با ۲۰ تا از بهترین سوغات آفریقای جنوبی آشنا شوید

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در سه‌شنبه 9 مه 2023
Loading...

سوغاتی نمودی از خاطرات فراموش‌نشدنی سفر است و خریدن سوغات بخش لذتبخش و مفرحی در سفر به آفریقای جنوبی است. آیا می‌دانید سوغات کشور آفریقای جنوبی چیست؟ اگر با سوغات آفریقای جنوبی آشنا باشید هنگام خرید می‌توانید بهترین یادگاری‌ها را از سفر با خود به همراه بیاورید. در ادامه مطلب امروز قصد داریم شما را با بهترین سوغات آفریقای جنوبی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چای رویبوس (Rooibos)

چای رویبوس یکی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی است. رویبوس چایی است که همه خانواده‌ها در آفریقای جنوبی از آن می‌نوشند. هیچ سفری به آفریقای جنوبی بدون لذت بردن از طعم رویبوس تکمیل نمی‌شود. این چای بومی آفریقای جنوبی در طیف وسیعی از طعم‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود و در بین مردم محلی و گردشگران بسیار پرطرفدار است.

این چای سرشار از آنتی‌اکسیدان است و فواید عالی برای سلامتی دارد، به‌علاوه به‌طور طبیعی شیرین و بدون کافئین است. رویبوس از محبوب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌رود. اگر به دنبال یک سوغاتی منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی هستید تا پس از تور آفریقای جنوبی به خانه بیاورید و با عزیزانتان به اشتراک بگذارید، چای رویبوس از بهترین انتخاب‌ها است.

آمارولا (Amarula)

لیکور خامه‌ای آمارولا شناخته‌شده‌ترین نوشیدنی آفریقای جنوبی است که از میوه عجیب‌وغریب درخت مارولا تهیه می‌شود. درخت مارولا بومی دشت‌های جنوب صحرای آفریقا است و فقط در این کشور رشد می‌کند. ازآنجاکه فیل‌های آفریقایی عاشق خوردن میوه درخت مارولا هستند، به این درخت «درخت فیل‌ها» نیز گفته می‌شود.

آمارولا از باکیفیت‌ترین لیکورهای خامه‌ای در جهان است و یکی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی است. این لیکور که به خاطر عطر ملایم، طعم شکلات و رایحه وانیلی‌‌اش معروف است را می‌توان با یخ، بستنی یا با قهوه مصرف کرد. همچنین از آمارولا در تهیه انواع کوکتل و دسرهای آفریقای جنوبی استفاده می‌شود.

ظروف سرامیکی آردمور (Ardmore)

ظروف سرامیکی آردمور از جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است. سرامیک آردمور در منطقه ناتال میدلندز، در استان کوازولو-ناتال آفریقای جنوبی در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد. این ظروف که تلفیقی از تکنیک‌های سرامیک غربی و سنتی آفریقای جنوبی هستند با طرح‌هایی الهام گرفته از طبیعت، جانوران، گیاهان و فولکلور زولو بسیار مبتکرانه طراحی می‌شوند.

آردمور به خاطر ظروف سرامیکی عجیب، رنگارنگ و جالب، از کاسه و بشقاب گرفته تا گلدان و ست چای معروف است. این سرامیک‌ها که توسط هنرمندان محلی ساخته می‌شوند، از ارزشمندترین و منحصربه‌فردترین سوغات آفریقای جنوبی هستند که برای هدیه دادن یک گزینه عالی به شمار می‌آیند.

بیشتر بخوانید …

قوانین مسافرت به آفریقای جنوبی چیست؟

منجوق دوزی

منجوق دوزی (کار تزئینی ساخته‌شده از مهره‌ها) به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی شناخته می‌شود. منجوق دوزی معمولاً کار دست زنان بومی جنوب آفریقا است و تکنیک‌های این هنر دستی از مادرها به دخترها منتقل می‌شده است. به‌خصوص مردم قبیله زولو به خاطر منجوق دوزی‌های پیچیده و دیدنی خود مشهور هستند.

هنرمندان مهره‌های رنگارنگ را با اشکال و طرح‌های متنوع به هم متصل می‌کنند و محصولات تزیینی و زیورآلات زیبایی مانند گردنبند و دستبندهای فوق‌العاده خلق می‌کنند. منجوق دوزی در همه جای آفریقای جنوبی مانند بازارهای صنایع‌دستی، بوتیک‌ها و مراکز خرید یافت می‌شود و می‌توان گفت، منجوق دوزی اصلی‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است.

سبدبافی

سبدهای دست‌ساز در دکوراسیون داخلی بسیار محبوب هستند و آفریقای جنوبی جایی است که سبدبافی در آن پررونق است. سبدهای زیبای دستباف در شکل‌ها و اندازه‌ها، رنگ‌ها و سبک‌های متنوعی موجود هستند و از بهترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌روند.

بسیاری از افراد قبیله‌های مختلف در سراسر آفریقای جنوبی سبدبافی می‌کنند و همین باعث شده این محصولات تنوع بی‌نظیری داشته باشند. این صنایع‌دستی در طرح‌های سنتی و مدرن در سراسر کشور موجود است و از بهترین سوغات آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

ادویه‌جات

یکی دیگر از سوغات آفریقای جنوبی ادویه‌ها هستند. ادویه‌های آفریقای جنوبی مملو از طعم و عطر هستند و مزه هر غذایی را عالی می‌کنند. در آفریقای جنوبی بیش از ۳۰ نوع فلفل، میخک، جوز هندی و بسیاری ادویه‌های دیگر در تهیه غذاها به کار می‌رود.

دوربان در کوازولو-ناتال، به داشتن بهترین ادویه کاری در آفریقای جنوبی شهرت دارد و بازهای این شهر برای تهیه ادویه‌جات به‌خصوص کاری‌های طعم‌دار عالی است. برای علاقه‌مندان به غذاهای خوشمزه، ادویه‌جات یکی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی با قیمت مناسب است.

بیشتر بخوانید …

معروفترین شهرهای گردشگری کشور آفریقای جنوبی کدامند؟

کنده کاری روی چوب

کنده کاری روی چوب از معروف‌ترین صنایع‌دستی و سوغات آفریقای جنوبی است. در بازارهای آفریقای جنوبی این قطعات زیبا و کاربردی از مجسمه‌ها و کنده‌کاری‌های پیچیده گرفته تا قاشق، ظروف و مبلمان آشپزخانه را پیدا می‌کنید. بسته به بودجه‌تان می‌توانید این سوغات آفریقای جنوبی را با طراحی‌های باکیفیت یا حکاکی‌های ارزان‌قیمت در بازارهای صنایع‌دستی خریداری کنید. برای رزرو تور کیپ تاون و تور سان سیتی ستاره ونک، از اینجا اقدام نمایید.

ماکاراپا (Makarapa)

ماکاراپا کلاه ایمنی رنگ‌شده‌ای است که طرفداران ورزش از آن در آفریقای جنوبی استفاده می‌کنند و یکی از جالب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی برای ورزش دوستان است. این کلاه‌ها با رنگ‌آمیزی و طرح پرچم‌های تیم‌های ورزشی تزئین می‌شوند و در رویدادهای ورزشی یا در فروشگاه‌های صنایع‌دستی آفریقای جنوبی به فروش می‌رسند. ماکاراپا از زمان جام جهانی سال ۲۰۱۰ به یکی از مرسوم‌ترین سوغات آفریقای جنوبی بدل گشته است.

کیف چرمی

کیف چرمی یکی دیگر از بهترین سوغات آفریقای جنوبی است. طراحان محلی زیادی وجود دارند که کیف‌های چرمی زیبا و باکیفیت تولید می‌کنند، بسیاری از این کیف‌ها از چرم شترمرغ توسط مردم قبیله‌ها درست می‌شوند. کیف چرمی یک سوغات آفریقای جنوبی سنتی و بسیار محبوب است که در طیف گسترده‌ای تولید می‌شود.

کیف‌های چرمی با طرح‌ها و اندازه‌های مختلف، از کلاچ تا کیف رو دوشی و کوله‌پشتی با قیمت‌های متنوع در فروشگاه‌های آفریقای جنوبی یافت می‌شود. دست‌سازه‌های میسی بابا (Missibaba) از معروف‌ترین برندهای کیف‌های چرمی در این کشور است که می‌توانید از آن خرید کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی

پارچه شوه شوه (Shweshwe)

شوه شوه پارچه نخی طرح دار و رنگی زیبایی است که به‌طور سنتی زنان قبیله خوسا آن را می‌پوشند و یکی از محبوب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است. می‌توانید لباس‌های آماده، بالش، کوسن، کیف و سایر مواردی که با این پارچه تولید می‌شوند را به‌عنوان سوغات آفریقای جنوبی خریداری کنید، یا اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید خود پارچه را که در طیف رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی موجود است، تهیه کنید.

بیلتانگ (Biltong)

بیلتانگ معروف‌ترین اسنک در آفریقای جنوبی است و یکی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی برای علاقه‌مندان به خوراکی‌ها است. بیلتانگ نوعی گوشت خشک ادویه‌دار است که کمی شبیه به بیف جرکی آمریکایی است و با گوشت گاو، شترمرغ، مرغ یا ماهی هم تهیه می‌شود. آن‌قدر در بین مردم محبوب است به‌طور گسترده در بسیاری از بازارها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شود و یکی از خوشمزه‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است. البته حمل بیلتانگ به برخی کشورها ممنوع است و باید قبل از سفر امکان حمل آن را با ایرلاین چک کنید.

مبوس (Mebos)

مبوس یک خوراکی محبوب آفریقای جنوبی است که از زردآلو خشک تهیه می‌شود. با آب کردن زردآلوهای رسیده، شکل دادن آن‌ها به‌صورت گرد و گذاشتن آن‌ها در آفتاب برای خشک شدن برای چند روز درست می‌شود. مبوس را می‌توان به شکر آغشته کرد یا آن را همان‌طور که هست مصرف کرد. این خوراکی لذیذ یک میان وعده خوشمزه‌ترش و شیرین است که به‌عنوان سوغات آفریقای جنوبی هم پرطرفدار است.

بیشتر بخوانید …

راهنمای خرید بلیط هواپیما به آفریقای جنوبی

شیپور ووووزلا (Vuvuzela)

حتماً نام این شیپور معروف و صدای کر کننده آن را از جام جهانی ۲۰۱۰ به خاطر دارید. شیپور ووووزلا منحصربه‌فردترین سوغات آفریقای جنوبی برای هواداران فوتبال است که با قیمت بسیار مناسبی می‌توانید آن را تهیه کنید.

ووووزلا یک شیپور پلاستیکی رنگارنگ به طول حدود یک متر است که مطمئناً از عالی‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است. می‌توان گفت سمبل فوتبال آفریقای جنوبی است و ازآنجایی‌که تنها در این کشور پیدا می‌شود؛ حتماً آن را در فهرست سوغاتی‌های خود قرار دهید و پس از خرید فراموش نکنید که آن را سبک تیم موردعلاقه خود تزئین کنید.

سپر زولو

این سپرها که معمولاً از چرم پوست گاو تهیه می‌شوند یکی از اصیل‌ترین و نمادین‌ترین سوغات آفریقای جنوبی هستند. طراحی ساده و درعین‌حال موفق آن‌ها، همچنین وزن سبک این سپرها باعث محبوبیت آن‌ها در سرتاسر آفریقای جنوبی شده است. در گذشته زولوها از آن‌ها در جنگ‌ها استفاده می‌کردند.

طبیعتاً شهرت و طراحی چشمگیر این سپرها آن‌ها را به یک کالای محبوب برای خرید در سفر به آفریقای جنوبی تبدیل کرده است و مغازه‌های صنایع‌دستی آن‌ها را در انواع کوچک و تزئینی و یا در نسخه‌های بزرگ‌تر می‌فروشند که می‌توانید به‌عنوان یک سوغاتی خاص آفریقایی آن را خریداری کنید.

ماسک آفریقایی

وقتی به آفریقا فکر می‌کنیم یکی از اولین چیزهایی که به یادمان می‌افتد ماسک‌های آفریقایی است. ماسک‌های آفریقایی کاربردهای متنوعی داشتند و یکی از ضروریات مراسم و آیین‌های سنتی بشمار می‌آمدند. این ماسک‌ها معمولاً حاوی معانی نمادین بودند.

امروزه این ماسک‌ها از محبوب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی برای گردشگران هستند و در صنایع‌دستی فروشی‌های سراسر آفریقا با قیمت‌های مناسب یافت می‌شود. البته بسته به مغازه خرید آن‌ها گاهی جای چانه زدن هم دارد.

بیشتر بخوانید …

آنچه باید قبل از سفر به آفریقای جنوبی بدانید

تخم شترمرغ

تخم شترمرغ تزیین‌شده از هدایا یا وسایل دکوری عالی است که در آفریقای جنوبی تولید می‌شود. اگر برای حمل آن‌ها در سفر مشکلی نداشته باشید، می‌توانید از این سوغات آفریقای جنوبی منحصربه‌فرد خریداری کنید. سوغاتی‌های محبوبی که با تخم شترمرغ درست می‌شوند، عبارت‌اند از تخم شترمرغ منقش به مناظر آفریقایی نقاشی شده با ظرافت، چراغ‌های حکاکی شده با دست، قاب عکس و جواهرات. آن‌ها عمدتاً در بوتیک‌های سطح بالا در آفریقای جنوبی یافت می‌شوند و بسیار گران هستند.

مجسمه‌های سیمی

مجسمه‌های سیمی نقش مهمی در سنت محلی آفریقا دارند. این هنر مانند منجوق دوزی، از صنایع‌دستی محبوب هر دو دسته گردشگران و افراد محلی است. این هنر خلاقانه از مناطق روستایی کشور سرچشمه گرفت و به‌سرعت تبدیل به یک تجارت پرسود برای هنرمندان محلی شد.

 امروزه هنرمندان از ترکیب مهره‌ها، منجوق‌ها و سیم‌ها برای خلق اشیاء تزیینی یا کاربردی، از جاکلیدی، گل‌ها و ماشین‌های اسباب‌بازی گرفته تا مجسمه‌های پیچیده حیوانات، مبلمان و لوازم‌خانگی، استفاده می‌کنند. این مجسمه‌ها از جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی به شمار می‌آیند و با خرید آن‌ها ضمن حمایت از هنرمندان محلی، یک سوغاتی زیبا و منحصربه‌فرد از سفر تهیه می‌کنید.

آثار هنری ندبله

آثار هنری مردم قبیله ندبله در جنوب آفریقا از جذاب‌ترین سوغات آفریقای جنوبی برای هنردوستان است. مردم بومی ندبله که استعداد هنری خود را ابتدا با مهارت‌هایشان در نقاشی خانه‌های گلی خود و تزیین دیوارهای آن‌ها به نمایش گذاشتند، برخی از خلاقانه‌ترین و رنگارنگ‌ترین طرح‌های هندسی چشمگیر را خلق می‌کنند.

آن‌ها با استفاده از تمامی رنگ‌های موجود و الگوهای هندسی در اکثر آثارشان ارزش‌های فرهنگی مشترک، احساسات یا نقاط عطف مهم زندگی مانند ازدواج را به تصویر می‌کشند. امروزه آثار هنری ندبله به اشکال مختلف برای خرید در دسترس است و سوغاتی فرهنگی هنری ارزشمندی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید …

جذابترین تفریحات لاکچری در آفریقای جنوبی کدامند؟

سکه طلا

ژوهانسبورگ به شهر طلا معروف است چون این شهر بر روی بزرگ‌ترین ذخایر این فلز گران‌بها در آفریقای جنوبی ساخته‌شده است. سکه‌های کروگر راند و ماندلا در بین سکه‌های طلای آفریقای جنوبی از محبوب‌ترین گزینه‌هایی هستند که در صرافی‌ها خریدوفروش می‌شوند.

سکه طلای کروگر راند یکی از گران‌ترین سوغات آفریقای جنوبی است. این سکه برای اولین بار از طلای ۲۲ عیار در ۳ ژوئیه ۱۹۶۷ ضرب شد و یک آیتم بسیار ارزشمند برای مجموعه‌داران و سرمایه‌گذاران است. بازدیدکنندگان می‌توانند سکه‌های کروگر راند به وزن ۱ اونس طلا را در گلد ریف سیتی خریداری کنند.

الماس و تانزانیت

با توجه به نرخ ارز مطلوب، بسیاری از گردشگران بین‌المللی برای خرید سنگ‌های قیمتی و فلزات گران‌بها به آفریقای جنوبی می‌آیند. الماس‌های آفریقای جنوبی جزو ارزان‌ترین الماس‌های جهان و برای علاقه‌مندان به جواهرات از بهترین سوغات آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را در طیف وسیعی با قیمت‌های متنوع از لوکس تا اشرافی خریداری کنید.

جدا از الماس، تانزانیت سنگی موردتوجه است که تنها منبع آن در آفریقا در دامنه کوه کلیمانجارو است. تانزانیت یکی از گرانبهاترین سوغات آفریقای جنوبی است که هزار بار کمیاب‌تر از الماس است و به رنگ آبی تیره است که به آن ظاهری بسیار جذاب می‌بخشد. به یاد داشته باشید که همیشه تانزانیت را از جواهرفروشی‌های معتبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید …

معرفی بهترین مقاصد گردشگری آفریقای جنوبی در فصل بهار

سخن آخر

آفریقای جنوبی نه‌تنها مکانی شگفت‌انگیز برای گردش است بلکه زادگاه انواع مختلفی از صنایع‌دستی و خوراکی‌ها است. در این مطلب کوشیدیم بهترین سوغات آفریقای جنوبی را که در هیچ کجای دیگر دنیا یافت نمی‌شود، به شما معرفی کنیم. تا در سفر خود به این کشور دیدنی و جذاب بهترین سوغات آفریقای جنوبی را برای خود، دوستان و خانواده خود تهیه کنید و با سوغاتی‌های خود شادی را برای همه به ارمغان بیاورید.

سوالات متداول

سوغات آفریقای جنوبی چه چیزهایی است؟

منجوق دوزی، ظروف سرامیکی، سبدبافی و چوب‌های حکاکی شده برخی از سوغات آفریقای جنوبی است.

بهترین سوغات آفریقای جنوبی چیست؟

چای رویبوس، بیلتانگ و محصولات تخم شترمرغ از بهترین سوغات آفریقای جنوبی هستند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور آفریقای جنوبی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور آفریقای جنوبی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی
ارسال نظر
ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید