شهر بروژ کجاست | آشنایی با شهر بروژ

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در دوشنبه 10 اکتبر 2022
Loading...

رمانتیک و عاشقانه توصیفی ست که درباره شهر بروژ به کار می‌برند. شهری که مناظر طبیعی و معماری‌هایش الهام بخش معروفترین فیلم سازان و هنرمندان اروپایی بوده و طبیعت بی نقص آن بارها و بارها بر بوم نقاشی‌ها به تصویر کشیده شده است. بروژ رمانتیک در کجا قرار گرفته و با چه جاذبه‌هایی از میهمانان خود پذیرایی می‌کند؟ در اینجا درباره بروژ و جاذبه‌هایش بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بروژ نام شهری در کشور بلژیک است که کمتر در بین مقاصد گردشگری تور اروپا دیده می‌شود اما زیبایی‌های منحصریه فرد این شهر از دید اروپاگردان حرفه‌ای مخفی نمانده است. بسیاری از کسانی که بروژ را از نزدیک دیده‌اند به آن لقب شهر افسانه‌ای اروپا را داده‌اند. همین باعث شده تا این شهر کوچک اروپایی سالانه میزبان بیش از ۲ میلیون گردشگر از سراسر دنیا باشد.

همه چیز درباره بروژ

بروژ، بروگن یا بروخه نام هایی هستند که این شهر افسانه‌ای بلژیکی را با آن صدا  می‌زنند. شهری که امانت دار معماری‌های قرون وسطایی ست و در کنار این آثار ارزشمند تاریخی چهره‌ای مدرن و امروزی نیز دارد. در واقع می‌توان گفت که قدمت بروژ به قرن ۹ یا ۱۰ میلادی برمی‌گردد. اوج شکوفایی این شهر را می‌توان در قرن ۱۹ میلادی دید. نکته قابل توجه اینکه بروژ در آن دوران مقصد محبوب فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها بوده است. زیبایی منحصر به فرد شهر باعث شده تا مرکز تاریخی آن در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسد. بروژ در طی جنگ‌های جهانی اول و دوم به تصرف آلمان‌ها درآمد اما خوشبختانه از هر دو واقعه جان سالم به در برده و در حال حاضر نیز با جاذبه‌های بی مانند خود میزبان هزاران گردشگر خوش ذوق از سراسر دنیا می‌باشد.

جاذبه های شهر بروژ

اولین قلعه‌ها و دژهایی که پس از فتح ژولیوس سزار ساخته شدند مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهر بروژ را تشکیل می‌دهند. در کنار این آثار تاریخی وجود موزه‌های معاصر می‌تواند دیدنی‌ های بروژ را تکمیل می‌کنند. پس در ادامه با ما همراه شده و با جاهای دیدنی بروژ بیشتر آشنا شوید.

میدان گروت مارکت | Grote Markt

نبض زندگی در شهر بروژ را می‌توان در میدان گروت مارکت به عنوان میدان اصلی شهر دید. میدانی که یکی از جذاب ترین ناطق شهر شناخته شده و در تمام ساعات روز مملو است از گردشگرانی که در حال خرید یا قدم زدن در آن هستند. لوکسترین مراکز خرید با فروشگاه‌هایی که اجناس با برند جهانی را در خود دارند و معروفترین رستوران‌‎ها همه و همه در میدان گروت مارکت گرد هم آمده‌‍اند. با این وصف کروت مارکت را می‌توان گرانترین منطقه شهر نیز به شمار آورد اما حتی لوکس و بالا بودن هزینه‌های رستوران نیز مانع از این نمی‌شود که گردشگران از تست غذاهای لذیذ بلژیکی همراه با مناظر تاریخی زیبا صرف نظر کنند.

خانه بگیناژ | Béguinage

قدمت بگیناژ به قبل از وقوع جنگ‌های جهانی می‌رسد. مجموعه‌ای تاریخی که در سال ۱۲۴۵ تاسیس و ظاهری قرون وسطایی دارد. خانه‌ای سفید رنگ که دقیقا در وسط حیاط قرار گرفته و با گل‌های نرگس تزیین شده را می‌توان زیباترین جای خانه بگیناژ دانست. این مجموعه زیبا کمی دورتر از هیاهوی بروژ قرار گرفته و مکانی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب می‌باشد. قدم زدم در میان محوطه و لذت بردن از مناظر طبیعی را می‌توان از تفریحات خانه بگیناژ به شمار آورد.

کلیسای خون مقدس بروژ | Basilica of the Holy Blood

از دیدنی های شهر بروژ بلژیک می‌توان به کلیسای خون مقدس، یکی از خاص‌ترین کلیساهای قاره اروپا اشاره کرد. این کلیسا امانت دار پارچه‌ای ست که خون حضرت مسیح بر روی آن ریخته شده است. ساختمان کلیسای خون مقدس معماری بسیار ساده و در عین حال با ابهت دارد. ۲ تالار که دارای محوطه مجزا هستند و یک سالن در طبقه پایین فضای پایین کلیسا را تشکیل می‌دهند. گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای دیدن پارچه مخصوص به بروژ سفر کرده و از کلیسای خون مقدس دیدن می‌کنند.

موزه ی خرونینگن بروژ | Groningen

موزه‌ها همیشه در کنار بناهای تاریخی اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری را تشکیل می‌دهند. موزه خرونینگن نیز از معروفترین و مهمترین موزه‌های بلژیک و بروژ است که در آن مجموعه کامل و ارزشمندی از هنرمندان بلژیکی و اروپایی به نمایش گذاشته شده است. تابلوهای نقاشی که بسیار هنرمندانه طبیعت و فرهنگ بلژیکی را به تصویر کشیده‌اند، توجه به جزییات و حالات در پورتره‌ها، استفاده از رنگ‌های خاص و زنده و چندین مجسمه آثار نگه داری شده در موزه خرونینگن بروژ را تشکیل می‌دهند. گردشگران بسیاری سالانه از این موزه بازدید و آن را تحسین می‌کنند.

برج بلفری بروژ | Belfry

به معرفی یکی از خاص ترین جاهای دیدنی شهر بروژ می‌رسیم. برج بلفری! برجی که هم نماد شهر به شمار رفته و هم در میان گردشگران بسیار محبوب است. بلفری در قرن ۱۴ ساخته شده و در قرن ۱۶ میلادی مجددا بازسازی شد. این برج ۸۳ متر ارتفاع داشته و برای رسیدن به بالاترین نقطه آن باید از ۳۶۶ پله بالا رفت. وجود ۴۷ ناقوس در برج بلفری آن را خاص و عنوان زیباترین برج بلژیک را به بلفری داده است. اگر تابستان را برای سفر به بلژیک و بازدید از برج بلفری انتخاب کرده‌اید حتما به ساعت بازدید خود دقت کنید چرا که برای محافظت از این بنای ارزشمند تنها ۷۰ نفر می‌توانند به صورت همزمان از برج بالا روند.

محله Rozenhoedkaai در بروژ  

با جستجوی اسم شهر بروژ در گوگل، محله‌ای قدیمی با بناهای فوق‌العاده زیبا اولین تصویری ست که دیده می‌شود. این محله چشم گیر Rozenhoedkaai نام داشته و می‌توان آن را توریستی‌ترین محله بروژ بنامیم. کانال‌های آبی که از میان کوچه پس کوچه‌ها عبور کرده‌اند، پل‌های ظریف و رنگارنگ، کلیساهای قدیمی با برج و باروهای منحصربه‌فرد و بناهای چند صد ساله جاهای دیدنی محله Rozenhoedkaai را تشکیل داده‌اند. بسیاری از نقاشان معروف اروپایی ایده‌های خود را ازاین محله الهام گرفته و بیشتر معماران خلاق برای طراحی‌های خود به دیدن بناهای Rozenhoedkaai می‌آیند.

پل و پارک مینواتر بروژ | Minnewater Bridge

پل و دریاچه عشق از دیگر دیدنی های شهر بروژ هستند که در سفر به بلژیک نباید از دست داد و پارک مینواتر دقیقا جایی ست که گردشگران را به پل عشق می‌رساند. طبق افسانه‌های بلژیکی اگر دو عاشق دست یکدیگر را گرفته و از پل رد شوند عشقشان ابدی می‌شود. اما جدای از این افسانه پارک مینواتر به قدری زیبا و آرامش بخش است که چه بخواهید یا نه شیفته مناظر شگفت انگیز ان خواهید شد. حضور قوهای سپید که در دریاچه در حال شنا کردن هستند زیبایی دریاچه را چندین برابر کرده است.

آب و هوای بروژ

بروژ از شهرهای سرد اروپایی ست. بنابراین هر چند که زمستان‌هایی زیبا دارد اما اگر سرمایی هستید این فصل را برای سفر پیشنهاد نمی‌دهیم. در مقابل با فرا رسیدن بهار و تابستان هوای بروژ گرمتر شده جاذبه‌های این شهر آماده‌اند تا از گردشگران پذیرایی کنند. البته فراموش نکنید که تورهای بلژیک در نیمه دوم سال و فصل پیک سفر کمی گرانتر از فصل‌های پاییز و زمستان هستند.

شهرهای دیدنی بلژیک

بلژیک به داشتن شهرهای کوچک اما زیبا معروف است. شهرهایی که زیر سایه مقاصدی مانند پاریس، رم، ونیز، بارسلونا، مادرید و غیره کمتر مورد توجه قرار گرفته اما بی شک با یک بار دیدنشان شیفته آن‌ها خواهید شد. بروکسل به عنوان پایتخت بلژیک، دینانت، دام، اسپا، روشفورت، دوربی و مالمدی همه و همه از شهرهای معروف و دیدنی کشور بلژیک هستند. شما می‌توانید جهت دریافت ویزای شینگن، و رزرو تور اروپا با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید