نگاهی به جاذبه‌های تفریحی شهر شیراز (قسمت اول)

نوشته شده توسط : پونه مولایی در پنج‌شنبه 13 فوریه 2020
Loading...

هرگاه اسم شهر شیراز می‌آید ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت حافظیه، تخت جمشید و باغ ارم می‌رود. اما این شهر زیبا گنجینه‌ای بزرگ از جاذبه‌های گوناگون را در اختیار دارد که هیچ‌گاه تکراری نمی‌شود. در سال‌های اخیر این شهر درزمینهٔ امکانات رفاهی پیشرفت چشمگیری داشته است و موفق به ساخت مجموعه‌های پرتعداد تفریحی شده است.

با توجه به خلق‌وخوی مردم شیراز بعید نمی‌رود که این شهر از امکانات تفریحی سرشار باشد. اینجا شهر خوش گذارانی و فارغ شدن از زندگی ماشینی است. چه اهل طبیعت باشید، چه کاوشگر تاریخی، چه پرانرژی و اهل بازی؛ اینجا جای شماست. بلیط تهران شیراز

در ادامه با بخشی از جاذبه‌های تفریحی شیراز آشنا می‌شویم.

لونا پارک

اگر با خانواده به تور شیراز رفته‌اید لونا پارک ایده عالی برای گذراندن یک پیک‌نیک خانوادگی است. این پارک دارای قدمتی ۳۰ ساله است که امکانات تفریحی و رفاهی قابل قبولی دارد.

اولین چیزی که شاید در لونا پارک نظر شما را به خود جلب کند، چرخ‌وفلک عظیم‌الجثه‌ای است که شما را تا عرش علا می‌برد و بازمی‌گرداند. البته فضای سبز و خوش آب‌وهوا بودن آن‌هم مزید بر علت شده که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کند. نزدیکی پارک به دیگر اماکن گردشگری شهر، فرصت کافی را به شما برای تفرج خواهد داد.

آدرس: بزرگراه جمهوری اسلامی، بلوار ربانی، جنب هتل شیراز

شهربازی گاندو

با یک تیر دو نشان بزنید! شهربازی گاندو در مجتمع تجاری زیتون واقع شده است که هم می‌توانید خریدهایتان را انجام دهید و هم اینکه دل کوچولوهایتان را به دست آورید. این شهربازی یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین مجموعه‌های سرپوشیده شهر شیراز است.

مجموعه گاندو علاوه بر شیراز در تهران, عسلویه، کیش و بوشهر هم دارای شعباتی است. دستگاه‌های موجود نه‌تنها برای خردسالان بلکه برای تمامی افراد بزرگ‌سال هم مناسب است و قابلیت سرگرم‌کننده تمام سنین را دارد. فودکورت این شهربازی شامل انواع رستوران‌ها می‌باشد.

آدرس: چـهـارراه پارامونت، مجتمع تجاری زیتون، طــبقه چهارم

دشت ارژن

یکی از باصفاترین و باشکوه‌ترین مناطقی که اگر گذرتان به شیراز افتاد، حتماً باید به آن بروید. دشت ارژن به دامنه‌های کوه زاگرس و دریاچه ارژن منتهی می‌شود که آن را بیش از بیش زیباتر و دل‌انگیزتر کرده است. از نکات برجسته این مکان چهارفصل بودن آن است که در هر فصل تردستی شگفت‌انگیزی برای بازدیدکنندگان دارد.

در بهار شقایق‌های وحشی در دشت رژه می‌روند، در تابستان باد خنک گذر می‌کند و البته در زمستان طبیعت جشنواره یخ را به راه می‌اندازد. آبشار نزدیک به دشت در زمستان یخ می‌زند و تکه‌های قندیل مانند آن از ارتفاع به سمت پایین شیرجه می‌زند.

این روزها برپایی بازارچه محلی که به همت روستایان این اطراف برپا می‌شود از عمده شهرت دشت ارژن شده است.

آدرس: استان فارس، ۶۰ کیلومتری شیراز، جاده کازرون _ شیراز

مطالب مرتبط

دل‌انگیزترین سوغاتی‌های شیراز

آشنایی با ۸ غذای محلی شیراز

۶ حقیقت جالب در مورد شیراز

.

تنگه دم‌اسب

طبیعت دوستان هر جا که گوشه‌ای از خلقت خدادادی را ببینید جذبش می‌شوند و بساط طبیعت‌گردی‌شان را می‌چینند حتی اگر در سفر باشند.  تنگه دم‌اسب افسونگری در شهر شیراز است که بکر و دست‌نخورده بر دامان زمین پهن شده است.

آبشاری از میان رشته‌کوه‌هایی که با پوشش انواع درختان بلوط انار و پونه کوهی پر شده است و در دل دالان‌های تنگ خود تنگه‌ای برای آب‌های زمردی ایجاد کرده است. برای رسیدن به آن باید از مسیری پرفرازونشیب، رودخانه‌ای خروشان و البته زیر پای گذاشتن تخته‌سنگ‌ها گذر کنید.

آدرس: ۴۰ کیلومتری جنوب شیراز، منطقه کوهمره سرخی، روستای کره بس

باشگاه پینت بال شهید چمران

مبارزان حرفه‌ای آماده نبرد هستید؟ اگر گروهی با دوستان به شیراز سفر کرده‌اید یک نبرد حرفه‌ای در سرزمین سلاطین نامی پارس داشته باشید. باشگاه پینت بال شهید چمران زمینه یک جنگ واقعی را برای شما ترسیم می‌کند تا هیجان شما به اوج خودش برسد.

از ویژگی‌های برجسته  این باشگاه، پیش رفتن مطابق سناریو بازی است که تمام بازیکنان باید مطابق با آن جلو بروند. از دیگر امکانات این مکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش بازیکنان
  • لباس ضربه‌گیر
  • ماسک ایمنی
  • گردنبند
  • کلاه
  • لباس‌های شسته شده در بسته بهداشتی

آدرس: بلوار چمران، جنب هتل چمران

موزه موسیقی

یکی از بناهای تاریخی شهر شیراز که شما را دعوت می‌کند برای شنیدن ساعت‌ها موسیقی دلپذیر. این مکان در ابتدا خانه منطقی نژاد و جزو یکی از خانه‌های قدیمی شیراز بوده که تبدیل به موزه موسیقی شده است.

این خانه دارای اتاق‌های بسیار با معماری قاجاریه است که هرکدام را به یک نوع موسیقی خاص اختصاص داده‌اند و انواع سازهای ایران و تاریخچه آن‌ها در این اتاق‌ها دیده می‌شود. استودیوی موسیقی مجهز به ضبط موسیقی، محل آموزش و تدریس موسیقی، اتاق آرشیو و معرفی موسیقی‌دانان ایرانی و مخزن صوتی از دیگر بخش‌های این موزه‌اند.

مخزن صوتی “آوا و نوا” نام دارد که درونش بالغ‌بر هزار ساعت موسیقی وجود دارد و بازیدکنندگان قادر هستند در کابین‌های مجهز به سیستم صوتی به آن‌ها گوش فرا دهند.

آدرس: حدفاصل سه‌راه نمازی و سردزک، کنارگذر شاه‌چراغ، سمت چپ خانه تاریخی منطقی نژاد(موزه هنرهای اسلامی)

برای اطلاع از تور نوروز شیراز با همکاران فروش ما تماس بگیرید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
پونه مولایی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید