همه چیز درباره سریلانکا

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در یکشنبه 19 ژانویه 2020
Loading...

زیبا، شگفت‌انگیز و ارزان! سه ویژگی هستند که سریلانکا را منحصربه‌فرد کرده‌اند و همین منحصربه‌فرد بودن است که سالانه هزاران گردشگر را به تماشای زیبایی‌های این سرزمین اسرارآمیز دعوت می‌کند. اگر شما هم با شنیدن وصف سریلانکا و دیدن عکس‌های رؤیایی‌اش در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این بهشت گمشده هستید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دیدن مناظر خارق‌العاده، امتحان غذاهای تند و لذیذ، بازدید از معابد پر از آرامش بودا و گشت‌وگذار در خیابان‌های شلوغ و پر جنب‌وجوش بخش‌های جدایی‌ناپذیر تور سریلانکا هستند. این اطلاعات برای سفر به سرزمین کمتر شناخته شده سریلانکا لازم اما کافی نیستند. در این مطلب به سؤالاتی بیشتر درباره سریلانکا از قبیل چگونگی دریافت ویزا، طول پرواز، بهترین فصل سفر به سریلانکا و … پاسخ خواهیم داد.

مطالب مرتبط

چرا به سریلانکا سفر کنیم؟

.

سریلانکا در کجا قرار دارد؟

“جزیره باشکوه” معنای نام سانسکریتی سریلانکا است. سریلانکا در جنوب شرقی کشور هند قرار گرفته و از بزرگ‌ترین جزایر اقیانوس هند محسوب می‌شود. این کشور سال‌ها تحت سلطه دولت‌های مختلف از جمله هلند، پرتغال و انگلیس بوده و سرانجام در سال ۱۹۴۸ موفق شد استقلال خود را به دست آورد. ساختار حکومتی کشور، جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی می‌باشد و رئیس‌جمهور به عنوان فرد اول و پرقدرت حکومت هر ۶ سال یکبار توسط مردم انتخاب می‌شود.

راز موفقیت سریلانکا در زمینه گردشگری را باید در طبیعت خارق‌العاده، پارک‌های ملی با تنوع گیاهی و جانوری و تمدن سه هزار ساله این کشور جستجو کرد. در واقع گردشگری به عنوان یک صنعت چهارمین درآمد ارزی را برای سریلانکا به ارمغان آورده است. سالانه بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر از نقاط مختلف دنیا تور سریلانکا را برای گذراندن تعطیلاتشان انتخاب می‌کنند. علاوه بر گردشگری تولید منسوجات و مزارع چای از دیگر منابع درآمد پول‌ساز در سریلانکا محسوب می‌شوند.

آیا سریلانکا ویزا می‌خواهد؟

در جواب به این سؤال باید بگوییم “خیر” سریلانکا از معدود کشورهایی است که ایرانیان می‌توانند بدون ویزا به آن سفر کنند. در واقع ویزای سریلانکا برای ایرانی‌ها به صورت فرودگاهی صادر می‌شود. به این معنا که مسافر هنگام ورود به فرودگاه با پرداخت مبلغ ۴۰ دلار برچسب ویزا را در پاسپورت خود دریافت کرده و بدین ترتیب می‌تواند وارد خاک سریلانکا شود. به این نکته دقت کنید که مسافران تور سریلانکا با دریافت این برچسب می‌توانند به مدت ۳۰ روز در هر کدام از شهرهای سریلانکا اقامت داشته باشند. تمدید مدت زمان اقامت با مراجعه به وزارت امور خارجه این کشور به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

مطالب مرتبط

خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی سریلانکا

.

اطلاعات عمومی سریلانکا

اطلاعاتی که هر گردشگر قبل از ورود به کشور سریلانکا باید بداند:

  • پروازهای تهران به کلمبو با یک توقف و با هواپیمایی‌های ایرعربیا، قطری و سلام ایر انجام می‌شوند.
  • طول پرواز تهران به کلمبو (پایتخت سریلانکا) حدوداً ۶ ساعت است.
  • ساعت رسمی این کشور ۲ ساعت از ساعت رسمی ایران جلوتر است.
  • روپیه واحد رسمی پول سریلانکا می‌باشد.
  • مردم این کشور به دو زبان رسمی سینهالی و تامیل صحبت می‌کنند.
  • پیش شماره سریلانکا +۹۴ است.
  • برای تماس با پلیس با شماره ۱۱۸ و در صورت نیاز به اورژانس با شماره ۱۱۰ تماس بگیرید.
  • ۷۶ درصد از مردم سریلانکا بودایی هستند.

پایتخت سریلانکا

پایتخت سیاسی سریلانکا شهر کوته و کلمبو پایتخت تجاری این کشور می‌باشد. از آنجا که کلمبو یکی از مقاصد پرطرفدار مسافران تور سریلانکا است در ادامه بیشتر با این شهر زیبا آشنا می‌شویم. کلمبو بندری شلوغ و پررفت‌وآمد است که در غرب سریلانکا قرار گرفته است. این شهر را می‌توان تلفیقی جذاب از فرهنگ مدرن و سنتی سریلانکایی دانست.

کلمبو مکان‌های دیدنی زیادی دارد، برخی شما را با خود به دنیای پررمزوراز داستان‌های تاریخی می‌برند و برخی نیز دنیای مدرن سریلانکایی را به رخ گردشگران می‌کشند. ساحل مونت لاویانا از آن دسته مناطقی است که با رستوران‌های مدرن و انواع تفریحات آبی فضایی لوکس را برای گردشگران فراهم کرده است. در این ساحل می‌توانید ساعاتی سرشار از هیجان را سپری کنید.

معبد کلانایا درست نقطه مقابل ساحل مونت لاویانا است. این معبد دوهزارساله با داشتن نقاشی‌ها و آثار هنری کهن تصویری از زندگی کهن سریلانکایی را به نمایش می‌گذارند. مجسمه‌ها بودای معبد هر کدام نمادی اختصاصی بوده و بسیار جذاب و تحسین‌برانگیز می‌باشند. (خرید بلیط تهران کلمبو)

مطالب مرتبط

به کلمبو پایتخت پرماجرای سریلانکا خوش آمدید!

.

واحد پول سریلانکا چیست و چه ارزی همراه داشته باشیم؟

روپیه واحد رسمی پول سریلانکا است؛ اما برای سفر به این کشور نیازی نیست ریال را به روپیه تبدیل کنید. بلکه بهتر است به اندازه کافی دلار تهیه کرده و پس از رسیدن به سریلانکا از طریق صرافی‌های فرودگاه هتل یا مراکز خرید دلار را به روپیه تبدیل کنید. لازم به یادآوری است که هزینه‌های سفر به سریلانکا مانند هزینه خورد و خوراک، حمل‌ونقل و حتی خرید بسیار مقرون به صرفه است و شما می‌توانید با در نظر گرفتن تقریباً ۷۰ دلار در روز از تمام تفریحات آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط

معرفی جذاب‌ترین شهرهای سریلانکا

.

جاذبه‌های گردشگری تور سریلانکا

خوشبختانه دیدنی‌های سریلانکا جاذبه‌های طبیعی و تاریخی هر دو را شامل می‌شود. قلعه سیگریا نمونه‌ای از تلفیق تاریخ و طبیعت است که بر فراز تپه‌ای اسرارآمیز قرار گرفته و نمونه معماری شهری انسان‌های هزاره اول محسوب می‌شود. برای رسیدن به قلعه از جنگی سرسبز عبور کرده و در پایان راه یکی از شگفت‌انگیزترین عجایب دنیا را مقابل خود خواهیم داشت. دیواری از جنس آیینه، تصویر حکاکی شده بزرگترین شیر دنیا و ده‌ها نقاشی دیگر از انسان‌های هزاره نخست از جاذبه‌های بی‌مانند قلعه سیگریا هستند که گردشگران تور سریلانکا را شگفت‌زده می‌کنند.

سواحل جزیره سریلانکا نیز هر کدام در نوع خود بی‌نظیرند. برخی از این سواحل بسیار پرجنب و‌جوش بوده و انواع تفریحات آبی را به گردشگران ارائه می‌دهند، برخی به غروب زیبا، آرام و دلنشین خود می‌بالند و برخی نیز به بهشت موج‌سواران تشبیه شده‌اند. از سواحل که بگذریم مزارع چایی سریلانکا دنیای منحصربه‌فرد خود را دارند. در میان این مزارع کلبه‌های چوبی مجهز ساخته شده‌اند که مسافران می‌توانند در آن اقامت داشته و از زیبایی و آرامش محض مزارع چای لذت ببرند.

معبد دندان بودا در کندی، معبد ماهاویهارایا در بنتوتا و موزه ملی کلمبو از دیگر جاذبه‌های سریلانکا هستند.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

سریلانکا آب و هوایی استوایی دارد. از این رو نیمه اول سال در این کشور به خصوص تابستان هوا گرم و شرجی بوده و با بارش باران‌های موسمی همراه است؛ اما در نیمه دوم سال با کاهش باران‌های موسمی هوا معتدل شده و امکان استفاده از سواحل فراهم می‌شود. در مجموع دو فصل پاییز و زمستان و همچنین اوایل بهار را می‌توان بهترین زمان برای سفر به سریلانکا و لذت بردن از طبیعت زیبای این کشور دانست.

مطالب مرتبط

قبل از سفر به سریلانکا بخوانید

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید