خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی | معروفترین غذاهای اروپا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 12 جولای 2022
Loading...

ایده های جدید برای آشپزی و تست لذیذترین غذاهای دنیا در سفر ارمغان غذاهای ایتالیایی برای گردشگران تور اروپاست! غذاهایی که نه تنها «نه» گفتن به آنها بسیار مشکل است بلکه با یکبار امتحان کردنشان بدون شک عاشقشان خواهید شد. چه کسی است که از طعم پیتزا، پاستا و اسپاگتی‌های لذیذ ایتالیایی لذت نبرد؟ بنابراین لازم است که قبل از سفر به زادگاه پاستا و پیتزا لیستی از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی را در ذهن داشته باشید.

رستوران گردی و تست محبوب‌ترین غذاهای دنیا بخشی از جاذبه‌های تور ایتالیا به شمار می‌روند. ایتالیا لذیذترین غذاهای دنیا را دارد. غذاهایی که کوچک و بزرگ را شیفته خود کرده و امروزه نه فقط در ایتالیا بلکه در تمام رستوران‌های دنیا سرو می‌شوند. پس چه بهتر که طعم پیتزای مارگاریتا یا پاستا آلفردو را در رستورانی در رم، ونیز یا فلورانس امتحان کنید. در مطلب خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی بیشتر با غذاهای این کشور آشنا می‌شویم.

پیتزا مارگاریتا ایتالیایی (Pizza Margherita)

پیتزا به اندازه مجموعه کلوسئوم و برج کج پیزا به عنوان نماد ایتالیا شناخته می‌شود. نان ورقه‌ای نازک که بر آن موادی مانند گوشت، قارچ، اسفناج، سوسیس به علاوه پنیر چیده شده و سبک آشپزی دنیا را تغییر داد اما در میان پیتزا مارگاریتا را می‌توان از معروفترین پیتزاهای ایتالیا به شمار آورد. این پیتزا در سال ۱۸۸۹ و به واسطه حضور ملکه مارگاریتا به همین نام معروف شد. ترکیب عالی از سس گوجه فرنگی، پنیر موزارلا و ریحان مواد این پیتزای معروف را تشکیل می‌دهند.

چیتی، اسنک‌های کوچک ونیزی (Cichetti)

یک طعم اصیل از ونیز؛ چیتی از خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی‌ست که از اصالتی ونیزی دارد. این غذا اسنک‌های کوچکی ست که از ترکیب سبزی‌های فصلی تازه و غذاهای دریایی تهیه می‌شود. چیتی علاوه بر ظاهری وسوسه کننده، طعمی بسیار جذاب و به یادماندنی دارد. چیتی را می‌توانید به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی در رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیایی سفارش دهید.

ریزوتو اسکامپی و لیمو ایتالیایی (Risotto Scampi e Limone)

ریزوتو همان برنج ایتالیایی ست که با دستور خاص به شکل خامه‌ای درآمده و با مواد مختلف ترکیب می‌شود. هرچند که با وجود غذاهایی مانند پاستا و پیزا برنج به عنوان مواد اصلی آشپزی در ایتالیا محسوب نمی‌شود اما ریزوتوها نیز در این کشور محبوبیت خاص خود را دارند. ریزوتو اسکامپی و لیمو غذای مخصوص منطقه آمالفی ایتالیاست که با برنج، میگو و لیمو تازه و درشت تهیه می‌شود. البته ریزوتو را می‌توان با گوشت، قارچ و یا هر مواد غذایی که مدنظرتان است سرو کنید.

بیستکا الا فیورنتینا (Bistecca alla Fiorentina)

بیستکا الا فیورنتینا از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیا به شمار می‌رود که بیشتر در منو صبحانه رستوران‌ها دیده می‌شود. ماده اصلی غذا بیکن نازک است پس اگر به غذاهای گوشتی علاقه دارید بی شک از طعم بیستکا الا فیورنتینا لذت خواهید برد. برای آماده کردن این غذا گوشت را بر روی زغال سنگ داغ پخته و سپس به آن ادویه‌های مخصوص اضافه می‌کنند. بیستکا الا فیورنتینا معمولاً با مارچوبه و لیمو کباب شده سرو می‌شود.

پارمیگینا ملانزین (Parmigiana Melanzane)

غذایی بسیار لذیذ اما با روش پختی نسبتا ساده، پارمیگینا ملانزین نوعی غذای ایتالیایی ست که با ترکیب بادمجان، گوجه و پنیر تهیه می‌شود. درواقع این غذا را می‌توان ترکیبی هیجان انگیز برای گیاه خواران دانست. برای تهیه پارمیگینا ملانزین بادمجان را پخته و به صورت لایه لایه می‌چینیم، در بین لایه‌های بادمجان از ترکیب گوجه و پنیر یا ماده غذایی دلخواه استفاده می‌کنیم. پارمیگینا ملانزین به عنوان وعده اصلی در رستوران‌ها و کافه‌های ایتالیا سرو می‌شود.

اورکتیتی با کلم بروکلی ایتالیایی (Orecchiette con Broccoli di Rape)

پاستا به نام ایتالیایی‌ها سند خورده است. این غذای محبوب شهرت جهانی داشته و انواع مختلف دارد؛ اما در ادامه مطلب خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی به سراغ اورکتیتی با کلم بروکلی می‌رویم. نوعی پاستا محبوب که به دلیل داشتن کلم بروکلی بیشتر در نیمه دوم سال سرو می‌شود. این پاستا اصالتا به منطقه پولیا ایتالیا تعلق دارد اما در حال حاضر به دلیل محبوبیت در بیشتر رستوران‌های این کشور سرو می‌شود.

قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی (Funghi Porcini con Pasta al Tartufo Nero)

تروفل نیز نوعی غذای سنتی ایتالیایی به شمار می‌رود که می‌توان آن را در خانواده پاستاها قرار داد. منطقه توسکانی ایتالیا را می‌توان زادگاه این غذای لذیذ دانست. با بیشتر شدن طرفداران تروفل کم کم رستوران‌های شهرهای بزرگ مانند رم و فلورانس نیز آن ا به منو غذایی خود اضافه کردند. ترکیب مواد تروفل نیز کاملاً به سلیقه سرآشپز بستگی دارد اما اگر اولین بار است که قصد تست کردن آن را دارید پیشنهاد می‌کنیم آن را با قارچ پورچینی و پاستا تروفل مشکی سفارش دهید.

اسپاگتی با عصاره کالتفیش ایتالیایی (Spaghetti al Nero di Seppia)

از محبوبیت اسپاگتی‌های ایتالیایی هر چه قدر هم بگوییم حق مطلب را ادا نکرده‌ایم. بدون شک بیشتر ما حتی اگر تجربه سفر به ایتالیا را هم نداشته باشیم قطعاً طعم و عطر لذیذ اسپاگتی را تجربه کرده‌ایم؛ اما اسپاگتی با عصاره کالتفیش طعم و رنگی متفاوت با اسپاگتی‌های معمول دارد. رشته‌های پاستا این غذا به جای کرم، سیاه رنگ هستند. درواقع جوهر سیاهی که توسط موجود دریایی به نام مولوسک ترشح می‌شود به رشته‌های اسپاگتی تزریق و هم رنگش را به سیاه تغییر داده و هم طعم آن را متفاوت می‌کند. این غذای لذیذ و متفاوت را می‌توانید در رستوران‌ها به عنوان وعده اصلی سفارش دهید.

تیرامیسو (Tiramisu)

در مطلب خوشمزه ترین غذاهای ایتالیایی به دسر لذیذ، جذاب و پرطرفدار تیرامیسو می‌‍رسیم. دسری که چند سالی ست در میان ایرانی‌ها نیز بسیار محبوب شده است. هرچند که تیرامیسو را می‌توان در منو شیرینی فروشی‌ها و کافه‌های تمام دنیا پیدا کرد اما قطعاً تست تیرامیسو در قلب ایتالیا تجربه‌ای کاملاً متفاوت خواهد بود. جالب است بدانید که تیرامیسو اصالتاً به منطقه ونتو ایتالیا تعلق دارد.

کانولی، دسر پاستایی سیسیلی (Cannoli)

کانولی دسری لذیذ متعلق به منطقه سیسیلی ایتالیاست. نوعی نان مخصوص که لوله و توسط ریکوتا (نوعی پنیر ایتالیایی) پر می‌شوند فرم کلی کانولی را تشکیل می‌دهند. این دسر خوش طعم را می‌توانید در کافه‌ها سفارش دهید.

در سفر به ایتالیا چه بخوریم؟

مسافران تور اروپا در سفر به ایتالیا هیچ دغدغه‌ای بابت خورد و خوراک نخواهد داشت. ایتالیا را می‌توان بهشتی غیرقابل وصف برای عاشقان غذا دانست. پس در جواب این سؤال که در سفر به ایتالیا چه بخوریم؟ باید گفت که شما با هر سلیقه غذایی می‌توانید از یک شکم گردی عالی در این کشور لذت ببرید.

بیشتر بخوانید …

جاهای دیدنی ایتالیا | کشور چکمه‌ای اروپا

راهنمای سفر به رم، ایتالیا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید