سریلانکا کجاست؟

نوشته شده توسط : دیبا عباسی در چهارشنبه 17 فوریه 2021
Loading...

وقتی از مزارع پلکانی برنج، تاریخ پر ماجرا و افسانه‌ای، شهرهای پر جنب و جوش و سواحل زیبای تور سریلانکا حرف می‌زنیم یک سوال بدون پاسخ باقی می‌ماند، سریلانکا کجاست؟ این مقصد تازه کشف شده در کجای دنیا قرار دارد؟ برای پاسخ به این سوال و اطلاعات بیشتر درباره سریلانکا ادامه مطلب را از دست ندهید.

می‌دانیم که تور سریلانکا از پکیج‌های کمتر شناخته شده این روزهای دنیای گردشگری به شمار می‌رود. از این رو می‌خواهیم طرفداران مقاصد بکر را با سریلانکای زیبا و دوست داشتنی بیشتر آشنا کنیم. سریلانکا کجاست؟ چه آب و هوایی دارد، شهرهای توریستی آن کدام‌ها هستند و از این دیار خارق‌العاده چه سوغاتی‌هایی را می‌توانیم همراه بیاوریم؟ سوال‌هایی هستند که در ادامه به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

سریلانکا کجاست؟

کشور سریلانکا در جنوب آسیا قرار گرفته و با هندوستان مرز مشترک دارد. همسایگی با اقیانوس هند باعث شده تا سواحل این کشور رونق فراوان داشته و به یکی از قطب‌های گردشگری در بخش جنوبی آسیا تبدیل شود.

سریلانکا را در قدیم با نام سیلان یا به فارسی سراندیب می‌شناختند. امروزه اما سریلانکا نام رسمی این کشور با دولت جمهوری دموکراتیک می‌باشد.

کشور سریلانکا برای سال‌های طولانی تحت استعمار انگلستان بود اما در سال ۱۹۴۸ توانست استقلال خود را به دست آورده و به کشوری با دولت دموکراتیک تبدیل شود. زبان رسمی مردم سریلانکا سینهالی است اما بیشتر جوانان این کشور می‌توانند به زبان انگلیسی نیز صحبت کنند.

پول رایج در سریلانکا روپیه سریلانکایی ست و بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور بودایی هستند.

نکته مهم برای گردشگران ایرانی اینکه، طبق توافق دولت ایران و سریلانکا افرادی که به قصد گردش تور سریلانکا را انتخاب می‌کنند، نیازی به دریافت ویزای این کشور ندارند. در واقع ویزای سریلانکا برای ایرانیان به صورت فرودگاهی صادر می‌شود.

بهترین فصل سفر به سریلانکا

آب و هوا نقشی تعیین کننده در انتخاب فصل سفر دارد. اگر می‌خواهید بهترین زمان را برای خرید تور سریلانکا انتخاب کنید لازم است که اطلاعات کلی درباره آب و هوای این کشور داشته باشید.

سریلانکا کشوری با آب و هوای استوایی ست. بنابراین در هر فصل از سال که به آن سفر کنید امکان بازدید از جاذبه‌هایش را خواهید داشت.

فصل بهار در سریلانکا آب و هوایی معتدل دارد و طبیعت این کشور در زیباترین حالت خود قرار می‌گیرد اما وجود رطوبت بالا ممکن است برخی از تفریحات آبی را از دسترس خارج کند. با فرا رسیدن تابستان میزان رطوبت افزایش یافته و گردشگران برای فرار از آن می‌توانند به مناطق شمالی سریلانکا سفر کنند.

پاییز و زمستان اما دو فصل رویایی در سریلانکا هستند. با خنک شدن هوا رطوبت دما نیز کاهش یافته و همه چیز برای گذراندن یک تعطیلات عالی محیا می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری کلمبو

کندی از دیگر شهرهایی ست که در تور سریلانکا از آن بازدید خواهیم کرد. این شهر بیشتر معروفیت خود را مدیون تاریخ افسانه‌ای، طبیعت زیبا و موسیقی می‌باشد.

شهر کندی محل زندگی آخرین پادشاهان سریلانکا است. از این رو بناهای تاریخی بسیار زیادی را در خود دارد. علاوه براین وجود دریاچه افسانه‌ای کندی، به شهر فضایی رویایی و دل‌انگیز بخشیده است. جزیره‌ای کوچک در میان دریاچه کندی قرار دارد که به گفته قدیمی‌ها زمانی زمانی حرم سرای پادشاهان سریلانکایی بوده و راهی مخفی به سوی قصر دارد.

علاوه بر دریاچه کندی، معبد مقدس دندان بودا که یکی از دندان‌های بودا در آن نگه داری می‌شود، مزرعه چای گیراگاما، باغ سلطنتی پرادنیا و مجسمه باهیرووکاندا از جاذبه‌های گردشگری کندی هستند.

جاذبه‌های گردشگری کندی

FGHBGFB

جاذبه‌های گردشگری بنتوتا

DFBGF

سوغاتی‌هایی که در تور سریلانکا می‌توانیم همراه خود بیاوریم

همین پودرهای ریز معطر سال‌ها عامل جنگ و درگیری‌های اروپاییان برای تصاحب سرزمین سریلانکا بوده‌‍اند

بیشتر بخوانیم …

برای سفر به سریلانکا باید ویزا دریافت کنیم؟

راهنمای سفر به سریلانکا

بایدها و نبایدهای ضروری هنگام سفر به سریلانکا

کپی برداری از مطالب آژانس هواپیمایی ستاره ونک صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
از این مطلب خوشتان آمد؟ به اشتراک بگذارید.
دیبا عباسی

ارسال نظر

ثبت نام
عضو هستید؟ وارد شوید

رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ کلیک کنید

ورود به پنل کاربری
عضو نشده‌اید؟ ثبت نام
فراموشی رمز عبور

برای ورود به سایت کلیک کنید