معروف‌ترین سوغاتی‌های سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 10 مه 2020
Loading...

می‌دانید سریلانکا به داشتن چه چیز بیشتر از همه معروف است؟ با یک جستجوی ساده چای و ادویه‌جات تند و خوش‌عطر اولین پاسخی‌هایی هستند که به آن خواهید رسید. شاید باورنکردنی باشد اما همین پودرهای ریز معطر سال‌ها عامل جنگ و درگیری‌های اروپاییان برای تصاحب سرزمین سریلانکا بوده‌‍اند! اما اکنون همه چیز فرق کرده و این کشور خوش رنگ استقلال خود را به دست آورده و با تکیه بر طبیعت زیبا، مزارع چای و باغ‌های ادویه نه تنها آماده استقبال از گردشگران می‌باشد بلکه با سفر به این کشور می‌توان این گیاهان معطر و ارزشمند را به عنوان سوغاتی با خود به خانه آورد. برای آشنایی با دیگر سوغاتی‌های سریلانکا ما را همراهی کنید.

اگر تور سریلانکا را به دو بخش تقسیم کنیم، جاذبه‌های دیدنی و تفریحات آن در یک قسمت و خرید سوغاتی‌های جذاب و سنتی در قسمت دیگر قرار می‌گیرند. این کشور آسیایی مردمانی هنرمند دارد و سوغاتی‌های آن به قدری‌ متنوع هستند که خرید را لذت‌بخش و البته انتخاب را سخت می‌کنند. از این رو در این مطلب می‌خواهیم با معرفی بهترین سوغاتی‌های سریلانکا کار را برای مسافران این سرزمین زیبا و معطر آسان کنیم. (بلیط تهران کلمبو)

آنچه در این مطلب می‌خوانید

بهترین سوغاتی‌های سریلانکا

.

چای سیلان

مزارع چای پلکانی سریلانکا از زیباترین جاذبه‌های گردشگری در این کشور می‌باشند و به تبع محصولاتی که از این مزارع بدست می‌آیند بهترین سوغاتی‌های سریلانکا به شمار می‌روند. چای این کشور به سیلان شهرت دارد و کیفیت و عطر آن در کل دنیا زبانزد است. در سفر به سریلانکا شما شانس این را خواهید داشت تا هم از این مزارع دیدن کرده و روند تهیه چای را از نزدیک ببینید و هم انواع چای تازه را در حین بازدید به عنوان سوغاتی خریداری کنید. البته علاوه بر مزارع، چای سیلان در بسته‌بندی‌های مختلف و عطرهای متنوع در فروشگاه‌ها هم ارائه می‌شوند. چای‌های برند دیلماه و ارل گری از شناخته‌ شده‌ترین چای‌های سریلانکا هستند که در بسته‌بندی‌های بسیار شیک برای هدیه دادن مناسب می‌باشند.

ادویه جات خوش عطر سریلانکایی

اگر لحظه‌ای لذیذترین غذاهای دنیا را بدون ادویه تصور کنید متوجه خواهید شد که این پودرهای به ظاهر کوچک چه نقش بزرگی را در زندگی ما ایفا می‌کنند. در کشور سریلانکا باغ‌های زیادی وجود دارند که به محض ورود با رایحه‌های بی‌نظیرشان شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. در این باغ‌ها انواع ادویه‌های مختلف مانند دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و … پرورش داده شده و به کل جهان صادر می‌شوند. در واقع همین ادویه‌ها هستند که عطری خاص به غذاها بخشیده و آن‌ها را خوش‌طعم می‌کنند. پس بی‌دلیل نیست که نام ادویه‌ها در بین بهترین سوغاتی‌های سریلانکا جای گرفته است. ادویه‌های سریلانکایی را مانند چای به صورت بسته‌بندی‌های مختلف در مغازه‌های محلی و سوغاتی فروشی‌ها می‌توان خریداری کرد.

صنایع دستی چوبی

بیشتر مردم سریلانکا به مذهب بودا اعتقاد دارند و این اعتقاد را می‌توان در صنایع دستی ساکنان این سرزمین به وضوح مشاهده کرد. اشیایی که با چوب و به صورت مجسمه‌های بودا ساخته می‌شوند از باارزش‌ترین صنایع دستی و سوغاتی‌های سریلانکا به شمار می‌روند. این آثار ارزشمند معمولا از سنگ یا چوب و در شمایل بودا یا به صورت فیل تراشیده شده و با رنگ‌های متنوع و شاد تزیین می‌شوند. شما هم می‌توانید مجسمه‌های ساخته شده از چوب را به عنوان یادگاری از سریلانکا خریداری کرده و به عنوان دکور استفاده کنید. البته این نکته را به خاطر بسپارید که سریلانکایی‌ها هم مانند ما ایرانی‌ها در خرید انعطاف‌پذیر هستند پس چانه زدن را فراموش نکنید.

سنگ‌های قیمتی و جواهرات

سریلانکا علاوه بر چای و ادویه گنجینه‌ای از معادن سنگ‌های قیمتی مانند یاقوت کبود، سنگ ماه و … را هم در خود جای داده است. سنگ‌هایی که بسیار زیبا و باارزش بوده و در ساخت جواهرات و وسایل تزیینی از آن‌ها استفاده می‌شود. از این رو اگر به دنبال خرید سوغاتی خاص و منحصربه‌فرد هستید می‌توانید سری هم به مغازه‌های فروش جواهرات بزنید. در این مغازه‌ها سنگ‌های قیمتی هم به صورت تراش نخورده و هم به صورت انگشتر، گردنبند، دستبند، گوشواره و … به فروش می‌رسند. این زیور آلات بی‌شک از زیباترین و ارزشمندترین سوغاتی‌های سریلانکا به شمار می‌روند.

پارچه‌های رنگی دست بافت

این پارچه‌ها هنر دست زنان سریلانکایی هستند و جنسی از پنبه و ابریشم دارند. در واقع هنرمندان این سرزمین با الیاف پنبه یا ابریشم و به کمک دستگاهی به نام هندلوم پارچه‌های رنگی را تولید می‌کنند. بیشتر ساری‌ها و شال‌های هندی، رومیزی و کیف‌های پارچه‌ای هم به‌وسیله همین پارچه‌های دست بافت دوخته می‌شوند. ارزش هنری و زیبایی پارچه‌ها توجه گردشگران را به خود جلب کرده آن‌ها را به پرطرفدارترین سوغاتی‌های سریلانکا تبدیل کرده است. شما هم می‌توانید از این محصولات زیبا برای دوختن لباس یا تزیینات خانه خود استفاده کنید.

ماسک راکشا

ماسک‌های راکشا بیشترین چیزی است که در مغازه‌های محلی سریلانکایی خواهید دید. این ماسک‌ها ریشه در سنت و فرهنگ مردم این سرزمین دارند و در گذشته در آیین مذهبی و رقص‌های سنتی از آن‌ها استفاده می‌شده است. اما اکنون ماسک‌ها شکل گسترده‌تری پیدا کرده و در اندازه‌های مختلف و جنس‌های متنوع به صورت مگنت و مجسمه‌های کوچک هم درست شده و در تزیینات خانه از آن‌ها استفاده می‌شود. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید که نماد کشور سریلانکا را نشان دهد ماسک‌های راکشا در اندازه‌های کوچک و بزرگ بهترین گزینه‌ی انتخابی شما خواهند بود.

مطالب مرتبط

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به سریلانکا

به کلمبو، پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید