راهنمای حمل‌‌و‌نقل عمومی در بانکوک

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 2 جولای 2019
Loading...

بانکوک شهری شلوغ و پر فت و آمد است. اما نعمت بزرگ وسایل حمل ونقل باعث دور زدن ترافیک در شهر شده است. برای گردشگران که زمان سفر محدودی دارند استفاده از ناوگان عمومی انتخاب هوشمندانه ای ست تا در کمترین زمان به تمام مکانی های برنامه ریزی شده سر بزنند.

بانکوک به داشتن بوی بد و پرترافیک بودن شهرت دارد. اما تمام این‌ها مانع از این نشده است که عنوان یکی از پرگردشگرترین شهرهای دنیا را به خود نگیرد. جاذبه‌ها گردشگری بانکوک و تفریحات فراوان در این شهر، شلوغی را تحت شعاع قرار داده و گردشگران مشتاق هیجان را به خود جذب می‌کند. اما میهمانان این شهر برای بازدید از جاذبه‌ها و گشت‌وگذار در مراکز خرید بانکوک ناگزیرند با وسایل حمل‌ونقل در بانکوک همراه شده و به ترافیک شلوغ شهر بپیوندند. هر چند که دیدن جنب‌وجوش و عادات روزانه مردم بانکوک خود از جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود اما وسایل حمل و نقل متنوعی در بانکوک وجود دارد که گردشگران با استفاده از آن‌ها می‌توانند در کمترین زمان به مقصد مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند. اگر شما هم سفر به این شهر زیبا را در برنامه‌های خود قرار داده‌اید، بهتر است با انواع وسایل حمل و نقل در بانکوک آشنا شوید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید

مترو

مترو بانکوک معروف به MRT، همانند سایر کلان شهرهای دنیا از پرکاربردترین و سریعترین وسایل حمل و نقل عمومی در بانکوک محسوب می‌شوند. این مترو با ۱۸ ایستگاه مختلف به تمام خیابان‌های اصلی شهر دسترسی دارد. فاصله رسیدن قطارها به ایستگاه به‌طور میانگین بین ۵ تا ۷ دقیقه است. متروها ارزان‌ترین وسیله حمل و نقل در بانکوک هستند. فراموش نکنید  مترو در عین ارزان بودن بسیار شلوغ و پرتراکم است.

ایستگاه‌های مترو بانکوک از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعال هستند.

تاکسی

اطراف هتل‌ها، مراکز خرید و خیابان‌های پر رفت‌وآمد بانکوک پر است از ماشین‌هایی با ترکیب رنگ سبز – زرد، قرمز – آبی و یا قرمز- صورتی، این‌ها تاکسی‌های بانکوک هستند که به‌وفور در این شهر یافت می‌شوند. تاکسی یکی از رایج‌ترین وسیله حمل و نقل در بانکوک است. هزینه تاکسی در بانکوک برحسب تاکسی متر محاسبه می‌شود. اگر تاکسی را برای جابجایی انتخاب می‌کنید بهتر است با خیابان‌های بانکوک آشنایی داشته باشید یا از اپلیکیشن‌های مسیریابی استفاده کنید چرا که رانندگان برای گرفتن پول بیشتر از شما مسیرهای دورتر و پرترافیک‌تر را انتخاب می‌کنند. هزینه تاکسی گرانتر از سایر وسایل حمل و نقل عمومی بانکوک است. تاکسی‌ها به صورت ۲۴ ساعته در شهر فعال هستند.

توک توک

احتمالا بارها و بارها تصویر موتورهای سه‌چرخی را که در خیابان‌های شلوغ در حال حمل مسافر هستند دیده‌اید. این موتورهای جذاب توک توک نام دارند و از وسایل حمل و نقل عمومی در بانکوک و حتی بیشتر کشورهای آسیای شرقی محسوب می‌شوند.

توک توک‌ها با طراحی فانتزیشان خود به تنهایی  یک جاذبه گردشگری محسوب می‌شوند. بنابراین حتی اگر آن‌ها را برای جابجایی نمی‌پسندید، بهتر است برای یک بار هم که شده نشستن بر روی آن‌ها را تجربه کنید.

توک توک‌ها در تمام خیابان‌های بانکوک و مخصوصا در نزدیکی مکان‌های گردشگری حضور دارند. کرایه آن‌ها به صورت توافقی تعیین می‌شود اما در حالت کلی بسیار ارزان‌تر از تاکسی‌ها هستند و در ۲۴ ساعته شبانه روز نیز سرویس‌دهی می‌کنند.

منوریل

منوریل یا همان ترن هوایی وسیله‌ایست که استفاده از آن هم فال و است و هم تماشا، این وسیله جذاب سریعترین راه حمل ونقل در بانکوک محسوب می‌شود. منو ریل‌ها قطارهایی هستند که به جای زمین در ارتفاعات ریلکشی شده‌اند. با استفاده از این وسیله می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید، هم در کمترین زمان به مقصد می‌رسید و هم در طی مسیر نمایی فوق‌العاده از بانکوک را زیر پای خود دارید. با استفاده از منوریل شما به‌راحتی می‌توانید به خیابان سوخومویت، بازار شاتوشاک، مراکز خرید عمده‌فروشی و رستوران‌های بانکوک  دسترسی داشته باشید. ایستگاه‌های منوریل در سراسر بانکوک کاملا مشخص هستند و بلیط‌هایشان نیز در همان‌جا به فروش می‌رسند. هزینه بلیط منوریل کمی از تاکسی ارزان‌تر و از مترو گرانتر است.

منوریل‌ها از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب فعال هستند.

قایق

قایق از دیگر وسایل جذاب حمل و نقل در بانکوک است. در واقع قایق‌سواری در بانکوک تفریحی است که نباید آن را از دست داد. تاکسی قایق‌های بانکوک باریک و زرد رنگ هستند. گردشگران می‌توانند به صورت عمومی قایق‌ها را سوار شده و یا آن‌ها را اجاره کنند یا به اصطلاح خودمان قایق را به صورت دربست در اختیار داشته باشند. نرخ قایق‌های عمومی مشخص است اما نرخ قایق‌های دربست به صورت توافقی مشخص می‌شود. این وسیله نقلیه هیجان‌انگیز با حرکت در میان رودخانه آرام بانکوک شما را به مقصد می‌رساند. البته بهتر است قبل از اجاره قایق، مقصدتان را بررسی کنید چرا که قایق‌ها به دلیل محدودیت در حرکت فقط در بخشی از نقاط شهر سرویس می‌دهند.

اتوبوس

در بانکوک دو نوع اتوبوس وجود دارد، اتوبوس‌هایی که تهویه هوا ندارند، کند حرکت می‌کنند و بلیط‌های ارزانی دارند. استفاده از این اتوبوس‌ها به دلیل ازدحام جمعیت خیلی توصیه نمی‌شود. نوع دیگر اتوبوس‌هایی هستند که تهویه هموا دارند و به صندلی‌های راحتتری مجهز شده‌اند. بلیط این اتوبوس‌ها ارزان‌تر است و ایستگاه‌های آن در تمام نقاط گردشگری دیده می‌شود.

جهت رزرو تور تایلند  با کارشناسان بخش فروش در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید