تاریخ اعتبار ویزاهای توریستی انگلیس در صفحه‌ پاسپورت دارندگان ویزا مشخص شده و چنانچه بیش از زمان اعلام شده در خاک این کشور اقامت داشته باشید جریمه و در صورت اقدام مجدد برای دریافت ویزا با مشکل مواجه خواهید شد. از این رو حتما قبل از سفر تاریخ اعتبار ویزای خود را چک کرده و درباره این موضوع که با ویزای توریستی انگلیس چند روز می توان در این کشور ماند تحقیق کنید.

مدت زمان ویزای توریستی انگلیس با توجه به درخواست متقاضی، نوع ویزا، تصمیم سفارت و سابقه سفر متقاضی صادر می‌شود. در واقع متقاضیان می‌توانند تا زمان اعتبار ویزا در خاک این کشور اقامت داشته باشند. از این رو در این مطلب به شما خواهیم گفت که با ویزای توریستی انگلیس چند روز می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید.

مدت اعتبار ویزای انگلیس

ویزای توریستی، ویزای دانشجویی، ویزای کاری، ویزای خانوادگی و … از انواع ویزای انگلیس هستند. هر یک از انواع ویزای این کشور با توجه به نوع، درخواست متقاضی و مهمتر از همه تصمیم سفارت دارای اعتبار مخصوص به خود هستند. در ادامه درباره اعتبار ویزای توریستی انگلیس صحبت خواهیم کرد.

ویزاهای توریستی انگلیس به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله صادر می‌شوند. نکته مثبت دیگر اینکه تمام ویزاها چند بار ورود بوده و متقاضیان آن می‌توانند تا زمان پایان اعتبار ویزا هر چند بار که می‌خواهند به خاک بریتانیا رفت و آمد داشته باشند.

به طور معمول ویزاهای ۲، ۵ و ۱۰ ساله برای کسانی که چند بار موفق به دریافت ویزای انگلیس شده‌اند صادر می‌شود. لازم به یادآوری ست از آنجا که پاسپورت‎های ایرانی حداکثر ۵ ساله هستند ویزای انگلستان برای ایرانیان حداکثر ۵ ساله خواهد بود.

شرایط دریافت ویزای انگلیس

اینکه برای دریافت ویزای توریستی انگلیس چه شرایطی باید داشته باشیم، سوالی ست که متقاضیان ویزای انگلیس درباره آن می‌پرسند.

افرادی می‌توانند برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند که مدارک مورد نیاز سفارت را به صورت کامل و دقیق در روزمه خود داشته باشند. این شرایط و مدارک موارد زیر را شامل می‌شود.

متقاضیان  ویزای انگلیس باید تمکن مالی با مانده حساب بالا و گردش حساب مربوط به ۶ ماهه اخیر را به سفارت ارائه دهند. داشتن تمکن مالی نشان می‌دهد که متقاضی شغل ثابت و مناسب داشته، از پس هزینه‌های سفر برآمده و در نهایت به دلیل مشکلات اقتصادی قصد اقامت دائم در انگلیس را ندارد.

داشتن دعوت نامه یا برنامه سفر از دیگر شرایط ویزای انگلیس است. دعوت نامه باید از طرف یکی از دوستان، آشنایان یا اقوام که اقامت انگلیس را داشته و دارای شغل با درآمد مناسب هستند فرستاده شود. متقاضیانی که امکان ارائه دعوت نامه را ندارند می‌توانند بلیط هواپیما، برگه رزرو هتل و بیمه مسافرتی را به عنوان برنامه سفر ارائه دهند.

با ویزای توریستی انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

ویزای توریستی انگلیس رتبه ۴ را در میان معتبرترین ویزاهای جهان دارد. دارندگان این ویزا می‌توانند تا پایان اعتبار ویزا، علاوه بر خاک انگلیس به ۹ کشور دیگر نیز سفر کنند. در ادامه با اسامی این کشورها آشنا می‌شویم.

  • کشور مکزیک در آمریکای شمالی
  • کشور پاناما در آمریکای مرکزی
  • کشور بلاروس با نام رسمی جمهوری بلاروس در اروپای شرقی
  • کشور پرو در آمریکای مرکزی
  • کشور اسکاتلند در شمال غرب اروپا
  • ولز از توابع بریتانیا
  • ایرلند شمالی از توابع بریتانیا
  • کشور کوبا در آمریکای لاتین
  • کشور جاماییکا در جزایر کارائیب

دارندگان ویزای انگلیس می‌توانند بدون دریافت ویزا، به هریک از کشورهای ذکر شده و سفر کرده و تا پایان اعتبار ویزا در آن‌ها اقامت داشته باشند. همچنین افرادی که بیش از یک بار ویزای ۶ ماهه انگلیس را دریافت کرده‌اند می‌توانند برای دریافت ویزای مولتی ۲، ۵ و ۱۰ ساله اقدام کنند.

وقت سفارت انگلیس چگونه گرفته می‌شود؟

دریافت وقت سفارت انگلیس از تهران، امارات (دبی، ابوظبی)، ترکیه (استانبول، آنکارا) و ارمنستان (ایروان) امکان‌پذیر است.

برای دریافت وقت سفارت ابتدا باید با مراجعه به وبسایت رسمی سفارت فرم ویزا را تکمیل کرده، هزینه ویزا را به صورت آنلاین پرداخت و در نهایت محل انگشت نگاری را انتخاب کنید. با توجه به اهمیت تکمیل فرم و اینکه پرداخت باید به صورت آنلاین انجام شود، همکاران ما در واحد ویزا تمامی مراحل را انجام و تا زمان اعلام نتیجه نهایی کارهای مربوط به سفارت را یگیری خواهند کرد.

متقاضیانی که امارات، ترکیه و ارمنستان را برای انگشت نگاری انتخاب کرده‌اند باید به کشور مورد نظر سفر کرده و در روز و ساعت تعیین شده در دفتر سفارت حضور پیدا کنند.

پیکاپ ویزای انگلیس

در صورتی که متقاضیان انگشت نگاری ویزای توریستی انگلیس را در ارمنستان، ترکیه یا دبی انجام داده باشند، پیکاپ پاسپورت را هم باید به پروسه دریافت ویزا اضافه کنند. از آنجا که بعد از انگشت نگاری پاسپورت در سفارت باقی می‌ماند، متقاضی باید از آژانس کارگزار بخواهد پاسپورت را از سفارت تحویل بگیرد. این پروسه  به اصطلاح پیکاپ پاسپورت نام دارد.

بدین ترتیب دیگر نیازی نیست متقاضیان برای دریافت پاسپورت مجددا به کشور محل انگشت نگاری سفر کنند.

پیکاپ ویزا در ترکیه: پیکاپ ویزای انگلیس در کشور ترکیه، در روزهای یکشنبه و سه شنبه و جمعه ارسال می‌شود و معمولاً این پروسه به ۱ هفته زمان نیاز دارد.

پیکاپ ویزا در دبی: ارسال پاسپورت به سفارت انگلیس در کشور امارات شنبه تا پنج‌شنبه می‌باشد و این پروسه معمولاً ۲ هفته کاری طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید …

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

چه کسانی شرایط دریافت ویزای انگلیس را دارند؟

ارائه چه مدارکی شانس دریافت ویزای انگلیس را بیشتر می‌کند؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید