زبان و فرهنگ مردم تایلند

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 8 ژانویه 2022
Loading...

با چشم بسته به تایلند سفر نکنید! این کشور اصیل دارای فرهنگی غنی بوده و ساکنانش بیش از هر چیز به فرهنگ و آداب و رسوم خود پایبند هستند. پس آشنایی با فرهنگ تایلندی می‌تواند در طول سفر به برقراری ارتباط راحت‌تر شما با محلی‌های این کشور کمک کند. در همین راستا آشنایی با زبان و فرهنگ مردم تایلند موضوعی ست که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اطلاع از هزینه‌های خورد و خوراک، شیوه حمل و نقل و جاذبه‌های گردشگری از بایدهای تور تایلند است اما برای داشتن سفری ایده‌آل آشنایی با زبان و فرهنگ مردم تایلند را نیز باید به این لیست اضافه کرد. چرا که احترام به باورها و آداب و رسوم هر مقصد از اصول اولیه فرهنگ سفر و گردشگری به شمار می‌رود.

مذهب و زبان مردم تایلند

تایلندی زبان رسمی در کشور تایلند است. این زبان از قدیمی‌ترین زبان‌های آسیای شرقی به شمار رفته و قدمتی دیرینه دارد. تایلندی الفبای مخصوص به خود را دارد، هر چند که صحبت کردن و فهمیدن این زبان برای گردشگران مشکل است اما نام خیابان‌ها به انگلیسی نیز نوشته شده و این موضوع به پیدا کردن آدرس را برای مسافران راحت‌تر کرده است. نکته جالب توجه اینکه پادشاه تایلند به زبان مخصوص خود صحبت کرده و هیچ جز خاندان سلطنتی این زبان را متوجه نمی‌شود. مذهب بودایی دین اصلی در تایلند شناخته می‌شود. حدود ۹۳ درصد از تایلندی‌ها بودایی، ۱٫۲ در صد مسیحی و ۸% نیز پیرو سایر ادایان هستند.

خانواده در تایلند

در مطلب زبان و فرهنگ مردم تایلند به بحث ارزش خانواده می‌رسیم. خانواده در این کشور از جایگاه ویژه برخوردار بوده و احترام به والدین به ویژه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بسیار ارزشمند است. بر همین اساس در اغلب خانواده‌ها پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز با بچه‌های خود زندگی می‌کنند. همانند بیشتر جوامع جهان سومی زنان بیشتر خانه‌دار بوده و نقش اصلی را در تربیت کودکان بر عهده دارند؛ اما در مجموع با اصلاحاتی که در چند سل اخیر انجام شده، زنان نیمی از نیروی کار را در تایلند تشکیل می‌دهند. کودکان در تایلند از ۶ سالگی مدرسه را شروع کرده و آموزش آن‌ها تا سن ۱۲ سالگی رایگان است.

فرهنگ مردم کشور تایلند

فرهنگ غنی بودایی فرهنگ حاکم بر کشور تایلند است. تایلندی‌ها علاقه زیادی به هنر دارند از این رو هنرمندان این کشور تحت حمایت سازمان‌های ویژه قرار دارند. اغلب خانواده‌ها فرزندان خود را تشویق به حضور در کلاس‌های نقاشی، رقص، موسیقی و غیره می‌کنند. علاوه بر این چند سالیست که فضا برای نویسندگان باز شده و رمان‌های معروف تایلندی با بازار جهانی راه پیدا کرده‌اند. در مجموع تایلندی‌ها را می‌توان با توجه به اعتقاداتشان مردمی شاد دانست. مردمی که سعی دارند احساسات خود را با لبخند نشان دهند. از این گردشگران به راحتی می‌توانند با تایلندی‌ها ارتباط برقرار کنند.

آداب و احوال پرسی مردمان تایلند

سلام و احوال پرسی کردن از مطالب مهم در زمینه آشنایی با زبان و فرهنگ مردم تایلند به شمار می‌رود. تایلندی هنگان احوال پرسی بیشتر از حرکات دست و سر استفاده می‌کنند. به این صورت که کف دو دست را به هم چسبانده، سر را اندکی پایین آورده و واژه «وای / WAY» را ادا می‌کنند. میزان خم کردن سر و بالا بردن دست‌ها شدت احترام به طرف مقابل را نشان می‌دهد مردم این کشور بر خلاف ما دست دادن و تکان دادن سر را هنگام سلام یا خداحافظی جالب نمی‌دانند. پس فراموش نکنید که در سفر به این کشور به جای دست دادن از شیوه معمول احترام گذاشتن در تایلند استفاده کنید. همچنین تایلندی‌ها علاوه بر اسم شناسنامه‌ای یک اسم کوتاه‌تر دارند که یکدیگر را با آن صدا می‌زنند.

غذا در تایلند

غذاهای تایلندی توانسته‌اند شهرت بسیاری در دنیا پیدا کنند. از آنجا که غذا جز جدایی ناپذیر از فرهنگ این کشور به شمار می‌رود پس بخشی از مطلب آشنایی با زبان و فرهنگ مردم تایلند را به صحبت درباره غذا اختصاص می‌دهیم. قبل از هر چیز خاطرنشان می‌شویم که برنج ماده اصلی در غذاهای تایلندی است و البته اگر می‌خواهید لذت واقعی این غذاها را تجربه کنید قبل از رفتن به سراغ رستوران‌ها حتماً سری به دکه‌های غذاهای خیابانی بزنید. علاوه بر خود غذا، فرهنگ غذا خوردن در این کشور نیز بسیار جالب می‌باشد. سنتی‌ها بیشتر بر روی زمین غذا خورده و به جای قاشق و چنگال از دست استفاده می‌کنند.

بایدها و نبایدها در تایلند

به بخش اصلی مطلب، یعنی بایدها و نبایدهای سفر به تایلند می‌رسیم. چرا که رعایت این مطالب سفری بی‌دغدغه‌تر را برایتان رقم خواهد زد:

  • در تور تایلند هنگام بازدید از معابد بودا از پوشش مناسب استفاده کرده و در بدو ورود کفشهایتان را درآورید.
  • برای خرید غذاهای خیابانی و یا هر جای دیگری که به رعایت نوبت نیاز است، صف را کلاً فراموش کنید.
  • اگر ماشین اجاره می‌کنید، انتظار رانندگی قانون‌مند را از رانندگان محلی نداشته و حسابی احتیاط کنید.
  • به دلیل نبود شیر آب در دستشویی‌ها، همراه داشتن دستمال را فراموش نکنید.
  • به هیچ عنوان با عکس یا نام خاندان سلطنتی شوخی نکنید.
  • سر در تایلند یک عضو قابل احترام است پس با پا یا دست به سر افراد اشاره نکنید.

تایلند؛ معروف به کشور لبخندها

تایلند را با نام کشور لبخندها می‌شناسند چرا که مردم این کشور همیشه لبخند بر لب داشته و به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. پس شما نیز می‌توانید در سفر به تایلند همرنگ جماعت شده و چند روزی را فقط و فقط بخندید! برای دریافت ویزای تایلند و رزرو تور به مقاصد گردشگری این کشور با همکاران ما در واحد تور در تماس باشید.

بیشتر بخوانید …

۱۰ حقیقت جالب درباره تایلند

باید و نبایدهای سفر به تایلند

در جشن آب تایلند (Songkran) چه می‌گذرد؟

برای مشاهده قیمت و خرید تور تایلند از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور تایلند
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید