این چند دسر لذیذ را در تور استانبول نوش جان کنید

نوشته شده توسط : پونه مولایی در سه‌شنبه 11 فوریه 2020
Loading...

یک ضرب‌المثل ترکی است که می‌گوید: “یک فنجان قهوه ترک، چهل سال ارزش دارد”. این حکایت تمام خوردنی‌ها کشور ترکیه است که طعم آن‌ها در جان شما تا ابد می‌ماند و تا آخر عمرتان مزه آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.

در سفر به استانبول شما به بهشتی از خوردن‌های لذیذ بر خواهید خورد. این خوراکی‌ها قدمتی طولانی دارد و روزگاری پای ثابت سفره سلاطین عثمانی بوده است. اما حالا این خوردنی‌ها به کوچه و بازار رسیده و مردم عادی هم می‌توانند از آنان تناول کنند. بلیط تهران استانبول

در ادامه با چند دسر و نوشیدنی خوشمزه ترکی آشنا می‌شویم.

کونفه

در لابه‌لای کتاب‌های هزار و یک‌شب رد پای این دسر شیرین را می‌توان پیدا کرد. شیرینی لذیذی که در بلاد عرب و ترک برای خوردنش سر و دست‌ها شکسته است. اما حالا ترک‌ها آن را جز دسر بومی خود به جهانیان شناسانده‌اند.

این دسر از خمیر رشته مانند نازک یا خمیر سمولینای بسیار نازک خیسانده شده در شربت شیرین با پایه شکر و لایه‌های پنیر یا سایر مواد اولیه مانند خامه لخته یا آجیل و بسته تهیه می‌شود.

در تور استانبول و بدون هیچ وقفی کونفه را امتحان کنید.

باقلوا

یکی از پرطرفدارترین شیرینی‌های ترکیه که کام همگان را شیرین می‌کند، همین باقلوا است. علاوه بر شیرینی آن، بوی هل و گلاب باقلوا  را متمایز می‌کند.

در ایران انواع گوناگونی از باقلوا را می‌توان پیدا کرد، اما باقلواهای استانبولی ظاهری متفاوت‌تر دارند و البته شیرین‌تر هم هستند.

آب‌میوه ترش

خودرن آب‌میوه ترش یک عادت دیرینه مردم ترکیه است. زیرا معتقدند فواید بسیار برای بدن دارد و ویتامین C به حد لازم تأمین می‌شود. درواقع ترک‌ها آب‌ ترشی‌های خانگی خود را در یک لیوان بزرگ ریخته و آن را سر می‌کشند.

بیشتر آن‌ها مایع‌ترشی خود را با آب‌لیمو، سرکه انگور، سیر، آب جوشیده و نمک درست می‌کنند.

لوکوم

به علت هم‌جواری ایران و ترکیه و همچنین اشتراکات تاریخی گذشته؛ موارد مشابه بسیاری را می‌توان در فرهنگ هرکدام پیدا کرد که البته فقط تغییر اسم داده‌اند.

لوکوم یک دسر کش‌دار و رنگی ترکیه است که مزه نام آشنایی دارد. این شیرینی در ایران به نام راحت‌الحلقوم شناخته می‌شود که در انواع ساده، مغزدار و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شود.

حتماً در سفر به ترکیه لوکوم  را امتحان کنید چون از مزه ایرانی آن متفاوت‌تر خواهد بود.

مطالب مرتبط

تست کردن این غذاها را در استانبول فراموش نکنید

۱۰ تفریح مهیج و رایگان در استانبول

بایدونبایدهای سفر به استانبول

.

حلوا

قطعاً حلوا را بارها امتحان کرده‌اید و به مزه آن کامل آشنا هستید. آرد تفت‌داده شده‌ای که با ادویه‌های معطری همچون هل، زعفران و چاشنی‌هایی مانند گلاب و شیره انگور پخته می‌شود.

مردم ترک اما در پختن حلوا چاشنی خلاقیت را هم افزوده‌اند و آن را در طعم و رنگ‌های گوناگون می‌پزند که مزه آن را متفاوت می‌کند.

دوندورما

دوندورما یک نوع بستی معروف ترکیه است که در دکه‌های بسیاری در استانبول آن را می‌فروشند. این بستی دقایقی شما را سرگرم می‌کند و حسابی سرکارتان می‌گذارد. پس قبل از سفارش دادنش دقیقاً به نحوه سرو آن دقت کنید تا کفری نشوید.

اکثر فروشندگان این بستنی لباس محلی ترکی به تن دارند و در اذیت کردن مشتریان تبحر خاصی دارند. با اعصابی آرام دوندورما را سفارش دهید و هرگز گول نخورید و بگذارید فروشنده نمایش خود را اجرا کند و بعد از اتمام آن بستنی را نوش جان کنید.

کیک موزاییکی

یک شیرینی سنتی که اکثر مادرهای خوش‌ذوق ترکی هرروز صبح برای فرزندان خودشان می‌پزند.

اگر شما هم ازجمله افراد معتاد به شکلات هستید، این کیک را حتماً تست کنید. در تمامی قنادی‌های ترکیه کیک موزاییکی داغ و لذیذ پیدا می‌شود.

مطالب مرتبط

برای یک وعده صبحانه اصیل استانبولی؛ این کافه‌ها را فراموش نکنید

.

گولاچ

عروس دسرهای ترکی که ظاهر سفید و زیبای آن صحه بر این حرف می‌گذارد. از میان تمام دسرهای ترکی، گولاچ بیشتر در ماه رمضان خورده می‌شود.

این دسر بسیار مقوی و سبک است به همین خاطر مردم استانبول برای تجدیدقوا در ماه رمضان آن را به‌عنوان یک عنصر اصلی سفره غذایی در نظر می‌گیرند.

گولانچ از ترکیب ورقه‌های پودر نشاسته و ذرت همراه در مایع غلیظ شیر و شکر درست می‌شود. توت‌فرنگی، خرما، پودر پسته و گردو از دیگر مواد استفاده شده در این دسر است.

قهوه ترک و چای کمر باریک

این یک حقیقت قابل‌اثبات است که چای را به هیچ طریقی نمی‌توان از ترک‌ها جدا کرد! از هر کافه و پارکی که در ترکیه گذر کنید مردم محلی را خواهید دید که مشغول نوشیدن یک چای خوش‌رنگ کمر باریک یا یک فنجان قهوه ترک هستند.

پس از تفرج در شهر به نزدیک‌ترین کافه ممکنه بروید و دهان خود را با این طعم‌های بی‌نظیر تر کنید.

نوشیدنی بوزا

یک نوشیدنی محبوب و گرم که بیشترین زمان استفاده آن در زمستان است. این نوشیدنی تخمیری از ارزن پوست‌کنده که در آب جوش پخته می‌شود و با شکر شیرینش می‌کنند؛ تهیه می‌گردد.

بوزا غلظت زیادی دارد به همین خاطر هنگام سرو در لیوان، یک قاشق هم کنارش قرار می‌دهند چون سرکشیدنش ممکن نیست و باید ذره‌ذره آن را میل کنید. اگر در زمستان عازم استانبول هستید، می‌توانید به سراغ دست‌فروش‌های دوره‌گرد بروید و این نوشیدنی را خریداری کنید.

برای اطلاع از تور نوروز ترکیه با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید