اوت لت ها! مراکز خریدی که اجناس برند و باکیفیت را با قیمت پایین به فروش رسانده و در مقصدی مانند استانبول که خانه معروف‌ترین برندهای دنیا شناخته می‌شود بسیار پرطرفدار هستند. پس اگر خرید در سفر جز علاقه‌مندی‌های شما است و جز به برندهای بین‌المللی راضی نمی‌شوید گشت و گذار در ا‌وت‌لت‌های استانبول را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این مراکز خرید بسیار بزرگ و هیجان انگیز بوده و انتظار گردشگران با هر سلیقه‌ای را برآورده می‌کنند.

مراکز خرید بزرگ و کوچک جز اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری تور استانبول محسوب شده و طرفدارن بسیاری در میان گردشگران ایرانی دارند. اما در این بین اوت‌لت‌ها به دلیل فروش اجناس برند با قیمت پایین یک سر و گردن بالاتر از سایر مراکز خرید قرار می‌گیرند. در ادامه بهترین  اوت لت های استانبول را معرفی می‌کنیم.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

اوت لت های معروف استانبول

قبل از معرفی محبوب‌ترین اوت‌لت‌های استانبول بهتر است با تعریف این مراکز خرید آشنا شویم. در اوت‌لت‌ها اجناس برندی که کمی قدیمی شده یا ممکن است زدگی کوچک داشته باشند با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از سایر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند. این ویژگی‌‌ها باعث شده تا اوت‌لت‌های استانبول همیشه شلوغ و مملو از گردشگرانی باشد که عاشق خرید و گشت گذار در میان فروشگاه‌های برندهای بین المللی هستند. اوت‌لت‌ها نه فقط در استانبول بلکه در تمامی شهرهای بزرگ و مقاصد گردشگری از جمله مادرید، بارسلون و غیره فعال هستند. برندهای معروفی از جمله زارا، منگو، گوچی، پرادا و غیره همه و همه در اوت‌ها شعبه داشته و اجناسشان را با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسانند. در ادامه با اوت‌لت‌های معروف استانبول آشنا می‌شویم.

او‌ت لت اولویوم استانبول (Olivium Outlet Center)

اولویوم مرکزی خریدی بسیار بزرگ است که در سال ۲۰۰۰ ساخته شده و از آن زمان تا کنون همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و روزانه حدود ۲۵ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. در مرکز خرید اولویوم بیش از ۱۲۳ فروشگاه فعالیت داشته و حضور برندهای معروف بین المللی محبوبیت آن را چند برابر کرده است. پارکینگ با ظرفیت ۱۰۰۰ خودرو، ۶ سالن سینمای مجهز، یک سالن تئاتر، سالن بولینگ ۱۵ لاینه، یک فود کورت بزرگ با چندین رستوران و کافه و فضای بازی مخصوص کودکان از امکانات مرکز خرید اولویوم هستند.

آدرس او‌ت لت اولویوم استانبول: Beştelsiz, Prof. Muammer Aksoy Cad. No:30, 34020 Zeytinburnu/İstanbul, Turkey

ساعت کار: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت ونیزیا استانبول (Venezia Mega Outlet)

اوت لت ونیزیا در منطقه قاضی عثمان پاشا قرار گرفته و با طراحی خاص و منحصربه‌فرد در کنار فروشگاه‌های متنوع توانسته نظر طرفداران خریدگردی در استانبول را به سوی خود جلب کند. ساخت این مرکز بزرگ از شهر ونیز الهام گرفته شده و رستوران‌ها وکافه‌های آن همگی سبک ایتالیایی دارند. نکته جالب اینکه در میان محوطه مرکز خرید آبراهی زیبا دیده می‌شود که دقیقا شهر ونیز را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. شما می‌توانید در کنار یک خرید جذاب، با اجاره قایق گشتی هم در آبراهه ونیزیا بزنید. از برندهای بین المللی فعال در این مرکز خرید می‌توان به نایک، آدیداس، کوتون، ماوی، یو‌ اس‌ پولو، ال‌ سی‌ وایکیکی، اسکچرز، فلو، دفکتو و… اشاره کرد. سینما، رستوران‌ها و کافه‌های معروف مانند برگر کینگ، استارباکس، تاکسی سرویس، غرفه اشیای گمشده، ویلچر مخصوص توان‌یابان و اتاق مادر و کودک  نیز از دیگر امکانات مرکز خرید یا ا‌وت‌لت ونیزیا هستند.

آدرس او‌ت لت ونیزیا استانبول: Küçükköy, Karadeniz Mahallesi Eski Edirne Asfaltı, Metris Kavşağı No:408, 34250 Gaziosmanpaşa/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت ویاپورت استانبول (Viaport Asia Outlet Shopping)

ا‌وت‌لت ویاپورت در مسیر جاده فرودگاه صبیحا و در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای از میدان تکسیم قرار گرفته است. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۸ افتتاح و با داشتن فضای روباز و فروشگاه‌های برند بسیار مورد استقبال گردشگران و ساکنان استانبول قرار گرفت. در ویاپورت ۲۰۰ فروشگاه فعال هستند که برندهای معروف از جمله منگو، آدیداس، کوتون، نایکی، بنتون، پیر کاردین، پوما، کلوین کلین، دیزل، اکو و کلمبیا در میان آن‌ها دیده می‌شوند. این مرکز خرید را می‌توان جز قدیمی ترین اوت لت های استانبول به شمار آورد که انواع پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، کیف، کفش، اکسسوری‌ها و طلا و جواهرات را در فروشگاه‌هایش می‌توان دید.

آدرس او‌ت لت ویاپورت استانبول: Yenişehir, Dedepaşa Cd No:19, 34912 Pendik/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت ۲۱۲ استانبول (۲۱۲ Istanbul Power Outlet)

اوت‌لت ۲۱۲ با ۸ طبقه و بیش از ۲۰۰ فروشگاه فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. در این مرکز خرید اجناسی از جمله لباس، لوازم جانبی، لوازم ورزشی، لوازم‌خانگی و لوازم آرایش برای تمام سنین به فروش می‌رسد. از برندهای فعال در مرکز خرید ۲۱۲ می‌توان آدیداس، نایکی، ماوی، ال سی وایکیکی، کلینز، فلو و… را نام برد. گردشگران علاوه بر یک خرید دلچسب از ۲۱۲ می‌توانند از امکاناتی مانند سالن‌های سینمای سه‌بعدی، سالن بولینگ، زمین اسکیت، محل بازی سرپوشیده کودکان و کافه‌ها و رستوران‌های مختلف استفاده کنند.

آدرس او‌ت لت ۲۱۲ استانبول: Mahmutbey, Taşocağı Yolu No:5, 34218Bağcılar/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت اپتیموم استانبول  (Optimum Outlet Istanbul)

مرکز خرید اپتیموم در بخش آسیایی استانبول و در خیابان آتا شهیر قرار گرفته است. این مرکز خرید ۵ طبقه طراحی خارق‌العاده داشته و پنل‌های آهنی که در پنجره‌های آن به کاربرده شده‌اند در فصول مختلف و با سرد و گرم شدن هوا تغییر حالت می‌دهند. از معماری بنای اپتیموم که بگذریم انواع لباس و کیف و کفش، جواهرات، عطر و لوازم آرایشی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، زیبایی و بهداشتی از برندهای معروف دنیا مانند زارا، یو‌ اس‌ پولو، بنتون، اچ‌ اند‌ ام، منگو، پوما، نایکی و غیره را می‌توان در این مرکز خرید دید. تخفیف‌های عالی، چندین سالن سینما، پیست اسکی روی یخ و یک فودکورت بزرگ از دیگر امکانات مرکز خرید اپتیموم هستند.

آدرس او‌ت لت اپتیموم استانبول: Yeni Sahra, Demokrasi Cd. 2/B, 34746 Ataşehir/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت استار سیتی استانبول (StarCity Outlet)

سیتی استار از اوت لت های شهر استانبول است که از سال ۲۰۱۶ فعالیت خود را آغاز  و در بخش اروپایی این شهر قرار دارد. برندهای محبوبی از جمله ماوی، ال سی وایکیکی، کوتون، یو‌ اس‌ پولو، مادام کوکو، تیمبرلند، تامی، نایک، پوما، زارا و غیره در سیتی استار فعال بوده اجناس نسبتا قدیمی خود را با قیمتی استثنایی به فروش می‌رسانند. گردشگران بعد از خرید می‌توانند از امکاناتی مانند سینما، سالن بولینگ، محل بازی کودکان، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع استفاده کرده و یک شب عالی و مهیج را در استانبول سپری کنند.

آدرس او‌ت لت استار سیتی استانبول: Yenibosna Merkez, Değirmenbahçe Cd. No:34, 34197 Bahçelievler/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت ایرپورت استانبول (Airport Outlet Center)

اوت لت ایرپورت جز مراکز خرید ارزان استانبول است که در محله آتاکوی قرار دارد. این مرکز خرید با ۱۱۶ فروشگاه انواع برندهای بین‌المللی را در خود داشته و تقریبا از چند ماه یک بار حراج‌های فصلی برگزار می‌کند. ایرپورت اوت‌لت از نظر معماری نیز خارق‌العاده بوده  و با سقف‌های متحرک بیش از بیش نظر بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب کرده است. از امکانات این مرکز خرید می‌توان به محل بازی کودکان، سینما، آمفی تئاتر، سرویس رفت و برگشت، دستگاه خودپرداز و صرافی اشاره کرد.

آدرس او‌ت لت ایرپورت استانبول: Londra Asfaltı E-5 Karayolu Üzeri, Airport AVM, 34158 Bakırköy/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت دیپوسایت استانبول (Deposite Outlet Mall)

منطقه ایکیتالی شهر استانبول میزبان اوت لت محبوب به نام دیپوسایت می‌‌باشد. این مرکز خرید ۲ طبقه و ۱۱۰ فروشگاه دارد. برندهای معروف از جمله کوتون، رومن، بیمن، مانگو، بوینر، ال‌ سی‌ وایکیکی، سامسونگ در دیپوسایت نمایندگی دارند. تمامی این فروشگاه‌ها در طول سال حراجی‌های فوق‌العاده برگزار و محصولات خود را با قیمت‌های بسیار پایین به فروش می‌رسانند. از دیگر امکانات مرکز خرید دیپو سایت می‌توان به ۱۲ کافه و رستوران با انواع غذاهای ترکی و بین‌المللی، چندین سالن ورزشی و امکانات سرگرم کننده اشاره کرد.

آدرس او‌ت لت دیپوسایت استانبول: Başak, Giyim Koop. Sanayi Sitesi Ziya Gökalp Osb, Atatürk Blv. No:25, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت کاله استانبول (Kale Outlet Center)

اوت‌لت کاله استانبول بیش از ۱۰۰ فروشگاه دارد و انواع مختلف لباس، کفش، کیف، لوازم ورزشی، جواهرات و غیره در آن به فروش می‌رسد. قرار گرفتن در نزدیکی ایستگاه تراموا دسترسی به این مرکز خرید را بسیار راحت کرده است. برندهای آدیداس، نایکی، دفکتو، کوتون، فلو، دری مد و غیره از برندهای بین‌المللی هستند که در اوت‌لت کاله نمایندگی داشته و مانند دیگر اوت‌لت‌ها محصولات را با تخفیف‌های ۳۰ تا ۵۰ درصد و حتی بیشتر به فروش می‌رسانند.

آدرس او‌ت لت کاله استانبول:Güven, Adnan Kahveci Blv. No:89, 3416 Güngören/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

او‌ت لت آسیا پارک استانبول (Asia Park Outlet Mall)

با کیفیت و ارزان دو گزینه‌ای هستند که اوت‌لت آسیا پارک را در استانبول معروف و محبوب کرده‌اند. این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ افتتاح و در بخش آسیایی شهر قرار گرفته است. بیشتر فروشگاه‌های آسیا پارک را برندهای بین‌المللی تشکیل داده و محصولات خود را با تخفیف‌های قابل توجه به فروش می‌رسانند. آسیا پارک علاوه بر فروشگاه‌های معتبر با امکاناتی از جمله سینما، فضای بازی کودکان،  و انواع رستوران و کافه تجهیز شده است.

آدرس او‌ت لت آسیا پارک استانبول: Necip Fazıl, Alemdağ Cd Outlet No:848, 34773 Dudullu Organize Sanayi Bölgesi/Ümraniye/Ümraniye/İstanbul, Turkey

ساعات کاری: تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

سوالات متداول

اوت لت چیست؟

اوت‌لت‌ها مراکز خرید بزرگی هستند که اجناس برندی را که از فصل فروش آن‎ها گذشته، سایزبندی ناقص و یا زدگی کوچک دارند با قیمت بسیار پایین‌تر به فروش می‌رسانند.

قدیمی‌ترین اوت‌لت استانبول کدام است؟

اوت لت اولیویوم را با ۱۳۰فروشگاه می‌توان از قدیمی‌ترین اوت‌لت‌های استانبول به شمار آورد.

بیشتر بخوانید …

مکان های دیدنی استانبول

فرودگاه های شهر استانبول

 

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید