جاهای دیدنی بلغارستان | جاذبه های وارنا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 7 ژوئن 2022
Loading...

زیبایی‌ کشورهای اروپای شرقی را دست کم نگیرید! کشور بلغارستان با سواحل طلایی خود همیشه و همیشه مورد توجه گردشگران بوده و نیمی از جاذبه‌های شرق اروپا را در خود دارد. با سفر به بلغارستان می‌توانید یک اروپا گردی خاطره‌انگیز داشته و در کنار بناهای تاریخی از کوه ویتوشا، دریاچه‌ ریلا، تفریحات ساحلی وارنا و حتی آبشارهای کروشونا بازید کنید. در اینجا به دیدن جاهای دیدنی بلغارستان و جاذبه‌ های وارنا می‌رویم.

کشور بلغارستان از دیرباز مقصدی ایده‌آل برای گردشگرانی به شمار می‌رفته که به تفریحات آبی و گردش در طبیعت علاقه دارند. شاید در تور بلغارستان مانند ایتالیا یا اسپانیا خبری از معماری‌های منحصربه‌فرد نباشد اما سواحل طلایی شهر وارنا خود به اندازه‌ای زیبا هستند که در تمام دنیا شهره بوده و طرفداران ساحل و دریا را به سوی خود جذب کرده‌اند. مطلب جاهای دیدنی بلغارستان ما را با جاذبه‌های این کشور آشنا می‌کند.

شهرهای توریستی بلغارستان

بلغارستان را الماس اروپای شرقی می‌دانند. شهرهای این کشور به لطف داشتن مناظر طبیعی و البته میراث فرهنگی چند صد ساله بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و زیبایی خیره کننده دارند. هر چند که دو شهر وارنا و صوفیه به عنوان مقصد اصلی مسافران تور بلغارستان به شمار می‌روند اما سایر شهرهای این کشور نیز طبیعتی زیبا داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

صوفیه | Sofia

به عقیده بسیاری از گردشگرانی که از بلغارستان بازدید کرده‌اند شهر صوفیه بهترین مکان برای زندگی در این کشور می‌باشد. این شهر قرن نوزدهمی با بناهای تاریخی روایتگر تاریخ پر فراز و نشیب بلغارستان است. کلیسای جامع الکساندر نوسکی با گنجایش بیش از ۱۰ هزار نفر و معماری باشکوه، ساختمان قرمز سنت جورج روتوندا به عنوان قدیمی‌ترین ساختمان شهر صوفیه و بلوار مدرن و لوکس ویتوشا از جاذبه های شهر صوفیه هستند.

وارنا | Varna

وارنا در بندر سیاه واقع شده و به عنوان سومین شهر بزرگ بلغارستان شناخته می‌شود. در ادامه مطلب جاهای دیدنی بلغارستان به معرفی جاذبه های این شهر می‌پردازیم. وارنا بیش از هر چیز به داشتن سواحل طلایی معروف است اما در این بین می‌توان از باغ دریایی با امکانات تفریحی کامل، پارک تاریخی با چندین موزه و برکه‌های زیبا، کلیسای جامع به عنوان نماد شهر و دماغه گالاتا بازدید کرد.

شهر پلودیو | Plovdiv

پولودیو به عنوان شهری قدیمی چند سالی ست که در رقابت با صوفیه امکانات گردشگری خود را ارتقا داده و توانسته توجه گردشگران را به سوی خود جلب کند. خیابان‌ها و خانه‌های پلودیو معماری مخصوص به خود را داشته و زندگی اشرافیان قرن ۱۹ بلغارستان را به نمایش می‌گذارند. آمفی تئاتر قدیمی که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، استادیوم رومی، مسجد ژومایا و خیابان کاپانا از جاذبه‌های شهر پلودیو هستند.

شهر ولیکو تارنوو | Veliko Tarnovo

در معرفی جاهای دیدنی بلغارستان به شهر ولیکو تارنوو می‌رسیم. این شهر با مساحت کوچک از زیباترین مناطق اروپای شرقی به شمار می‌رود. ولیکو تارنوو معماری منحصربه‌فرد داشته و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. نکته جالب دیگر اینکه ولیکو تارنوو زمانی پایتخت دومین امپراطوری بلغارستان بوده به همین دلیل به شهر تزارها معروف می‌باشد. کلیسایی عجیب و حیرت انگیز، راه‌پله‌های عجیب و غریب و خیابان‌های لوکس از جاذبه‌های ولیکو تارنوو به شمار می‌روند.

جاهای دیدنی بلغارستان

در ادامه مطلب جاهای دیدنی بلغارستان به بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی این کشور می‌رسیم. جاذبه هایی که هر یک در نوع خود منحصر به فرد بوده و بازدید از آن‌ها خاطراتی تکرار نشدنی را در سفر به بلغارستان برایتان رقم خواهد زد.

کلیسای جامع الکساندر نوسکی | Alexander Nevsky

کلیسای جامع الکساندر نوسکی با گنبدهای طلایی به عنوان نماد شهر صوفیه بلغارستان به شمار می‌رود. این کلیسا متعلق به ارتودکس‌ها بوده و معماری بی‌نظیر دارد. کلیسا به سبک نئو بیزانسی ساخته شده است و در میان لیست ۵۰ کلیسای بزرگ جهان قرار می‌گیرد. بعد از بازدید از کلیسا می‌توانید از موزه نگاره‌های حضرت عیسی نیز دیدن کنید.

تئاتر ایوان وازوف | Ivan Vazov

ساختمان تئاتر ایوان وازوف از آن دسته جاذبه‌هایی ست که علاقه مندان به هنر و نمایش را به سوی خود جذب می‌کند. ساختمان تئاتر در میان باغ شهر صوفیه قرار گرفته و معماری خلاقانه دارد. حتی اگر زبان روسی نمی‌دانید به شما اطمینان می‌دهیم که از دین نمایش‌های جذاب تئاتر ایوان وازوف لذت خواهید برد. علاوه بر نمایش، بنای تئاتر نیز خود جاذبه‌های دیدنی به شمار می‌رود.

کلیسای سنت جورج | Church of Saint George

بلغارستان بیشتر محبوبیت خود را مدیون سواحل طلایی وارنا می‌باشد. در واقع سایر جاذبه‌های این کشور به لطف وجود این سواحل مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. بسیاری از گردشگران هر ساله و با فرارسیدن تابستان برای لذت بردن از تفریحات آبی راهی بلغارستان می‌شوند. سواحل طلایی وارنا علاوه بر روزهای آفتابی، شب‌هایی خنک و بسیار شاد دارد. رستوران‌های لوکس و هتل‌های ۵ ستاره از دیگر امکانات این سواحل به شمار می‌روند.

هفت دریاچه ریلا | Seven Rila Lakes

هفت دریاچه ریلا از دیگر جاهای دیدنی بلغارستان است که در دسته جاذبه‌های طبیعی این کشور قرار می‌گیرد. این دریاچه‌ها در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری ایاصوفیه قرار گرفته و گردشگران به راحتی می‌توانند از آن بازدید کنند. اگر به طبیعت گردی علاقه دارید بازدید ۵ ساعته از هفت دریاچه ریلا را در برنامه‌های تور بلغارستان خود قرار دهید.

جاذبه های گردشگری بلغارستان در یک نگاه

در مجموع بلغارستان به عنوان یکی از زیباترین کشورهای شرق اروپا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی را در خود جای داده است. از این رو با رسیدن فصل تابستان بسیاری از گردشگران این مقصد را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب می‌کنند. شما نیز می‌توانید جهت رزرو تور بلغارستان با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید …

تفریحات لوکس در بلغارستان که نباید از دست داد

خدمات تور بلغارستان در تابستان ۱۴۰۰

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید