وقتی به پایتخت ۵ هزار ساله چین قدم می‌گذارید انتظار دیدن هر چیزی را داشته باشید! پکن شهری پر جنب و جوش و اعجازآمیز است که روح سنت در آن حفظ شده و از طرف دیگر با ساختمان‌های مدرن گردشگران را انگشت به دهان می‌گذارد. در این میان خیابان‌های پکن با مراکز خرید مدرن نیز جایگاهی ویژه در بین جاذبه های این شهر دارند. پس در ادامه با ما همراه شده و با خیابان ‌های معروف پکن برای خرید آشنا شوید.

معابد چند هزار ساله، قرار گرفتن سنت و مدرنتیه در کنار هم، خیابان‌های رنگارنگ و جذاب و البته مراکز خرید کوچک و بزرگ از جاذبه‌های گردشگری تور چین هستند که توانسته‌اند نظر گردشگران را به سوی خود جذب کنند. اگر شما هم عازم این کشور کهن و جذاب هستید بهتر از قبل از سفر با خیابان های معروف پکن آشنا شوید.

خیابان‌­های معروف پکن برای خرید کدام است؟

خیابان‌های پکن به قدری جذاب و رنگارنگ هستند که جایگاهی ویژه هم در میان گردشگران و هم در میان محلی‌ها دارند.  وجود مراکز خرید بزرگ و متنوع در کنار کافه‌ها و رستوران‌ها جذابیت این خیابان‌ها را چندین برابر کرده است. اینکه بهترین مراکز خرید پکن کدام‌ها هستند و در آن‌ها چه می‌گذرد را در ادامه می‌خوانیم.

مرکز خرید جیامائو در ژیژیمن (Jiamao)

موقعیت مکانی عالی و حضور برندهای جهانی مرکز خرید جیامائو در ژیژیمن را به اوج معروفیت و محبوبیت رسانده‌اند. جیامائو در ژیژیمن نه فقط یه مرکز خرید بلکه مجموعه تفریحی جذاب به شمار می‌رود که می‌توانید لحظات به یادماندنی را در سفر به چین برای شما خلق کند. معماری این مرکز خرید به گونه‌ای خاص طراحی شده و نمای بیضی شکل و شیک آن هر گردشگری را برای رفتن به داخل و داشتن یک خرید ایده آل ترغیب می‌کند. چندین رستوران با منوهای چینی و بین‌المللی، مراکز سرگرمی، فضای بازی برای کودکان و رستوران‌ها در کنار فروشگاه‎های لوکس که انواع برندهای معروف بین‌المللی را عرضه می‌کنند از جاذبه‌های مرکز خرید جیامائو در ژیژیمن پکن به شمار می‌روند.

خیابان نانلوگو و محدوده برج طبل (Nanluogu)

نانلوگو از خیابان های معروف پکن است که محلی پرطرفدار برای گشت و گذار شبانه به شما می‌رود. در این خیابان علاوه بر مراکز خرید و فروشگاه‌های متنوع می‌توان ساختمان‌های چینی با معماری سنتی را دید. مغازه‌های شکلات و شیرینی فروشی نیز از دیگر جاذبه‌های خیابان نانلوگو هستند که این منطقه را جذاب‌تر کرده‌اند. نانلوگو با ۸۰۰ متر طول گشتی هیجان انگیز را در خاطرات سفر شما به شهر پکن چین به ثبت می‌رساند. در این مسیر می‌توانید از دیدن فروشگاه‌های سنتی رنگارنگ، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب لذت ببرید. اگر هم قصد خرید دارید چانه زدن با فروشندگان بامزه چینی را فراموش نکنید.

خیابان کیانمن  (Qianmen)

در ادامه به یکی از خوشمزه‌ترین خیابان‌های پکن می‌رسیم. خیابان کیانمن را می‌توان به عنوان پاتوق غذاهای خیابانی این شهر معرفی کرد. در اینجا می‌توان جگر تفت داده شده گوسفندی و سیراب و شیردان چینی را امتحان کنید. همچنین تنقلات و شکلات‌های چینی را به عنوان سوغات خریداری کنید. اما قسمت جذاب‌تر خیابان کیانمن مغازه‌های کوچک صنایع دستی هستند که انواع لباس و کفش چینی را برای فروش عرضه می‌کند. عکاسی در کنار بناهای قدیمی که سبک معماری چینی دارند از دیگر کارهای لذت بخشی ست که می‌توانید در کنار خرید در خیابان کیانمن انجام دهید.

دهکده سانلیتون  (Sanlitun)

اگر در میان خیابان های معروف پکن به دنبال جایی می‌گردید که لباس‌های به روز را در ویترین خود داشته باشند دهکده سانلیتون را به شما پیشنهاد می‌دهیم. محلی که پاتوق دهه افراد دهه هشتاد و نود میلادی ست و با غروب آفتاب جشن و پایکوبی‌های شبانه در آن برگزار می‌شود. بنابراین شما این فرصت را ارید که بعد از یک خریذد عالی و شیک به کافه‌های دهکده سانلیتون رفته و در کنار محلی‌ها شبی خاطره انگیز داشته باشید.

خیابان وانگفوجینگ (Wangfujing)

خیابان وانگفوجینگ یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های معروف پکن است که به واسطه حضور ده‌ها مرکز خرید کوچک و بزرگ تقریبا در تمام طول ساعات روز مملو است از حضور گردشگران و محلی‌هایی که برای خرید و حتی گشت و گذار این خیابان را انتخاب کرده‌اند. شما می‌توانید انواع لباس و اجناس برند و جتی غیر برند را در مراکز خرید وانگفوجینگ پیدا کنید. بعد از خرید هم را سرو یک قهوه یا غذای چنینی تجدید قوا کرده و برای ادامه گشت و گذار آماده شوید.

بازار عتیقه پانجیایوآن (Panjiayuan)

عتیقه جات چینی از جمله ظرف‌ها، هنر خوشنویسی، نقاشی‌ها و حتی سرویس‌های کوچک قوری می‌توانند به عنوان وسایل تزیینی هر خانه‌ای را جذاب‌تر کنند و بازار عتیقه پانجیایوآن یکی از خیابان های معروف پکن در چین است که به عنوان مرکز فروش وسایل سنتی به شمار می‌رود. در بازار می‌توانید مجسمه‌های بودا را در ابعاد کوچک و بزرگ خریداری کنید. البته هنگام خرید چانه زدن با فروشندگان چینی را فراموش نکنید. چرا که در کشور چین مانند ایران چانه زدن در خرید یک رسم کاملا نرمال است.

خیابان ژیوشوئی (Xiushui)

خیابان ژیوشوئی پکن تا چند دهه قبل مکانی تقریبا آرام بود که بیشتر برای پیاده روی‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما رفته رفته پیشرفت کرده و امروزه با افتتاح فروشگاه‌های بزرگ به مرکزی برای خرید لوکس پسندان تبدیل شده است. در این خیابان فروشگاه‌های متنوعی برای فروش کفش، کیف، لباس و اکسسوری دیده می‌شود. نکته بسیار مهم اینکه بیشتر فروشندگان خیابان ژیوشوئی می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند از این رو گردشگران مشکلی بابت خرید و البته چانه زدن نخواهند داشت.

محدوده تجاری بین‌المللی سولانا  (Solana)

محدوده تجاری بین‌المللی سولانا به عنوان یکی از خیابان های معروف پکن به لطف داشتن مراکز خرید و تفریحات متنوع سفر شما به چین را خاطره‌انگیزتر می‌کند. این مرکز خرید بر خلاف سایر مناطق پکن ساختمان‌های به سبک اروپایی دارد و برای گردشگران لوکس پسند بسیار جذاب خواهد بود. با تاریک شدن هوا و غروب آفتاب نورپردازی ساختمان‌ها آغاز شده و فضای سولانا بسیار دیدنی‌تر می‌شود. در این مرکز خرید می‌توانید در محیطی نسبتا آرام و به دور از هیاهوی همیشگی خیابان‌های پکن خرید کرده و حتی لذت سرو قهوه و غذاهای چینی را به خاطرات سفر خود اضافه کنید.

بهترین خیابان‌های پکن

خیابان های پکن بسیار جذاب هستنده و تفریحات متنوعی را به گردشگران پیشنهاد می‌دهند. اما برخی از این خیابان‌ها منحصربه‌فرد بوده و طرفداران بسیاری در میان گردشگران و اهالی این شهر دارند. در ادامه با بهترین خیابان های پکن و جاذبه‌های آن‌ها آشنا می‌شویم.

خیابان لیولیچانگ (Liulichang)

افسونگر و درخشان دو واژه‌ای است که برای توصیف خیابان لیولیچانگ به کار برده می‌شود. این خیابان فضایی قدیمی داشته و مجموعه‌ای از مغازه‌های سنتی، فروشگاه‌های آثار هنری، صنایع دستی، عتیقه‌جات، کتاب‌های قدیمی، خوشنویسی و نقاشی را در خود دارد. با این وصف قدم زدن در میان خیابان لیولیچانگ برای گردشگران می‌تواند بسیار خاطره انگیز و جالب باشد.

داشیلار (Da Shi Lar)

داشیلار را می‌توان از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر پکن دانست. بیشتر مغازه‌های این خیابان نسل به نسل از پدران به فرزندان به ارث رسیده است. به عنوان مثال داروخانه گیاهی «تونگرنتانگ» (Tongrentang) از سال ۱۶۶۹به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد یا فروشگاه ابریشم و چرم «رویفوسیانگ» (Ruifuxiang)  سال ۱۸۹۳تا همین امروز به عنوان یکی از فروشگاه‌های قدیمی و باکیفیت شهر پکن شناخته می‌شود. شما نیز به عنوان گردشگر می‌توانید در این خیابان ۳۰۰ متری باریک قدم زده  و از دیدن فروشگاه‌های محلی رنگارنگ لذت ببرید.

خیابان نانلوئوگوسیانگ (Nanluoguxiang)

خیابان ۷۷۰ متری نانلوئوگوسیانگ از خیابان های معروف پکن است که کافه‌ها و رستوران‌های متنوعی را در خود دارد. همچنین در این خیابان نیز مغازه‌های صنایع دستی فضا را بسیار جذاب و رنگارنگ کرده‌اند. از این رو پیشنهاد می‌کنیم قدم زدن در خیابان نانلوئوگوسیانگ را هم به برنامه سفر خود به شهر پکن چین اضافه کنید.

جیانگوئومن وای (Jianguomenwai)

هتل‌های مدرن ۵ ستاره، ساختمان اداری و برج‌های آپارتمانی بسیار لوکس مجموعه خیابان جیانگوئومن وای در پکن را تشکیل می‌دهند. خیابانی با مغازه‌های متنوع و سرگرم کننده که هم در میان گردشگران و هم در میان مردم محلی بسیار محبوب و پرطرفدار است. خیابان جیانگوئومن وای موقعیت مکانی عالی داشته و با قرار گرفتن در کنار ایستگاه مترو به راحتی می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

خیابان مالی پکن (BFS)

ساختمان‌های اداری پکن، آژانس‌های تظیم مقررات، دفتر اصلی بانک مرکزی و سه کمیسیون ملی مقررات در خیابان مالی پکن قرار گرفته‌اند. معماری این خیابان بسیار جذاب بوده و در طراحی آن از محله‌های باستانی «هوتونگ» (Hutong) الهام گرفته شده است. شرکت هولدینگ «بیجینگ استریت» (Beijing Street) پروژه توسعه خیابان مالی پکن را بر عهده داشت.

خیابان چانگ آن (Chang’an Avenue)

در معرفی خیابان های معروف پکن به شاهراه اصلی شهر یعنی خیابان چانگ آن می‌رسیم. این خیابان به نام صلح ابدی نیز معروف بوده و دروازه معروف تیان آن من از آن عبور می‌کند. بسیاری از رویدادها و جنبش‌های مهم پکن در خیابان چانگ آن رخ داده است از این رو چانگ آن از نظر تاریخی برای مردم پکن اهمیت ویژه‌ای دارد.

مشهورترین خیابان های خرید چین

در این مطلب با بهترین خیابان‌های پکن برای خرید آشنا شدیم. این شهر تاریخی فروشگاه‌های محلی و مراکز خرید لوکس بسیاری را در خود داشته و گردشگران با هر سلیقه‌ای می‌توانند سوغاتی مورد نظرشان را خریداری کنند. در صورتی که اولین بار است به چین سفر کرده و با خیابان‌های پکن آشنایی ندارید می‌توانید برای پیدا کردن خیابان یا مرکز خرید مورد نظرتان از اپلیکشن‌هایی مانند گوگی مپ استفاده کرده و یا از بخش پذیرش هتل کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید …

۷ غذای معروف و لذیذ چینی

بایدها و نبایدهای سفر به چین

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید