جزایر ناز، جادویی‌ترین جزیره قشم را می‌شناسید؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 22 ژوئن 2020
Loading...

تا به حال بر روی آب دریا راه رفته‌اید؟ شاید فکر کنید انجام دادن این کار فقط در رویا امکان‌‎پذیر است یا نیاز به ترفندهای شعبده‌بازی دارد! اما در جزیره قشم رویاها فقط و فقط با جادوی طبیعت رنگ واقعیت به خود می‌گیرند. جزایر ناز قشم از مکان‌های حیرت‌انگیزی ست که با بازی جز رو مد صحنه‌ای دیدنی و خارق‌العاده را ایجاد می‌کند.

قشم از منحصربه‌فردترین مناطق ایران است که به داشتن عجایب هفتگانه شهرت دارد. همه چیز در این جزیره به طرز شگفت‌انگیزی اعجاب‌آور است و داستانی سحرآمیز پشت آن پنهان شده است. جزایر ناز یکی از عجایب هفتگانه در تور قشم است که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا بر روی آب دریا قدم زده و خاص‌ترین اتفاق زندگی خود را تجربه کنند. در ادامه با شگفتی‌های جزایر ناز آشنا می‌شویم. (بلیط قشم)

چرا جزایر ناز؟

جزایر ناز قشم به زبان محلی “دو کرده” خوانده شده و در بخش جنوب شرقی جزیره قرار گرفته‌اند. سواحل این جزیره متفاوت‌ترین سواحلی هستند که تا به حال دیده‌اید. اما راز این تفاوت در چیست؟

جزایر ناز سه صخره و یک راه آبی شنی دارد که نه همیشه بلکه فقط در برخی از ساعات روز نمایان می‌شوند. در واقع در هنگام جزر و با پایین رفتن آب دریا این صخره‌ها رو نمایی کرده و از طریق یک راه شنی دریا را به جزیره قشم وصل می‌کنند. شاید به همین دلیل این جزیره به نام ناز مشهور شده است. در این زمان فرصت پیدا خواهید کرد تا به ندازه یک کیلومتر بدون اینکه خیس شوند در سطح دریا پیاده‌روی کرده و با قرار گرفتن در کنار صخره‌ها از دیدن مناظر زیبای تنگه هرمز و جزیره لارک لذت ببرید. البته فراموش نکنید که برای قدم زدن در سطح دریا فقط مدت محدودی فرصت دارید چرا که با بالا آمدن آب مسیر شنی مخفی شده و تا برای برگشت تا زمان جزر مجدد، بایستی منتظر بمانید. پس قبل از رفتن به سمت جزیره به ساعت جزر و مد دریا توجه کنید.

جزایر ناز قشم قسمتی از ژئو پارک جهانی این منطقه محسوب شده و فضای آن به صورت بکر باقی مانده است. از این رو در محوطه آن هیچ هتل یا رستورانی مشاهده نمی‌شود.

تفریحات جزایر ناز قشم

جزیره ناز قشم علاوه بر پدیده منحصربه‌فرد جزر و مد، تفریحات آبی متنوعی را برای گردشگران فراهم کرده است. خبر خوب اینکه یک محوطه بزرگ در این جزیره به پارکینگ اختصاص داده شده است. از این رو گردشگران می‌توانند بدون دغدغه و با ماشین شخصی به جزایر ناز بروند.

آفرود سواری: اجاره ماشین‌های لوکس و رانندگی در کنار ساحل از تفریحات مهیج جزایر ناز قشم هستند. البته فراموش نکنید که در حاشیه امن ساحل رانندگی کنید چرا که برخی از قسمت‌های ساحل به علت جزر و مد دریا زیادی نرم بوده و ممکن است ماشین شما در گل گیر کند. علاوه براین نزدیک نشدن به حاشیه ساحل به زیبایی بصری ساحل و حفظ محیط زیست هم کمک می‌کند.

اسب و شترسواری در کنار ساحل: می‌توانید اسب یا شتر کرایه کرده و در کنار ساحل سواری کنید. اسب‌سواری در کنار ساحل لذت‌بخش بوده و اگر کمی ذوق را هم با آن ترکیب کنید عکس‌های بسیار زیبایی را در آلبوم خاطرات خود به ثبت خواهید رساند.

 تفریحات آبی جزیره: پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور و یا چتر بازی را انتخاب کرده و بر فراز دریای قشم پرواز کنید. بی‌شک دیدن زیبایی‌های قشم آن هم از زاویه بالا تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود. تمامی پروازها همراه با خلبانان مجرب و در امنیت کامل انجام خواهد شد.

جت اسکی، قایق‌سواری، غواصی و … از دیگر تفریحات مهیج جزایر ناز هستند. اگر به قایق‌سواری علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم این کار را با پایین آمدن آفتاب انجام دهید چرا که دیدن غروب‌های آفتاب خلیج فارس بسیار تماشایی و روح‌نواز است.

بهترین زمان برای بازدید از جزیره

۳ فصل بهار، پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم و بازدید از جزایر ناز هستند. چرا که در این فصل‌ها هوا معتدل بوده و می‌توانید به دور از گرمای سوزان خورشید از تفریحات آبی جزیره لذت برده و به دیدن جاذبه‌های طبیعی بروید.

البته رفتن به جزایر ناز هم زمان خود را دارد. شما فقط در صورت جزر یا پایین آمدن آب دریا می‌توانید در سطح آن قدم زده و این پدیده استثنایی را ببینید. پس بهترین زمان برای ثبت این لحظه خارق‌العاده سه ساعت بعد از شروع جزر و یک ساعت بعد از شروع مد و بالا آمدن آب دریا است. از این رو قبل از حرکت ساعات جزر و مد دریا را چک کنید.

جزا‌یر ناز در کجا قرار دارد؟

جزایر ناز در ۲۴ کیلومتری قشم قرار گرفته است و با ماشین قابل دسترسی می‌باشد. شما می‌توانید حرکت خود را از سمت جنوب بلوار آزادگان قشم شروع کرده، وارد جاده دریا شده و پس از عبور از ساحل طلایی به جزایر ناز برسید. در آنجا یک پارکینگ بزرگ جهت پارک ماشین‌های شخصی در نظر گرفته شده است. بهتر است از بردن ماشین‌ها به نزدیکی ساحل جدا خودداری کنید چرا که ممکن است در شن‌های نرم دریا فرو رفته و دچار دردسر شوید. در ساحلی محوطه‌ای مخصوص آفرود در نظر گرفته شده است.

جزایر ناز قشم از طریق درگهان هم قابل دسترسی است و دره ستارگان، غار خربس و دره نفتی از جاذبه‌های طبیعی نزدیک به این جزیره حیرت‌انگیز می‌باشند.

مطالب مرتبط

جزایر قشم، یک جهان زیبایی

بهترین هتل‌های قشم را می‌شناسید؟

قشم یا رویاگردی؟

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید