رفع ریجکتی ویزای انگلیس

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 24 جولای 2021
Loading...

هیچ یک از متقاضیان ویزای انگلیس  از بعد از پشت سر گذاشتن مراحل طولانی دریافت ویزا از شنیدن نام “ریجکت” خوشحال نمی‌شود، اما چه بخواهیم یا نه رد شدن ویزا از اتفاقاتی ست که حتی با کامل بودن مدارک باز هم ممکن است غافلگیرمان کند. با این حال چاره چیست و چگونه می‌توان برای رفع ریجکتی ویزای انگلیس اقدام کرد؟

دریافت ویزای انگلیس مانند ویزای توریستی کانادا به مدارک مالی، شغلی معتبر نیاز داشته و به مشاورانی مجرب احتیاج دارد. اما متقاضیان این ویزا لازم است بدانند که تصمیم نهایی برای صدور یا عدم صدور ویزا به عهده افسر سفارت انگلیس است  و بدین ترتیب حتی در صورت درست و دقیق بودن همه چیز با هم احتمال ریجکتی وجود دارد. اما ریجکت شدن ویزا پایان همه چیز نیست و متقاضیان می‌توانند برای رفع ریجکتی ویزای توریستی انگلیس اقدام کنند.

دلایل ریجکتی ویزای انگلیس

قبل از بررسی اقدامات رفع ریجکتی، لازم است دلایل رد شدن ویزای انگلیس را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که با دانستن این دلایل می‌توان با مدارک قوی‌تر برای دریافت ویزا اقدام کرده و مثبت بودن پاسخ ویزا را محتمل‌تر شمرد. از این را در ادامه مهمترین دلایلی که ممکن است عدم صدور ویزا را در پی داشته باشد مرور می‌کنیم.

ارائه مدارک جعلی به سفارت

تمامی مدارکی را که در روز انگشت نگاری تحویل می‌دهید به دقت توسط افسر سفارت مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ بنابراین ارائه هر گونه سند مالی و ملکی نامعتبر طبیعتاً رد شدن جواب ویزا را در پی خواهد داشت. همچنین متقاضیان با ارائه سند نامعتبر دارای سابقه منفی در سفارت شده و در اقدامات بعدی جهت دریافت ویزا نیز به مشکل بر خواهند خورد. بنابراین حتماً قبل از تحویل مدارک مالی خود را چک کرده و از همخوانی میزان درآمد با مانده حساب مطمئن شوید. البته در صورتی که مدارک مالی شما کامل بوده اما باز هم با جواب منفی سفارت رو به رو شدید می‌توانید در نامه اعتراض جهت رفع ریجکتی ویزای انگلیس اقدام کنید.

عدم ارائه برنامه سفر

دعوت نامه یا برنامه سفر دو موردی هستند برای سفارت مهم بوده و در نتیجه نهایی آن تأثیر مستقیم دارند. دعوت نامه بایستی از طرف دوست یا خویشاوندی که به طور قانونی در کشور انگلیس اقامت دارد صادر شود. ارائه فیش حقوقی و اسناد پرداخت مالیات از طرف شخص دعوت کننده الزامیست. در صورت نداشتن دعوت نامه می‌توان برنامه سفر ارائه داد. برنامه سفر شامل بلیط رفت و برگشت مدارک محل اقامت در انگلیس می‌شود. ارائه برنامه سفر نشان می‌دهد که برنامه شما به عنوان متقاضی برای سفر به انگلیس مشخص بوده و قصد اقامت دائم در این کشور را ندارید.

عدم تمکن مالی کافی

ارائه تمکن مالی از مهمترین مدرک جهت دریافت ویزای انگلیس است چرا که نشان می‌دهد متقاضی ویزا از پس هزینه‌های سفر مانند پرداخت بلیط هواپیما، رزرو هتل و سایر موارد برمی‌‌آید. نکته‌ای که هنگام ارائه مدارک مالی باید به آن توجه کنید این است که مانده حساب و میزان درآمد ماهیانه شما بایستی کاملاً با مدارک شغلی مطابقت داشته باشد. به طور مثال اگر گواهی اشتغال به کار متقاضی درآمد ماهیانه ۳۰ میلیون را نشان دهد و هیچ منبع درآمد دیگری را اعلام نکرده باشید اما مانده حساب بسیار بیشتر یا کمتر از میزان حقوق ماهیانه باشد باعث تردید افسر سفارت نسبت به صداقت متقاضی خواهد شد.

اقامت بیشتر از موعد ویزا در سفرهای قبلی به انگلیس

یکی از مواردی که رد شدن ویزا را در پی داشته و نامه رفع ریجکتی ویزای انگلیس نیز به احتمال زیاد در آن تأثیر ندارد، اور شدن اقامت در سفر قبلی به این کشور است. به این معنا که مسافر در سوابق سفر خود بیش از تاریخ معتبر ویزا در انگلیس اقامت داشته است. این مسئله نشان می‌دهد که متقاضی قوانین مربوط به ویزا را رعایت نمی‌کند؛ بنابراین نه فقط در سفر به انگلیس بلکه در سفر به سایر کشورهایی که به ویزا نیاز دارند حتماً با به پایان رسیدن تاریخ اعتبار ویزای خود کشور مقصد را ترک کنید.

داشتن سو سابقه

طبق قوانین انگلستان مجرمانی که بیش از ۴ سال حبس را در سابقه کیفری خود داشته باشند، اجاره ورود به خاک این کشور را نداشته و نامه رفع ریجکتی برای این افراد کاربرد ندارد. کشور انگلیس قوانین سخت‌گیرانه‌ای داشته و سوابق کیفری درخواست کنندگان ویزا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رفع ریجکتی ویزای انگلیس

متقاضیانی که جواب ویزای آن‌ها رد می‌شود می‌توانند جواب سفارت را مطالعه کرده و با اصلاح مدارک و مدارکی که از آن‌های ایراد گرفته شده است جهت رفع ریجکتی ویزای انگلیس اقدام کنند. در واقع طبق قوانین سفارت انگلیس این متقاضیان در قالب یک نامه اعتراض خود را نسبت به جواب ویزا ارائه می‌دهند سفارت نیز مجدداً مدارک را مورد بررسی قرار داده ‌و جواب نهایی را اعلام می‌کند. یک راه دیگر بعد از اعلام جواب منفی سفارت ارسال مجدد مدارک است. این راه را می‌توان جایگزین نامه اعتراض کرد. در این روش متقاضی می‌تواند بدون داشتن محدودیت زمانی مجدداً برای دریافت ویزا انگلیس درخواست دهد. شما می‌توانید در صورت رد شدن جواب ویزا جهت انتخاب راه درست با کارشناسان مجرب ما در واحد ویزای انگلیس مشورت کنید.

بیشتر بخوانید …

با ویزای توریستی انگلیس چند روز می توان در این کشور ماند؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای انگلیس

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید