راهنمای سفر به بالی 2023

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در شنبه 16 آوریل 2022
Loading...

سفر تنها یک تفریح نیست بلکه ورود به دنیایی ناشناخته است که آدمی را از دغدغه‌های روزانه رها کرده و خاطره‌ای فراموش نشدنی را خلق می‌کند. برای خلق این لحظه‌ها بهتر است عادات روزانه را کنار گذاشته و به جایی بروید که تا به حال نرفته‌اید! “بالی” سرزمین معابد و بهشت گمشده آسیایی می‌تواند شروعی رؤیایی باشد. بی‌شک در این سرزمین لحظات شگفت‌انگیزی برای شاد بودن در انتظار شماست. در مطلب راهنمای سفر به بالی با آداب و رسوم، بهترین زمان سفر، وضعیت آب و هوایی و دیدنی‌های این جزیره آشنا می‌شویم.

می‌دانید برای تور بالی به چه چیزهایی نیاز دارید؟ یا این کشور علاوه بر ورزش‌های آبی چه جاذبه‌هایی برای دیدن دارد؟ در این مطلب می‎خواهیم مقدمات سفر به بالی را مرور کرده و با آداب‌ورسوم و فرهنگ مردم این کشور خارق‌العاده آسیایی آشنا شویم. اگر قصد سفر به بالی را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. (خرید بلیط هواپیما تهران بالی)

موقعیت جغرافیایی جزیره بالی؛ بالی کجاست؟

بالی جزیره‌ای زیبا و سحرانگیز است که در کشور اندونزی و در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده، این جزیره سال‌هاست که با داشتن سواحل رویایی و طبیعتی بکر مورد توجه گردشگران در سراسر جهان قرار گرفته تا جایی که عنوان پنجمین سواحل زیبای دنیا را نیز به خود اختصاص داده است. نکته مهم اینکه اندونزی کشوری مسلمان است اما ساکنین جزیره بالی را هندوها تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بالی کجاست

چگونه ویزای بالی بگیریم؟

دریافت ویزای توریستی اولین قدم برای ورود به این کشور است که در ادامه مطلب راهنمای سفر یه بالی درباره آن صحبت می‌کنیم. ویزای توریستی بالی از طرف سفارت اندونزی برای افرادی صادر می‌شود که می‌خواهند به قصد تفریح وارد خاک این کشور شوند. برای دریافت ویزای توریستی بایستی فرم ویزا را از سفارت دریافت کرده و پس از تکمیل، همراه مدارک خواسته شده مجدداً به سفارت تحویل دهید. جواب ویزا بین ۷ تا ۱۰ روز کاری آماده شده و پس از صدور، متقاضی می‌تواند تا یک ماه در هر کدام از جزیره‌های اندونزی اقامت داشته باشد. مدارک لازم برای دریافت ویزای بالی:

  • اصل گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار.
  • کپی شناسنامه و کارت ملی
  • معرفی‌نامه از محل کار به زبان انگلیسی
  • پرینت گردش مالی سه ماهه آخر حساب بانکی با موجودی حداقل ۱۰ میلیون تومان

اطلاعاتی که هر گردشگر قبل از ورود به بالی باید بداند

طول پرواز، اختلاف ساعت با ایران و واحد پولی بالی مواردی هستند که هر گردشگر قبل از سفر به بالی بایستی از آن‌ها اطلاع داشته باشد در مطلب راهنمای سفر به بالی به این موارد اشاره کرده‌ایم:

طول پرواز تهران تا بالی: حدوداً ۱۰ ساعت

اختلاف ساعت با ایران: ساعت رسمی این کشور ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه عقب‌تر از ایران است

واحد پول: روپیه (پیشنهاد می‌کنیم به مقدار کافی دلار همراه داشته و پس از رسیدن به مقصد دلار را به روپیه تبدیل کنید).

زبان رسمی: اندونزیایی

پیش شماره: +۶۲

تماس با اورژانس: ۱۱۸

تماس با پلیس: ۱۱۰

تماس با آتش‌نشانی: ۱۱۳

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر ۳ روزه به بالی

آداب‌ و رسوم و فرهنگ مردم بالی

افسانه سنتی “Tri Hita Karana” به مفهوم رابطه سه‌گانه بین انسان، خدا و طبیعت گویای فرهنگ و آداب‌ورسوم مردم اندونزی است. ساکنان اندونزی با تکیه بر این اصل روحیه‌ای آرام و میهمان‌نواز داشته و در عین حال به طبیعتشان بیش از هر چیز دیگر می‌بالند. جزیره بالی بارها و بارها از سوی مجله‌های گردشگری معتبر عنوان بهترین مقصد گردشگری سال را از آن خود کرده است و شاید همین ورود توریست‌ها از نقاط مختلف دنیاست که باعث شده افراد برای یادگیری زبان انگلیسی تلاش کنند. پس اگر چیزی از زبان اندونزیایی نمی‌دانید مطمئن باشید که برای ارتباط بر قرار کردن با مردم محلی و پرسیدن سؤال دچار مشکل نخواهید شد. مردم این جزیره زیبا راه میهمان‌نوازی را به خوبی بلدند پس می‌توانید برای معرفی از اسم کوچک استفاده کرده و حتی در صورتی که راضی باشند آن‌ها را برای گرفتن عکس یادگاری دعوت کنید. فراموش نکنید در طول اقامتتان در این کشور با رها نکردن زباله، به طبیعت زیبا و بی‌نقص بالی احترام بگذارید.

هزینه‌های سفر به بالی

مجموعه خوردوخوراک، حمل‌ونقل و تفریحات، هزینه‌های روزانه سفر به بالی را تشکیل می‌دهند. برای خوردوخوراک می‌توانید غذاهای خیابانی را که بسیار لذیذ و ارزان هستند امتحان کنید. گاهی هم به رستوران‎های لوکس کنار ساحل رفته و با انواع غذاهای خوش‌طعم در حالی که چشم‌اندازی از دریا را پیش رو دارید از خودتان پذیرایی کنید. تاکسی و توک توک دو وسیله پرطرفدار گردشگران برای حمل‌ونقل هستند، خوشبختانه هزینه حمل‌ونقل شهری در این جزیره زیاد نیست و شما می‌توانید تنها با پرداخت چند روپیه هر کجا که دلتان می‌خواهد بروید. تفریحات آبی مانند غواصی، سافاری جنگل و دریا، رفتینگ رودخانه و بازدید از جنگل میمون‌ها از جاذبه‌هایی هستند که به طور معمول نیاز به پرداخت هزینه دارند اما می‌توانید از تفریحاتی مانند دیدن برخی معابد، مزارع برنج و شنا در سواحل به طور رایگان لذت ببرید. در مجموع بالی را می‌توان جز مقاصد نه خیلی ارزان و نه خیلی گران به حساب آورد و گردشگران می‌توانند با در نظر گرفتن روزانه به طور متوسط ۹۰ دلار سفری خاطره‌انگیز به این جزیره زیبا داشته باشند.

قیمت تور سفر به بالی

در ادامه مطلب راهنمای سفر به بالی درباره قیمت تورهای بالی صحبت می‌کنیم. همانطور که می‌دانید بلیط هواپیما و رزرو هتل هزینه‌های اصلی تور بالی را شامل می‌شوند. در مجموع قیمت تورها ذبه زمانی که برایسفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به طور معمول فص‌های پیک سفر قیمت پرواز و هتل بیشتر از ایام غیر تعطیل می‌باشد. در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت تور بالی از حدود ۴۳ میلیون تومان شروع می‌شود.

واحد پولی بالی و نحوه تبادل ارز در این جزیره

واحد رسمی پولی بالی روپیه بوده و معاملات روزانه مانند پرداخت هزینه حمل و نقل، خرید و غیره با همین واحد پولی انجام می‌شود. اما در سفر به مقاصدی مانند بالی بهتر است دلار همراه داشته و در مقصد دلار خود را به اندازه مورد نیاز به روپیه تبدیل کنید. تبدیل دلار به روپیه از طریق صرافی‌های فعال در مراکز خرید یا هتل‌ها امکان‌پذیر است.

آب و هوای بالی؛ بهترین فصل سفر به بالی

در ادامه مطلب راهنمای سفر به بالی درباره وضعیت آب و هوای این جزیره صحبت می‌کنیم. بالی مقصدی ست که در هیچ فصلی میهمانان خود را نا امید نمی‌کند. این جزیره به دلیل موقعیت مکانی که دارد در تامام فصول سال آب وهوایی معتئل داشته و آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشد. در فصل بهار انواع فستیوال‌ها برگزار شده و دریای بالی نیز به بهشتی برای موج سواران تبدیل می‌شود. فصل تابستان به عنوان شلوغ‌ترین فصل گردشگری در بالی شاخته شده و مسافران می‌توانند از انواع تفریحات آبی نهایت لذت را ببرند. نیمه دوم سال نیز با وجود بارش‌های باران‌های گاه و بی گاه همچنان معتدل بوده و برای سفر مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به بالی

غذاهایی که باید در سفر به بالی امتحان کنید!

تست غذاهای محلی با چشم‌اندازی شگفت‌انگیز از دریا و جنگل یکی از بهترین لحظاتی است که در سفر تجربه خواهید کرد. پس در طول اقامتتان علاوه بر غذاهای بین‎المللی، فرصت امتحان غذاهای محلی بالی را از دست ندهید.

  • اردک یا مرغ بتو بتو: مراحل پخت این غذا کمی طولانی و مشکل است اما نتیجه‌ای که بدست می‌آید طعمی خارق‌العاده دارد. بتو بتو اردک یا مرغی است که با انواع سبزیجات محلی پر شده، سپس در پوست موز پیچیده شده و به مدت ۶ تا ۷ ساعت در آتش پخته می‌شود. این خوراک لذیذ را می‌توان در بیشتر رستوران‌های جزیره سفارش داد.
  • لاوار: لارار نوعی غذای خیابانی محبوب محسوب می‌شود. برای تهیه این غذا گوشت سرخ شده را با سبزیجات و نارگیل تازه مخلوط کرده و پس از افزودن ادویه‌های مخصوص در ظرف قرار داده و به صورت گرم میل می‌کنند.
  • برنج سرخ شده: برنج سرخ شده از معروف‌ترین غذاهای اندونزیایی است که از برنج، گوشت سرخ شده، سبزیجات، تکه‌های میگو و مرغ، نخود سبز و کمی پیاز ترکیب شده و در عین مقوی بودن طعمی لذیذ دارد.

مطالب مرتبط: ۱۰ غذای سنتی بالی

اقامت در بهترین هتل های بالی

جزیره بالی به داشتن هتل‌های لوکس ۴ و ۵ ستاره که چشم‌اندازی خارق‌العاده به دریا دارند معروف می‌باشد. بیش از ۹۵ درصد هتل‌های این جزیره بر طبق آخرین استانداردهای روز هتلی دنیا ساخته شده و با امکاناتی بی‌نظیر از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. از بهترین هتل های بالی می‌توان به هتل هنگینگ گاردنز بالی (Ubud Hanging Gardens Of Bali)، هتل گرند میرج (GRAND MIRAGE)، هتل دیسکاوری (DISCOVERY KP) و هتل نوسا دوا بیچ NUSA) DUA BEACH) اشاره کرد.

بهترین رستوران‌ های بالی

رستوران‌های لوکس از امکاناتی هستند که در راستای پیشرفت گردشگری در این جزیره ساخته شده و انواع غذاهای جذاب بین‌المللی را سرو می‌کنند. در ادامه تعدادی رستوران‌ها را معرفی می‌کنیم:

  • رستوران Locavore
  • رستوران Cascaes
  • رستوران Bambu
  • رستوران Cut Catch Cusina

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین رستوران‌های بالی

حمل‌ و نقل عمومی در بالی

تاکسی، توک توک، اتوبوس و … همه وسایلی هستند که حمل‌ونقل عمومی را برای گردشگران راحت کرده‌اند. البته از آنجایی که هزینه وسایل عمومی در بالی بالا نیست می‌توانید برای راحتی بیشتر از تاکسی استفاده کنید. مبلغ تاکسی‌ها با تاکسی متر محاسبه شده و در کمترین زمان شما را به مقصد می‌رسانند. همچنین می‌توانید ماشین اجاره کرده و خودتان، راننده خودتان باشید، البته برای این کار بایستی بالای ۲۰ سال داشته و گواهی‌نامه بین‌المللی را از طریق کانون گردشگری و اتومبیل‌رانی دریافت کنید.

در بالی از چه جاذبه‌هایی دیدن کنیم؟

اگر فکر می‌کنید که جزیره بالی تنها و تنها به ورزش‌های آبی محدود می‌شود سخت دراشتباهید، در این جزیره می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و شادترین لحظه‌ها را در خاطراتتان به ثبت رسانید. مراکز لوکس اسپا، فیل‌سواری در جنگل، سافاری دریایی، قدم زدن در مزارع پلکانی برنج، منطقه تفریحی اوبود، موج‌سواری، غواصی، رفتینگ رودخانه، جنگی میمون‌ها و … تنها بخشی از تفریحات مهیجی هستند که در بالی انتظار شما را می‌کشند.

بیشتر بخوانید: ۶ تفریح جالب که در بالی می‌توانید انجام دهید

چند نکته کاربردی

دانستن این اطلاعات کمک می‌کند تا سفری بی‌دغد غه‌تر به جزیره بالی را تجربه کنید:

  • در سفر به اندونزی با دست سر کسی را لمس نکنید این کار نشانه بی‌احترامی است.
  • قبل از عکاسی از مردم محلی حتماً اجازه بگیرد.
  • برای گشت‌وگذار در خیابان‌ها از پوشش مناسب استفاده کنید.
  • هنگام بازدید از معابد به اعتقادات بودائیان احترام بگذارید.

سفر به بالی در کرونا

با باز شدن مرزهای گردشگری بالی شرایط جدید سفر به این جزیره نیز اعلام شد. طبق این شرایط افرادی که هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند با ارائه کارت واکسن دارای QR کد می‌توانند جهت رزرو تور بالی و سفر به این کشور اقدام کنند. از مسافران یک بار در بدو ورود و یک بار در روز سوم اقامت تست PCR گرفته می‌شود.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید