معرفی جاذبه های گردشگری بالی - اندونزی

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 22 نوامبر 2023
Loading...

بالی یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین جزایر در مجمع‌الجزایر اندونزی است که مابین اقیانوس‌های آرام و هند و در جنوب خط استوا قرارگرفته. به دلیل آتش‌فشانی بودن جزیره خاک آن بسیار حاصلخیز است که باعث شکل‌گیری طبیعت زیبای آن شده است. این جزیره با داشتن طبیعتی زیبا، بکر و کم‌نظیر و همچنین به خاطر وجود معابد و بناهای تاریخی و چشمه‌های آب گرم،  گردشگران از سرتاسر دنیا را به سوی خود جذب می‌کند. بنابراین این مطلب را به معرفی جاذبه های گردشگری بالی اختصاص داده‌ایم.

کوه باتور

هر روز هنگام سپیده دم بالی و قبل از طلوع آفتاب، صدها بازدیدکننده سفر به قله ۱۷۰۰ متری کوه باتور را آغاز می کنند. هنگامی که به قله کوه برسید، می‌توانید طلوع خورشید را بر فراز کوه‌های پوشیده از مه تماشا می کنید. اگر اهل ورزش هستید حتما این گزینه را در بین جاذبه های گردشگری بالی قرار دهید.

این آتشفشان فعال در منطقه کینتامانی در ارتفاعات مرکزی بالی، حدود یک ساعت رانندگی از اوبود قرار دارد. پیاده روی در مسیرهای مشخص شده نسبتاً آسان است و معمولاً حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. سفرها با تور معمولاً شامل صبحانه پیک‌نیک با تخم‌مرغ پخته شده با بخار آتشفشان فعال است.

برای پیمودن این مسیر کفش‌های پیاده‌روی محکم ضروری هستند و توصیه می‌شود که از کرم  ضدآفتاب استفاده کنید.

همچنین می‌توانید سفر به اینجا را با بازدید از یکی از مهم‌ترین معابد بالی، Pura Ulun Danu Batur، در ساحل شمال غربی دریاچه ترکیب کنید.

جنگل میمون اوبود

بازدید از جنگل میمون‌ها که به عنوان پناهگاه میمون‌های مقدس نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تور بالی و کارهایی است که در اوبود می‌توان انجام داد. همچنین اگر از دوستداران حیوانات یا اهل عکاسی هستید، اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در بالی برای شما خواهد بود. می‌توانید در حدود ۱۰ دقیقه از مرکز شهر در Ubud پیاده روی کنید.

علاوه بر میمون‌های سرگرم‌کننده ماکاک‌های دم دراز خاکستری که خانه‌شان را در اینجا می‌سازند، بخش بزرگی از جذابیت، محیط جنگلی خاطره‌انگیز است که میمون‌ها در آن آزادانه پرسه می‌زنند. مسیرهای سنگفرش شده از میان جنگل‌های انبوه درختان غول پیکر بانیان و جوز هندی می‌گذرد، جایی که مجسمه‌های پوشیده از خزه و معابد باستانی از میان شاخ و برگ‌های انبوه خودنمایی می‌کنند و حس تقریباً عرفانی را القا می‌کنند.

این جنگل برای نشان دادن همزیستی هماهنگ بین انسان و حیوانات در نظر گرفته شده است. همچنین از گیاهان کمیاب را می‌توان در آن دید و به عنوان مکانی برای تحقیق در مورد رفتار ماکاک ها استفاده می‌‍شود. در اینجا، صدها میمون از میان درختان تاب می‌خورند و از دیوارها بالا می‌روند.

معبد لمپویانگ از خارق‌العاده‌ترین جاذبه های گردشگری بالی

اگر عکس معروف اینستاگرامی افراد در دروازه‌های بهشت را دیده‌اید و تعجب شما را برانگیخته است، معبد لمپویانگ جایی است که این عکس‌های رویایی در آنجا گرفته شده! این بنای معروف که اغلب «معبد لمپویانگ» نامیده می‌شود، در واقع یکی از مجموعه‌ای از معابد است که در ارتفاعات کوه لمپویانگ قرار گرفته است. گردشگران به اینجا می آیند تا عکسی بین راه پله های اژدهای بلند که قله مه آلود کوه آگونگ را دربرگرفته، بگیرند.

Pura Luhur Lempuyang یکی از مقدس ترین معابد و از ارزشمندترین جاذبه های گردشگری بالی است. این معبد در بالای یک پیاده‌روی با مجسمه‌‌ای شبیه به گوساله تا ۱۷۰۰ پله از میان جنگل بخار گرفته است. مراقب ماکاک‌های دم دراز خاکستری باشید که در طول مسیر در اطراف جنگل می‌چرخند.

پیاده‌روی به پورا لوهور لمپویانگ معمولاً حدود ۱٫۵ تا دو ساعت طول می‌کشد، اما زمانی که به اوج رسیدید، با زیبایی عرفانی یک اثر باستانی و مناظر شگفت زده خواهید شد. البته اگر برای پیاده روی آماده نیستید می‌توانید به یک محلی پول بدهید تا شما را تا انتهای جاده آسفالته با موتور سوار کند و به مقصد برساند.

ساحل کوتا

درست است که کوتاه ساحلی شلوغ می‌باشد و دستفروشان دائمی بیشتر فضای آن را اشغال کرده‌اند، اما این شن و ماسه معروف، همراه با سواحل همسایه Legian و Seminyak درست در شمال، یکی از خارق‌العاده‌ترین جاذبه های گردشگری بالی به شمار می‌روند. شما یک روز سرگرم کننده را در اینجا خواهید داشت.

می‌توانید کلاس‌های موج‌سواری را رزرو کنید و تخته‌های موج‌سواری، تخته‌های بوگی، صندلی‌های آفتاب‌گیری، و چترها را مستقیماً از اجاره کنید. تعداد زیادی کافه و رستوران در کنار ساحل قرار دارند که بهترین غذاهای محلی را به گردشگران ارائه می‌دهند.

ساحل کوتا یکی از بهترین مکان‌ها برای مسافران جوانی است که به دنبال فضایی سرزنده تر از استراحتگاه‌های ساحلی آرام هستند.

جزیره لووینا

جزیره Lovina که توسط چندین سواحل کوچک تشکیل شده است، بسیاری از دهکده های محلی را در خود پوشش می دهد. این ساحل بکر با امواج آبی فیروزه‌ای، تفریحات شبانه تکان‌دهنده و شن‌های سیاه، بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود می‌کند.

یکی از مواردی که آن را از بقیه سواحل بالی متمایز می کند، تور تماشای دلفین آن است. اگر اوقات فراغت دارید، می‌توانید از فروشگاه‌های هنری، رستوران‌های غذاهای دریایی و کافه‌های آن نیز دیدن کنید.

فعالیت ها در جزیره لوینا: از تور تماشای دلفین ها لذت ببرید، از طعم غذاهای دریایی سنتی در یکی از رستوران های آن لذت ببرید، تماشای غروب زیبای خورشید.

بیشتر بخوانید: بالی کجاست | بالی در کدام کشور است؟

معبد اولو واتو از زیباترین جاذبه های گردشگری بالی

معبد اولوواتو یکی از معروف‌ترین معابد بالی است که به لطف محیط با شکوه آن فضایی سحرانگیز دارد. این منطقه بر فراز صخره‌های دریا در بالای یکی از بهترین مکان‌های موج‌سواری بالی قرار گرفته است.

در زبان بالی،  “Ulu” به معنای “نوک” یا “انتهای زمین” و Watu” ” به معنای صخره است، نامی مناسب برای موقعیت معبد در شبه جزیره بوکیت، در امتداد نوک جنوب غربی جزیره! اولو واتو نیز مانند Pura Tanah Lot، غروب آفتابی خیره کننده دارد، زمانی که آسمان و دریا توسط اشعه خورشید نورانی می‌شوند.

یافته‌های باستان‌شناسی در اینجا نشان می‌دهد که این معبد منشأ مگالیتیک دارد و قدمت آن به حدود قرن دهم می‌رسد. اعتقاد بر این است که معبد از بالی در برابر ارواح شیطانی دریا محافظت می‌کند، طبق افسانه دوم این میمون‌هایی که در جنگل نزدیک ورودی آن زندگی می‌کنند هستند که از معبد در برابر تأثیرات بد محافظت می‌کنند.

فقط عبادت کنندگان هندو اجازه ورود به معبد را دارند، اما اجرای رقص Kecak که هنگام غروب خورشید در اینجا برگزار می‌شود به همراه مناظز خیره کننده ارزش وقت گذاشتن برای بازدید یکی از خاص‌ترین جاذبه های گردشگری بالی را دارد. این معبد در ۲۵ کیلومتری ساحل کوتا قرار دارد.

معبد پورا بساکی

Pura Besakih با بیش از هزار سال قدمت به این دلایل به عنوان معبد مادر در بالی شناخته می‌شود: این مجموعه مقدس ترین معبد هندو در بالی و بزرگترین آن است.

پورا بساکی در مکانی دیدنی در دامنه‌های جنوبی کوه آگونگ، در ارتفاع ۱۰۰۰ متری، واقع در مجموعه‌ای از معابد مختلف است که به عنوان مرکز معنوی مردم بالی شناخته می‌شود.

شالیزارها و جنگل‌های سرسبز این مجموعه معبد را احاطه کرده‌اند و بسیاری از جشنواره‌های مهم در اینجا برگزار می‌شود. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که یکی از این مراسم را در طول بازدید خود ببینید.

برنامه ریزی کنید که حدود سه ساعت را به گشت و گذار در معابد اختصاص دهید. پوشیدن کفش‌های پیاده‌روی راحت نیز ایده خوبی است چرا که باید مسافت مناسبی را پیاده‌روی کنید و از پله‌های زیادی بالا بروید. پورا بساکی از شلوغ‌ترین جاذبه های گردشگری بالی است.

کاخ آبی اوجونگ

این کاخ آبی باورنکردنی زمانی یک خانه سلطنتی بوده و توسط پادشاه Karangasem ساخته شده است. این پردیس در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار قرار دارد و توسط تعدادی استخر آب احاطه شده. حضور کوه آگونگ در پس‌زمینه آب و دودهای شناور مه مانند، منظره‌ای شگفت‌انگیز را خلق می‌کنند. این کاخ اغلب به دلیل زیبایی خود با Tirta Gangga مقایسه می‌شود و به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بالی بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به بالی

شهر سمینیاک از مهیج ترین جاذبه های گردشگری بالی

بالی به خاطر طراحان پر زرق و برق و خریدهای شگفت انگیزش شناخته شده است و بهترین نمونه‌های طراحی بالی را در خیابان‌های شلوغ Seminyak خواهید دید. به روزترین لباس‌ها، موج سواری و لباس شنا، جواهرات، مبلمان، و لوازم خانگی تنها برخی از اقلامی هستند که می‌توانید در مغازه‌های شیک و غرفه‌های شلوغ بازار اینجا بخرید.

بوتیک‌های برتر سمیناک عبارتند از Biasa، Magali Pascal و Bamboo Blonde. Sea Gypsy که برای جواهرات مناسب است.

سمینیاک همچنین خانه برخی از بهترین هتل‌های ساحلی، رستوران‌ها و گالری‌های هنری بالی است.

بنای تانا لات

در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غربی ساحل کوتا یکی از نمادین‌ترین معابد بالی را می‌توان دید. محیط ساحلی تماشایی آن، در یک جزیره صخره‌ای که توسط امواج متلاشی کننده احاطه شده‌اند قرار گرفته و صحنه‌ای شگفت انگیز را خلق کرده است.

برای مردم بالی، این یکی از مقدس ترین معابد دریایی جزیره است. هر روز غروب، انبوهی از گردشگران از کوتا، لگیان و سانور راه خود را به معبد می‌رسانند. همچنین فروشگاه‌های رنگارنگ سوغاتی و صنایع دستی را در اطراف تانالوت می‌توان دید.

Pura Tanah Lot در ابتدای قرن شانزدهم ساخته شد و گمان می‌رود که از کشیش نیراتا الهام گرفته شده باشد که از ماهیگیران محلی خواست پس از گذراندن شب بر روی صخره، معبدی در اینجا بسازند.

اگرچه خارجی‌ها نمی‌توانند وارد هیچ یک از معابد این مجموعه شوند، اما این امکان وجود دارد که در هنگام جزر و مد به معبد اصلی بروید. همچنین پیاده روی در مسیرها، گرفتن عکس و لذت بردن از طبیعت از دیگر کارهای سرگرم کننده در معبد تانالوت به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بالی هستند.

شالیزارهای پلکانی تگالالنگ از حیرت انگیزترین جاذب های گردشگری بالی

آیا می‌خواهید از مزارع برنج زیبای زمردی که در تصاویر بالی و پست‌های اینستاگرام مشاهده می‌کنید، بازدید کنید؟ تراس‌های برنج Tegallalang یا Jatiluwih باید در صدر فهرست جاذبه های گردشگری بالی شما قرار گیرد.

در حدود ۳۰ دقیقه رانندگی از شمال اوبود، تراس‌های برنج تگالالانگ یکی از معروف‌ترین مناطق با زیبایی بی انتها را خواهید دید. اینجا یک منطقه آرامش بخش برای لذت بردن از مناظر سرسبز و سرو غذا در یکی از رستوران‌ها و کافه‌های مشرف به مزارع است.

تراس‌های برنج Jatiluwih حدود ۹۰ دقیقه با ماشین از Ubud فاصله دارد و بیش از ۶۰۰ هکتار از مزارع برنج را در امتداد تپه‌های رشته کوه Batukaru پوشش می‌دهد و شلوغی کمتری نسبت به Tegallalang دارد. همچنین تجمع گردشگران کمتر بوده و بنابراین راحت‌تر می‌توانید در اطراف قدم بزنید.

هر دوی این مزارع برنج از تعاونی سنتی مدیریت آب به نام “سوبک” استفاده می‌کنند، یک سیستم آبیاری به رسمیت شناخته شده توسط یونسکو است و قدمت آن به قرن نهم می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای سفر به بالی

ساحل نوسا دوا بالی

آیا می خواهید از هیاهوی شهری بالی فرار کنید؟ ساحل Nusa Dua جایی ست که به دنبال آن هستید. در اینجا، می‌توانید روی یک صندلی آفتاب‌گیر راحت دراز بکشید، نوشیدنی خنک در دست داشته باشید و به صدای آرام موج‌سواری روی شن‌های ابریشمی و سفید گوش کنید. بدون شک نوسا دوا یکی از بهترین س.احل و از معروفترین جاذبه های گردشگری بالی می‌باشد.

برخی از بهترین هتل‌های ساحلی لوکس بالی در این ساحل قرار گرفته‌اند. کارهای پرطرفدار در Nusa Dua شامل قدم زدن در طول ساحل، شنا، موج‌سواری، چتربازی، و آفتاب گرفتن است.

اگر از حضور در ساحل خسته شدید، می‌توانید در یک اسپای مجلل در ثبت نام کنید یا در فروشگاه‌های شیک در Bali Collection، یک مرکز خرید در فضای باز، بگردید. با وجود این همه آرامش، جای تعجب نیست که Nusa Dua یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در بالی برای ماه عسل به شمار رود.

جزیره‌ نوسا پنیدا

جزایر نوسا پیندا جایی است که شما را از هیاهوی بالی دور می‌کند. این جزایر به عنوان آرام‌تری جاذبه های گردشگری بالی برای افرادی که اهل ورزش یوگا هستند مناسب می‌باشند.

محبوب ترین جزیره از این سه جزیره، Nusa Lembongan است که در حدود ۲۰ کیلومتری ساحل Sanur قرار گرفته و به راحتی با قایق های تندرو قابل دسترسی است. موج‌سواری، غواصی، کایاک‌سواری و پدل‌برد سواری ایستاده فعالیت‌های اصلی اینجا هستند و جاذبه‌های برتر عبارتند از ساحل زیبای رویا، خلیج قارچ و صخره‌های اشک‌های شیطان!

بسیاری از مردم محلی اینجا هنوز هم از طریق پرورش جلبک دریایی امرار معاش می‌کنند و شما می‌توانید آنها رادر حال برداشت جلبک در کنار ساحل تماشا کنید.

همچنین صخره‌ها، غارها و پناهگاه پرندگان از برترین جاذبه‌های نوسا پیندا هستند و غواصی یکی از محبوب‌ترین کارهایی است که می‌توان در اینجا انجام داد. شما می‌توانید با اقامت در کلبه های روستایی گرفته تا ویلاهای لوکس چند روزی را در جزیره بگذرانید.

بیشتر بخوانید: چه تفریحاتی می‌توان در اوبود بالی (Ubud) انجام داد؟

پارک آبی ‏Waterbom Bali از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری بالی

در سفر با بالی، یک روز را برای رفتن به  Waterbom Bali برنامه ریزی کنید. این پارک آبی پر اکشن در قلب کوتا، تفریحی متنوع برای هر یک از اعضای خانواده دارد. بچه‌ها می‌توانند در استخرهای شنا بازی کنند.

مادران و پدران می‌توانند با یک جلسه رفلکسولوژی، مانیکور یا پدیکور یا آبگرم ماهی حسابی استراحت کنند. رستوران‌ها و کافه‌ها طیفی از رژیم‌های غذایی مختلف را ارائه می‌کنند و محوطه با درختان بزرگ سایه‌دار و باغ‌های استوایی زیبا تزیین شده‌اند.

دوست دارید که ویک بورد، اسکی روی آب، زانو بورد یا اسکورفینگ (تقابلی بین موج سواری و اسکی روی آب) را در یک محیط نسبتا امن امتحان کنید؟ پارک ویک بالی تمام این تفریحات را ارائه می‌دهد. بی دلیل نیست که این پارک یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری بالی به شمار می‌رود.

تورهای پیاده روی خط الراس کامپوهان

کامپوهان ریج جایی است که ماجراجویی در طبیعت را به عنوان یکی از جاذب های گردشگری بالی تجربه خواهید کرد. پیاده روی به شما امکان می‌دهد در هوای تازه نفس بکشید، در محیط سرسبز آرامش پیدا کنید و از مکان‌های مملو از گردشگران دور شوید.

طول کل مسیر ۹ کیلومتر است که  شیبی ملایم دارد و می توان با افرادی که تجربه قبلی در کوهنوردی ندارند، آن را طی کرد. در مسیر از دیدنی‌هایی مانند مزارع برنج، روستاهای سنتی و معبد Pura Gunung Lebah لذت خواهید برد.

سخن پایانی

بالی یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید در کل مجمع الجزایر اندونزی است. بازدید از اینجا هوش و حواس شما را خواهد برد. با وجود هیاهو در مناطق توریستی، اما این جزیره سرشار از زیبایی‌های طبیعی است و جاذبه‌های متنوعی برای هر سلیقه دارد. موج‌سواران برای موج‌ سواری می‌آیند، کوهنوردان می‌توانند از قله‌های آتشفشانی جنگلی به سمت آبشارهای مه‌آلود بروند و دوچرخه‌سواران می‌توانند از میان مناظر سرسبز پر از تراس‌های برنج و مملو از دهکده‌های سنتی دوچرخه سواری کنند.

صحنه هنری غنی جزیره یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بالی است و اگر به دنبال آرامش هستید می‌توانید سالن‌های اسپا را امتحان کنید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اندونزی از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور اندونزی
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید