گرانترین رستوران استانبول کجاست و چه نام دارد؟

نوشته شده توسط : سارا اشرف نژاد در یکشنبه 8 سپتامبر 2024
Loading...

کشور ترکیه همواره به داشتن غذاهای خوشمزه معروف بوده و همین مسئله باعث شده صنعت رستوران در کشور بسیار رقابتی شده و یکی از مهم‌ترین سوالات توریستان «بهترین و گرانترین رستوران‌های استانبول» باشد. از طرفی نیز علاوه بر رستوران‌های لوکس، تاریخ غنی و جاذبه‌های دیدنی، استانبول را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است. این رستوران‌ها می‌توانند مکانی عالی برای برگزاری جلسات کاری، جشن‌های خاص یا حتی دیدارهای عاشقانه باشند؛ همچنین علاوه بر غذاهای لذیذ و باکیفیت، منظره‌ای زیبا از استانبول و تنگه بسفر نیز دارند.در ادامه، به معرفی گران‌ترین رستوران‌های استانبول می‌پردازیم که تجربه‌ای خاص و متفاوت را برایتان رقم می‌زنند.

۱) Leb-i Derya Restoran

یکی از رستوران‌های لوکس استانبول که در منطقه بی‌اوغلو قرار دارد، Leb-i Derya است که علاوه بر غذاهای خاص و خوشمزه، منظره‌ای بی نظیر از شهر و تنگه بسفر دارد. فرقی نمی‌کند که برای قرار کاری، برگزاری جشن  یا دیداری عاشقانه به این رستوران بروید؛ در هر صورت مکانی ایده‌آل برای همگان می‌باشد. هم چنین در کنار همه‌ی ویژگی‌های مثبتی که گفتیم می‌توانید از طعم‌های متنوع غذاهای دریایی، ماهی و غذاهای بین‌المللی نیز لذت ببرید.

آدرس: Kumbaracı Yokuşu No:57/6, Beyoğlu, Istanbul

معروف‌ترین غذا: بشقاب غذاهای دریایی و ماهی‌های تازه

۲) ۳۶۰ Istanbul

همان‌گونه که از اسم این رستوران می‌توان حدس زد، منظره‌ای پانورایی از استانبول زیبا و تنگه بسفر دارد. رستوران ۳۶۰ استانبول یکی از گرانترین رستوران‌های استانبول است که در منطقه بی‌اوغلو واقع شده و با تراسی بزرگش، گزینه‌ای مناسب برای توریستان به شمار می‌آید. سرآشپزهای این رستوران با مهارتی ویژه، غذاهای بین‌المللی و ترکی را تهیه و به شکلی خاصی سرو می‌کنند.

آدرس: İstiklal Caddesi, Misir Apartmanı No:163/8 K

۳) Lacivert Restoran

احتمالا تا الان متوجه شده باشید که یکی از معیارهای محبوبیت کافه و رستوران در ترکیه، منظره‌ای رو به سوی تنگه و شهر می‌باشد. رستوران لاجورد نیز یکی از گرانترین رستوران‌های استانبول می‌باشد که در بیکوز قرار گرفته و به دلیل موقعیت منحصر به فردش در کنار دریا، یکی از بهترین گزینه‌ها برای صرف یک وعده غذایی از جمله صبحانه و غذاهای دریایی می‌باشد.

آدرس: Körfez Cd. No:57/A, Anadolu Hisarı, Beykoz, Istanbul

معروف‌ترین غذا: ماهی تازه و غذاهای دریایی گریل شده با ادویه‌های محلی

۴) Türk Fatih Tutak

نام این رستوران وام گرفته شده از نام مدیر و سرآشپز معروف آن یعنی فاتح توتاک می‌باشد. او با استفاده از دانش خود در زمینه آشپزی، تکنیک‌های مدرن و خلاقیت زیاد، غذاهای سنتی ترکی را به سطحی بالاتر ارتقا داده و رستوران را به یکی از بهترین و البته گرانترین رستوران‌های استانبول تبدیل کرده است. گفتنی است که محبوبیت رستوران ترک فاتح توتاک فقط در سطح داخلی نیست؛ زیرا که با داشتن دو ستاره میشل، در سطح جهانی نیز برجسته می‌باشد. هر بشقاب غذا در این رستوران به نوعی اثر هنری محسوب می‌شود!

آدرس: Hattat Tahsin Sk. No:12, Bomonti, Şişli, Istanbul

معروف‌ترین غذا: مانتی مادرم (نوعی غذا از رشته‌ با گوشت) و فرفری بره

بیشتر بخوانید:

لیست کامل اوت لت های استانبول+آدرس

تفریحات مجردی استانبول

معرفی جاذبه های گردشگری استانبول – ترکیه

۵) Duble Meze Bar

برای علاقه‌مندان به غذاهای میخانه‌ای و سنتی ترکی، Duble Meze Bar یکی از بهترین گزینه‌هاست. این رستوران در بی‌اوغلو قرار دارد و دارای منظره‌ای زیبا از شهر استانبول می‌باشد. ترکیب این منظره با انواع تنقلات و پیش غذاهای لذیذ که توسط سرآشپزهایی حرفه‌ای تهیه می‌شود، باعث شده  Duble Meze Bar به یکی از محبوب‌ترین و گرانترین رستوران‌های استانبول تبدیل شود.

آدرس: Meşrutiyet Caddesi No:85, Beyoğlu, Istanbul

معروف‌ترین غذا: انواع مزه‌های ترکی مانند حمص و بادمجان کبابی همراه با نان تازه

۶) Vogue

رستوران Vogue انتخاب اصلی افرادی است که به دنبال تجربه‌ای لوکس در کنار منظره‌ای فوق‌العاده از تنگه بسفر استانبول هستند. این رستوران با سرو انواع غذاهای بین‌المللی و مدیترانه‌ای و همچنین سوشی، یکی از محبوب‌ترین و گرانترین رستوان‌های استانبول به شمار می‌آید. همچنین گفتنیست که  Vogue در فهرست راهنمای میشلین و گالت و میلاو قرار دارد که مهر تاییدی بر کیفیت غذاهای آن می‌باشد.

آدرس: Akaretler Spor Cad. No:92, Beşiktaş, Istanbul

معروف‌ترین غذا: سوشی مخصوص Vogue و بشقاب غذاهای دریایی

۷) Nusr-Et Steakhouse

احتمالا کسی نباشد که مدیر و موسس این رستوران یعنی Nusret Gökçe را نشناسد! رستوران او به دلیل غذاهای گوشتی خاص و سبک سرو منحصر به فردش توسط نصرت بسیار شناخته شده می‌باشد و در سراسر جهان نیز چندین شعبه دارد. Nusr-Et Steakhouse با فضای لوکس و غذاهای نسبتا گران قیمتش در لیست گرانترانترین رستوران‌های استانبول قرار می‌گیرد.

آدرس: Nispetiye Cad. No:87, Etiler, Beşiktaş, Istanbul

معروف‌ترین غذا: استیک نیویورک و برگرهای خاص Nusr-Et

۸) Mikla Restaurant

رستوران میکلا در طبقه بالای هتل مارمارا پرا قرار دارد و از سال ۲۰۰۵ با مدیریت سرآشپز معروف ترک Mehmet Gürs فعالیت می‌کند. از جمله دلایل محبوبیت و معروفیت میکلا تلفیق طعم‌های اسکاندیناوی با روش‌های آشپزی و غذاهای سنتی ترکی می‌باشد که منجر به به وجود آمدن مفهوم «آشپزی جدید آناتولی» شده است. این رستوران ترکی دارای ستاره میشلن بوده و منوعی متنوع از غذاهای بین المللی را ارائه میدهد.

آدرس: The Marmara Pera, Meşrutiyet Caddesi No:15, Beyoğlu, Istanbul

معروف‌ترین غذا: اختاپوس گریل شده و فیله گوسفند با چاشنی‌های خاص آناتولی

سخن پایانی

استانبول به دلیل داشتن فرهنگ و تاریخ غنی، جاذبه‌های دیدنی و غذاهای لذیذ مقصدی دیده‌ال برای ایرانیان سفردوست می‌باشد. با رفتن به یکی از گرانترین رستوران‌های استانبول که بالاتر معرفی کردیم، علاوه بر این‌که از یک وعده غذایی با کیفیت و بی نظیر مطابق با سلیقه غذایی ایرانیان بهره مند خواهید  شد، بلکه می‌توانید استانبول و تنگه بسفر را از زاویه ای جدید ببینید و از غذا خوردن لذت ببرید. اگر قصد سفر به ترکیه و شرکت در تور استانبول را دارید، همین الان با کارشناسان ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۰۲۱۸۸۸۸۰۰۰۰ تماس حاصل فرمایید تا مقدمات سفرتان را فراهم کنند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور استانبول از ستاره ونک کلیک کنید.

خرید تور استانبول
کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
سارا اشرف نژاد
از همان ابتدای شروع به تحصیل، علی رغم تمام تبلیغات محیطی منفی بر علیه رشته انسانی، شیفته ادبیات و زنگ انشا بودم. به تدریج که به همراه کتاب‌های رمانم بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدم، برای یافتن پاسخ سوالات بنیادی‌ام وارد رشته ادیان و عرفان شدم و این نقطه‌ی آشنایی من با فلسفه و هستی شناسی بود که دختری عاشق نوشتن و کشف جهان از من ساخت! اکنون من مسافری قصه گو در کوچه پس کوچه‌های ایران و جهان هستم که با نوشته‌هایم شمارا همراه خود به سفر می‌برم..
ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید