شرایط قرنطینه و بیمه کرونا در دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 28 مارس 2021
Loading...

با تغییر شرایط زندگی در جهان شرایط سفر نیز تغییر پیدا کرده است. ارائه نتیجه تست PCR، داشتن بیمه مسافرتی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و … همه از مدارکی هستند که برای خروج از کشور الزامیست. دبی نیز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان شرایط قرنطینه و بیمه کرونا را برای ورود گردشگران اعلام کرده است.

اقدام برای دریافت ویزای دبی و رزرو تور دبی با شیوع ویروس کرونا در جهان مدتی به حالت تعلیق درآمد. اما در حال حاضر مرزهای دبی مجددا باز و امکان دریافت ویزا و سفر به دبی برای ایرانیان با شرایط جدید فراهم شده است. در این مطلب درباره شرایط قرنطینه و بیمه کرونا در دبی را توضیح می‌دهیم.

شرایط تست PCR در سفر به دبی

ارائه تست کرونا و داشتن بیمه کرونا در دبی از مدارکی هستند که مسافران بایستی همراه داشته باشند.

مسافران دبی برای انجام تست PCR باید حداقل ۷۲ ساعت قبل از پرواز به یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید کنسولگری دبی در ایران مراجعه کرده و نتیجه منفی تست را در فرودگاه و قبل از پرواز ارائه دهند.

ارائه تست کرونا در فرودگاه قانونی ست که از طرف سازمان جهانی گردشگری وضع شده و تمام ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های بین‌المللی در دنیا را شامل می‌شود.

اما علاوه بر این قانون کلی، طبق اعلام فرودگاه دبی از مسافران ایرانی، عراقی و افغانی در بدو ورود به فرودگاه دبی به صورت رایگان مجددا تست کرونا گرفته می‌شود. این مسافران تا زمان آماده شدن جواب بایستی در هتل محل اقامت خود بمانند و از رفت و آمد در اماکن عمومی خودداری کنند.

نکات مهم

  • جواب تست کرونا در فرودگاه دبی از چند ساعت تا یک الی تا دو روز طول می‌کشد.
  • وجود سگ‌های ردیاب کرونا در فرودگاه دبی باعث شده تا با تست زیر بغلی، جواب تست در همان لحظه آماده شود.

شرایط قرنطینه در دبی

مسافران دبی با دادن تست PCR در فرودگاه و منفی بودن جواب می‌توانند بدون قرنطینه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی حضور پیدا کنند. اما چنانچه جواب تست منفی باشد وارد مرحله قرنطینه خواهند شد. این قرنطینه ۱۰ الی ۱۵ روز (تا انجام تست مجدد و منفب بودن جواب) طول می‌کشد.

حال سوال اینجاست که مسافران در چه محلی قرنطینه شده و هزینه قرنطینه به عهده چه کسی است؟

طبق قوانین امارات مسافران مبتلا به کرونا با توجه به وضعیت جسمانی و تصمیم دولت دبی در یکی از محل‌های تعیین شده برای قرنطینه، بیمارستان و هتل محل خود قرنطینه می‌شوند.

هزینه قرنطینه در دبی به عهده شخص مسافر است و دولت دبی مسئولیتی در این زمینه ندارد. البته با داشتن بیمه کرونا در دبی شرایط تغییر پیدا کرده و هزینه را شرکت بیمه با توجه به میزان پوششی که تعیین کرده، پرداخت می‌کند.

شرایط بیمه کرونا در دبی

بیمه کرونا در دبی از مدارکی ست که به تازگی برای دریافت ویزای دبی باید ارائه داد. البته این بیمه را نمی‌توان از شرکت‌های بیمه معمول مسافرتی تهیه کرد.

طبق قوانین ویزا در دبی بیمه کرونا بایستی از طریق یکی از کارگزاران دبی تهیه شده و بیماری کرونا را به همراه سایر خدمات پزشکی پوشش دهد. همکاران ما در واحد ویزا بیمه مورد تایید کنسولگری دبی را در اختیارتان خواهند گذاشت.

علاوه بر با خرید بلیط دو شرکت هواپیمایی امارات و فلای دبی تحت پوشش درمانی بیمه کرونا قرار می‌گیرید. البته این بیمه با بیمه مورد نیاز برای دریافت ویزای دبی تفاوت دارد.

با داشتن بیمه کرونا در صورت ابتلا به این بیماری در طول سفر هزینه‌های درمان و قرنطینه برای شما بسیار مقرون به صرفه تمام می‌شود.

محدودیت‌های ویزا برای ایرانیان

پس از ماه‌ها تعلیق ویزای دبی برای ایرانیان، کنسولگری امارات صدور ویزا برای ایرانیان را با شرایط جدید از سر گرفته است. طبق این شرایط ویزاها همچنان به صورت عادی، سرویس، یک ماهه و سه ماهه صادر می‌شود. اما صورت ویزا برای آقایان (مجرد و متاهل) زیر ۵۰ سال با محدودیت همراه است.

بدین صورت که آقایان زیر ۵۰ سال مجرد تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند برای دریافت ویزا اقدام کنند و آقایان زیر ۵۰ سال متاهل فقط و فقط با همراهی همسر (نه پدر، نه مادر و نه فرزند) می‌توانند برای دریافت ویزای دبی اقدام کنند.

این قانون آقایان بالای ۵۰ سال را شامل نمی‌شود و این افراد محدودیتی در رابطه با اقدام برای دریافت ویزای دبی ندارند.

لازم به یادآوروی است که ارائه صفحه دوم شناسنامه برای دریافت ویزا الزامیست و نامزد بودن ملاک زوجیت قرار نمیگیرد.

قوانین فرودگاه دبی در دوره کرونا

طبق قوانین جدید فرودگاه دبی از مسافران ایرانی، عراقی و افغانی در بدو ورود به فرودگاه دبی تست PCR رایگان گرفته می‌شود. در صورت منفی بودن جواب تست مسافر می‌تواند در دبی اقامت و در اماکن عمومی تردد داشته باشد. اما در صورت مثبت بودن:

  • مسافر با صلاحدید دولت امارات و با توجه به شدت بیماری در یکی از مراکز قرنطینه دبی، بیمارستان و یا هتل محل اقامت خود قرنطینه می‌شود.
  • هزینه قرنطینه به عهده مسافر و یا شرکت بیمه‌است که مسافر تحت پوشش آن قرار دارد.

در ادامه لازم به یادآوری ست که مسافران در بدو ورود به فرودگاه دبی باید اظهارنامه سلامتی را پر کرده و اپلیکیشن COVID19 –DXB SMART APP را بر روی گوشی‌های همراه خود نصب کنند. این اپلیکیشن وضعیت سلامتی شما را در طول اقامتتان در دبی مورد بررسی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید …

داروهای ممنوعه در سفر به دبی

شرایط جدید ویزای دبی و سوالات متدوال درباره صدور ویزا

اشتباهاتی که در سفر به دبی نباید انجام داد!

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید