف دنیا انجام می‌دهند.

تاریخچه فرودگاه ولانا در مالدیو

در ادامه مطلب معرفی فرودگاه ولانا نگاهی مختصر به تاریخچه این فرودگاه می‌اندازیم. فرودگاه ولانا در سال ۱۹۶۰ افتتاح و اولین پرواز تجاری در سال ۱۹۶۲ در آن با موفقیت به زمین نشست. فرودگاه ولانا تا کنون چندین بار مورد بازسازی قرار گرفته و در حال حاضر با بهترین امکانات فرودگاهی روز دنیا تجهیز شده است. در حال حاضر پروازهای بین‌المللی بسیاری در این فرودگاه با کمترین ترافیک هوایی و طبق نظمی خاص فرود آمده و مسافران با آرامش تمام پای در جزیره زیبای مالدیو می‌گذارند. نکته قابل توجه دیگر اینکه فرودگاه مالدیو در سال ۲۰۱۱ با نام ابراهیم نصیر، دومین رئیس جمهور مالدیو نام‌گذاری و در سال ۲۰۱۷ به ولانا، نام خانه خانوادگی ابراهیم نصیر تغییر اسم داد.

موقعیت مکانی فرودگاه ولانا

همانطور که در پاراگراف‌های قبل اشاره شد فرودگاه ولانا در جزیره هول هوله و در ۳ کیلومتری شهر ماله قرار گرفته است. هول هوله تقریباً در مرکز کشور مالدیو قرار داشته و بدین ترتیب مسافران جزیره به راحتی می‌توانند به هتل محل اقامت خود در سایر جزیره‌ها دسترسی داشته باشند.d

اطلاعات کلی و پایانه های فرودگاه ولانا مالدیو

در مطلب معرفی فرودگاه ماله با تاریخچه و موقعیت مکانی این فرودگاه آشنا شدیم. در ادامه به معرفی پایانه‌های فرودگاه می‌پردازیم. نکته جالب اینکه فرودگاه ولانا فقط یک پایانه داشته و همین یک پایانه به قدری مجهز است که تمامی مسافران را پوشش می‌دهد. اینترنت رایگان در سالن خروجی، چندین بانک با ارائه خدمات تبدیل پول، دستگاه خودپرداز، چندین رستوران و کافه، فود کورت، انواع فروشگاه و مغازه برای خرید سوغاتی، مرکز درمانی و اورژانس ۲۴ ساعته، داروخانه، اداره پست، محوطه بازی ویژه کودکان و اتاق کنفرانس از دیگر امکانات فرودگاه بین المللی مالدیو هستند. اطلاعات کلی فرودگاه ولانا موارد زیر را شامل می‌شود:

  • نام رسمی فرودگاه: Velana International Airport
  • کد یاتا: MLE
  • کد ایکائو: VRMM
  • ارتفاع از سطح دریا: ۲ متر
  • نوع فرودگاه: بین المللی
  • ترمینال‌ها: یک ترمینال
  • آدرس وب سایت رسمی فرودگاه: http://www.macl.aero
  • آدرس فرودگاه ولانا: جزیره هول هوله، ۳ کیلومتری شهر ماله

راه های دسترسی به فرودگاه ولانا

با توجه به اینکه اطراف فرودگاه بین المللی مالدیو را آب فراگرفته است مسافران از دو طریق قایق‌ و هواپیمای دریایی می‌توانند به فرودگاه دسترسی داشته باشند. قایق‌ها خود به دو نوع معمولی و سریع‌السیر تقسیم‌بندی می‌شوند؛ اما در مجموع هزینه کرایه این وسایل نقلیه جذاب حدود ۰٫۶ دلار است. طبیعتاً قایق‌های تندرو کرایه بیشتری را از مسافران دریافت می‌کنند. هواپیماهای دریایی نیز از وسایل حمل و نقل لوکس در مالدیو به شمار آمده و شروع سفر به مالدیو را هیجان‌انگیزتر می‌کنند.

مطالب مرتبط

مالدیو بهشت روی زمین | هزینه سفر به مالدیو

۵ دلیل برای اینکه چرا باید از مالدیو دیدن کرد؟

بهترین جاهای دیدنی مالدیو

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید