سفرنامه دبی تجربیات دیگران در سفر به دبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در پنج‌شنبه 20 آوریل 2023
Loading...

دبی یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری است که برخی از رکوردشکن‌ترین ساختمان‌ها، از بلندترین برج جهان گرفته تا شلوغ‌ترین فرودگاه بین‌المللی دنیا در آن قرار دارند. در مطلب امروز یک راهنمای کامل سفر به دبی را با بررسی تجربیات دیگران در سفر به دبی تهیه‌کرده‌ایم و نکات سفر به دبی برای تجربه سفری ایده‌آل به این مقصد را گردآوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید تا در ادامه راجع به تجربیات دیگران در سفر به دبی بیشتر بدانیم.

نکات قبل از سفر

با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی، از جمله نکات مهمی که قبل از سفر به این شهر باید درباره آن‌ها بدانید این است که دبی دو فصل دارد:‌گرم و گرم‌تر! ماه‌های بین نوامبر و آوریل خنک‌تر است و هوا گرمای طاقت‌فرسا ندارد، این ماه‌ها فصل گرم محسوب می‌شود که آسمان آبی و آب‌وهوای ساحلی عالی را برای شهر به ارمغان می‌آورد و بهترین زمان سفر به این شهر توریستی است.

با وجودی که از دبی به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای دنیا یاد می‌شود، اما با نگاهی به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی می‌توان دریافت که برای بازدید از دبی حتماً نباید میلیاردر باشید بلکه می‌توانید با بودجه کم و قیمت مناسب هم به دبی سفرکرده و از آن لذت ببرید.

واحد پول دبی درهم است. با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی اگرچه دلار به‌طور گسترده در دبی پذیرفته‌شده است، اما برای سهولت در سفر و صرفه‌جویی در پولتان بهتر است ارز خود را به درهم تبدیل کنید. در دبی می‌توانید در فرودگاه، هتل، مراکز خرید، بانک‌ها یا صرافی‌ها ارز خود را از دلار به درهم تبدیل کنید.

بهترین محله‌های دبی برای گشت‌وگذار با توجه به تجربیات و خاطرات سفر دبی دیگر مسافران، مرکز شهر دبی است که مقصد اصلی برای بازدیدکنندگان محسوب می‌شود و بیشترین جاذبه‌های شهر در این محله واقع‌شده‌اند.

تجربیات دیگران در سفر

در تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی گفته می‌شود که بهترین محله دبی برای زندگی شبانه، محله دبی مارینا است و برای لذت بردن از بهترین سواحل دبی، محله جمیرا پیشنهاد می‌شود. اگر به دنبال تفریحات مقرون‌به‌صرفه هستید، با توجه به سفرنامه‌های دبی، محله بور دبی را انتخاب کنید و برای خرید به محله دیرا بروید. محله پالم جمیرا برای سفرهای خانوادگی با توجه به تجربیات دیگران در سفر به دبی، بهترین محله محسوب می‌شود.

دبی شهری چند فرهنگی است که می‌توانید همه جور غذایی، از غذاهای محلی و سنتی اماراتی گرفته تا غذاخوری‌های فرانسوی و اروپایی در دبی پیدا کنید، نظر به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی بهترین رستوران‌های دبی در محله جمیرا واقع‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید …

راهنمای جامع قوانین سفر به دبی

لوازم ضروری سفر

در ادامه با استفاده از تجربیات دیگران در سفر دبی فهرست لوازم ضروری که حتماً باید در سفر خود همراه داشته باشید را معرفی می‌کنیم:

اول‌ازهمه مدارک ضروری مانند پاسپورت، ویزا، جزئیات تماس در موارد اضطراری، کارت اعتباری و پول، کتاب عبارات عربی، اطلاعات بیمه‌نامه مسافرتی، گواهینامه رانندگی / کارت شناسایی و کپی تأییدیه رزرو و مدارک مهم را که در تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی به‌دفعات به اهمیت آن‌ها اشاره‌شده را فراموش نکنید.

سپس وسایل مربوط به تکنولوژی مانند آداپتور مسافرتی، مبدل ولتاژ، گوشی هوشمند،‌ دوربین، باتری‌ها،‌ هدفون، لپ‌تاپ و شارژرها را با خود بردارید. در تجربیات دیگران در سفر به دبی در صورت همراه داشتن نوع غلط آداپتور یا مبدل ولتاژ باعث شده مسافران به مشکل بربخورند.

اگر خانم هستید و قصد بازدید از مساجد یا ساختمان‌های مذهبی را دارید با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی لازم است پیراهن آستین‌بلند و یک روسری سبک یا پشمینه همراه داشته باشید و اگر به ساحل می‌روید با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی بهتر است حتماً یک رو مایویی نیز برای فاصله‌های بین ساحل و حمام یا استخر تا اتاق هتل به همراه ببرید. عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب به‌هیچ‌وجه فراموش نشود.

بیشتر بخوانید …

مراحل سفر به دبی + راهنمای خرید بلیط هواپیما به دبی

مدارک مورد نیاز

برای سفر به دبی از ایران باید ویزای توریستی دبی تهیه کنید، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دبی شامل اسکن رنگی از هر دو طرف کارت ملی، اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، اسکن رنگی عکس پرسنلی ۴ * ۳ با پس‌زمینه سفید و اسکن رنگی صفحات اول و دوم شناسنامه می‌شود.

گرفتن ویزای دبی به‌طورمعمول بین ۳ تا ۷ روز کاری زمان می‌برد. درصورتی‌که درخواست ویزای شما رد بشود، می‌توانید پس از دو هفته، مجدداً برای دریافت ویزا اقدام کنید. با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی بهتر است حداقل ۱۰ تا ۱۵ روز قبل از تاریخ پرواز برای دریافت ویزا اقدام کنید.

همچنین لازم است بلیط رفت‌وبرگشت و بیمه مسافرتی تهیه کنید. با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی بهتر است بلیط شما امکان کنسلی داشته باشد تا در صورت به مشکل خوردن فرآیند اخذ ویزا ضرر مالی نکنید و قبل از سفر، بیمه مسافرتی معتبری را از طریق سامانه خرید اینترنتی بیمه تهیه کنید تا با خیال آسوده به دبی سفر کنید.

مقررات فرودگاهی

به‌طورکلی دو چمدان برای سفرهای بین‌المللی مجاز است که با خود حمل کنید که وزن کل آن‌ها بیش از ۳۲ کیلوگرم نباشد و حداکثر اندازه چمدان قابل‌پذیرش ۹۰ در ۷۵ است. بااین‌حال تجربیات دیگران در سفر به دبی نشان می‌دهد که این قانون صددرصدی نیست و ممکن است بسته به نوع خطوط هوایی و کرایه‌ها متفاوت باشد.

حمل مواد مخدر، وسایل نقلیه موتوری شخصی مانند هاوربرد و سگوی با یا بدون باتری هنگام سفر به دبی، چه در قسمت بار چک شده یا داخل کابین ممنوع است. می‌توانید درهم و سایر ارزها را تا سقف ۳۰۰۰ دلار با خود حمل کنید. با توجه به قوانین و تجربیات دیگرا‌ن در سفر دبی در ماه‌های اخیر، مسافرانی که به دبی سفر می‌کنند دیگر نیازی به ارائه گواهی واکسیناسیون COVID-19 یا ارائه نتایج منفی آزمایش PCR ندارند.

تجربیات دیگران در سفر دبی نشان می‌دهد که ازآنجایی‌که که اکثر باجه‌های بانک فرودگاه تا ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب بسته می‌شوند، بهتر است از قبل ساعت رسیدن خود به فرودگاه را چک کنید تا اگر دیرتر می‌رسید، از قبل حتماً کمی درهم همراه خود ببرید.

بیشتر بخوانید …

مکان های تفریحی دبی: ۱۰ تفریحی که نباید از دست بدهید

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

دبی یک شهر تاکسی محور است و تاکسی‌ها به‌جز در زمان اوج ترافیک، سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفت‌وآمد در دبی هستند، اما با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی، اپلیکیشن‌های مسافربری مانند اوبر و کریم با توجه به قیمت مناسب‌تر و خودروهای شیک‌تری که ارائه می‌کنند نسبت به تاکسی‌های کرم‌رنگ دولتی که تاکسی‌متر دارند، از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.

دبی بیش از ۱۲۰ خط اتوبوس‌رانی دارد که بسیار وسیله حمل و نقل عمومی تمیز، راحت، دارای تهویه مطبوع و ارزانی هستند، اما با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی ممکن است کند باشند و رسیدن به مقصد کمی طول بکشد.

مترو، ‌مونوریل و تراموا از دیگر وسایل حمل و نقل عمومی در دبی هستند. تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی نشان می‌دهد که مترو ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل عمومی در دبی است. دو خط قرمز و سبز دارد که همه محله‌ها را به هم متصل می‌کنند و خط قرمز در نزدیکی مکان‌های دیدنی اصلی در امتداد جاده شیخ زاید و در محله‌های بر دبی و دیره توقف می‌کند.

ابرس قایق‌های چوبی سنتی موتوردار است که دو طرف نهر دبی را به هم متصل می‌کند و از تجربیات دیگران در سفر دبی می‌توان نتیجه گرفت که این قایق‌ها از جذاب‌ترین راه‌ها برای سفر در دبی هستند. برخی از این قایق‌ها محله‌های بر دبی و دیره را به هم متصل می‌کنند و برای کسانی که به دنبال بازدید از بازارهای هر دو ساحل هستند، گزینه فوق‌العاده‌ای به شمار می‌روند.

ارزش های فرهنگی و اجتماعی

برخلاف تصورات کلیشه‌ای رایج، دبی بسیار بیشتر از مراکز خرید و آسمان‌خراش است. تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی نشان می‌دهد که این شهر از نظر فرهنگی هم بسیار غنی است و شهری است که جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی جذابی دارد.

فرهنگ اماراتی تلفیقی از فرهنگ‌های عربی، اسلامی و ایرانی است که از فرهنگ‌های شرق آفریقا و شبه‌قاره هند تأثیر گرفته است. اسلام تأثیر برجسته‌ای بر معماری، موسیقی، لباس، آشپزی و سبک زندگی محلی داشته است.

با توجه به تجربیات دیگرا‌ن در سفر به دبی برای آشنایی با ارزش‌های فرهنگی دبی و سبک زندگی اماراتی بهتر است از مرکز تفاهم فرهنگی شیخ محمد بازدید کنید یا در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر قدیمی دبی در منطقه تاریخی الفهیدی گشت بزنید و از سوق‌ها یا بازارهای سنتی دبی بازدید کنید تا درک بهتری نسبت به فرهنگ دبی پیدا کنید.

فرهنگ غذاخوری در دبی هر چند تحت تأثیر مهاجران قرار گرفته ولی هنوز هم غذاهای اصیل در این شهر یافت می‌شود. شاید باور نکنید که تجربیات دیگران در سفر به دبی نشان می‌دهد که برخی فقط به خاطر رستوران‌ها و غذاهای متنوع دبی، این مقصد را برای سفر برمی‌گزینند.

مهمان‌نوازی و سخاوتمندی دو ارزش بسیار مهم اجتماعی در بین مردم دبی است. تجربیات دیگران در سفر دبی نشان می‌دهد مردم محلی دبی بسیار خوش‌برخورد و مهمان‌پذیر هستند و از آشنایی با گردشگران و فرهنگ‌های متنوع استقبال می‌کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی

بایدها و نبایدها

فحش دادن در ملاء عام در امارات کاملاً ممنوع است. تجربیات دیگران در سفر دبی نشان می‌دهد که باید مراقب زبان خود باشید و هرگز فحش ندهید. چون به جرم خدشه‌دار شرافت یا حیا ممکن است تا یک سال حبس و ۱۰۰۰۰ درهم جزای نقدی برایتان در نظر گرفته شود.

با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی یکی از بایدهای مهم در سفر به دبی، داشتن پوشش مناسب است. به‌هیچ‌عنوان لباس‌هایتان نباید بالای زانو باشد، این‌گونه لباس پوشیدن کاملاً خلاف قوانین دبی است؛ بنابراین پوشیدن لباس مناسب اجباری است و تجربیات دیگران در سفر به دبی نشان می‌دهد که پوشاندن شانه‌ها نیز ضروری است.

در ماه مبارک رمضان قوانینی وجود دارد که تمامی گردشگران بلااستثناء باید از آن‌ها پیروی کنند. چون ماه رمضان ماهی است که مسلمانان روزه می‌گیرند، بنابراین لازم است که طبق تجربیات دیگران در سفر دبی، هنگام خوردن و نوشیدن احتیاط را رعایت کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.

عکس گرفتن از افراد بدون اجازه آن‌ها از نبایدهای مهم است. با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی، اگر از شخصی بدون اطلاع یا رضایت آن‌ها عکاسی کنید، یک جرم بسیار جدی محسوب می‌شود. اگر این تصاویر را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کنید که دیگر بدتر.

خرید سیم کارت

دریافت سیم کارت در دبی فرآیندی سریع و آسان است. تجربیات دیگران در سفر دبی نشان می‌دهد که از جمله خدماتی که اپراتور مخابراتی DU در فرودگاه بین‌المللی دبی ارائه می‌کند یک سیم کارت گردشگری رایگان است که گردشگران بالای ۱۸ سال هنگام خروج از فرودگاه می‌توانند آن را به‌راحتی دریافت کنند.

با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی برای خرید سیم کارت،‌ بهتر است قبل از سفر وب‌سایت‌های DU و Etisalat و Virgin را بررسی کنید و همه گزینه‌ها و هزینه‌های سیم‌کارت‌های توریستی را در این سایت‌ها چک کنید، سپس بعد از دریافت چمدان خود در فرودگاه سیم کارت موردنظر خود را به‌راحتی تنها با نشان دادن پاسپورتتان بخرید.

همچنین با استفاده از تجربیات دیگران در سفر دبی، اگر در فرودگاه موفق به خرید سیم کارت نشدید، هر چند درحالی‌که وای فای رایگان در اکثر هتل‌های دبی و در بسیاری از مناطق عمومی و جاذبه‌های گردشگری موجود است، اما نیاز به دسترسی بی‌وقفه به اینترنت دارید، می‌توانید سیم‌کارت خود را در شهر از مراکز خرید اصلی مانند دبی مال و مرکز خرید امارات خریداری کنید.

قوانین و مقررات مهم

با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی، بزرگ‌ترین خطر برای امنیت شما در دبی نقض ناخواسته قوانین و مقررات محلی است. دبی قوانین سخت‌گیرانه‌ای در مورد مصرف الکل، لباس پوشیدن، رفتارهای جنسی و به‌طورکلی رفتارهای اجتماعی دارد که در تجربیات دیگران در سفر به دبی به آن‌ها اشاره می‌شود و بازدیدکنندگان باید به آن‌ها توجه داشته باشند.

برخی از این قوانین شامل نوشیدن الکل فقط در خانه یا مکان‌های مجاز می‌شود. این بدان معناست که شما برای خرید الکل در دبی نیاز به مجوز دارید که تجربیات دیگران در سفر به دبی نشان می‌دهد که گردشگران می‌توانند به مدت یک ماه مجوز مشروب موقت دریافت کنند.

مصرف مواد مخدر نیز در دبی ممنوع است و حتی مسافران ترانزیت در دبی با عواقب شدیدی به خاطر همراه داشتن مواد مخدر روبرو می‌شوند. اگرچه با توجه به تجربیات دیگران در سفر دبی مجازات‌ استفاده تفریحی مواد مخدر کاهش‌یافته است اما قبل از حرکت قوانین را بررسی کنید. عدم آگاهی از یک قانون بهانه‌ای برای نقض آن نیست، بنابراین مطمئن شوید که با رایج‌ترین تخلفات آشنا بوده و مرتکب آن‌ها نشوید.

البته حقیقت این است که در تجربیات دیگران در سفر دبی می‌توان متوجه شد که بسیاری از این قوانین هر روز شکسته می‌شوند و هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد و معمولاً مشکل خاصی نیز پیش نمی‌آید، اما اگر یک افسر پلیس لباس شخصی گزارش شما را بدهد با مشکل مواجه می‌شوید.

سخن آخر

در این مطلب کوشیدیم تجربیات دیگران در سفر دبی را مرور کنیم و موارد مهم آن‌ها را در اختیار شما بگذاریم تا با استفاده از تجربیات دیگران در سفر به دبی بتوانید سفر بهتری را برنامه‌ریزی کرده و از سفر خود لذت بیشتری ببرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور دبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور دبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید