سفر به ترکیه یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های مسافران ایرانی برای مسافرت به خارج از ایران است. نزدیکی به ایران، قرابت فرهنگی ترکیه با کشور ما و همچنین هزینه‌های پایین سفر به این کشور، از مواردی هستند که ترکیه را به یکی از مقاصد پرطرفدار میان ایرانیان تبدیل کرده است. اگر شما هم قصد دارید که در آینده نزدیک از این کشور دیدن کنید، راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه مخصوص شماست. با ما تا انتهای این مقاله در آژانس گردشگری ستاره ونک همراه باشید.

چگونه بلیط تهران به استانبول را ارزان بخریم؟

استانبول اولین شهری در لیست پرترددترین شهرهای ایران به مقصد ترکیه است. البته این مسئله فقط میان ما ایرانی‌ها عمومیت ندارد و این شهر محبوب‌ترین مقصد گردشگری ترکیه در میان تمام مسافران محسوب می‌شود. (رزرو تور ترکیه)

برای خرید پروازهای ارزان به ترکیه، علی‌الخصوص استانبول، لازم است که نکات زیر را که در ادامه با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، مطالعه کنید:

توجه به نوع ایرلاین و نوع بلیط

انتخاب ایرلاین مناسب و نوع بلیط انتخابی، اولین موردی است که در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه مطرح می‌شود. با گشتی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که شرکت‌های هواپیمایی زیادی امکان پرواز میان ایران و ترکیه را فراهم کرده‌اند.

در میان لیست طویل شرکت‌های ایرانی و خارجی، نام‌های زیادی مانند ترکیش ایرلاین، پگاسوس، آندولوجت، فلای دبی، هواپیمایی امارات، لوفتهانزا، قطر ایرویز و ایرعربیا به چشم می‌خورد.

از طرفی کیش ایران، ایران ایرتور، ماهان، قشم ایر و معراج از هواپیمایی‌های داخلی هستند که امکان پرواز به ترکیه را برای مسافران ایرانی فراهم کرده‌اند.

نکته طلایی راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه این است که انتخاب هواپیمایی‌های داخلی را در اولویت خود قرار دهید. طبیعتا شرکت‌های هواپیمایی داخلی، خدمات ارزان‌تری را به شما ارائه خواهند داد و با انتخاب آن‌ها می‌توانید به شکل چشم‌گیری از هزینه بلیط پرواز به ترکیه بکاهید.

توجه به نوع بلیط

توجه به نوع بلیط، مسئله بعدی در انتخاب و خرید بلیط ارزان هواپیما به ترکیه است. حتما می‌دانید که بلیظ های هواپیما، علی‌الخصوص برای پرواز خارجی در سه دسته اکونومی، بیزنس و فرست کلاس عرضه می‌شوند.

بلیط‌های فرست کلاس، مخصوص ارائه خدمات برتر به کسانی هستند که می‌خواهند پروازی راحت و امکاناتی عالی دریافت کنند. طبیعتا هزینه بلیط‌های فرست کلاس چندبرابر سایر انواع بلیط‌های هواپیما است. از آنجایی که پرواز ایران به ترکیه چندان طولانی نیست و صرفا چند ساعت طول می کشد، چندان مهم نیست که خدمتا خاصی در هواپیما دریافت کنید و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که انتخاب بلیط‌های فرست کلاس را از لیست اولویت‌هایتان خط بزنید.

از طرفی صندلی‌های بیزنس کلاس هم بسیار راحت هستند و امکان استراحت را برای مسافران فراهم می‌کنند؛ اما همچنان نرخ آن‌ها از بلیط‌های اکونومی بیشتر است و برای کسانی که به دنبال سفر اقتصادی هستند، توصیه نمی‌شود.

ما در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه توصیه می‌کنیم که حتما به دنبال تهیه بلیط هواپیما با کلاس اکونومی باشید. این بلیط‌ها حداقل یک سوم صندلی‌های فرست کلاس قیمت‌گذاری می‌شوند و برای کسانی که به دنبال سفر اقتصادی هستند، گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید …

تجربه زندگی در استانبول | تجربه کن حتی به غلط!

آگاهی از تخفیفات آژانس‌های هواپیمایی

دنبال نکته طلایی راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه هستید؟ با دنبال کردن اخبار و اطلاعیه‌های آژانس‌های هواپیمایی از تخفیفاتی که روی فروش بلیط اعمال می‌کنند آگاه شوید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن، بلیط ترکیه را با ارزانترین نرخ ممکن تهیه کنید.

البته باید بدانید که معمولا شرکت‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری و آژانس‌های هواپیمایی دقیقا چه مواقعی به اعمال طر‌ح‌های تخفیفی اقدام می‌کنند. معمولا فصل‌های کم‌تردد در ترکیه مانند پاییز و زمستان، بهترین زمان برای جشنواره‌های فروش بلیط محسوب می‌شوند.

یادتان باشد که چه قصد داشته باشید با قیمت مناسب و اقتصادی به ترکیه سفر کنید و چه قیمت برایتان مهم نیست، سفر به ترکیه در فصل‌های شلوغ مانند تابستان و بهار را فراموش کنید.

نه‌تنها خدمات گردشگری در این فصل‌ها گران‌تر از پاییز و زمستان هستند، بلکه ترکیه در این مواقع از سال بسیار شلوغ و پرتردد است و برای کسانی که به دنبال آرامش و لذت بردن از سکوت محیط طبیعی هستند، اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود.

درعوض در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه توصیه می‌کنیم که حتما برای خرید بلیط با بهترین قیمت، سفر خود را برای فصل زمستان برنامه‌ریزی کنید تا هم از خدمات تخفیفی و قیمت‌های اقتصادی بهره‌مند شوید و هم اینکه از خلوت بودن مراکز گردشگری لذت ببرید.

ضمن اینکه بسیاری از فروشگاه‌های ترکیه، در زمستان تخفیف‌های بسیار خوبی ارائه می‌دهند و شما می‌توانید اجناس را با قیمت‌های باورنکردنی بخرید.

انتخاب روز و زمان مناسب در هفته

ممکن است در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه توصیه‌های خاصی درباره توجه به روزهای هفته در انتخاب بلیط بخوانید. تئوری‌هایی وجود دارد که بیان می‌کند سه‌شنبه‌ها معمولا هواپیما از سایر روزهای هفته ارزان‌تر است.

البته درواقعیت چنین مسئله‌ای به اثبات نرسیده است. درواقع هیچ روز خاصی را نمی‌توان مشخص کرد که در آن بلیط هواپیما از سایر روزهای هفته ارزان‌تر باشد. به طور کلی بلیط برگشت در روزهای آخر هفته ارزان‌تر از سایر روزها است و بلیط‌های رفت هم در اواسط هفته ارزان‌تر محاسبه می‌شود.

اما باز هم هیچ قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد و شما نمی‌توانید با تکیه بر این قاعده، به خرید بلیط اقدام کنید. بهترین کار این است که قیمت بلیط هواپیما را در کل ماه دریافت و روزهای هفته را با هم مقایسه کنید.

 البته حساب روزهای ماه از هفته جداست. در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه حتما باید به این نکته توجه کنید که بلیط هواپیمای استانبول و سایر شهرهای ترکیه، در روزها خاص سال گرانتر از سایر روزها هستند.

خرید بلیط هواپیما ترکیه در ایامی مانند تعطیلات نوروز، کریسمس، تابستان و مواقعی که مسافران زیادی در این کشور تردد دارند، با قیمت بالاتری انجام خواهد شد. در عوض اگر دنبال بلیط هواپیما ترکیه با تخفیف هستید، باید فصل‌های سرد مثل زمستان را انتخاب کنید که هم ترکیه نسبتا خلوت است و هم به دلیل کاهش تردد، پروازها با قیمت پایین‌تری انجام می‌گیرند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه

مقایسه با سایر آژانس‌ها

شاید این نکته یکی از بدیهی‌ترین اصول در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه باشد: هرگز به قیمت‌های یک آژانس گردشگری خاص اکتفا نکنید و با مقایسه آژانس‌های مختلف، بهترین قیمت‌ها را بیابید.

خوشبختانه امروزه آژانس‌های زیادی در این زمینه فعال هستند و کافی ست جستجویی ساده انجام دهید تا لیستی کامل از آن‌ها را پیدا کنید. باید بدانید که نرخ ارائه بلیط در همه آژانس‌ها یکسان نیست و به همین دلیل توصیه می‌کنیم که قبل از اقدام به رزرو قطعی، حتما مطمن شوید که با مقایسه قیمت‌های بلیط هواپیما به ترکیه، بهترین نرخ ممکن را پیدا کرده‌اید.

یک نکته طلایی در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه که شاید کمتر جایی ببنید: هنگام جستجوی قیمت پروازها و بلیط هواپیما ترکیه یا هر جای نقطه دیگر در دنیا، پنجره ناشناس مرورگرتان را باز کنید تا کوکی‌هایتان توسط وبسایت‌ها ضبط نشوند.

به طور خودکار زمانی که مرورگر کوکی‌های جستجوی شما را در اختیار وبسایت‌ها قرار دهد، ممکن است بعضی از وبسایت‌ها قیمت پرواز را مدام برای آی‌پی شما افزایش دهند تا شما را از افزایش مکرر قیمت‌ها بترسانند و مجبورتان کنند که سریع‌تر بلیط هواپیما را رزرو کنید.

اما اگر جستجو را در حالت ناشناس انجام دهید و هر بار برای جستجوی جدید، تمام پنجره‌ها را ببندید و پنجره دیگری باز کنید، این اتفاق رخ نخواهد داد.

بیشتر بخوانید …

معرفی هتل ۵ ستاره Elite world Istanbul hotel استانبول

رزرو زودتر از موعد بلیط

آیا می‌خواهید بدانید که بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به ترکیه چیست؟ آیا باید زودتر از زمان موعد به رزرو بلیط اقدام کنیم یا خرید را به لحظات آخر بیندازیم؟

جواب این سوال نکته ظریفی دارد که ما در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در مورد اینکه چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما مناسب است، باید به فصل و مناسبت توجه کنید.

اگر قرار است در مناسبتی پرتردد و خاص مانند عید نوروز بلیط تهیه کنید، بهترین استراتژی این است که زودتر از موعد این کار را انجام دهید.

طبیعی است که هرچه به زمان موردنظر نزدیک‌تر شوید، تقاضا برای خرید بلیط افزایش پیدا کند و بلیط‌ها کمیاب شوند. این به معنای افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و از دست دادن فرصت  بلیط هواپیمای ترکیه با قیمت پایین است.

اما توجه داشته باشید که در حالت عادی و روزهایی که تقاضای زیادی برای خرید بلیط هواپیما وجود ندارد، اقدام به رزرو زودتر از موعد بلیط هواپیما، تاثیر عکس در قیمت خواهد داشت و شما به هدفتان که خرید بلیط با قیمت پایین است، نخواهید رسید.

بیشتر بخوانید …

بهترین زمان برای خرید بلیط استانبول چه زمانی است؟

گرفتن بلیط چارتر

بیایید یک بار برای همیشه و در این راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه با تفاوت بلیط چارتر و سیستمی آشنا شویم و ببنیم کدام‌یک ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر هستند.

به طور کلی به بلیط‌هایی که مستقیما توسط شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شوند، بلیط سیستمی می‌گویند. این بلیط‌ها برنامه پروازی مشخصی دارند و از قبل فیکس شده‌اند.

همچنین بلیط‌های سیستمی معمولا قیمت ثابتی دارند که در اکثر موارد از بلیط‌های چارتری گران‌تر است؛ اما امکان لغو خرید را برای مسافران فراهم می‌کنند.

بلیط‌های چارتر به بلیط‌هایی گفته می‌شود که توسط آژانس‌های گردشگری از ایرلاین خریداری شده‌اند و به مسافران فروخته می‌شوند. نرخ این بلیط‌ها نوسانات شدیدی دارد و ممکن است برنامه پروازی‌شان عوض شود. درغین حال قوانین استرداد بلیط در آن‌ها سخت‌گیرانه تدوین می‌شود و معمولا وجه قابل بازپرداخت نخواهد بود.

نوسان قیمت در اوقات مختلف سال یا حتی زمان باقی‌مانده به پرواز، مهم‌ترین خصوصیت مثبت بلیط‌های چارتری محسوب می‌شود.

به همین دلیل برای حرفه‌ای‌های سفر و کسانی که می‌خواهند بلیط‌ ارزان تهیه کنند، خرید بلیط چارتری بهترین گزینه خواهد بود.

بلیط لحظه آخری

اگر یادتان باشد، قبلا و در همین راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه با شما از اهمیت رزرو زودتر از موعد بلیط هواپیما و تاثیر آن در قیمت صحبت کردیم.  همچنین اشاره کردیم که در روزهای عادی که تردد مسافر به مقصد چندان زیاد نیست، بهتر است به جای خرید زودتر از موعد بلیط هواپیما، به دنبال بلیط لحظه آخری باشید.

قیمت بلیط‌های لحظه آخری ترکیه در روزهایی که مسافران چندان زیاد نیستند، تفاوت زیادی با نرخ بلیط در چند روز قبل از پرواز دارند. از آنجایی که شرکت‌های هواپیمایی به دنبال پر کردن صندلی‌های خالی هواپیما هستند، در ساعات باقی‌مانده به پرواز، به صورت چشمگیری نرخ بلیط را کاهش می‌دهند تا به مسافران انگیزه کافی برای خرید بدهند.

پس اگر واقعا به دنبال بلیط ارزان برای سفر هستید، در این بخش از راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه به شما توصیه می‌کنیم که دائما سایت‌های فروش بلیط را چک کنید تا با مشاهده نرخ بلیط‌های لحظه آخری، با بهترین قیمت ممکن آن را بخرید.

بیشتر بخوانید …

بهترین و ارزان‌ ترین مراکز خرید و اوت لت های استانبول کدامند؟

نکات طلایی راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه

  • یکی از مهم‌ترین اصول خرید بلیط ترکیه با قیمت اختصاصی، سفر در روزهای کمتر محبوب برای سفر به این کشور است. این نکته را هرگز فراموش نکنید.
  • پروازهایی که صبح زود یا نیمه شب انجام می‌شوند، معمولا از سایر اوقات روز ارزان‌تر هستند. در جستجوی خود به دنبال رزرو بلیط در این ساعات باشید.
  • به دنبال ایرلاین‌های ارزان و پروازهای اکونومی باشید. به شما اطمینان می‌دهیم که مسیر ایران به ترکیه کوتاه‌تر از آن است که خدمات لوکس هواپیمایی یا صندلی‌های لوکس هواپیما اهمیت داشته باشند. اگر می‌خواهید سفری اقتصادی داشته باشید، حتما این مورد را درنظر بگیرید.
  • انتخاب مسیرهای غیرمستقیم یکی دیگر از ترفندهایی است که در راهنمای خرید ارزان بلیط هواپیما به ترکیه مطرح می‌شود. معمولا پروازهای غیرمستقیم ارزان‌تر از پروازهای مستقیم هستند.
  • با اشتراک در خبرنامه شرکت‌های هواپیمایی، آخرین نرخ بلیط‌های مقصد موردنظرتان را دریافت کنید. به این ترتیب می‌توانید از بهترین نرخ‌ها باخبر شوید تا سریعا به رزرو آن اقدام کنید.

سوالات متداول

ارزان‌ترین شرکت‌های هواپیمایی برای سفر به ترکیه کدامند؟

در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برای مسافران داخلی بهترین گزینه سفر به ترکیه محسوب می‌شوند. فرقی ندارد کدام شرکت هواپیمایی داخلی را انتخاب می‌منید؛ درهر صورت مطمئن باشید که با انتخاب شرکت‌های داخلی، به ارزان‌ترین بلیط‌ها دسترسی پیدا کرده‌اید.

چطور بلیط چارتر لحظه آخری ارزان ترکیه پیدا کنیم؟

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت‌های فروش بلیط و آژانس‌های گردشگری و جستجویی ساده در اینترنت، بلیط‌های لحظه آخری ارزان را به سادگی پیدا کنید. ما در آژانس گردشگری ستاره ونک تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا با ارائه بلیط با اقتصادی‌ترین قیمت‌های ممکن، نرخی مناسب را به شما ارائه دهیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور ترکیه
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید