سفر به مکزیک با ویزای شینگن

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در شنبه 25 مه 2024
Loading...

مکزیک کشوری رنگارنگ و سرزنده در آمریکای لاتین است که هر ساله میلیون‌ها توریست را به خود جذب می‌کند. این کشور که بیشترین جمعیت را در آمریکای شمالی دارد، جای خوبی برای علاقه مندان به هنر و معماری می‌باشد؛ مکزیکوسیتی با خرابه‌های آزتک و موزه فریدا کالو، خیابان مردگان و هرم خورشید هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. برای سفر به این کشور شب زنده‌دار، باید برای دریافت ویزا اقدام کنید! اما نگران نباشید راه‌های دیگری نیز وجود دارد. اگر در کشورهایی چون کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا ساکن یا ویزای شنگن داشته باشید، بدون نیاز به دریافت ویزای مکزیک می‌توانید برای سفر به این کشور اقدام کنید. در ادامه در مورد محدودیت‌ها و شرایط آن سخن خواهیم گفت.

آیا می‌توان از طریق ویزای شنگن به مکزیک سفر کرد؟

بله این امکان برای کسانی که ویزای شنگن داشته باشند، فراهم است؛ اما چون نوع آن توریستی است، با محدودیت زمانی همراه است و فقط تا  ۱۸۰ روز می‌توانید در مکزیک اقامت داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

مدت زمان صدور ویزای شینگن

 

چرا ویزای شنگن؟

با اخذ این ویزا می‌توانید به تماتی کشور‌های حوزه شنگن که شامل ۲۹ کشور می‌شود، سفر کنید. اما این تمام مزیت ویزای شنگن نیست! بلکه علاوه بر تردد آزادانه‌ و بدون کنترل مرزی بین کشور‌های عضو، می‌توانید به بعضی از کشور‌های غیر عضو هم سفر کنید.

در ادامه لیستی از این دست کشورها را معرفی خواهیم کرد:

۱٫ کشور مکزیک

به گفته سفارت مکزیک در فنلاند، اگر شما یک شهروند در منطقه شینگن، انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا یا ژاپن هستید یا اگر دارای مجوز اقامت دائم یا ویزای معتبر برای هریک از این کشورها هستید، نیازی به ویزا برای بازدید از مکزیک تحت شرایط زیر ندارید:

  • ویزای شنگن داشته باشید
  • هدف از بازدید شما گردشگری، مطالعه یا تجارت است.
  • مدت اقامت شما بیش از ۱۸۰ روز نیست.

۲٫ کشور آلبانی

۳٫ بلاروس

۴٫ کشورهای آنتیگوا و باربودا

۵٫ کشورهای بوسنی و هرزگوین

۶٫ کشور کلمبیا

۷٫ کشور قبرس

۸٫ کشور گرجستان

۹٫ کشور جبل الطارق

۱۰٫ کشور کوزوو

۱۱٫ کشور مونته نگرو

۱۲٫ مقدونیه شمالی

۱۳٫ کشور صربستان

حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان ویزای شنگن به دست آورد؟

مراحل و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای شنگن

سه مرحله اصلی برای آغاز این پروسه به شرح زیر می‌باشد:

  • گرفتن وقت سفارت از کشور مورد نظر
  • پر کردن فرم و تکمیل مدارک
  • حضور در سفارت جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک

مدارک لازم:

۱٫ اصل گذرنامه جدید با امضاء، به همراه اصل گذرنامه‌های قبلی (مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبروی هم)

۲٫ ۲ قطعه عکس ۴.۵ * ۳.۵ جدید رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، ۸۰ % درصد صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۲ ماه اخیر (عکس با گذرنامه و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

۳٫ اصل و ترجمه شناسنامه

۴٫ اصل گردش حساب بانکی ۶ ماهه با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی، مطابق با مانده گواهی تمکن هر دو از یک حساب (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A۴ باشد.) باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۴۰۰ میلیون تومان باشد.

۵٫ اصل و ترجمه سند مالکیت (سند تک برگ یا دفترچه ای مورد تایید میباشد.)

۶٫ اصل و ترجمه مدارک شغلی:

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی و ۳ فیش حقوقی آخر از محل کار، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی، یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، ۳ فیش حقوقی آخر , سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • بازنشسته‌ها: آخرین حکم بازنشستگی، ۳ فیش حقوقی آخر
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر از شرکت مربوطه (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، قرارداد کاری، ۳ فیش آخر حقوقی و سابقه بیمه تامین اجتماعی
  • در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آگهی تاسیس و آخرین آگهی تغییرات مربوط به سمت‌های شغلی و تغییر آدرس شرکت، سابقه بیمه تامین اجتماعی/ کارت مباشرت (در صورت ارائه کارت مباشرت، ارائه جواز کسب اصلی الزامی است).
  • معلمان ، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی به همراه نامه مرخصی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر (با تاریخ صدور کمتر از یک ماه)، سمت و نام فرد امضا کننده گواهی شغلی، به همراه سه فیش حقوقی آخر
  • دانش آموزان، دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل با مهر و امضا سازمان مربوطه
  • جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷٫ برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی والدین یا با یکی از آن‌ها سفر می کنند رضایتنامه محضری با ذکر موارد : هدف از سفر، تاریخ سفر، ذکر شهر ها و هتل ها، نام افرادی که در سفر همراهشان هستند (سرپرست ایشان در زمان سفر) و نام فردی که هزینه های سفر را تقبل میکند الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان اسپانیایی دارد.

۸٫ اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار (برای خانم های خانه داری که به تنهایی سفر میکنند و مدارک شغلی و مالی همسر را ارائه میدهند تهیه نامه محضری مبنی بر اینکه همسر تمامی هزینه های سفر را تقبل میکند الزامی است.)

۹٫ تکمیل فرم فارسی مشخصات فردی به صورت کامل و دقیق

توجه داشته باشید که مدارک لازم برای سفارت‌های حوزه‌ی شینگن به‌طور معمول یکسان است و فقط در بعضی از موارد کوچک تفاوت می‌کند، پس قبل از تهیه‌ی هر مدرکی با سفارت مربوطه هماهنگی لازم را به عمل آورید. حضور کلیه مسافرین (به جز افراد زیر ۱۲ سال) جهت انگشت نگاری در مرکز انگشت نگاری BLS الزامی می‌باشد.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آنها جهت اخذ ویزا الزامی می باشد.

انواع ویزای شنگن

در رابطه با ویزای شنگن باید بگوییم که تنها به یک نوع منتهی نمی‌شود و چند نوع دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

۱٫ ویزای اتحادیه شینگن یا (UNIFORM SCHENGEN VISA (USV

ویزای شینگن به ویزاهای A, B, C تقسیم می‌شوند:

  • ویزای شینگن نوع A (Airport Transit Visa)
  • ویزای شینگن نوع B ترانزیت
  • ویزای شینگن نوع C کوتاهمدت

نوع C با توجه به شرایط متقاضی به ۳ دسته تقسیم می‌شود:

  • ویزای سینگل شینگن یا ویزای یک بار ورود (SINGLE-ENTRY)
  • ویزای دوبار ورود شینگن (DOUBLE-ENTRY)
  • ویزای مولتی شینگن یا ویزای چند بار ورود (MULTIPLE-ENTRY)

 

۲٫ ویزای اعتباری منطقه محدود یا (LIMITED TERRITORIAL VALIDITY VISA (LTV

 

۳٫ انواع ویزای شینگن نوع D:

  • ویزای ملی یا NATIONAL VISA:
  • ویزای شینگن نوع D – سینگل
  • ویزای شینگن نوع D – مولتی

چه کشورهایی عضو حوزه شنگن هستند؟

در حال حاضر ۲۹ کشور عضو منطقه شینگن محسوب می‌شوند:

۱٫ اتریش

 ۲٫ بلژیک

 ۳٫ جمهوری چک

 ۴٫ دانمارک

 ۵٫ استونی

 ۶٫ فنلاند

 ۷٫ فرانسه

 ۸٫ آلمان

 ۹٫ یونان

 ۱۰٫ مجارستان

 ۱۱٫ ایسلند

 ۱۲٫ ایتالیا

 ۱۳٫ لتونی

 ۱۴٫ لیتوانی

 ۱۵٫ لوکزامبورگ

 ۱۶٫ مالت

 ۱۷٫ هلند

 ۱۸٫ نروژ

 ۱۹٫ لهستان

 ۲۰٫ پرتغال

 ۲۱٫ اسلواکی

 ۲۲٫ اسلوونی

 ۲۳٫ اسپانیا

 ۲۴٫ سوئد

 ۲۵٫ سوئیس

 ۲۶٫ لیختن اشتاین

۲۷٫ کرواسی

۲۸٫ رومانی

۲۹٫ بلغارستان

سخن پایانی

با توجه به تغییرات احتمالی در سیاست‌های کشورهای مختلف، بهتر است پیش از هرگونه اقدام یا برنامه ریزی برای سفر، از متخصصین حوزه ویزا راهنمایی گرفته و مطمئن شوید که با ویزای شنگن خود به کدام یک از کشورهای غیر عضو می‌توانید سفر کنید. کارشناسان متخصص ما در حوزه ویزای ستاره ونک، با چندین سال سابقه درخشان، هر روزه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰ آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به شمال می‌باشند. جهت ارتباط می‌توانید با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید