معرفی جاهای دیدنی شهر میلان ایتالیا (همراه با عکس + آدرس)

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 18 مارس 2024
Loading...

میلان نام یکی از شهرهای توریستی ایتالیاست که جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. ممکن است این شهر به زیبایی ونیز نباشد، اما همچنان یکی از گزینه‌های پرطرفدار بین بسیاری از مردم است. جاهای دیدنی میلان کم نیست و به دلیل تاریخ غنی و معماری کلاسیک، جاذبه‌های بسیاری پیش روی شما قرار می‌دهد.

در این مطلب از آژانس هواپیمایی ستاره ونک قصد داریم چند نمونه از معروف‌ترین و بهترین جاهای دیدنی میلان ایتالیا را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

کلیسای جامع میلان (IL DUOMO)

کلیسای جامع سانتا ماریا ناسنته که میلانی‌ها آن را دوئومو «Il Duomo» نامیده‌اند، یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین کلیساهای جهان با حداکثر ۴۰۰۰۰ نفر است. این کلیسای باشکوه به نوعی به نماد شهر میلان تبدیل شده است و یکی از اولین جاهای دیدنی میلان است که باید به محض ورود به این شهر از آن دیدن کنید.

قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم برمی‌گردد، هرچند که نمای آن تا اوایل دهه ۱۸۰۰ در زمان ناپلئون هنوز تکمیل نشده بود. این کلیسا نمونه‌ای از سبک گوتیک پر زرق و برق است که بالای ۱۳۵ سرمناره سنگی در بالای سقف آن حکاکی شده و نمای بیرونی آن با ۲۲۴۵ مجسمه مرمر تزئین شده است. فضای داخلی کم نور آن نیز با نمای بیرونی درخشان و پر نقش و نگار آن تضاد جالبی ساخته است.

یکی از تجربه‌های جالبی که به هنگام بازدید از کلیسای جامع میلان می‌توانید از آن لذت ببرید، قدم زدن بر روی پشت بام کلیسا است که مناظری زیبا از شهر را ارائه می‌دهد. یک آسانسور در داخل کلیسا تعبیه شده است که شما را به پشت بام می‌رساند، هر چند که ۷۳ پله آخر تا سکوی گنبد را باید با پای پیاده بالا بروید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ایتالیا از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ایتالیا

کلیسای سن موریزیو (San Maurizio)

کلیسای San Maurizio یکی دیگر از مهم‌ترین کلیساهای واقع در شمال ایتالیا است. این کلیسا در مجاورت مهم‌ترین صومعه زنان فرقه بندیکت با نام Monastero Maggiore در میلان قرار داشته و همین موضوع، علت اصلی نام‌گذاری این بنای کهن است. جالب است بدانید که در حال حاضر این صومعه به موزه باستان شناسی تبدیل شده است.

به محض قدم گذاشتن به این کلیسا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند معماری آن است، در و دیوار پوشیده از آثار هنری قدیمی و بی‎نظیری هستند که با ظرافت هر چه تمام‌تر، سبک معماری و هنری قرن شانزدهم را به نمایش می‌گذارند؛ در تمام مدت بازدید خود از این فضا، به هر طرف که بچرخید با شگفتی جدیدی از هنر گذشته روبرو خواهید شد. از آثار هنری مهم این بنا، می‌توان به تزیینات محراب کلیسا اشاره کرد که توسط یکی از برجسته‌ترین پیروان لئونارو داوینچی، به نام برناردینو لوئینی نقاشی شده است.

در صورتی که دوست داشته باشید حال و هوای معنوی کلیسا را از نزدیک لمس کنید، پیشنهاد می‌کنیم در مراسم های دینی که هنوز هم هر یکشنبه در آن برگزار میشود شرکت کنید. در آخر به یاد داشته باشید که بازدید از خود کلیسا نیز رایگان است و دیگر بهانه‌ای برای سر نزدن به آن نخواهید داشت.

شام آخر لئوناردو داوینچی (The Last Supper)

کلیسای آجری گوتیک سانتا ماریا دل گرازیه، در کورسو، حدوداً در سال ۱۴۶۵ میلادی ساخته شد. گنبد بزرگ شش ضلعی آن به بهترین سبک اولیه رنسانس توسط برامانته، یکی از تأثیرگذارترین معماران دوره رنسانس ایتالیا طراحی شد.

کلیسا و سفره خانه مجاور آن که شام آخر لئوناردو داوینچی را در خود جای داده است، در جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیدند. در روند تعمیر و بازسازی، نقاشی‌های قدیمی گنبد کشف شدند. در انتهای راهرو شمالی، کلیسای کوچک باروک و مهراب مدونا قرار دارد.

اما دلیل اینکه بیشتر گردشگران از سانتا ماریا دل گرازیه دیدن می کنند، وجود معروف ترین اثر داوینچی است که بر روی دیوار سفره خانه صومعه قدیمی دومینیکن نقاشی شده است. Cenacolo Vinciano، بین سال های ۱۴۹۵ و ۱۴۹۷ بر روی دیوار با مُهر برجسته نقاشی شده است.

داوینچی به جای نمایش های ثابت قبلی از آخرین وعده غذایی مسیح با شاگردانش، تصویری دراماتیک از صحنه ارائه می دهد که کاملاً بدیع بود و مرحله جدیدی در توسعه هنر را نشان می داد. این نقاشی قبل از تخریب بخشی از اتاق در معرض هوا و رطوبت قرار گرفته بود و شروع به پوسته پوسته شدن کرده بود و چندین بار بازسازی شده است. روندی که احتمالاً هرگز به طور کامل تکمیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری ونیز – ایتالیا

قلعه اِسترفورتِزکو میلان (Sforzesco Castle)

قلعه استرفورتزکو Sforzesco Castle در قلب میلان است و شما بر خلاف سایر قلعه های میلان، برای بازدید از این بنای تاریخی، نیازی به بالا رفتن از تپه یا کوه نخواهید داشت. در کنار این قلعه چند موزه وجود دارد از جمله موزه هنرهای باستانی، موزه مصر باستان، موزه پیش از تاریخ و موزه موسیقی که همگی دیدنی و جذاب هستند. در موزه هنر اطراف قلعه آخرین ساخته میکل آنژ به نام روندا نی نی پییِتا (Rondanini Pietà) وجود دارد. اگر شما نخواهید از موزه های کنار قلعه بازدید کنید، خودِ قلعه به تنهایی می تواند نصف روز از سفر شما به شهر میلان را به خود اختصاص دهد.

کلیسای سن برنادینو اله اوسا (San Bernardino alle Ossa)

کلیسایی زیر سایه کلیسای جامع میلان در مرکز شهر واقع‌شده است و به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی میلان به شمار می‌رود. بازدید از این کلیسا به دوستداران داستان‌ و فیلم‌های ترسناک پیشنهاد می‌شود، زیرا فضای داخلی کلیسای سن برنادینو چندین داستان ترسناک را نشان می‌دهند. دیواره‌های کلیسا پوشیده از اسکلت و جمجمه‌های انسان‌هاست که توجه همگان را به‌سوی خود جلب می‌کند و این جمجمه‌ها مربوط به قربانیان طاعون هستند، زیرا در آن زمان به دلیل تعداد زیاد متوفی جای خالی در گورستان نبوده است، بدین‌جهت یکی از محراب‌های کلیسای سن برنادینو را به‌عنوان مقری برای نگه‌داری استخوان و جمجمه مردگان انتخاب کرده‌اند و اکنون نیز یکی از جاهایی است که سالانه توریست‌های زیادی برای بازدید از این محراب، عازم شهر میلان می‌شوند.

توجه داشته باشید که ساعت بازدید از این کلیسا همه‌روزه از ۸ صبح تا ۶ عصر و رایگان است، اما برای تأمین هزینه حفظ و نگهداری کلیسا صندوقی برای کمک‌های مردمی قرار داده‌شده است.

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه‌ های گردشگری رم – ایتالیا

خانه اپرای میلان

از دیگر جاهای دیدنی میلان که ارزش دیدن دارد باید به خانه اپرای این شهر اشاره کنیم. این مکان به اندازه خانه اپرا سیدنی محبوبیت و شهرت ندارد؛ اما باید بدانید که یکی از بهترین سالن‌های اپرا در کشور ایتالیا است. بد نیست بدانید که بهترین آثار اپرای ایتالیا که شهرت جهانی دارند، در این سالن خلق شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانیم به «اوتلو» و «نورما» اشاره کنیم. همچنین باید بدانید که بزرگ‌ترین خواننده کلاسیک جهان یعنی ماریا کالاس، در این سالن باشکوه اجرا کرده است.

خانه اپرای میلان ظاهر ساده‌ای دارد و همین موضوع باعث شده که بسیاری از گردشگران به راحتی از آن عبور کنند و بازدید از سایر جاهای دیدنی میلان را ترجیح دهند؛ اما باید بدانید محیط داخلی بسیار شیک و مجلل است و بازدید از آن می‌تواند شما را حیرت‌زده کند. اگر اهل موزه‌گردی هستید، می‌توانید از موزه قرار گرفته در قسمت غربی مجموعه دیدن کنید. این موزه مجموعه کم‌نظیری از آلات موسیقی، لباس‌های اپرا و اسناد تاریخی را در دل خود نگهداری می‌کنند.

اگر اهل موزه‌گردی نیستید و این کار را یک تفریح کسل‌کننده می‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم که با تهیه بلیط به تماشای یک اجرای فوق‌العاده در این سالن مشغول شوید. در هر صورت خانه اپرای این شهر جزو آن دسته از جاهای دیدنی میلان است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

گالری ویتوریو امانوئل

گالری ویتوریو امانوئل نام بازاری مملو از ساختمان‌های زیبا با گنبدهای شیشه‌ای است که فروشگاه‌های لوکسی را در خود جای داده‌اند.

اگرچه این بازار، خانه برخی از فروشگاه‌های فوق‌العاده گران است، اما تماشای اجناس و ساختمان‌های زیبای آنجا که رایگان است!

این فروشگاه بزرگ در قلب میلان از سال ۱۸۶۷ وجود داشته‌است و می‌توانیم بگوییم در حال حاضر یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های جهان است. این مرکز خرید باشکوه که بین Piazza del Duomo و Piazza del Opera قرار دارد، با سنگ مرمر، موزاییک و گنبد شیشه‌ای چشمگیری تزئین شده‌است. در مرکز این ساختمان صلیبی شکل نیز نشان ساووی با صلیب سفید به همراه گاو نر معروف بر روی کفپوشی قرمز کشیده شده‌است.

آکادمی بررا (Pinacoteca di Brera)

آکادمی بررا برای کسانی که عاشق هنر و تاریخ پرفراز و نشیبش هستند، حکم یک بهشت را دارد؛ زیرا این مرکز گنجینه‌ای کم‌یاب از هنر رنسانس و باروک است. حتماً تا این قسمت مطلب دریافته‌اید که جاهای دیدنی تور ایتالیا معمولاً شلوغ هستند و برای بازدید از آن‌ها باید منتظر صف‌های طولانی باشید، اما آکادمی بررا با وجود جذابیت‌هایش خلوت‌تر است و در سال حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. تاریخ برپایی این مجموعه به اوایل قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد؛ اما نقاشی‌ و مجسمه‌های آن از قرن چهاردهم تا بیستم را دربرمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید

با جاذبه های گردشگری ورونا، شهر عشق ایتالیا آشنا شوید

گورستان تاریخی (Cimitero Monumentale)

این مجموعه عظیم Cimitero Monumentale در بین جاهای دیدنی میلان، بیشتر شبیه یک موزه هنر در فضای باز است تا یک قبرستان تاریک. این گورستان که در اواسط قرن نوزدهم ساخته شد، محل آرمیدن برخی از مشهورترین شخصیت‌های میلان، از جمله سیاستمداران، هنرمندان و مشاهیر این شهر است؛ اما حتی اگر هیچ یک از نام‌های روی سنگ قبر‌ها برای شما آشنا نباشد، مجسمه‌های همراه مطمئناً برایتان جذاب خواهد بود. این آثار هنری با سبکی از هنر نوو تا اگوتیک، توسط برخی از مهم‌ترین هنرمندان ایتالیا، از جمله لوسیو فونتانا و آلدو پومودورو ساخته شده‌اند.

محله ناویلی (Navigli)

میلان اصالتاً شبکه گسترده‌ای از آبراه‌ها داشت و شبیه به ونیز بود. این شبکه‌ها برای جابه‌جایی کالاهای سنگین استفاده می‌شدند؛ مانند قطعات مرمری برای دومو. امروزه مقدار کمی از این کانال‌های آب باقی مانده که می‌توانید آن‌ها را در محله ناویلی ببینید؛ که در ۳ کیلومتری جنوب غربی دومو واقع شده است. لئوناردو داوینچی بزرگ خودش نیز بر پروژه طراحی سد و بازسازی این آب‌راه‌ها کار کرد. همچنین اگر به موزه ناویلی در بررا سر بزنید در می‌یابید که این موزه مکانی عالی برای دریافت اطلاعات در مورد این محله قدیمی است.

امروزه محله ناویلی مکانی بسیار محبوب به شمار می‌رود که سرو خوراک‌های محلی بسیار خوشمزه میلانی در رستوران‌هایش متداول است. رستوران‌ها، گالری‌های هنری، کافه‌ها، خانه‌های قدیمی و رنگارنگ، فروشگاه‌های محلی جذاب، از زیبایی‌های محله ناویلی هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر قایق شده و سفری در کانال ناویلیو گراند که قدیمی ترین آبراه ناویلی است، داشته باشند. قایق‌سواری حدود نیم ساعت طول می‌کشد و راهی عالی برای گشت و گذار و کشف ناویلی است.

سخن پایانی

میلان یکی از شهرهای زیبای کشور ایتالیا است که وجود شهرهایی مانند رم باعث کمرنگ شدن آن در ذهن گردشگران شده است. با این حال باید بدانید که این شهر زیبایی خاص خود را دارد و تاریخ و طبیعت را به صورت همزمان به شما تقدیم می‌کند. در این مطلب از ستاره ونک، سعی کردیم که مهم‌ترین جاهای دیدنی میلان را به شما معرفی کنیم و توضیح کاملی را درباره آن‌ها به شما بدهیم.

سوالات متداول

بهترین جاهای دیدنی میلان کدامند؟

کلیسای جامع، پارک Sempione و خانه اپرای میلان را باید به عنوان جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری میلان معرفی کنیم که ارزش بالایی برای بازدید دارند.

بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب در میلان کجاست؟

منطقه Navigli بهترین جایی است که می‌توانید غروب آفتاب را در شهر میلان تماشا کنید و صحنه رمانتیکی را برای خود رقم بزنید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید