اگر شما هم قصد سفر به سرزمین بکر و زیبای آفریقای جنوبی را دارید بهتر است قبل از سفر بیشتر راجع به فرهنگ، نکات ضروری و بایدها و نبایدهای این کشور بدانید.

وقتی فرسنگ‌ها از محل زندگی خود دور می‌شوید طبیعی است که هیچ چیز آنطور که شما به آن عادت دارید نخواهد بود، فرهنگ، محیط و حتی غذا بسیار متفاوت‌تر از چیزی است که انتظارش دارید و البته همین تفاوت‌ها هستند که سفر را هیجان‌انگیزتر می‌کنند، به ویژه اگر مقصد کشور زیبا منحصربه‌فرد آفریقای جنوبی باشد. در این مطلب می‌خواهیم با تور آفریقای جنوبی همراه شده و با بایدها و نبایدهای این کشور آشنا شویم. (خرید بلیط تهران ژوهانسبورگ)

مطالب مرتبط

۵ دلیل برای سفر به آفریقای جنوبی

.

قبل از سفر به آفریقای جنوبی چه کارهایی انجام دهیم؟

.

آشنایی با فرهنگ مردم آفریقای جنوبی

علاوه بر افراد بومی آفریقایی، مهاجرانی از نقاط مختلف دنیا مانند اروپا، هند، چین و … نیز در این کشور زندگی می‌کنند و همین باعث شده آفریقای جنوبی به عنوان کشوری با فرهنگ‌های مختلف شناخته شود. جالب است بدانید همه چیز حتی غذا و موسیقی نیز به شدت تحت تأثیر همین چند فرهنگی بودن قرار گرفته‌اند. شهرهای بزرگ آفریقای جنوبی مانند کیپ تاون و ژوهانسبورگ بسیار مدرن بوده و ساکنان آن از پیشرفته‌ترین امکانات رفاهی برخوردارند اما مناطق روستایی که بیشتر مختص بومیان آفریقا هستند، همچنان اعتقادات سنتی خود را حفظ کرده و محیطی کاملاً متفاوت دارند که این خود بخشی از جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

بیشتر ساکنان آفریقای جنوبی هنگام احوال پرسی با یکدیگر دست می‌دهند و روبوسی در این کشور خیلی رایج نیست. (خرید بلیط تهران کیپ تاون)

با چند اصطلاح زبانی در آفریقای جنوبی آشنا شوید!

در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی وجود دارد؛ اما از آنجایی که این کشور سال‌های زیادی تحت استعمار انگلستان بوده، انگلیسی هم جز زبان‌های رسمی آفریقای جنوبی به حساب می‌آید، البته از آنجایی که مردم این کشور انگلیسی را با لهجه متفاوت صحبت می‌کنند ممکن است درک آن برای شما مشکل باشد؛ اما جای نگرانی نیست چرا که اگر کمی انگلیسی بلد باشید می‌توانید گلیم خود را از آب بیرون بکشید. این چند اصطلاح را به خاطر بسپارید:

  • سلام                                       Hi
  • صبح بخیر                               Goeiemôre
  • عصر بخیر                               Goeie aand
  • قیمت این چنده؟                           Hoeveel kos hierdie prys
  • می‌تونین به من کمک کنین             Kan u my help
  • یه رستوران خوب پیشنهاد بدین       Bied ‘n goeie restaurant aan
  • اسم این غذا چیه؟                       Wat is die naam van hierdie gereg
  • میتونم منو رو ببینم                     Kan ek my sien
  • چه طور میتونم به خیابان بروم؟     Hoe kan ek straataf gaan

دلار همراه داشته باشید

مسئله ارز در کشورهایی که واحد پولی به غیر از دلار دارند دغدغه همیشگی مسافران است؛ اما ما در اینجا بهترین راه را به شما پیشنهاد می‌دهیم. واحد رسمی پول آفریقای جنوبی راند نام دارد؛ اما در سفر به این کشور نیازی نیست ریال را به راند تبدیل کنید. بهترین راه اینست که به اندازه کافی دلار همراه داشته باشید و پس از رسیدن به مقصد دلار را از طریق صرافی‌های فرودگاه یا هتل به راند تبدیل کنید. بدین ترتیب هم واحد پولی را دارید که در همه جای دنیا قابل خرج کردن است و هم در طول اقامتتان در آفریقا مشکل پرداخت پول پیدا نخواهید کرد.

مطالب مرتبط

۱۰ غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی حتما باید امتحان کنیم

.

از مدارک خود کپی داشته باشید

سفر است و هزار اتفاق پیش‌بینی نشده، پس بهتر است از قبل فکر همه چیز کرده باشید. یکی از اتفاق‌هایی ناگواری که ممکن است برای هر مسافر رخ دهد گم کردن مدارک است از این رو بهتر است از تمامی مدارک شناسایی خود مانند پاسپورت، ویزا، بلیط هواپیما و برگه رزرو هتل یک کپی تهیه کرده و در جای مطمئن نگه دارید.

مقدار بار مجاز در پرواز را چک کنید

معطل شدن در گیت فرودگاه برای پرداخت جریمه اضافه بار، اتفاقی است که بیشتر مسافران از آن گریزان‌اند. برای گرفتار نشدن در این مرحله، حتماً قبل سفر از کارشناس تور خود درباره میزان بار مجازی که می‌توانید همراه داشته باشید سؤال کنید و به این نکته دقت کنید آفریقا جنوبی کشوری با سوغاتی‌های جذاب است پس بخشی از چمدانتان را به سوغاتی‌های خریداری شده اختصاص دهید.

یک لیست از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید

بهتر است ۲ هفته قبل از سفر لیستی از وسایل مورد نیازتان تهیه کنید و به مرور آن‌ها را کنار بگذارید. در نهایت نیز هنگام جمع کردن چمدان مجدداً لیست را بررسی کرده و وسایلی را که حجم زیادی را اشغال می‌کنند یا غیر ضروری هستند از لیست حذف کنید. توجه داشته باشید بسیاری از مواد بهداشتی را می‌توان از فروشگاه‌های مقصد خریداری کرد پس نیازی نیز چمدانتان را با وسایل اضافه پر کنید.

از وضعیت آب و هوا در زمان سفرتان مطلع باشید

وضعیت آب و هوا در کشور آفریقای جنوبی برعکس ایران است. فصل بهار در این کشور همزمان با پاییز و تابستان همزمان با زمستان در ایران می‌باشد. بنابراین بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی اواخر شهریور ماه و عید نوروز می‌باشد. در این دو فصل آفریقا آب و هوایی معتدل دارد و گردشگران می‌توانند از سافاری‌های حیات وحش این کشور لذت ببرند.

.

نکات ضروری بعد از رسیدن به آفریقای جنوبی

.

به تابلو ترانسفر فرودگاهی دقت کنید

ترانسفر از فرودگاه به هتل محل اقامت جز خدمات تور آفریقای جنوبی است. بدین صورت که نماینده آژانس ستاره ونک با تابلو مخصوص در ساعت مشخص برای انتقال شما به فرودگاه حضور دارد؛ بنابراین بعد از پیاده شدن از هواپیما و انجام کارهای گمرکی، برای از دست ندادن ترانسفر حواستان به تابلو نماینده ستاره ونک باشد.

ساعتتان را با ساعت مقصد هماهنگ کنید

اختلاف ساعت مبدأ با مقصد از مواردی است که باعث سردرگمی مسافران می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق پس از نشستن در هواپیما ساعتتان را با زمان رسمی مقصد تنظیم کنید. بدین ترتیب پس از رسیدن به مقصد ساعت مغز شما خود را راحت‌تر با شرایط جدید هماهنگ می‌کند. ساعت رسمی آفریقای جنوبی ۲ ساعت ۳۰ دقیقه عقب‌تر از ساعت ایران است.

مطالب مرتبط

چه کسانی نباید به آفریقای جنوبی سفر کنند

.

به توصیه‌های راهنمای توجه کنید

راهنمایان تور در سفر به مقصدی با آداب‌ورسوم متفاوت نقشی پررنگی ایفا می‌کنند. با توجه به اینکه این عزیزان بیش از هر شخص دیگری با فرهنگ و خیابان‌های آفریقای جنوبی آشنایی دارند پس برای داشتن اقامتی لذت‌بخش‌تر به توصیه‌هایشان گوش کنید و حتماً شماره تماس راهنمای تور را گرفته تا در مواقع لزوم بتوانید با ایشان تماس داشته باشید.

در بازدیدهای گروهی صبور باشید

تورهای آفریقای جنوبی و به ویژه سافاری‌های حیات وحش به صورت گروهی انجام می‌شوند؛ بنابراین سعی کنید به موقع در محلی که توسط لیدر مشخص می‌شود حاضر شوید و مهمتر از هر چیز با تکیه بر قانون طلایی “هر چه برای خود می‌خواهید برای دیگران هم بخواهید” هوای هم سفرهایتان را داشته باشید. در گردش‌های سافاری به هیچ عنوان از گروه جدا نشوید و هنگام گرفتن عکس‌های یادگاری فاصله خود را با حیوانات وحشی حفظ کنید.

زمانی را برای آشنایی با امکانات هتل و محله اقامتتان بگذارید

از آنجایی که ممکن است برای خرید وسایل مصرفی به فروشگاه نیاز پیدا کنید، کمی در هتل و محله اقامتتان قدم بزنید. بدین ترتیب هم با محلی‎های آفریقای جنوبی آشنا می‌شوید و هم می‌توانید وسایل موردنیازتان را خریداری کنید. البته راهنمای تور نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک می‌کند.

وضعیت برق شهری در آفریقای جنوبی

برق شهری در این کشور ۳۲۰ ولت می‌باشد و پریزها به صورت ۲ یا سه شاخه هستند. اما برای اینکه موبایل یا سایر وسایل برقیتان را به راحتی شارژ کنید بهتر است سه شاخه و تبدیل را همراه خود داشته باشید. این وسیله‌ها جای زیادی را اشغال نمی‌کنند و بسیار کارآمد هستند.

سیستم حمل و نقل عمومی

تاکسی بهترین راه حمل و نقل عمومی در دو شهر ژوهانسبورگ و کیپ تاون است. هزینه ورودی تاکسی ۱۶ راند و به ازای هر یک کیلومتر ۱۰ راند می‌باشد.

چگونه سیم کارت تهیه کنیم؟

سیم کارت جز خدمات تور بوده و به هر خانواده یک سیم کارت رایگان داده می‌شود. اگر نیاز به سیم کارت اضافه داشتید می‌توانید آن را از طریق فروشگاه‌های محل اقامتتان تهیه کنید. اپراتورهای مختلفی در آفریقای جنوبی فعالیت می‌کنند اما بهترین و معروفترین آن‌ها Vodacom نام دارد. قیمت خرید اولیه این سیم کارت حدودا ۵ راند است و شما می‌توانید پس از خرید آن را جهت استفاده از اینترنت و مکالمه شارژ کنید. Vodacom دارای آنت دهی دهی بوده و اینترنت پر سرعت را نیز پوشش می‌دهد.

بهداشت در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. هتل‌های این کشور بر اساس استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند و کلیه امکانات رفاهی را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهند. رستوران‌های آفریقای جنوبی بسیار تمیز بوده و انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را به گردشگران ارائه می‌دهند؛ بنابراین با خیالی آسوده سفر کرده و از اقامتتان در این کشور لذت ببرید.

بیمه و درمان

بیمه مسافرتی هم از خدماتی است که از طرف کارگزار تور آفریقای جنوبی برای گردشگران صادر می‌شود. اگر گردشگران در طول سفر دچار حادثه شده یا نیاز به درمان داشته باشند می‌توانند به مراکز پزشکی مراجعه کرده و با همراه داشتن فاکتور، پس از بازگشت به ایران هزینه‌های خود را از شرکت بیمه مربوطه دریافت کنند. البته در صورت پیشامدهای ناگوار و بنا به تشخیص شرکت بیمه، پرداخت برخی هزینه‌ها در کشور مقصد نیز امکان‌پذیر می‌باشد.

چند نکته کاربردی

  • لباس‌های خود را مناسب با فرهنگ و محیط انتخاب کنید.
  • آفریقای جنوبی کشوری امن است اما برای احتیاط وسایل قیمتی خود را به صندوق امانات هتل بسپارید.
  • پاور بانک همراه داشته باشید.
  • بهتر است تمام پول نقد خود را در یک جا نگه داری نکنید.
  • انعام دادن به کارکنان هتل یا رستوران یک رسم دیرینه است.
  • سرویس‌های بهداشتی در این کشور شلنگ ندارند. بنابراین همیشه دستمال کاغذی یا دستمال مرطوب همراه داشته باشید.
  • در صورت نیاز به آتشنشانی، اورژانس یا پلیس می‌توانید با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید.
  • شیر آب‌های آفریقای جنوبی آشامیدنی نیستند. برای این منظور از فروشگاه‌ها آب معدنی خریداری کنید.

سفارت ایران در شهر پرتوریا آفریقای جنوبی:

آدرس: Schoeman 1002 St. Hatfield, 0083 – Petoria, South Africa

ایمیل: office@Iranembassy.org.za

وبسایت: http://www.iranembassy-sa.org.za

مطالب مرتبط

۵ تفریح مهیج که در سفر به آفریقای جنوبی نباید از دست داد

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید