مراحل سفر به دبی + راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 18 آوریل 2023
Loading...

دبی یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار و البته جذاب برای تمام گردشگران دنیا است. اگر شما هم جزو طرفداران دبی هستید و می‌خواهید برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید از مقاله ما در آژانس گردشگری ستاره ونک کمک بگیرید. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی از تمام نقاط ایران جمع‌آوری کنیم تا شما بتوانید بدون کمترین مشکل، در بهترین زمان ممکن برای سفر به این شهر بلیط تهیه کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بلیط لحظه آخری

چگونگی جستجو و یافتن بلیط‌های لحظه آخری، اولین مطلبی است که باید در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی با قیمت اقتصادی بدانید. (رزرو تور دبی)

قبل از هرچیزی بیایید با مفهوم بلیط لحظه آخری بهتر آشنا شویم. شما حتما در جستجوی بلیط هواپیمای دبی با عناوین مختلفی برخورده‌اید: بلیط لحظه آخری دبی، بلیط چارتری، بلیط سیستمی و…

بلیط لحظه آخری برای کسانی که به دنبال سفر اقتصادی هستند گزینه مناسبی محسوب می‌شود. فلسفه فروش بلیط لحظه آخری بسیار ساده است: ایرلاین‌ها تا ساعات انتهایی نزدیک به پرواز تلاش می‌کنند تا صندلی‌های خالی هواپیما پر شود.

طبیعی ست که هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر شویم، احتمال فروخته شدن بلیط کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌ها تلاش می‌کنند تا با کاهش چشمگیر قیمت بلیط، مسافران را به خرید ترغیب کنند.

پس در اولین قدم مطالعه راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی بدانید که همیشه خرید بلیط لحظه آخر برای کسانی که مدارکشان تکمیل است و بار و بندیلشان را بسته‌اند، گزینه فوق‌العاده‌ای خواهد بود.

شما می‌توانید با جستجویی ساده در اینترنت، بلیط لحظه آخری پرواز دبی را پیدا کنید و آن را بخرید. فقط یادتان باشد که سر ساعت در فرودگاه حاضر شوید و مدارکتان هم تکمیل باشد؛ چون درصورت نرسیدن به پرواز، امکان استرداد وجه و کنسل شدن بلیط وجود ندارد.

بلیط چارتر

بلیط چارتر، یکی دیگر از گزینه‌های اقتصادی در خرید بلیط هواپیما دبی است. احتمالا با مفهوم چارتر آشنا هستید یا حداقل نام آن را زیاد در شرکت‌های مسافرتی شنیده‌اید.

ما در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی به شما خواهیم گفت که بلیط چارتر چیست و چطور می‌تواند هزینه سفر را کاهش دهد.

به طور کلی دو نوع بلیط در سیستم فروش بلیط‌های هواپیما وجود دارد: چارتر و سیستمی.

پروازهای چارتر درواقع بلیط‌هایی هستند که توسط شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی خریداری می‌شوند و شرکت‌ها آن‌ها را به مسافران می‌فروشند.

نوسانات قیمت در این بلیط‌ها بسیار زیاد است و با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمتشان کاهش پیدا می‌کند. همچنین ممکن است در ایام تعطیلات یا مناسبت‌های خاص هم تغییرات قیمت را تجربه کنند.

بلیط‌های چارتر نسبت به نوع سیستمی ارزان‌تر هستند اما مشکل بزرگ آن‌ها این است که شما با خریدشان امکان لغو و کنسل کردن پرواز را نخواهید داشت؛ یعنی درصورتی‌که بخواهید بلیط را پس بدهید، وجه پرداختی به شما بازگشت داده نمی‌شود.

در هر راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی با گزینه خرید بلیط چارتر برخورد خواهید کرد. اگر قصدتان خرید بلیط چارتر است در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهید کرد اما مطمئن شوید که احتمال لغو سفر وجود ندارد، وگرنه تمام پولتان به باد خواهد رفت.

امروزه بلیط چارتر هواپیما به دبی توسط اکثر آژانس‌های گردشگری به فروش می‌رسد. کافیست با جستجوی ساده در اینترنت آن‌ها را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید …

مکان های تفریحی دبی: ۱۰ تفریحی که نباید از دست بدهید

بلیط سیستمی

بلیط سیستمی نوع دیگر سیستم فروش بلیط هوایپما است که به صورت مستقیم توسط خود ایرلاین انجام می‌شود. قیمت بلیط‌های سیستمی از چارتر بالاتر است درعوض نوسانات زیادی را تجربه نخواهد کرد و در تمام اوقات سال یکسان خواهد بود.

از طرفی در خرید بلیط سیستمی هواپیما، امکان لغو پرواز وجود دارد و وجه پرداختی شما با کسر درصدی به حسابتان بازخواهد گشت.

ما در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی به شما پیشنهاد می کنیم که اگر دو دل هستید و نمی‌دانید که سفرتان قطعی است یا نه، بهتر است به جای بلیط چارتر، نوع سیستمی را انتخاب کنید تا درصورت لغو سفر، لااقل درصد قابل توجهی از مبلغ پرداختی به حسابتان بازگردد.

بیشتر بخوانید …

بهترین مراکز خرید دبی برای ایرانی ها کدام است؟

خرید بلیط به صورت اینترنتی

بهترین گزینه پیشنهادی برای خرید بلیط هواپیما به هر نقطه ایران و دنیا، این است که این کار را به شکل اینترنتی انجام بدهید. با خرید بلیط به صورت اینترنتی امکان مقایسه قیمت‌ها را خواهید داشت و همینطور می‌توانید به سادگی و سر فرصت، تاریخ و روز مناسب پروازتان را پیدا کنید.

امروزه شرکت‌های زیادی با طراحی سایت، امکان خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی را برای کاربران فراهم کرده‌اند. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و کل فرآیند سفر را برایتان آسان‌تر خواهد کرد. پیشنهاد ما در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی به شما این است که اگر تابحال تجربه این کار را نداشته‌اید، حداقل یک بار خرید اینترنتی بلیط هواپیما را امتحان کنید.

آژانس مسافرتی

اگر همچنان با خواندن راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی احساس می‌کنید که انتخاب برایتان سخت است و مطمئن نیستید که آیا توانسته‌اید بلیط هواپیما با بهترین قیمت را پیدا کنید یا نه، می‌توانید از آژانس‌های مسافرتی کمک بگیرید.

این آژانس‌ها با کارشناسان خبره خود به شما کمک می‌کنند تا بهترین و ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما را رزرو کنید و حتی  درصورت لزوم، به شما در پیدا کردن تور دبی یا سایر نقاط جهان کمک خواهند کرد.

کدام فرودگاه‌های ایران به دبی پرواز دارند؟

دبی یکی از مقاصد پرتردد خارجی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی امکان پرواز به این شهر و کل امارات متحده عربی را فراهم کرده‌اند.

از طرفی تردد شهروندان امارات به ایران هم زیاد است و به همین دلیل، این کشور جزو مقاصدی است که بسیاری از فرودگاه‌های ایران در شهرهای مختلف، پرواز به این مقصد را برای مسافران فراهم کرده‌اند.

در ادامه این راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی، فرودگاه‌های ایرانی که به دبی پرواز دارند را به شما معرفی خواهیم کرد:

تهران-دبی

تهران و فرودگاه امام خمینی، مهم‌ترین و پرترددترین مبدا ایرانی به امارات محسوب می‌شود. اگر در استان‌های اطراف تهران ساکن هستید، بهترین کار این است که بلیط پرواز به دبی را تهیه کنید و از این فرودگاه به امارات بروید.

در حال حاضر ایرلاین‌های ایرانی ماهان، ایران ایرتور، قشم ایر و… امکان پرواز از فرودگاه امام خمینی به دبی را فراهم کرده‌اند. فلای دبی، امارات، قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، اندولوجت، کویت ایرویز و… هم از ایرلاین‌های خارجی هستند که به مسافران دبی از تهران خدمات می‌دهند.

شیراز-دبی

اگر ساکن استان فارس یا استان‌های همجوار آن هستید، نیازی نیست که برای پرواز به دبی، به تهران بروید. امکان پرواز از شیراز به این شهر وجود دارد و کافیست یکی از بلیط‌های پرواز از این شهر را رزرو کنید.

شما با مبدا شیراز این امکان را خواهید داشت که با ایرلاین‌های داخلی مانند ایران ایر و ایرلاین‌های خارجی مانند فلای دبی، قطر ایرویز و ترکیش ایرلاین به امارات پرواز کنید.

بندرعباس-دبی

یکی از موارد مهمی که باید در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی بدانید این است که اگر ساکن استان‌های جنوبی هستید، بهتر است از همان استان خودتان برای پرواز به دبی اقدام کنید.

مدت پرواز از استان‌های جنوبی به امارات متحده عربی کمتر و طبعا هزینه بلیط هم بسیار پایین‌تر است. بنابراین منطقی است که هزینه کمتری هم خواهید پرداخت.

شما می‌توانید از فرودگاه بندرعباس به دبی پرواز داشته باشید. به این منظور کافیست از قبل لیست برنامه پرواز را چک و بلیط موردنظرتان را رزرو کنید. ایرلاین‌هایی مانند فلای دبی و امارات ایرلاین امکان پرواز از بندرعباس به این شهر را فراهم کرده‌اند.

مشهد-دبی

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد هم یکی دیگر از فرودگاه‌های شلوغ و پررفت و آمد کشورمان است که برای مسافران امکان پرواز به امارات را فراهم کرده است.

نکته مهم اینکه تنوع پرواز و برنامه‌های پروازی از فرودگاه مشهد به دبی نسبتا خوب است و دست شما در انتخاب ایرلاین، تاریخ پرواز و همچنین قیمت باز خواهد بود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

شرایط استرداد بلیط

موضوع مهم دیگری که باید در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی بدانید، شرایط استرداد بلیط است. اگر به هر دلیلی سفر شما کنسل شد و قصد داشتید که بلیط هواپیما را لغو کنید، با سه وضعیت زیر روبه‌رو خواهید شد:

استرداد بلیط شرکت‌های خارجی

شرکت‌های خارجی سیاست‌های مختلفی را برای استرداد بلیط درنظر می‌گیرند. این سیاست بسته به نوع ایرلاین، نوع بلیط خریداری شده و همچنین زمان لغو آن متفاوت خواهد بود.

معمولا می‌توانید شرایط استرداد بلیط را از هر سایتی که اقدام به خرید کرده‌اید، مطالعه کنید. اگر بلیط رفت و برگشت را رزرو کرده باشید، احتمال دارد که ایرلاین تنها وجه بلیط یک طرفه به بالاترین قیمت فروش را به شما برگرداند. تحت شرایطی خاص هم ممکن است تنها با کم کردن درصدی از مبلغ فروش، باقی مبلغ را به حسابتان برگرداند.

بیشتر بخوانید …

هرآنچه که باید قبل از سفر به دبی بدانید {راهنمای سفر به دبی}

کنسل کردن بلیط چارتری

همانطور که قبلا گفتیم بلیط‌های پرواز چارتری توسط آژانس هواپیمایی خریداری می شوند و با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. معمولا سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای نسبت به استرداد وجه بلیط چارتری لغو شده وجود دارد. اگر بلیط را به قیمتی بسیار پایین‌تر از بلیط سیستمی خریده باشید، بعید است که آژانس پول شما را به حسابتان برگرداند.

اما ممکن است تحت شرایطی با کم کردن درصد قابل توجهی از وجه، بخشی از آن به شما بازگردانده شود.

کنسل کردن بلیط سیستمی

مورد آخر در راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی، شرایط کنسل کردن بلیط سیستمی است. بلیط‌های سیستمی به سادگی کنسل می‌شوند و بسته به مدت زمان باقی‌مانده به پرواز، درصدی از مبلغ پرداختی  کسر خواهد شد و باقی آن به حسابتان برخواهد گشت.

اگر مدت زمان باقی‌مانده به پرواز سه روز یا بیشتر باشد، ممکن است بین ده تا سی درصد از وجه پرداختی شما کسر و باقی آن به حسابتان واریز شود. هرچقدر این زمان کوتاه‌تر باشد، درصد کسر شده بیشتر خواهد شد تا جایی که بعضی از ایرلاین‌ها حتی تا ۸۰درصد از وجه را هم کسر و باقی را به حساب واریز می‌کنند.

سوالات متداول

قیمت بلیط هواپیما دبی چقدر است؟

معمولا قیمت بلیط هواپیما نسبت به روز و زمان خرید، همچنین ایرلاین و نوع صندلی انتخابی متغیر خواهد بود. به همین دلیل نمی‌توان عدد دقیقی را برای آن عنوان کرد.

چطور بلیط ارزان قیمت هواپیما به دبی تهیه کنیم؟

برای خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما به دبی، می‌توانید از گزینه‌هایی مانند بلیط لحظه آخری، بلیط چارتری، طرح‌های تخفیفی و… کمک بگیرید. همچنین بهتر است سفر به دبی را به اواسط هفته و ایام غیرتعطیل موکول کنید تا بلیط را با قیمت کمتری بخرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید