قبل از سفر به مالدیو بخوانید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 12 اکتبر 2020
Loading...

حتی سفر به مالدیو “بهشت کوچک آسیایی” هم قوانین خود را دارد. بایدها و نبایدهایی که شما را با این جزیره زیبا بیشتر آشنا کرده و به شما خواهد گفت انجام دادن چه کارهایی سفرتان را بی‌نظیرتر می‌کند. پس برای کشف حقایق جالب و کمتر شنیده شده مالدیو با ما همراه شوید.

هر مقصد هر چند کوچک قوانینی برای سفر دارد. حقایقی پنهان که شاید در ابتدا دانستشان لازم و ضروری به نظر نیاید اما در طول سفر متوجه خواهید شد که با داشتن این اطلاعات ساده سفر برایتان لذت‌بخش‌تر و بی‌دغدغه‌تر خواهد شد. جزیره زیبای مالدیو نیز از مقاصدی ست که به جزییات آن کمتر پرداخته شده است. از این رو این مطلب را به مسافران تور مالدیو و نکات سفر به این جزیره اختصاص داده‌ایم. (خرید بلیط تهران ماله)

زمان مناسب را برای سفر انتخاب کنید

اگر می‌خواهید از تمام لحظات اقامت خود در مالدیو لذت ببرید، زمان مناسب برای سفر به این جزیره را انتخاب کنید. این بهشت کوچک به داشتن آب‌وهوایی معتدل در تمام طول سال معروف است اما نباید باران‌های گاه و بی گاهش را دست کم گرفت.

فروردین ماه در ما‌لدیو فصل تفریحات آبی هیجان‌انگیز است اما با رسیدن اردیبهشت ممکن است بارش باران در برخی از روزها گردشگران را غافل‌گیر کند. این بارش‌ها کم و بیش تا تیر ماه ادامه دارد.

مرداد تا شهریور آب‌های کریستالی جزیره گردشگران را میهمان غواصی‌های هیجان‌انگیز می‌کنند و نیمه دوم سال نیز همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات عالی و تفریحات آبی مانند موج سواری ، قدم زدن در میان پلانگتون‌ها و … آماده است.

خودتان را به گشت و گذار در یک جزیره محدود نکنید

ما‌لدیو در مجموع ۱۲۰۰ جزیره دارد که ۲۰۰ جزیره آن مسکونی است. در بین این ۲۰۰ جزیره تنها ۵۰ جزیره برای گردشگری آماده شده و دارای هتل و سایر امکانات هستند و شما به عنوان گردشگر انتخاب‌‌های زیادی را برای گشت‌وگذار پیش‌رو دارید.

پس در هرکدام از جزیره‌های ما‌لدیو که اقامت دارید یک تاکسی دریایی اجاره کرده و در حالیکه از قایق‌سواری لذت می‌برید دورتادور این بهشت رویایی را بگردید. جزیره مافوشی با هتل‌های بسیار زیبا، فولیدهو با سکوت و آرامش عجیبی که دارد و گورایدهو با امواج خروشانی که دارد از معروف‌ترین جزیره‌های ما‌لدیو هستند.

لذت استراحت در تختخواب‌های کنار دریا را از دست ندهید

تختخواب و ننوهای کنار دریا از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های تور ما‌لدیو هستند. این ننوهای زیبا لبه‌ای از جنس فولاد دارند که به دو سمت درخت آویزان شده‌اند. حصیرهای سفید و نرمی که به جای تشک در ننوها به کار برده شده آرامشی غیرقابل وصف را به گردشگران هدیه می‌دهند.

شما می‌توانید بعد داشتن یک روز پرهیجان، در حالیکه تصویری از دریای آرام را پیش‌روی خود دارید بر روی این گهوارهای غلطان دراز کشیده و استراحت کنید.

انعام دادن در این جزیره رایج نیست

انعام بدهیم یا خیر؟ سوالی ست که برای بیشتر مسافران هنگام پرداخت کرایه تاکسی، تسویه هتل یا پرداخت هزینه نهار یا شام در رستوران با آن مواجه می‌شوند. در بیشتر مقاصد انعام دادن امری رایج است اما در جزیره ما‌لدیو نیازی به پرداخت انعام نیست.

تمام مبالغی که بابت تفریحات مالدیو پرداخت می‌کنید از ورودیه‌ها گرفته تا هزینه غذا، بلیط تفریحات آبی و … همه با مالیات و هزینه‌های سرویس‌دهی محاسبه شده است. با این حساب شما انعام را بر روی فیش خود پرداخت کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

با بودجه محدود هم می‌توانید به مالدیو سفرکنید

دیدن هتل‌های روی آب و مناظر لوکس این تصور غلط را ایجاد می‌کند که سفر به مالدیو فقط و فقط ویژه افراد با  تمکن مالی بالا است. هرچند که تور ما‌لدیو از تورهای لوکس به شمار می‌آید اما افراد با بودجه متوسط هم می‌توانند به این کشور سفر کرده و از تفریحات آن استفاده کنند.

برای این کار کافیست بلیط هواپیما خود را هوشمندانه انتخاب کرده، آفرها و پیشنهادات ویژه آژانس‌های هواپیمایی را دنبال کرده و به جای اقامت در هتل‌های لوکس، هتل‌های ۴ ستاره را انتخاب کنید. این هتل‌ها بسیار شیک بوده و با تمامی امکانات هتلی تجهیز شده‌اند. بدین ترتیب می‌توانید با صرف هزینه‌های کمتر به یکی از زیباترین جزایر آسیایی سفر کنید.

صبحانه‌های مالدیو بسیار متنوع و منحصربه‌فرد هستند

سرو یک صبحانه رویایی در مکانی رویایی از جذابترین ویژگی‌های جزیره ما‌لدیو است. پس به هیچ عنوان تجربه تست صبحانه‌های این جزیره را دست ندهید.

سینی پر از میوه‌های جذاب استوایی، نان‌های تازه و گرم، مواد غذایی رنگارنگ که بسیار زیبا تزیین شده‌اند، بی‌شک بسیار اشتهاآور و مهیج هستند و سرو این غذای لذیذ در میان دریا و آب وهوای عالی آن را مهیج‌تر نیز می‌کند.

جالب است بدانید که

  • جزیره ما‌لدیو بیشترین موج‌سواران دنیا را در خود دارد.
  • در این جزیره تاکسی‌های آبی یا هوایی مسئولیت جابجایی مسافران را برعهده دارند.
  • تمامی ساکنان ما‌لدیو مسلمان هستند.
  • ما‌لدیو یکی از مسطح‌ترین کشورهای دنیا است.
  • در سال ۲۰۰۹ سران جزیره به نشانه اعتراض به تغییرات جوی، اجلاس خود را در زیر آب برگزار کردند.
  • ۹۹ درصد مساحت جزیره را آب تشکیل می‌دهد!
  • در جزیره مالدیو روزهای جمعه و شنبه به عنوان تعطیلات آخر هفته شناخته می‌شود.
  • ماهی و نارگیل عضو ثابت غذاهای ما‌لدیو هستند.
  • در گذشته‌ای نه چندان دور ساکنان جزیره برای ساخت خانه‌های خود از مرجان‌های دریایی استفاده می‌کردند. البته این کار در حال حاضر برای حفظ منابع طبیعی ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید …

راهنمای سفر به کشور ما‌لدیو

حمل و نقل عمومی در ما‌لدیو

آیا سفر به ما‌لدیو ویزا می‌خواهد؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید