شهر بارسلونا رتبه اول معماری‌های عجیب و غریب در اسپانیا را از آن خود کرده و ساختمان کازاباتیو معروف به ساختمان استخوان‌ها با فضایی اسرارآمیز موفق شده بیشترین توجه‌ها را به سوی خود جلب کند. در مطلب درباره ساختمان کازاباتیو بارسلونا اطلاعات مهم این ساختمان عجیب و غریب و را در اختیارتان قرار داده و درباره تاریخچه، معماری داخلی و راه‌های دسترسی به این ساختمان صحبت می‌کنیم.

شهر بارسلونا مقصد اصلی بسیاری از مسافران تور اسپانیا به شمار می‌رود. شهری که هم علاقه‌مندان به تاریخ و معماری را راضی نگاه داشته و هم طرفداران ورزش‌های آبی و تفریحات مهیج را به خواسته‌شان می‌رساند؛ اما شما چه به معماری علاقه داشته و یا چه عاشق ساحل و تفریحات آبی باشید نمی‌توانید از کنار ساختمان کازاباتیو با معماری منحصربه‌فرد عبور کنید. چرا که نمای این ساختمان اسرارآمیز شمارا به خود فرا می‌خواند. در اینجا درباره ساختمان کازاباتیو بارسلونا بیشتر صحبت می‌کنیم.

تاریخچه کازاباتیو | casa batlló

ساختمان کازاباتیو تاریخچه‌ای جالب و خواندنی دارد. این بنا که امروزه در طول سال بیش از ۶ میلیون بازدیدکننده دارد در سال ۱۸۷۵ ساخته شد اما بعدها و در سال ۱۹۰۳ توسط یکی تاجر مشهور اسپانیایی به نام «جوزپه باتیو اول کازانوا» خریداری و از همان زمان دوره معروفیت خود را آغاز کرد. این تاجر معروف در ابتدا تصمیم تخریب بنا و ساخت مجدد آن برای زندگی خانواده‌اش شد؛ اما از آنجا که معروفیت در سرنوشت کازاباتیو بود نظر وی تغییر کرده و بنا به جای تخریب بازسازی شد. کازانوا برای بازسازی آنتونی گائودی را که با در دست داشتن پروژه‌های کلیسای ساگرادافامیلیا، پارک گوئل و چندین ساختمان دیگر به شهرت رسیده بود انتخاب کرد. گائودی نیز در بازسازی ساختمان سنگ تمام گذاشته و آن را به اثر هنری ماندگار تبدیل کرد. امروزه کازاباتیو به موزه تغییر کاربری داده است.

نمای بیرونی کازاباتیو

در ادامه مطلب معرفی ساختمان کازاباتیو بارسلونا درباره نمای بیرونی این ساختمان صحبت می‌کنیم. اولین چیزی که در نگاه اول توجه بازدیدکنندگان کازاباتیو را به خود جلب می‌کند بالکن‌های ساختمان هستند. این ساختمان ۹ بالکن اصلی و ۴ بالکن کوچک دارد. آنتونی گائودی در ساخت بالکن‌ها از چدن و عاج رنگ شده استفاده کرده، طرح بالکن‌ها نیز شبیه به دو چشم اژدها طراحی شده که نمای ساختمان را اسرارآمیز کرده‌اند. در سایر قسمت‌های نمای بیرونی ساختمان سنگ، شیشه‌های رنگی و خطوط موج دار دیده می‌شوند. در مجموع آنتونی گائودی سبکی فانتزی به کازاباتیو داده و با این ترفند بنا را به ساختمانی منحصربه‌فرد تبدیل کرده است. بخش قابل توجه دیگر سقف ساختمان است. این بخش به اژدها شباهت داشته و با سرامیک و شیشه‌های سبز و آبی تزیین شده، برجی شیبه به پیازچه در بخش انتهایی بنا قرار گرفته و زیبایی کازاباتیو را تکمیل کرده است.

سقف کازاباتیو

سقف کازاباتیو خود داستانی جدا دارد. آنتونی گائودی این قسمت را ویژه رخت شویی و خشک کردن اتاق‌ها ساخته است. بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق پله‌های مارپیچی خود را به اتاق زیرشیروانی و سقف بنا برسانند. در این قسمت ۲۷ دودکش دیده می‌شوند که ظاهری شبیه به قارچ دارند. شومینه ساختمان که با سرامیک تزیین شده و توسط شیشه نگاه داری می‌شود از دیگر جاذبه‌های سقف ساختمان هستند. این قسمت با رنگ‌های آبی به نشانه ابر و باران رنگامیزی شده است.

نمای داخلی کازاباتیو

وقت آن است تا در ادامه مطلب درباره ساختمان کازاباتیو بارسلونا به نمای داخلی ساختمان می‌رسیم. جایی که مانند نمای بیرونی جذاب و اسرارآمیز است. کازاباتیو سه راه ورودی دارد که یکی از آن‌ها به بخش ساختمان‌های اجاره‌ای، راه دوم به زیرزمین و راه سوم به محل اصلی زندگی باتیوها می‌رسد. یک راهروی بلوطی شکل بسیار زیبا تمام طبقات را به یکدیگر وصل می‌کند. این راهرو با الهام از نمای بیرونی شبیه به موجودات ما قبل تاریخ طراحی شده، طبقه اول بنا محل اقامت خانواده باتیو بوده، سقف این شبیه به حلزون بوده و فضای کلی کف دریا را تداعی می‌کند. لوستر بزرگ درون بنا از خورشید الهم گرفته شده و حیاط آن معروف به حیاط نور دقیقاً به غاری در زیر دریا شباهت دارد.

چه طور به موزه کازاباتیو برویم؟

ساختمان کازاباتیو در شهر بارسلونا اسپانیا و در خیابان ۴۳ دگارسیا از خیابان‌های مرکز شهر قرار دارد. شما برای بازدید از ساختمان چند راه پیش رو دارید. در گزینه اول می‌توانید با خطوط اتوبوس ۱۰H، ۱۵V، ۷، ۲۲ و ۲۴ خود را به کازاباتیو برسانید. راه دوم استفاده از خطوط ۲L، ۳L و ۴L مترو است و گزینه سوم چنانچه در هتل‌های نزدیک به دگارسیا اقامت دارید می‌توانید پیاده خود را به پلاک ۰۸۰۰۷ برسانید.

اطاعات مهم درباره ساختمان کازباتیو بارسلونا

دانستن اطلاعات زیر قبل از بازدید از ساختمان کازاباتیو الزامیست:

  • از سال ۱۹۹۳ امکان بازدید از ساختمان کازاباتیو برای عموم گردشگران فراهم شده است.
  • موزه کازاباتیو در تمامی روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۸ غروب برای بازدید گردشگران باز است.
  • تمامی افراد بالای ۶ سال به استثنای نابینایان و راهنمایان تور برای بازدید از موزه بایستی بلیط تهیه کنند. بلیط ورودی برای هر نفر حدود ۲۴ یورو است.
  • در صورت امکان می‌توانید بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید بدین ترتیب دیگر نیازی به منتظر ماندن در صف‌های طولانی ندارید.

ساختمان کازاباتیو؛ گوشه‌ای از نبوغ آنتونی گائودی

در انتهای مطلب درباره ساختمان کازاباتیو لازم است به این نکته اشاره کنیم که شهر بارسلونا بیشتر زیبایی خود را مدیون آنتونی گائودی معمار خلاق خود است. به هر گوشه از بارسلونا که قدم بگذارید یکی از شاهکارهای گائودی در حال خود نمایی می‌باشد. ساختمان کازاباتیو نیز به عنوان سازه‌ای منحصربه‌فرد توانسته به نگین شهر بارسلونا تبدیل و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا باشد.

بیشتر بخوانید …

معروفترین کلیساهای بارسلونا | شاهکارهای معماری اسپانیا

معروفترین جاهای دیدنی بارسلونا

پارک گوئل (Guell Park) کجاست؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید