راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 21 اکتبر 2024
Loading...

آفریقای جنوبی، سرزمینی حیرت‌انگیز که جهانی از زیبایی‌ها، تضادها و رنگ‌ها را در خود جای داده است. دنیای پر زرق و برق ژوهانسبورگ در مقابل حیات وحش زیبا و استثایی پیلانسبرگ و محله‌های رنگارنگ کیپ تاون در برابر تفریحات سان سیتی همه و همه دنیایی خارق‌العاده را پدید آورده‌اند. اما برای سفر به این کشور بی‌نظیر به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ در مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی می‌خوانیم.

درباره آفریقای جنوبی

در ابتدای مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی درباره جغرافیای این کشور صحبت می‌کنیم. آفریقای جنوبی کشوری نیمه خشک با میانگین بارندگی کم (۴۵۰ میلی متر در سال) است. بیشتر چشم‌انداز آفریقای جنوبی از مناطق مرتفع و مسطح به نام فلات تشکیل شده، این اراضی پوشیده از علفزارهای غلتشی به نام highveld و دشت های پردرختی به نام bushveld هستند.

در شرق، جنوب و غرب زمین های فلات، منطقه ای کوهستانی به نام اسکرپ بزرگ قرار دارد. رشته شرقی که دراکنزبرگ یا کوه اژدها نامیده می شود، پر از قله های دندانه دار است که برخی از آنها بیش از ۱۱۴۰۰ فوت (۳۴۷۵ متر) ارتفاع دارند. بیشتر آب آفریقای جنوبی از قله های پوشیده از برف این کشور کوچک محصور در خشکی تامین می شود.

دولت و اقتصاد

آفریقای جنوبی از زمان برگزاری اولین انتخابات واقعاً آزاد خود در ۲۷ آوریل ۱۹۹۴، یک جمهوری دموکراتیک بوده است. منابع طبیعی، کشاورزی، گردشگری و تولید، آفریقای جنوبی را به بزرگترین اقتصاد در قاره تبدیل کرده‌اند. اما مشکلات بیکاری، فقر و ایدز چالش های بزرگی را برای دولت به همراه دارند.

    نام رسمی             

جمهوری آفریقای جنوبی

جمعیت

۵۵۳۸۰۲۱۰ میلیون نفر

زبان رسمی

دارای ۱۱ زبان رسمی:

زولو، خوسا، آفریکانس، پدی، انگلیسی، ندبله، سوتو، ستوانا، سواتی، وندا و سونگا

خاستگاه

کثریت جمعیت را سیاه پوستان آفریقایی تشکیل می‌دهند. سفیدپوستان تقریباً کمتر از ۹٪ را تشکیل هستند

مساحت

۴۷۰۶۹۳ مایل مربع (۱۲۱۹۰۸۹ کیلومتر مربع)

شکل حکومت

جمهوری

پایتخت‌ها

پرتوریا (اداری)، کیپ تاون (قانونی)، بلومفونتین (قضایی)

واحد پولی

رند

تاریخچه آفریقای جنوبی

در شمال آفریقای جنوبی در نزدیکی ژوهانسبورگ، غاری به نام Sterkfontein وجود دارد در درون این غارها، باستان شناسان قدیمی‌ترین فسیل‌های انسانی را که تاکنون کشف شده‌ پیدا کرده‌اند. برخی از آنها بیش از دو میلیون سال قدمت دارند. این کشف لقب «گهواره بشریت» را به این منطقه داد!

حدود ۲۴۰۰۰ سال پیش، قبایل شکارچیان معروف به سان یا بوشمن به آفریقای جنوبی نقل مکان کردند. بسیاری از سان‌ها هنوز هم مانند اجدادشان در اطراف صحرای کالاهاری در شمال غربی زندگی می کنند.

در دهه ۱۴۰۰، کشتی‌های اروپایی که عازم خاور دور بودند، در سواحل آفریقای جنوبی برای تدارکات توقف می‌کردند. در سال ۱۶۵۲، هلند شهر جنوبی کیپ تاون را تأسیس کرد و کشاورزان هلندی به نام بوئرها شروع به اسکان در مناطق اطراف شهر کردند.

شاید مهمترین بخش تاریخچه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی اینجا باش! در سال ۱۸۰۶، جنگ ها در اروپا باعث شد بریتانیا کنترل مستعمره کیپ تاون را در اختیار بگیرد. در سال ۱۹۱۰، بریتانیا چهار مستعمره را در منطقه متحد کرد و آفریقای جنوبی را ایجاد کرد. آنها قوانینی را وضع کردند که سفیدپوستان را از سیاه پوستان آفریقای جنوبی جدا می کرد، یک عمل جداسازی به نام آپارتاید، که به دهه‌ها درگیری منجر شد.

در سال ۱۹۶۳، نلسون ماندلا رئیس کنگره ملی آفریقایی ضد آپارتاید، به دلیل فعالیت های “تروریستی” به حبس ابد محکوم شد. در سال ۱۹۹۰، پس از ۲۷ سال پشت میله های زندان، توسط رئیس جمهور F.W. de Klerk آزاد شد. ماندلا در سال ۱۹۹۴ به عنوان رئیس جمهور آفریقای جنوبی انتخاب شد و تا سال ۱۹۹۹ در این سمت بود.

فرهنگ و مردم آفریقای جنوبی

بسیاری از قبیله‌های مختلف آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند که هر کدام زبان و تاریخ خاص خود را دارند. این کشور دارای ۱۱ زبان رسمی و بسیاری از زبان های غیر رسمی است. همین ترکیب رنگارنگ از فرهنگ‌ها به آفریقای جنوبی لقب “ملت رنگین کمانی” را داده است.

مردم آفریقای جنوبی علاقه زیادی به موسیقی دارند و اغلب از آهنگ و رقص برای بیان عقاید اجتماعی و سیاسی استفاده می‌کنند. آنها همچنین به دلیل مهارت خود در ورزش‌ها از جمله راگبی، کریکت، گلف و فوتبال در سراسر جهان شناخته شده هستند. در سال ۲۰۱۰، آفریقای جنوبی اولین کشور آفریقایی بود که میزبان جام جهانی شد!

طبیعت آفریقای جنوبی

ادامه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را به طبیعت منحصربه‌فرد این کشور اختصاص می‌دهیم. آفریقای جنوبی پر از حیات وحش است، از اردوارک گرفته تا گورخر! این کشور تنها حدود یک درصد از سطح زمین را اشغال می کند، اما تقریباً ۱۰ درصد از گونه های پرندگان، ماهی‌ها، گیاهان شناخته شده جهان و حدود ۶ درصد از گونه‌های پستانداران و خزندگان خود را در خود جای داده است.

دریاهای اطراف آفریقای جنوبی نیز مملو از حیات وحش استثنایی هستند. در طول سال حدود ۲۰۰۰ گونه دریایی در آب های آفریقای جنوبی دیده می‌شوند. همچنین هر ماه ژوئن یک ساردین معروف در سواحل شرقی وجود دارد که هزاران کوسه، دلفین و پرنده گرسنه را به سوی خود می‌کشاند.

آفریقای جنوبی برای حفظ حیات وحش خود با ده ها منطقه زمینی و دریایی محافظت شده، از جمله پارک ملی معروف کروگر در شمال و همچنین نزدیک به ۹۰۰۰ ذخیره گاه خصوصی در سراسر کشور محافظت می‌شود.

با این حال همچنان، بسیاری از حیوانات آفریقای جنوبی از شکار غیرقانونی و از دست دادن زیستگاه آسیب دیده و ده‌ها گونه از جمله کرگدن سیاه، یوزپلنگ و سگ وحشی آفریقایی در خطر انقراض هستند.

چگونه ویزای آفریقای جنوبی بگیریم؟

مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را با صحبت درباره ویزای این کشور ادامه می‌دهیم. ویزای آفریقای جنوبی انواع مختلف دارد اما کسانی که به قصد تفریح می‌خواهند به این کشور سفر کنند بایستی ویزای توریستی را دریافت کنند. این نوع ویزا به صورت عادی و یکبار ورود بوده و به کسانی داده می‌شود که می‌خواهند برای مدت معلوم و دیدن جاذبه‌های آفریقا در این کشور اقامت داشته باشند.

برای دریافت ویزای توریستی آفریقای جنوبی باید ابتدا مدارک مورد نیاز را تهیه کرده سپس به صورت شخصی یا از طریق آژانس‌های هواپیمایی معتبر به سایت رسمی سفارت مراجعه کرده و برای دریافت وقت انگشت‌نگاری اقدام کنید. لازم به ذکر است که مراحل انجام ویزا از طریق دفتر نمایندگی سفارت به نام VFS انجام می‌شود و مدت زمان اعلام جواب ویزا بعد از تحویل مدارک و انگشت‌نگاری ۱۰ الی ۱۵ روز کاری می‌باشد.  

مدارک لازم جهت دریافت ویزای آفریقای جنوبی

  • تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی و با مهر دارالترجمه (به استثنای شناسنامه فرزندان) ترجمه شود.
  • ترجمه شناسنامه فرزندان بایستی به زبان انگلیسی و با مهر دارالترجمه و تأییدیه دادگستری انجام شود.
  • متقاضی بایستی تمامی مدارک را در روز انگشت‌نگاری همراه داشته باشد.
  • تمکن مالی و گردش حساب باید ۳ روز قبل از مصاحبه صادرشده باشد.
  • نامه اشتغال به کار بایستی بر روی سربرگ رسمی شرکت صادرشده و موارد زیر در آن ذکر شده باشد:
  • نام و نام خانوادگی، شماره گذرنامه، تاریخ شرع به کار، طول مدت استخدام، سمت متقاضی، میزان حقوق، مدت مرخصی، امضای کارفرما
  • درصورتی که فرزند با یکی از والدین سفر کند، همراه داشتن رضایت‌نامه کتبی و محضری پدر یا مادر که در سفر نیست الزامی است.
  • درصورتی که متقاضی قبلاً به آفریقای جنوبی سفر کرده، کپی ویزای قبلی خود را در مدارک قرار دهد.

اطلاعات ضروری که قبل از سفر به آفریقای جنوبی باید بدانید

طول پرواز: حدودا ۱۱ ساعت

زبان رسمی: آفریکانس، انگلیسی

واحد پول: راند

اختلاف ساعت با ایران: ۱:۳۰-

کد کشور: ۲۷+

شماره تماس با پلیس، آتشنشانی و اورژانس: ۱۱۲

بیشتر بخوانید: ماجراجویی هیجان‌انگیز در پیلانسبرگ، آفریقای جنوبی

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

آب‌وهوای آفریقای جنوبی از نکات مهمی است که قبل از سفر باید به آن توجه کنید. به دلیل قرارگرفتن این کشور در نیمکره جنوبی فصل‌های آن متفاوت با ایران است. بدین صورت که فصل پاییز در ایران همزمان با بهار و فصل زمستان همزمان با تابستان در ایران می‌باشد. از این رو بهترین زمان جهت سفر به این کشور اواخر شهریور و عید نوروز در ایران است و بیشتر آژانس‌های هواپیمایی هم تور آفریقای جنوبی را در این فصل برگزار می‌کنند.  

آب و هوای شهرهای آفریقای جنوبی در این دو بازه زمانی بسیار معتدل بوده و گردشگران می‌توانند از دیدن جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون، ژوهانسبورگ و سافاری‌های این کشور لذت ببرند.

بیشتر بخوانید: نکات ضروری که قبل از سفر به آفریقای جنوبی باید بدانید

هزینه‌های سفر در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

تور آفریقای جنوبی جز تورهای لوکس به شمار می‌رود. اما جدای از هزینه بلیط و هتل، هزینه‌های حمل‌ونقل و خورد و خوراک در این کشور نسبتا ارزان است. تاکسی، مترو و اتوبوس وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی در ژوهانسبورگ و کیپ تان هستند که همگی علاوه بر امنیت کامل بسیار مقرون‌به صرفه می‌باشند. رستوران‌های این کشور نیز بهترین و متنوع‌ترین غذاهای محلی و بین‌المللی را با ارزان‌ترین قیمت ارائه می‌دهند. هزینه یک وعده غذای فست فودی حدودا ۵۰ راند و غذاهای محلی ئ بین‌المللی بین ۱۰۰ تاا ۱۵۰ راند است.

هزینه‌های تفریحات نیز بسته به انتخاب شما متغیر است البته برخی از ورودیه‌ها جز خدمات تور آفریقای جنوبی می‌باشد. اما به طور کلی هزینه‌های تفریحات را می‌توان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ راند در نظر گرفت.

هزینه اقامت در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

شهرهای آفریقای جنوبی هتل‌ها و هاستل‌های متنوعی را برای اقامت گردشگران ارائه می‌دهند. هزینه اقامت در یک اتاق دو نفره خصوصی بین ۳۹۰ تا ۶۵۰ ZAR (21-36 دلار آمریکا)  است. اگر می‌خواهسد در هتل‌های مقرون به صرفه‌تر شهرهای بزرگ اقامت داشته باشیدبرای هزینه‌ای بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ ZAR (41 تا ۶۵ دلار آمریکا) برنامه ریزی کنیدبه این نکته دقت کنید که هزینه اقامت در کیپ تاون و ژوهانسبورگ و در داخل هر پارک ملی بالاتر خواهد بود.

هزینه غذا در آفریقای جنوبی

هزینه غذا در رستوران‌های آفریقای جنوبی بسیار ارزان است. در ادامه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی هزینه غذا در این کشور را مرد بررسی قرار می‌دهیم. یک وعده غذایی در Nando’s یا یکی دیگر از فست فودهای زنجیره‌ای برای هر نفر حدود ۵۰-۷۵ ZAR (2.70-4 دلار آمریکا) است. آفریقای جنوبی به غذاهای گوشتی لذیذ معروف است. قیمت‌ یک وعده غذای گوشتی برای یک نفر معمولا بین ۳۰-۱۰۰ ZAR (1.70-6 دلار آمریکا) است.

بیشتر بخوانید: گشتی در قلمرو حیوانات آفریقای جنوبی

شهرهای دیدنی آفریقای جنوبی

جاذبه‌های آفریقای جنوبی به‌قدری متنوع هستند که هر سلیقه‌ای را راضی نگه می‌دارند. خیابان‌های پرزرق‌وبرق ژوهانسبورگ،شهر کیپ تاون با سواحل رویایی و دیدن زندگی حیوانات از فاصله‌ای نزدیک همه و همه را می‌توان در شمارتفریحات و جاذبه‌های تور آفریقای قرار داد.

جاذبه های گردشگری ژوهانسبورگ در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

  • موزه آپارتاید

موزه آپارتاید به صورت گرافیکی داستان آپارتاید را از طریق عکس‌ها، سازه‌ها، بریده‌های روزنامه، حساب‌های شخصی دلخراش و فیلم‌ها به تصویر می‌کشد. مناظر و صداهای دوران آپارتاید بازدیدکنندگان را هنگام عبور از نمایشگاه‌های دائمی به فکر فروبرده و سفری احساسی در تاریخ آفریقای جنوبی را برایتان رقم می‌زند.

آدرس: Cnr Northern Parkway & Gold Reef Road, Ormonde, Johannesburg

  • گلدن ریف

Gold Reef City، در هشت کیلومتری مرکز شهر با مجموعه‌ای از تفریحات هیجان‌انگیز در پارک‌های موضوعی و نمایشگاه‌های تاریخی، به اوج روزهای هجوم طلا در آفریقای جنوبی می‌برد. از این رو این پاراگراف از مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را به معرفی گلدن ریف اختصاص داده‌ایم. این جاذبه خانوادگی دوست‌داشتنی میزبان بازتولید ساختمان‌ها و مشاغل مربوط به آن دوران است و همچنین می‌توانید از یک شفت استفاده نشده از معادن کرون، یکی از غنی‌ترین معادن طلا در جهان، بازدید کنید.

آدرس: Shaft 14, Northern Parkway, Johannesburg

  • موزه ویکتوریایی

هر کسی که به زندگی در دوران ویکتوریا علاقه داشته باشد، این “موزه زنده” و سایت میراث استانی را دوست خواهد داشت. مالک فعلی موزه، کاترین لاو، که از سال ۱۹۶۷ در اینجا زندگی می‌کند، لباس‌های ویکتوریایی می‌پوشد، به بازدیدکنندگان خوشامد می‌گوید و آنها را در یک گشت و گذار در اتاق‌های این خانه زیبای طبقه متوسط ​​ویکتوریایی که توسط یکی از معروف‌ترین معماران آفریقای جنوبی طراحی شده است می‌برد.

آدرس: ۷۲ Richmond Ave, Auckland Park, Johannesburg

  • مابونن

منطقه پر جنب و جوش Maboneng نمونه ای فوق العاده از یک پروژه موفق بازسازی شهری با کاربری مختلط است. Maboneng که زمانی یک محله نسبتاً فرسوده بود، به معنای “مکان نور” بود اکنون سرشار از زندگی است. در این منطقه رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، و مکان‌های تفریحی به طرز هوشمندانه‌ای با ساختمان‌های مسکونی ترکیب شده‌اند.

جاذبه های گردشگری کیپ تاون

کیپ تاون که بین کوه و دریا قرار گرفته است، زیبایی طبیعی خود را با افتخار به رخ گردشگران می‌کشد. کوه تیبل نمادین یکی از معروف ترین جاذبه های شهر است، باغ های گیاه شناسی از دامنه های آن به چشم می خورند و سواحل طولانی و زیبای آن از بهترین سواحل آفریقای جنوبی  به شمار می‌روند.

  • خلیج بولدرز

دیدن پنگوئن‌ها در هر محیطی هیجان انگیز خواهد بود، اما دیدن آن ها در محیط طبیعی شان که در حال چرخیدن هستند، برای دوستداران حیات وحش هیجان خاصی دارد.

با حدود یک ساعت رانندگی از کیپ تاون، به خلیج بولدرز در شهر سایمون، مستعمره‌ای متشکل از بیش از ۲۰۰۰ پنگوئن آفریقایی در خطر انقراض می‌رسید. این ساحل زیبا با شن و ماسه سفید، متعلق به منطقه حفاظت شده دریایی پارک ملی Table Mountain است و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند.

  • منطقه کیپ پوینت

کیپ پوینت در حدود ۶۰ کیلومتری کیپ تاون، در جنوبی ترین نوک پارک ملی کوه های تیبل قرار دارد و بخشی از منطقه کیپ فلورال، میراث جهانی یونسکو و یکی از غنی ترین مناطق گیاهی در جهان است. از این رو آن را در لیست جاذبه های مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی قرار داده‌ایم. برای رسیدن به این منطقه زیبا از مسیرهای موج سواری Muizenberg، شهر ساحلی زیبای Kalk Bay و همچنین سواحل دیدنی عالی پنگوئن ها در Simon’s Town عبور خواهید کرد.

  • ساحل موینزبرگ

Muizenberg که به‌خاطر کلبه‌های ساحلی با رنگ‌های روشن و موج‌سواری عالی‌اش مشهور است، حدود ۳۰ دقیقه با ماشین تا مرکز شهر کیپ تاون فاصله دارد. این ساحل در سمت خلیج فالس واقع شده ، بنابراین آب در اینجا به طور جزئی گرمتر از ساحل کمپس بی است. این ساحل دارای پرچم آبی است و یکی از بهترین مکان‌ها برای تمرین موج‌سواران مبتدی به شمار می‌رود.

  • محله بوکاپ

در محله کیپ مالایی (که معمولاً به آن Bo-Kaap گفته می شود)، خیابان‌های آرام با ردیفی از خانه‌های رنگارنگ به بازدیدکنندگان خوش آمد می گویند.

این منطقه پرجنب‌وجوش که در قلب شهر در پای سیگنال تپه قرار دارد، محل اجتماع مسلمانان کیپ‌تاون است. ساکنان منطقه متشکل از کسانی که از نسل «کیپ مالایی‌ها»، بردگانی که توسط مهاجران هلندی از اندونزی، مالزی و سایر بردگانی که به اینجا آورده شده‌اند هستند. خانه‌های این بردگان پس از آپارتاید به مناسبت پیروزی، به شکل رنگی امروزی درآمد.

  • کوه تیبل

کوه تیبل با ارتفاع ۱۰۸۷ متری از مکا‌ن‌های دیدنی آفریقای جنوبی است که تصاویر آن یادآوری می‌کند که طبیعت در این شهر ساحلی خیره کننده ملکه است! این کوه انتهای شمالی شبه جزیره کیپ را تشکیل می دهد و در پارک ملی کوه تیبل قرار دارد.

کوه تیبل به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه‌های مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی تنوع حیرت انگیزی از گیاهان و بیش از ۱۴۷۰ گونه گل و همچنین حیواناتی مانند گل مینای بامزه (هیراکس سنگ)، کاراکال و بابون دارد. قله شیطان در سمت شرق کوه و سر شیر در غرب خودنمایی می کنند.

  • ساحل کلیفتون

حدود شش کیلومتر دورتر از مرکز شهر، سواحل کمپز بی و کلیفتون گردشگران طرفدار تفریحات آبی را به سوی خود جذب می‌کند. در کلیفتون سواحل درخشان در کنار تخته‌های سنگی صاف گرانیتی قرار دارند و تصویری رویایی را خلق کرده‌اند.

فرست بیچ در این ساحل یک مکان مورد علاقه والیبال است و در مواقعی که شرایط مناسب باشد امکان موج سواری مناسبی ارائه می‌دهد. درست در جنوب کلیفتون، کمپ بای مد، ساحل خیره‌کننده دیگری دارد که توسط دوازده بنای باشکوه و قله متمایز Lion’s Head احاطه شده است.

جاذبیه های گردشگری سان سیتی

از سرگرمی‌های خانوادگی گرفته تا ماجراجویی‌های آدرنالین! سان سیتی همه چیز برای لذت بردن دارد. در ادامه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی با جاذبه های گردشگری این منطقه آشنا می‌شویم:

  • هزارتوی گمشده

هزارتوی شهر گمشده برای کسانی که به دنبال یک تفریح متفاوت و معمایی در سان سیتی هستند بسیار جذاب خواهد بود. این جاذبه که بزرگترین هزارتوی  در نیمکره جنوبی جنوبی نیز شناخته می‌شود  یک ماجراجویی منحصر به فرد و فریبنده را ارائه می‌دهد. پیچ و خم‌هایی که از سنگ و چوب مصنوعی ساخته شده‌اند تا شبیه کاوش در مکان‌های باستانی باشند.

  • پارک ملی پیلانسبرگ

پارک ملی پیلانسبرگ از معروفترین جاذبه های گردشگری سان سیتی است که در یک دهانه آتشفشانی خاموش قرار گرفته و  تجربه سافاری کاملا متفاوت را ارائه می‌دهد. این پارک محل زندگی Big 5 معروف آفریقا از جمله فیل‌ها، شیرها، پلنگ‌ها، کرگدن‌ها و گاومیش‌های کیپ است.

  • دره مواج

چه به دنبال قایق سواری در رودخانه هستید یا دوست دارید پایین آمدن از سرسره‌های بلند و شیرجه زدن در آب را تجربه کنید حتما به دره امواج بروید. نکته دیگر اینکه منطقه کودکان در پارک که توسط نجات غریق  نظارت می‌شود، تضمین می‌کند که بچه‌های کوچک هم سهم خود را از سرگرمی و امنیت در دره امواج داشته باشند.

شهر پرتوریا در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

در حدود ۵۵ کیلومتری ژوهانسبورگ، پرتوریا پایتخت اداری آفریقای جنوبی قرار گرفته و به دلیل مجموعه چشمگیر بناهای تاریخی و موزه‌ها ارزش بازدید دارد. پرتوریا که در فصل بهار با رنگ‌های بنفش جاکاراندا تزیین می‌شود به شهر پارک‌ها و باغ‌های زیبا شهرت دارد.

نکات برجسته بازدید از پرتوریاعبارتند از باغ گیاه شناسی ملی پرتوریا، بنای یادبود Voortrekker، پارک آزادی، باغ وحش بزرگ، و مجموعه ای از ذخایر طبیعی آرام در محدوده شهر و حیات وحش متنوع و پرندگان فراوان!

غذاهای که در سفر باید امتحان کنید

نگرانی از بابت غذا را در تور آفریقای جنوبی به طور کل فراموش کنید. این کشور به داشتن غذاهای بسیار لذیذ و البته همه پسند شهره است. آفریقای جنوبی سالیان زیادی مستعمره کشورهای مختلف بوده است از این رو غذاهای این کشور نیز به شدت تحت تاثیر غذای کشورهای فرانسه، انگلیس و هلند قرارگرفته است. پس هر سلیقه یا رژیمی که داشته باشید بی‌تردید غذای مورد علاقه خود را پیدا خواهید کرد. در سفر به آفریقای جنوبی این غذاها را حتما امتحان کنید:

  • غذای دریایی بوکومز
  • خوراک وت کوک
  • خوراک گوشت بوبوتی
  • خورشت پوتجیکوز
  • خوراک مرغ دوربان
  • سوسیس بسیار لذیذ بوئروس

رستوران های آفریقای جنوبی

بهترین غذاها در رستوران‌های آفریقای جنوبی از کیپ تاون تا پورت الیزابت، دوربان تا ژوهانسبورگ و فراتر از آن سرو می شود. بنابراین این بخش از راهنمای سفر به آفریقای جنوبی را به معرفی رستوران‌های این کشور اختصاص داده‌ایم.

رستوران‌های کیپ‌تاون اغلب جوایزی را برای نوشیدنی‌های خوب و فضای عالی دریافت می‌کنند، منوهای منوهای رستوران‌های این شهر به معناری واقعی نوآورانه هستند. از کاری تند کیپ مالایی در بو کاپ گرفته تا غذاهای لطیف آسیایی با زعفران و زردچوبه رنگین کمان غذاها در رستوران های کیپ تاون را تشکیل می‌دهند.

وقتی در ژوهانسبورگ و پرتوریا هستید، همان کاری را انجام دهید که محلی‌ها انجام می‌دهند و بوئروورهای سنتی را با طعم گوجه‌فرنگی و پاپ، پوتجی گوسفندی غنی با سیب‌زمینی نرم و سس و خرطومی و تراتر که تمام روز در قابلمه‌ای با آب، سبزی و ادویه‌ها بخارپز می‌شوند بخورید! همچنین می‌توانید غذای خود را با کوک سیسترهای شیرین که در شربت می چکند، به پایان برسانید.

  • رستوران فان (Fyn) در کیپ تاون
  • رستوران لا کلومبه (La Colombe) در کیپ تاون
  • رستوران ولفگات پدرنوستر (Wolfgat Paternoster) در کیپ تاون
  • رستوران هنر (Artistry) در ژوهانسبورگ
  • رستوران Butcher Boys Florida Road در دوربان
  • رستوران گریل هاوس ( (The Grillhouse Restaurant در ژوهانسبورگ
  • رستوران میتوس ( Mythos Restaurant) در ژوهانسبورگ
  • رستوران اتستالیا ( (Est Est Alea Restaurant در ژوهانسبورگ
  • رستوران ماربل ( (Marble Restaurant در ژوهانسبورگ
  • رستوران کلیکو ( (Clico Restaurant در ژوهانسبورگ
  • رستوران بسپوکری (Restaurant Bespokery) در ژوهانسبورگ

مطالب مرتبط

۱۰ غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی باید امتحان کنید

مراکز خرید آفریقای جنوبی

مراکز خرید و بازارهای آفریقای جنوبی با داشتن سرگرمی‌های متنوع و فود کورت‌ها فراتر از جایی برای خرید رفته و مجموعه‌ای کامل را تفریح ارائه می‌دهند. در ادامه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی لیستی از بهترین مراکز خرید این کشور را گردآوری کرده‌ایم:

مرکز خرید کانال واک کیپ تاون (Canal Walk Shopping Centre)

یکی از بزرگترین مراکز خرید آفریقا و بزرگترین مرکز خرید در کیپ تاون، Canal Walk با بیش از ۴۰۰ فروشگاه است که ترکیبی متنوع از برندهای بین المللی و محلی را ارائه می دهد. این مرکز خرید طیف گسترده‌ای از اجناس و برندها را برای خرید در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

  • ساعات کاری: از دوشنبه تا یکشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۹:۰۰ بعد از ظهر
  • آدرس: Century Blvd, Century City, Cape Town, 7446

مرکز خرید ویکتوریا ورف کیپ تاون (Victoria Wharf Shopping Centre)

این مرکز خرید زیبا که در V&A Waterfront شهر کیپ تاون واقع شده است، تجربه خریی ایده آل را با چشم‌اندازهای ساحل ارائه می‌دهدانواع برندهای معروف بین المللی در ویکتوریا ولف شعبه دارند.

  • ساعات کاری: از دوشنبه تا یکشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۹:۰۰ بعد از ظهر
  • آدرس: ۱۹ Dock Rd, Victoria & Alfred Waterfront, Cape Town, 8001

مرکز خرید کیپ کوارتر کیپ تاون (Cape Quarter Lifestyle Village)

مرکز خرید کیپ کوارتر با معماری منحصربه‌فرد خود فضایی متمایز از بوتیک‌ها، گالری‌ها و رستوران‌های مد روز را ارائه می‌دهد. این مجموعه بیش از هر چیز به دلیل فود کورت‌های جذاب و حضور برندهای بین المللی معروف شده است.

  • ساعات کاری: از دوشنبه تا شنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۶:۰۰ بعد از ظهر و یکشنبه‌ها از ۱۰:۰۰ صبح تا ۰۲:۰۰ بعد از ظهر
  • آدرس: ۲۷ Somerset Rd, Green Point, Cape Town, 8005

مرکز خرید سندتون سیتی ژوهانسبورگ (Sandton City)

مرکز خرید سندتون با بیش از ۳۰۰ فروشگاه انواع برندهای بین المللی و محلی را در خود جای داده است. این مرکز خرید در نزدیکی میدان نلسون ماندلا قرار گرفته و هر نوع کالایی را برای فروش دارد.

  • ساعات کاری: از دوشنبه تا پنجشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۷:۰۰ بعد از ظهر و از جمعه تا یکشنبه  ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۶:۰۰ بعد از ظهر
  • آدرس: ۸۳ Rivonia Rd, Sandhurst, Sandton, 2196, South Africa

مرکز خرید ایست گیت ژوهانسبورگ (Eastgate Shopping Centre)

مرکز خرید Eastgate واقع در Bedfordview ژوهانسبورگ، تجربه خریدی ایده آل را ارائه می‌دهد. این مرکز خرید به‌خاطر حضور برندهای بین المللی، فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی و همچنین انواع فودکورت‌ها و گزینه‌های سرگرمی معروف است.

  • ساعات کاری: از دوشنبه تا یکشنبه ۰۹:۰۰ صبح تا ۰۷:۰۰ بعد از ظهر
  • آدرس: ۴۳ Bradford Rd, Bedfordview, Germiston, 2008, South Africa

مرکز خرید منلاین پارک پرتوریا (Menlyn Park Shopping Centre)

منلین پارک، یکی از بزرگترین مراکز خرید در پرتوریا، دارای بیش از ۵۰۰ فروشگاه است. از برندهای گران‌قیمت گرفته تا جدیدترین گجت‌ها را در این مجموعه خواهید یافت، به‌علاوه رستوران‌های مختلف و سالن سینمای IMAX از دیگر امکانات مرکز خرید منلاین پارک هستند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مراکز خرید در آفریقای جنوبی + عکس

اقامتگاه و هتل در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با داشتن هزاران گردشگر در طول سال اقامتگاه‎‌ها و هتل‌های بسیاری را در خود جای داده است. در ادامه مطلب راهنمای سفر به آفریقای جنوبی با بهترین هتل‌های این کشور آشنا می‌شویم:

هتل ۵ ستاره وستین کیپ تاون (The Westin Cape Town)

  • ۲ استخر
  • شاتل فرودگاهی
  • اتاق‌های غیر سیگاری
  • مرکز اسپا و آبگرم
  • سرویس اتاق
  • مرکز تناسب اندام
  • تجهیزات برای افراد معلول
  • امکانات تهیه چای/قهوه در تمامی اقامتگاه ها
  • صبحانه خیلی خوبه

آدرس: Lower Long Street, Cape Town CBD, 8000 Le Cap, Afrique du Sud

هتل ۵ ستاره سندتاون ژوهانسبورگ (Sandton Sun and Towers)

  • استخر روباز
  • شاتل فرودگاهی
  • اتاق های غیر سیگاری
  • مرکز اسپا و آبگرم
  • سرویس اتاق
  • مرکز تناسب اندام
  • تجهیزات برای افراد معلول
  • امکانات تهیه چای/قهوه در تمامی اقامتگاه ها
  • صبحانه خیلی خوبه

آدرس: Corner Fifth and Alice Streets, Sandton, Sandton, 2146 Johannesbourg, Afrique du Sud

هتل ۵ ستاره اینترکنتینانتال ژوهانسبورگ (InterContinental Johannesburg)

  • استخر سرپوشیده
  • اتاق های غیر سیگاری
  • مرکز اسپا و آبگرم
  • سرویس اتاق
  • مرکز تناسب اندام
  • تجهیزات برای افراد معلول
  • پارکینگ
  • امکانات تهیه چای/قهوه در تمامی اقامتگاه ها
  • صبحانه عالی

آدرس: ۶۸٫۷ metres from International Arrivals Hall, O.R Tambo Airport, 1627 Kempton Park, Afrique du Sud

هتل ۵ ستاره تیبیل بی کیپ تاون (The Table Bay Hotel)

  • استخر روباز
  • شاتل فرودگاهی
  • اتاق های غیر سیگاری
  • مرکز اسپا و آبگرم
  • سرویس اتاق
  • مرکز تناسب اندام
  • تجهیزات برای افراد معلول
  • امکانات تهیه چای/قهوه در تمامی اقامتگاه ها
  • صبحانه خیلی خوب

آدرس: Quay 6, Victoria & Alfred Waterfront , Victoria & Alfred Waterfront, 8002 Le Cap, Afrique du Sud

هتل د پالاس سان سیتی (The Palace of the Lost City at Sun City Resort)

  • پارکینگ
  • اینترنت پرسرعت رایگان (وای فای)
  • مرکز تناسب اندام با سالن بدنسازی
  • استخر
  • بار/سالن
  • کازینو
  • زمین گلف
  • مرکز نگهداری از کودکان

آدرس: Kingfisher Rd Sun City Resort, Sun City, Moses Kotane Local Municipality 0316 South Africa

سوغات آفریقای جنوبی

جذابیت‌های آفریقای جنوبی فقط در سافاری‌های جنگل و تفریحات کیپ و تاون و ژوهانسبورگ خلاصه نمی‌شود بلکه صنایع دستی این کشور نیز به قدری متنوع و رنگارنگ هستند که توانسته‌اند نظر گردشگران تور آفریقای جنوبی را به خود جلب کنند. از آنجا که خرید سوغات بخش جدایی ناپذیر هر سفر بوده و مهمتر از همه با فرهنگ گردشگری پیوندی دیرینه دارد شما می‌توانید انواع صنایع دستی، چای مخصوص و حتی تخم شتر مرغ آفریقایی را به عنوان سوغاتی از سرزمین طلا و طبیعت با خود به خانه ببرید. در مطلب سوغات آفریقای جنوبی بیشتر با محصولات محلی این کشور آشنا می‌شویم.

  • سکه طلایی
  • الماس
  • مهره کاری یا Beadwork
  • سپر زولو
  • شیپور وووزلا
  • ماسک آفریقایی
  • ظروف سرامیکی
  • کالاهای چرمی
  • چای قرمز رویبوس

چند نکته مهم در راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

  • برای دریافت ویزای آفریقای جنوبی انگشت‌نگاری انجام می‌شود و تمامی متقاضیان بایستی در روز و ساعت تعیین شده در دفتر نمایندگی سفارت (VFS) حضور داشته باشند.
  • دریافت ویزای آفریقای جنوبی ۱۰ الی ۱۵ روز کاری زمان می‌برد.
  • تمام مدارک بایستی به زبان انگلیسی ترجمه شود.
  • آب‌های شیر در آفریقای جنوبی آشامیدنی نیستند. آب آشامیدنی را می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید.
  • جهت رانندگی در این کشور از سمت چپ است.
  • در سافاری‌های حیات وحش به تذکرات راهنمای تور گوش داده و فاصله لازم با حیوانات وحشی را حفظ کنید.

سخن پایانی

آفریقای جنوبی از مقاصد پرطرفدار گردشگری ست. تورهای آفریقای جنوبی ستاره ونک به صورت VIP و با برنامه سفر کامل و دقیق برگزار می‌شود. جهت اطلاع از تاریخ برگزاری و رزرو تور آفریقای جنوبی می‌توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
مطالعه و نوشتن همیشه از موضوعات مورد علاقه من بوده‌اند. در همین راستا چند سالی ست که در زمینه تولید محتوا در حوزه گردشگری فعال هستم. نوشتن درباره آداب و رسوم سرزمین‌های دور و توصیف جاذبه‌هایشان از کارهایی ست که هر نویسنده به خصوص من را به وجد می‌آورد.
ارسال نظر